Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset otázek o cestování v pražské MHD

Každý rok je to stejný obrázek: před prodejnou, kde se prodávají kupony na MHD, se na začátku září vine dlouhý had cestujících. Ve frontě stráví někdy i hodinu. MF DNES hledala odpovědi na nejčastější otázky cestujících na prodej kuponů. Odpovídáme i na dotazy k sobotnímu přerušení provozu metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kuafo

za 11.

Má Hurvínek pod kraťasama trencle, jo nebo ne?

0/0
11.9.2007 13:40

svornik

LIKVIDÁTOR

Pražané bojte se máme ve vedení  nového žlověka tento  pán  je prodloužená ruka  P  Béma který se  snaží všemi prostředky dostat Dp autobusy do takoého stavu,aby se  nechaly prodat komukoli  za hubičku. Jsou propoustěni hlavně lide  dělnických  profesí,nikoli  THP jak se očekávalo.Platy řidičů jsou na  urovni skladnků v Kauflandu a z toho  důvodu není a nebude dostatek řiodčů autobusů.     Přeji hezký den

0/0
9.9.2007 23:41

vzorny_obcan

Výpadek napájení metra

To doopravdy vlaky nemají minimální zálohu v podobě malinkého dieselagregátu, který by je v případě selhání "samospádu" dotlačil šnečí rychlostí do stanice? To mi chcete tvrdit, že ve vlaku zhasnou světla a cestující tam zůstanou po tmě?

Jinak výpadek je asi jasný, UPSky se tak dlouho přepínaly, až se vybily a díky !pouze! špatné konfiguraci nezůstal nahozený dieselagregát, takže další výpadek už UPSky neustály a agregát se nestihl nahodit, přitom by stačilo, kdyby od určité úrovně nabití jel agregát pořád...

0/0
7.9.2007 0:50

chrtil

hmmmm

a nebylo by lepší deset odpovědí

0/0
6.9.2007 15:46

tx999

mam pocit

ze driv bylo mozne klasicke mesicni a ctvrtletni kupony koupit na poste (nikoliv vsak pro studenty a zaky), tak nevim, jestli toto zustalo zachovane..

a dalsi vec, ktera by mi prisla smysluplna by bylo zavest rocni kupon i pro studenty, akorat by to asi chtelo, aby byly vydavany jenom na zacatku skolniho roku (rekneme jenom v zari a rijnu) na zaklade aktualniho potvrzeni o studiu.

0/0
6.9.2007 15:06

socna

Re: mam pocit

roční kupon není kvůli prázdninám, prodejnost by asi nebyla taková   

0/0
6.9.2007 15:09

tx999

Re: Re: mam pocit

ja si myslim, ze by byla , protoze studntsky kupon stoji 630 Kc/ 3 mesice a 230 Kc/mesic, cili pocitame-li, ze student je v praze prumerne 10 mesicu vychazi to na 2120 Kc, zatimco kdyby zavedli rocni kupon pro studenty, vychazelo by to na 2075 Kc.

A pro me jako pro prazaka, by to bylo rozhodne vyhodny:)

0/0
6.9.2007 15:30

tx999

Re: Re: mam pocit

a to jeste nemluvim o tom, ze bych pak studenti nemuseli kupovat ctvrtletni kupony v prubehu prosince, kdy si cestujici kupuou prave predevsim rocni kupony..

I kdyz musim uznat, ze v poslednich letech, kdy DP zavedl predprodej prakticky po cely prosinec se to vyrazne zlepsilo..

0/0
6.9.2007 15:34

Mirco1

Spíš by mě zajímalo...

... kdy konečně skutečně posílí počet souprav na trase B. Ten letní humbuk s dvěma soupravami, které nasadili navíc mezi Florencí a Smíchovským nádražím opravdu celou špičku nevytrhne, zvlášť by starší mozky v DP mohlo již konečně napadnout, že špička dnes není jen kolem šesté hodiny, ale trvá až alespoň do devíti.

Cestovat mezi půl devátou a devátou hodinou Béčkem mezi Smíchovským nádražím a Florencí (navíc jako na jediné trase ve starých špinavých Mitiščínských) je chuťovka.

0/0
6.9.2007 14:29

pskoda

Re: Spíš by mě zajímalo...

Odpověď: Těžko. Vlaků víc jezdit nemůže, protože to neumožňuje zabezpečovací zařízení. A o prázdninách zase nejsou lidi. A pokud jde o špičku...no, tam to DP jen tak nepochopí...

0/0
6.9.2007 15:19

demon3

Re: Re: Spíš by mě zajímalo...

Nesmysl, se zabzař to nemá nic společnýho !

Jednoduše nejsou soupravy !

0/0
6.9.2007 16:09

kenx

Dotaz cislo 12

Jak dlouho bude ještě dopravní podnik zanedbávat obslužnost jihovýchodní části Prahy? Busy z Modřan na Kačerov se stávají dobytčáky již na Lhotce a tento stav je dlouhodobý!

0/0
6.9.2007 14:24

Serf

Dotaz cislo 11

Jak dlouho bude MHD porusovat (svuj vlastni) prepravni rad tim, ze bude ve svych spojich tolerovat cestujici, kteri ostatni obtezuji svym spinavym oblecenim a zapachem? ;-€;-ORv

0/0
6.9.2007 14:10

InstinkTT

Platební karty

Nechápu, proč nelze platit kartou všude.:-/ Do budoucna to bude stejně nezbytností. Stačí mít k dispozici rychlé terminály a je po problému s čekáním.

0/0
6.9.2007 13:56

demon3

Re: Platební karty

A kde takový terminály sebereš ?

Proč je tedy nemají ani obchody, benzinky apod.

0/0
6.9.2007 16:11

tx999

Re: Re: Platební karty

ja nevim, ale treba v delvite maj terminaly celkem rychly, takze platba vetsinou netrva o moc dyl, nez kdyzclovek plati hotove..

0/0
6.9.2007 16:16

demon3

Re: Re: Re: Platební karty

Tak si to zkus někdy stopnout. I přes ty nejrychlejší terminály na čipovky trvá platba kartou dvakrát dýl než hotovostně.

0/0
6.9.2007 22:19

drevak_patlak

Dojezd saamospádem

To by mě zajímalo, jak je to myšleno s tím dojezdem sampospádem. Nedokážu si představit, že by např. takový vlak mezi Holešovicemi a Kobylisy dojel samospádem do Kobylis, je to pěkný krpál nahoru. Možná tak zpátky do Holešovic, pokud by nezůstal stát v dolíku pod Vltavou a pokud by při tom nenarzail do jiného vlaku jedoucího směr Ládví. Přijde mi to poněkud nesmyslné.

0/0
6.9.2007 13:01

astrix

Re: Dojezd saamospádem

Jednoduše -- trať vede stále z kopce ...;-D;-D;-D

0/0
6.9.2007 13:11

QT1

Re: Re: Dojezd saamospádem

Nevede. Úsek Holešovice - Kobylisy je jediným místem, kde by metro v případě problémů zůstalo dole. Ale ne pod Vltavou, ale kousek za ní. Ale to jen v případě, že by se to stalo kousek od Holešovic, protože kopec je jinak zase takový, že by to vlaku stačilo na dojetí do Holešovic setrvačností.

0/0
6.9.2007 14:11

InstinkTT

Re: Dojezd saamospádem

Nenarazily by do sebe. Zcouvaly by oba postupně do Holešovic.

0/0
6.9.2007 13:54

QT1

Re: Re: Dojezd saamospádem

Na jaký pohon? Nástupiště v Holešovicích je víš než je tunel pod Vltavou...

0/0
6.9.2007 14:12

Flamberg

...

"A může se kolaps z 1. září opakovat? "Urychleně provádíme úpravy elektrotechnických zařízení, aby se tato kombinace poruch v budově centrálního dispečinku už nemohla opakovat,“ dodal Pečený."

-

Už se "těším" až se objeví jiná kombinace poruch...

0/0
6.9.2007 12:37

astrix

Re: ...

Každý zásah do systému za účelem odstranění možnosti poruchy přináší několik nových možností vzniku poruchy.

0/0
6.9.2007 13:14

Cácorka

Re: Re: ...

když se něco může porouchat tak se zaručeně porouchá;-)

0/0
6.9.2007 13:36

doktor_bota

Cože?

"Kapacita prodejní sítě Dopravního podniku je daná, provoz proto může být pouze rozšířen, nikoliv posilněn." - co je to za nesmysl?

0/0
6.9.2007 12:34

CubA21

Re: Cože?

myslí se tím, že mají omezený počet budek na prodej, a je možné pouze prodlužovat prodejní doby.

0/0
6.9.2007 12:38

doktor_bota

Re: Re: Cože?

Hm, ale budka s prodejem normální lístků je snad na každé stanici metra, proč se tam nedají koupit alespoň normální (nestudentské) časové jízdenky?

0/0
6.9.2007 12:42

Cácorka

Re: Re: Re: Cože?

vtipné je když si večer potřebuješ koupit lístek a máš jen papírovku tak pokud to není zastávka někde v centru tak si nerozměníš ani kdyby se po/sral (Y)

0/0
6.9.2007 13:40

socna

Re: Re: Re: Re: Cože?

když se pose*eš tak se můžeš zase tou papírovkou pěkně utřít R^

0/0
6.9.2007 15:08

Bonelord

Re: Cože?

Myslim, ze autor tohoto vyroku chtel rict neco chytreho, ale precenil svoji mentalni kapacitu a vylezla z nej blbost.:-P

0/0
6.9.2007 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.