Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná se učit úplně nově

Letos začínají 1. a 6. třídy základní školy s novinkou - školními vzdělávacími programy. V dalších letech se postupně budou přidávat další ročníky, to znamená příští rok druhé a sedmé třídy a tak dále. Gymnázia se k experimentu připojí od začátku září 2009 a časem i ostatní střední školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytracisko

Nevím nevím

mně třeba ta klasifikace na předměty vyhovovala, takhle bych v tom měl jeden velkej zmatek a nepamatoval bych si asi nic.:-(

0/0
27.8.2008 10:38

Pan Navratil

.

Pro všechny, kteří si tak nějak nedokáží představit, o co jde, dám dva své zážitky.

Zkoušející A: Na přednáškách odříká svá skripta přednášek, přičemž zamyšleně hledí z okna, na cvičeních odříká svá skripta cvičení, přičemž zamyšleně hledí z okna, pomůcky ke zkoušce: Tužka a čistý list A4 a kopie skript v hlavě.

Zkoušející B: Na přednáškách i cvičeních diskutuje, pořádá praktické exkurze, informuje o novinkách z oboru. Pomůcky ke zkoušce: cokoliv

Hádejte, který předmět nyní po letech považuji za přínosnější pro sebe i mého zaměstnavatele.:-)

0/0
9.9.2007 1:49

Pan Navratil

Re: .

Pardon, zapomněl jsem dodat, že na ZŠ, kde se přece jenom učivo když vůbec, tak mění pomaleji, jsem se setkal až na světlé výjimky pouze s obdobami typu A.

0/0
9.9.2007 1:51

dislektik-idnes si na mě zasedla

začíná se učit úplně nově

no to otec ve 48 taky slyšel !!!

0/0
5.9.2007 19:04

nnattalli

Re: začíná se učit úplně nově

;-DR^

0/0
6.9.2007 3:27

NARODNI STRANA

Boze, misto dejepisu multikulturni vychova!!!

Takle do topada, kdyz ma pod palcem skolsvi Zelena extremistka, jihoceska odpurkyne Temelina placena rakouskou konkurenci Cezu. Hlavne, ze ceske skolstvi ma porad lepsi vysledky nez statni skolstvi na zapade, tak se jim tedy musime i v tomto vyrovnat. Zeleni jsou horsi nez komunisti a nacisti dohromady.

0/0
5.9.2007 19:02

Pan Navratil

.

A v čem jako se ty lepší výsledky školství projevují? V patetech nebo Nobelových cenách ne, tak kde tedy?:-)

0/0
9.9.2007 1:44

killy

Jo... A vo tom to taky je. Co škola, střední, vysoká,, to laťka na jiné výšce :

"Personalisté se učí rozlišovat školy podle jejich kvality. A

právě u absolventů může být kvalita absolvované školy jediným měřítkem

vzhledem k tomu, že nemají pořádnou praxi," říká Jan Bubeník z

personálně-poradenské firmy.....   A já se domnívám, že to bude stále horší...

0/0
5.9.2007 11:41

Orca88

Roznovor mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem...

...v roce 2020: "Hele Pepiku,můžu ti do vejplaty dát 1x1000 kč anebo 10x1kč.Co si vybereš?"Odpověď "Tý vole šéfe,fakt 10x korunu?Konečně uznalej člověk,co mi pořádně zaplatí,já doteďka bral všechno jenom jednou!"

A vo tom to je: potřebujeme voliče,kteří budou šťastní.;-DR^

0/0
5.9.2007 10:19

honzajaka

No

já nevím zda zaměstnavatel zaměstná někoho proto,že umí diskutovat, nebo, že se něco naučil

0/0
4.9.2007 23:24

PoiuzTre

Re: No

Vy vážně nechápete, o co v té reformě jde? "Umět" neznamená "umět nazpaměť vyjmenovat" .

0/0
5.9.2007 0:54

Orca88

Re: Re: No

to jsem rád,že jste nám to vysvětlil...takže až přijede takový žák  do Anglie,tak tam jako na zřízence houkne: hele,voe,já sice neznám slovo anglicky,(protože to by se musel navrčet tim hnusnym biflováním;-D),ale můžu s tebou nádherně diskutovat o vaší zemi (pokud mi ovšem někdo pučí ňákou encyklopedii vodkud bych moh čerpat ňáký aspoň základní fakta vo anglii,protože biflování je hnus a tak sem se vo vás nic nenaučil;-D)

0/0
5.9.2007 10:05

PoiuzTre

Re: Re: Re: No

;-D co by takový žák měl dělat v Anglii? Jakej zřízenec? Sory, nechápu příměr.

Ale jde mi o tohle: ten žák nemá v Anglii spustit "aback, abaft, abandon, abase, abash, abbreviate, abdicate, abide ....100 000 slovíček.... zoo, zoom, zounds" , ale v dospělosti vystoupit z prostředku, dorazit k potenciálnímu zaměstnavateli a zvládnout přijímací pohovor se vším všudy. A zvládnout výkon toho jobu. Na tom pohovoru neuspěje, když na otázku "řekněte nám něco o Vaší zemi" začne heslovitě vyjmenovávat 200 spisovatelů a přiřazeně k nim 1500 literárních děl. Dosavadní absolventi (i když poslední dobou se to pomalu měnilo) si pamatovali tuny nepotřebných dat a faktů, ale neměli tzv. soft skills a neuměli ty informace používat a to málo co uměli, to neuměli prosadit do praxe. Tak asi tak. Jestli jste ani teď nepochopil o co mi jde, tak už toto asi lépe nevysvětlím.

0/0
6.9.2007 3:19

Orca88

Re: Re: Re: Re: No

Jistě,"zvládnout pohovor" a pak se zaměstnavatel nestačí divit,když ho pošle za zahraničním zákazníkem,protože měl nacvičeno jen to,co čekal na pohovoru;-D.

0/0
7.9.2007 16:19

belgian chocolate

a co to tedy prosím znamená?

0/0
5.9.2007 10:17

PoiuzTre

Re: a co to tedy prosím znamená?

Viz výše, reakce na Orca88... Všechna ta panika s "opuštěním kázně a učení" a podobně je podle mě zbytečná. V praxi je to spíš jenom impuls ke změně stoletých kolejí.

0/0
6.9.2007 3:26

Orca88

Re: Re: a co to tedy prosím znamená?

nech mě hádat,je ti 19 a připadáš si jako odborník,protože před tebou učitelka vždycky sklapla a všechno jsi jí "vysvětlil".;-D

0/0
7.9.2007 16:25

PoiuzTre

Re: Re: Re: a co to tedy prosím znamená?

Ne, přede mnou nikdy soudružky učitelky ani později paní učitelky nikdy nesklaply, protože za mě se ve škole prakticky nikdy nic nevysvětlovalo. :-P 

Docela se divím, že když se na tuhle diskusi vracíš, neděláš to proto, abys přínosně argumentoval.

0/0
9.9.2007 1:41

Chytra Elsa

No jo .....no

Nemuzu si pomoct, ale Cesi maji nejakou zalibu v revolucnich cinech. Nejdriv puc v 48. pak rychla zmena v 89. a ted v 2007 zmena ve skolstvi. Prokristapana...ja nevim, proc se nevytvori nejaky konsenzus zastupcu lidi co do toho maji co mluvit ( pouze ucitele ) a maji zkusenosti i ze zahranici a neudela se nejaka zodpovedna hruba koncepce a pak se POSTUPNE a vytrvale nerealizuje. No, jenze to by chtelo taky penize...a tady se zacinam smat :-)

0/0
4.9.2007 23:04

EWCZ+

Re: No jo .....no

Tato zmena neni v zahranici nic noveho. Bohuzel. Stejne stiznosti rodicu, stejny narek nad nedostatkem faktickych i teoretickych znalosti zaku, stejne to neni nic platne. Napriklad tady bojuji rodice z Illinois - dobre zde shrnuji vsechny problemy s "postmodernim" skolstvim. Takze tohle nas taky ceka.

http://www.illinoisloop.org/

0/0
5.9.2007 14:00

Dr. MoreBit

Myslete jinak

Tomu rikam krok kupredu.

Vzpomnel jsem si na jeden kamaraduv

text, ktery kdysi napsal. On uz ho trochu premenil a doplnil nektere

veci, uz to neni tak uderne, ale tady je ta puvodni verze o skolstvi :)

http://mojevolba.cz/myslijinak.html

0/0
4.9.2007 17:54

EWCZ+

Re: Myslete jinak

No, to je tedy objev. Ze se takhle lidstvo neucilo samo vsemu napreskacku uz od pocatku veku.

Jak se mohlo usetrit a kde jsme uz mohli byt! . Ale ne, to nasi prapraprapredkove museli prijit s tim nemoznym modelem utiskovanych deticek naslouchajicich autoritativnimu uciteli. Fujtajxl. Zpet na stromy a zacit evoluci znova.

Pocitam, ze tato reforma je prvnim krokem k tem stromum.Rv

0/0
5.9.2007 14:19

Dr. MoreBit

Myslete jinak.

Tomu rikam krok kupredu.

Vzpomnel jsem si na jeden kamaraduv text, ktery kdysi napsal. On uz ho trochu premenil a doplnil nektere veci, uz to neni tak uderne, ale tady je ta puvodni verze o skolstvi :)

http://mojevolba.cz/myslijinak.html

0/0
4.9.2007 17:53

vlmach

Začíná se učit úplně nově

Specialistka na jaderné elektrárny zavádí novou výuku.Jestli budou děti vzděláni jako ona,no potěš pánbu.

0/0
4.9.2007 11:17

kolacos

ale houno se zacina ucit

tyhle blaboly se uz rikaji 20 let ale porad jenom na papire, a nejinak tomu bude i ted ! stary pardalove odkojeni komunismem asi tak muzou zacit ucit nove to bych teda chtel videt;-D;-D

0/0
4.9.2007 8:14

barbudo

Škola - základ života ...

... v moderním pojetí má děti připravit na to nejdůležitější ...

... nebát se a nakrást ...

... to slavné "vyhledávání informací" je samosebou kradení cizí práce na internetu ...

0/0
4.9.2007 7:40

regazzi

Re: Škola - základ života ...

Prosim????? Cili ty neco vymyslis, nechces si to nechat ukrast, ale presto to povesis na net ?

Jezis, muze bejt nekdo tak blbej ???;-D;-D;-D;-D

0/0
4.9.2007 8:10

barbudo

Re: Re: Škola - základ života ...

... vydávat cizí dílo za své je in ...

0/0
4.9.2007 8:13

kolacos

Re: Re: Re: Škola - základ života ...

ono to ani neni tak kradeni jako solidarita s ostatnimi;-D;-D

0/0
4.9.2007 8:15

belgian chocolate

nebát se a nekrást se dítě má naučit doma

škola je spíš na pravopis a násobilku

0/0
4.9.2007 13:55

don čičo

nabychlovat/nabichlovat..

8-o;-D

pánové, když už tady děláte chytré, mluvte alespoň slovy, která existují....

0/0
4.9.2007 7:29

regazzi

Re: nabychlovat/nabichlovat..

a co potom "nabiflovat", ze ?;-);-D

0/0
4.9.2007 8:11

PoiuzTre

Reforma

Ve školách by učitelé měli především učit žáky učit se a vysvětlit jim, proč by se učit měli. A pomáhat jim v tom. Ale od toho jsme nejen u nás ještě daleko. Výraz "učit někoho" (4.pád) je trochu nepřesný pojem.

0/0
3.9.2007 22:43

prenda

to si snad dělají....

To se mi vůbec nelíbí. Ti malí by měly být cepovaní.Jde o trénování mozku, né o vědomosti.Tím biflováním si vytvoří pamatováka na užitečné věci. Koukám, že nás čeká období blbých dětí. A těch, které se ještě učily normálně a vyrostly z nich normální lidé ( i když se prý "učili špatně) těch bude ubývat. SILNĚ NESOUHLASÍM!!!!

0/0
3.9.2007 18:22

PoiuzTre

Re: to si snad dělají....

Jde o schopnosti a dovednosti, ne cepování a biflování. Užitečné věci se člověk naučí, i když se neumí naučit nazpaměť telefonní seznam (třeba básníků a jejich děl).

0/0
3.9.2007 22:46

belgian chocolate

schopnosti a dovednosti se bez fakt nenaučíš

napřed se člověk musí nabiflovat abecedu a malou násobilku, potom vyjmenovaná slova, potom anglická slovíčka, jména rostlin, zvířat a prvků, světadíly - jinak je úplně blbej, ale dokáže si to perfektně zdůvodnit a obhájit

0/0
4.9.2007 6:27

PoiuzTre

Re: schopnosti a dovednosti se bez fakt nenaučíš

Základy se samozřejmě nabiflovat musí, jako abecedu, násobilku apod. Jenže to je právě to naučit se "učit se" . Za prvních 5 tříd umí vše co se potřebuje biflovat, ale i to jde přátelštější formou. A pak už by měl umět víc myslet než si na jednu písemku zapamatovat nazpaměť n stránek z jedné knížky a po písemce zapomenout, jako to bylo za nás. Mladej člověk na střední dá na vzdělávání jen omezený čas a když se celý ten čas bifluje, pak už učebnici zahodí a jde si užívat a o naučeném nepřemýšlí. S tím omezeným kvantem času to tak bylo vždycky a vždycky bude. Jde jen o to, k jak efetivnímu využití toho času vzdělávací systém žáka vede. Samozřejmě mluvím o většině, vždy jsou i elitní výjimky, ale ty nový systém určitě nezadusí.

0/0
4.9.2007 23:34

belgian chocolate

Za prvních 5 tříd umí vše co se potřebuje biflovat???

no jak kdo

0/0
4.9.2007 23:38

EWCZ+

Spojovani predmetu.

nekdo tu nadhodil Britanii. Tak odtud mam jeden priklad, jak to funguje. Maji take prirodovedecke predmety spojene. Protoze nejvic ucitelu je biologu, tak se uci spis tyto moduly, chemie min a fyzika hodne malo. Takze kdyz se to propasiruje az na university, tak studentu fyziky je asi jak bilych vran. Takze se zaviraji katedry fyziky, neb nemaji koho ucit a jsou tedy zbytecna. Takze vychazi stale mene potencialnich ucitelu fyziky...a kruh se uzavira.

No nic, jeste ze to jisti komunikacni kompetence a multikulturni vychova.

0/0
3.9.2007 17:49

dknespl

Re: Spojovani predmetu.

Ano, a proto ma UK tak malo objevu ve fyzice a v technologiich a Ceska republika jich ma tolik!

0/0
4.9.2007 2:14

belgian chocolate

tyhle trendy nejsou až tak staré

aby se to projevilo na počtu Nobelových cen - s těmi ostatně vzhledem k počtu obyvatel nejsme ve srovnání s VB až tak zle

0/0
4.9.2007 6:52

EWCZ+

Re: tyhle trendy nejsou až tak staré

Jeden muj britsky kolega mi vypravel, ze jeden cas tam university zacaly produkovat "odborniky" na takove ty spojene obory, napriklad biotechnologie.  Ukazalo se, ze byli dost nezamestnatelni. Prumysl si totiz zadal chemiky, mikrobiology a procesni inzenyry, ale o  biotechnology, kteri umeli od kazdeho trosku, ale poradne nic, jaksi zajem nebyl.

0/0
5.9.2007 14:12

Kocour Bobule

Taková poznámčička

Moje zkušenost: Při postgraduálním studiu si přivydělávám učením na SŠ. No a v letním semestru jsem toho měl až nad hlavu. Mimo jiné jsem 2 předměty učil poprvé a jeden navíc na VŠ bez rozumného tématického plánu(!), ten jsem si musel vymyslet sám. Proto si tedy dovedu představit, jaká šílená práce je uspořádat náplň, studijní plán a vytvořit přípravy u úplně nových předmětů tak, aby to dávalo smysl i v širších souvislostech. Jsem si jist, že na takovou práci minimálně 90% učitelů prostě nemá (sám se svou prací nejsem spokojen). I když mnozí dovedou připravit zajímavou hodinu a dobře vštěpovat lidské hodnoty. Vytvořit z gruntu nový koncept nového předmětu je totiž úplně jiná práce a jen pro pár mimořádně zkušených lidí s obrovským nadhledem. Jenže ŠVP povinně píšou všichni, včetně těch, kteří i učí neradi. Nutně musí vznikat na mnohých školách guláš. Proto té reformě nevěřím ani za mák - po školách se chce věc, na kterou jednoduše nejsou lidi.

0/0
3.9.2007 17:21

barbudo

Re: Taková poznámčička

... představte si, co bude s dětmi rodičů, kteří se přestěhují (třeba za prací) ...

0/0
3.9.2007 17:45

EWCZ+

Re: Re: Taková poznámčička

No co by, zacnou jinde odprostredka. Hlavne kdyz budou zvladat praci ve skuline a multikulturni vychovu.:-)

0/0
3.9.2007 17:50

EWCZ+

Re: Re: Re: Taková poznámčička

Ve skupine, uz blbnu. ;-D

0/0
3.9.2007 17:50

belgian chocolate

tu taky

0/0
3.9.2007 20:32

chejava

Koho chtěl Bůh potrestat učinil ho učitelem.

0/0
3.9.2007 16:41

strycek_Pompo

Re: Koho chtěl Bůh potrestat učinil ho učitelem.

mimo školství se to ovšem říká jinak: Kdo umí, umí. Kdo neumí, učí.

0/0
3.9.2007 16:46

habit

Re: Re: Koho chtěl Bůh potrestat učinil ho učitelem.

... to se neříká - to platí...

0/0
3.9.2007 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.