Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závada řídícího systému zastavila celé pražské metro

Všechny tři linky pražského metra se odpoledne na více než půl hodiny zastavily. Podle pracovníka dispečinku dopravního podniku to způsobila v historii české podzemní dráhy ojedinělá porucha centrálního řídícího systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sojkovec

Výpadek proudu

Oni si ještě ke kompum nepořídili UPS? Nebo že by upgrade na Visty?

0/0
2.9.2007 13:00

vver440

Závada řídícího systému zastavila celé pražské metro

děkujeméééé Billééé:-):-):-):-)

0/0
2.9.2007 10:21

BobTheSinc

Re: Závada řídícího systému zastavila celé pražské metro

Wokna by na takovy server nenasadil ani magor... ;-D;-D

0/0
2.9.2007 12:35

marte

nějakej sebevrah překousl přívodní kabel ke kompjůtru

zprovoznit nuselák, ihned, ať sebevrazi nedělaj blbiny v metru! ;-DRvV[>-]

0/0
2.9.2007 8:05

krabathor

JEN v cestine??

vzdy jsem mel o prazskym MHD vysoky mineni, ale co ziju v Londyne tak jeste vzrostlo. tady neni den kdy neni zpozdeni v radu mnoha minut, o vikendech je tak 10% tras uplne zavrenejch, chodby jsou uzounky, eskalatory casto nejezdej a na prestupni stanici kde se krizuje 6 tras + nadrazi cloveka zenou skrz schody o sirce 3/4 metru (prisaham ze neprehanim!!), jinak nez anglicky rozhodne nemluvej a este jim neni rozumet protoze to neni automat namouvenej profesionalem, ale od boku to strili typek z mikrofonu...

je fakt ze londyn je trosku slozitejsi (tech tras ma asi 15), vetsi a starsi (5krat), takze to nemaj jednoduchy. co se jim musi nechat jsou jejich webovy stranky - aktualizvoany v realnym case co do situace v metru (www.tfl.gov.uk), ale presto ani Praha se rozhodne nema za co stydet.

A to uz ani nezminuju to, ze mesicni po pulce londynskyho metra stoji stejne jako rocni po celym prazskym...:)

0/0
2.9.2007 1:06

Sporadany_obcan

Re: JEN v cestine??

R^ naprostý souhlas.

Ale to neznamená, že v pražské MHD není co zlepšovat...Intervaly metra (hlavně ty prázdninové Rv, zavedl bych opětovně trolejbusovou dopravu, především  přes rezidenční čtvrti, namísto hlučných a jedovatých busů, provázanost na železnici je stále moc chudá, atd...) 

0/0
2.9.2007 8:46

NiHauMa

Re: JEN v cestine??

Jde jen o zvyk. Vem si, kdy se vetsina linek stavela v centru londyna a kdy u nas, na rozdil par desitek let, to vypada skoro stejne. Co se tyka poctu linek, za dva dny jses v tom,je jen vice linek, logiku i provazanost s busama je dobra, hlaseni ani nepotrebujes, vsude mas dobrou navigaci. A cenu nikdy nemuzes srovnavat, kdyz si v UK vydelas 10x vice nez v CR.

Takze mi rekni, v cem je lepsi prazsky MHD? ;-D

0/0
2.9.2007 8:54

krabathor

Re: Re: JEN v cestine??

circle line je tusim 150 let stara, to neni rozdil par desitek let, to je vic nez sto :-)

ale jo, dyt rikam, nemaj to v londyne lehky, uz je to postaveny uzky tak s tim nic neudelaj, to chapu. ale proste to tak je - je to mnohem min pohodlny nez prazsky metro. londynsky je hlucny, nevetrany, vlaky sou stisneny. na nastupistich je malo mista, chodby jsou uzky, casto mas jen schody bez eskalatoru a kdyz tam nekdo tahne tezkej batoh tak to uplne ucpe.

Na druhou stranu ale 100% souhlasim, ze je naprosto SPICKOVE znaceny a lehce pochopitelny (jak system metra tak i system placeni listku) a i kdyz ses tupej tak na kazdy stanici je clovek co ti pomuze, i sami od sebe kdyz videj ze ses ztracenej. otazka je ale, jak se tahle prezamestnanost odrazi na cene listku, to nevim..

a co se tyce ty ceny: v zasade souhlasim, ze se to neda porovnavat. nicmene kdybych si tu vydelal 10x tolik, to by se mi libilo!! :-) to bohuzel ani nahodou, platy jsou zhruba 2x vyssi nez v praze.

0/0
2.9.2007 10:49

Sporadany_obcan

Re: Re: JEN v cestine??

Jednoduše: Teprv v Londýnské městské dopravě jsem úplně pochopil, proč se "jet MHD" říká také jinak "jet sockou"....Přitom jezdit po Londýně autem je stejný humáč, ne-li horší, než po Praze... V tomto ohledu fakt, zlatá Praha R^ 

0/0
2.9.2007 10:51

ciankal

Kvili snad zbytek republiky

Kvuli tomu ,ze prazakum nejelo pul hodiny metro ? To kdyz se zastavi orloj to je vetsi pruser ;-D coooooooooo

0/0
2.9.2007 0:39

pengi

Re: Kvili snad zbytek republiky

Co je to Orloj? OlgojChorchoj AHA

0/0
2.9.2007 2:57

josef_spejbl

Zase

ta vadná elektrónka z našeho pobočného závodu Katoda Holomóc......

0/0
1.9.2007 23:58

2mmmm

Re: Zase

taky jsem si na Katodu vzpomněl...

0/0
2.9.2007 0:03

josef_spejbl

Re: Re: Zase

to musí být fakt děsná fabrika, těma svýma elektrónkama drží v šachu celý svět.....8-o

0/0
2.9.2007 0:15

labid

37 let? Dost těžko!

"Tak velký výpadek pokud vím nikdy nebyl, sloužím 37 let," řekl iDNES.cz vedoucí směny dispečinku Tomáš Dvořák.

Hmm až na to že od zahájení provozu metra uplynulo teprve 33 let. Jen jestli pan Dvořák tak trošku nekecá

0/0
1.9.2007 23:17

zbynek._s

Re: 37 let? Dost těžko!

Kromě toho vagóny normálně svítily.Nebylo to na petrolej ani na svíčky.

0/0
1.9.2007 23:58

Králík z klobouku

Re: Re: 37 let? Dost těžko!

Paka, naučte se číst. Výpadek elektřiny byl u hlavního počítače řídícího systému, ne na tratích, tak proč by vagóny neměly svítit?

A hlavní dispečink měl dopravní podnik už dávno před zavedením metra, takže dispečer klidně mohl sloužit 37 let.

0/0
2.9.2007 0:02

sergio

A celá republika se

z toho pos...!;-D

0/0
1.9.2007 22:26

Králík z klobouku

Re: A celá republika se

Až na Temelínu kvůli podobné poruše vypadnou tři bloky najednou, tak se s toho pos.. nejen celá republika.

Pokud by v jakékoliv p-deli vypadlo z provozu tolik vlaků, kolik je jich v pražském metru, tak o tom bude zpráva ještě pětkrát větší. Tak nezáviďte, vidláci.

0/0
2.9.2007 0:05

ciankal

Re: Re: A celá republika se

my nazavidime my sme nasrani ,ze je kalamita ,protoze prazacci musi chodit pesky ;-€

0/0
2.9.2007 0:42

Králík z klobouku

Re: Re: Re: A celá republika se

Jako ty z pastoušky do kravína, že jo?

0/0
2.9.2007 10:47

klokan1978

Re: Re: A celá republika se

To nepujde, Temelin ma jen dva bloky...

0/0
2.9.2007 8:25

Králík z klobouku

Re: Re: Re: A celá republika se

Až se zjistí, že už běží i ty další dva, tak to bude teprve zpráva dne!

0/0
2.9.2007 10:46

2mmmm

V pátek

jezdilo "A" jen z Míráku do Hostivaře. Dnes už vůbec nic...

0/0
1.9.2007 21:40

samout

Re: V pátek

Pokud vím, tak v pátek "C" zablokoval sebevrah - člověk, a "A" sebevrah - pes...

0/0
1.9.2007 22:34

2mmmm

Re: Re: V pátek

aha...v pátek jsem odjel, dnes večer přijel, nic jsem se nedozvěděl...až od tebe...

0/0
1.9.2007 22:52

Andrew_cz

teroristi....

na nečisto.... ;-(

0/0
1.9.2007 21:38

Schyzm Annie

ach jo

no to mě štve, jela jsem dnes ve 16:45 metrem, jsem to prošvihla:-(

0/0
1.9.2007 20:56

Pavelpod22

CML se vysílá ale až za 14dní

už se těším :-) .

0/0
1.9.2007 20:53

Pavelpod22

Re: CML se vysílá ale až za 14dní

žhavíme, do 14 dnů jsou tady ;-)

0/0
1.9.2007 20:54

kunde

porouchal se CMM

centrální mozek metra, lituje....ještěže dorazil Karas a ta jeho parta....žhavíme...;-)

0/0
1.9.2007 20:11

komunisti_jsou_svine

Re: porouchal se CMM

nakonec stačilo odpojit UPS od kavovaru a mohlo se metro rozjet.

Preci admini neprerusi rozjetou hru...

0/0
1.9.2007 20:33

jack007jac

ze by?

no cekal jsem buh vi jakou zavadu, ale chybu v elektrice teda ne, To jako nemaji dva nezavisle privody + UPSky? 8-o

0/0
1.9.2007 20:11

doktor_bota

Re: ze by?

Když si odmyslíš technická tvrzní pologramotných idiotů v redakci iDNES, zůstane skutečnost, že server prostě nebyl napájen - tzn. pravděpodobně došlo k selhání v jeho vnitřnostech. Spíš by mě zajímalo, proč nemá zálohu jako celek.

0/0
1.9.2007 20:58

malaloginka

štěstí

Všechno jednou doslouží. ;-D

0/0
1.9.2007 20:06

malaloginka

Re: štěstí

a nebo dosluhuje.;-(

0/0
1.9.2007 20:06

Schyzm Annie

Už i metro protestuje

Jak to tak vypadá tak i pražskému metru se nelíbí Topolánkova reforma, tak se zastavilo na protest

0/0
1.9.2007 19:39

Palkin

Trocha matematiky...

Můžete mi někdo poradit a vysvětlit, jak je možný sloužit 37 let a pamatovat si každej výpadek, když metro bylo postaveno resp zprovozněnou 9.5.1974 což je 33 roků? 8-o Se mi zdá, že pan Dvořák, vedoucí směny dispečinku, asi chce jít do důchodu krapet dřív, tak si přidává leta... ;-D

0/0
1.9.2007 18:46

username

Re: Trocha matematiky...

no jenže na metru se začalo pracovat už na konci šedesátých let, zkušební spoje jezdily už v roce 71, takže může sloužit déle (notabene mohl sloužit jinde v MHD). Ale samozřejmě nelze tvrdit, že tak dlouho nebyl výpadech všech tří tras, když poslední se rozjela až v roce 85.

0/0
1.9.2007 18:56

Chytracisko

Re: Re: Trocha matematiky...

Netahejme počty a matematiku tam, kde je potřeba čistě logika :D Takový výpadek pražské metro nezaznamenalo za posledních 10 000 let. A jestli někdo nesouhlasí, tak ať dokáže opak (najde v posledních 10 000 letech nějaký záznam o výpadku tohoto druhu ;)

0/0
1.9.2007 20:24

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Trocha matematiky...

to že bylo otevřeno neznamená že tam nepracoval dříve aby se právě seznámil kde je kdejakej kábel či čudlík a já nevím co ještě.ber to tak jak se staví HUINDAJ v Nošovicích tak už tam jsou první zaměstnanci a dokonce už tam mají i kamiony na odvoz vyrobených osobáků!;-D;-D

0/0
1.9.2007 18:56

Palkin

Re: Re: Trocha matematiky...

Takže podle týhle teorie HYUNDAI Nošovice plní dodávky na 100 procent ;-D Tak to je velká paráda!!!

0/0
1.9.2007 20:26

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Trocha matematiky...

podle téhle teorie se budoucí zaměstnanci seznamují se svým podnikem od základů !

0/0
2.9.2007 6:57

kunde

Re: Trocha matematiky...

zřejmě je to nějaký otec Furas na majáku nad dispečinkem metra...

0/0
1.9.2007 20:14

Tryskoprd

Někomu to nestojí vůbec,

pražákům to stojí skoro celej den. To je ale nespravedlnost. Bééééé;-(

0/0
1.9.2007 18:30

99,5

A jaké jsou první reakce politiků?

Paroubek:"Je to na rezignaci vlády,za mě by se to nestalo."Bursík:"Metro je hned po koloběžkách nejekologičtější způsob přepravy,,je třeba vybudovat záložní na bioplyn."Böhm: "Zřizujeme koordinační komisi, která zajistí,aby se taková situace neopakovala.První návrhy vám sdělíme hned po pražské olympiádě."Topolánek:"Musíme si uvědomit, že provoz metra je výsledkem složitého kompromisu."Havel:"Metro je dnes určitou existenciální komunitou a takové zastavení ohrožuje jeho svébytnou identitu."Rath: "Je vidět, kam to pan Julínek se svou reformou dotáhl."Čunek: "Metrem jezdí především nepřizpůsobiví občané a podle toho to vypadá.A byly to moje peníze, které jsem si našetřil z kapesného."Kalousek:"Je jasné, že když někde nějaké metro zastavíme, musí místo toho vyjet nějaké jiné. Ovšem nikdy s komunisty."Hájek: "Pan president nechce celou záležitost komentovat, dokud neproběhnou nezbytné konzultace se zainteresovanými stranami." Škromach:"Na Moravě to těm pražským kazišukům přejeme."

0/0
1.9.2007 18:27

dominus_et_deus

Re: A jaké jsou první reakce politiků?

;-D;-D;-DR^

0/0
1.9.2007 18:32

Wolftear

Re: A jaké jsou první reakce politiků?

;-D

0/0
1.9.2007 18:52

Schei8e Katze

ROFL

:-)

0/0
1.9.2007 18:54

volic_plukovnik

Re: A jaké jsou první reakce politiků?

;-D;-DR^R^R^

0/0
1.9.2007 18:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.