Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce si spletl dny, vyjel a vlaky se srazily

Jihočeští železničáři prožili smolné sobotní ráno. Kvůli omylu strojvůdce, který si spletl sobotní jízdní řád s nedělním, se u Vodňan srazily dva osobní vlaky. Záchranka ošetřila 12 lehce a jednoho středně těžce zraněného člověka. U Tábora ve stejnou dobu vykolejil vlak do Bechyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warhead_bia :P

no jo

skleroza to je svina ;-D

0/0
4.9.2007 15:00

sajamil

Prostě profese, které si stěžovaly na svou přetíženost a odbory jim vydupaly kratší pracovní dobu by měly mít zakázané další zaměstnání či podnikání

ať jsou to strojvedoucí, výpravčí ale i učitelé apod. Vybrečí si kratší dobu, že je toho na ně moc a pak má každý vedlejšák nebo podniká(to většinou na černo)

0/0
3.9.2007 14:26

sajamil

Strojvedoucí dělají asi 25 hodin týdně, nevědí co s tolika volnem, tak má každý druhé zaměstnání a pak neví co je za den

0/0
3.9.2007 14:21

Bouše

To mají u ČD pěkný bordel,

když životy cestujících závisí jen na tom, zda si strojvůdci pamatují, který je den v týdnu. 8-o :-P

0/0
3.9.2007 14:16

drevak_patlak

Re: To mají u ČD pěkný bordel,

Strojvedoucí si spletl dny, nicméně brutálně porušil i předpis a nenahlásil v Bavorově dispečerovi, že už tam s vlakem dorazil a co dál. Dispečer by mu přikázal vyčkat na křižování a nic by se nestalo. Otázka je, zda to byla jen momentální svévole (či fatální omyl) fíry nebo zda se to na trati praktikovalo tak nějak běžně ("v sobotu proti nic nejede, tak se mi ani z Bavorova nehlaš...").

0/0
10.9.2007 21:58

PtákVotvírák

Jednou jsem ve vlaku zažil použití rychlobrzdy

a všichni se váleli po zemi. Chtěl bych vidět toho fíru, jak použije rychlobrzdu a pak probíhá vagonem a řve na lidi. To si dělaj kozy, ne?8-o

0/0
3.9.2007 13:58

klokan1978

Tradice

Ja si myslim, ze v tyhle zemi uz ma huleni zalozenou docela slusnou tradici;-D

0/0
2.9.2007 9:39

MUDRc-

Racionalizace

Asi by se meli propustit nadbytecny lidi a investovat ty usetreny miliony (neli miliardy) do bezpecnosti. Onehda jsem jel vlakem po trati 110 z Kralup do Loun a na ten megaprovoz (pet vlaku za den) je tam asi 30 lidi na trati. Jen v Podlesine jsem videl krome vypravciho tri  dve hradlarky (jestli se tak rika tem co sedi na hradle). To mi pride jako docela dobrej luxus. Listky by stacilo prodavat ve vlaku. Ty motoracky rady 810 jsou taky hrozne. Priserne hazi.

0/0
2.9.2007 8:11

LapiCB

Re: Racionalizace

V podstate souhlas. Jenze ČD mají i státem chráněnou jakousi funkci sociálního zaměstnavatele, takže to nejde tak dobře. Ale také myslím, že by to bylo potřeba.

0/0
2.9.2007 8:17

kladnyhrdina

Re: Racionalizace

Vlaky se ani v Lounech neumí vyhnout na poli. Proto jsou tam stanice a protože jsou vybavené jako za císaře pána, musí v nich být lidi. Pokud ty lidi zrušíš bez náhrady technikou, tak to dopadne jako v Bavorově (výhybky si přehazuje a křižování řídí sám vlakový personál - je to pomalé i "trochu méně bezpečné"). Nebo můžeš tu trať za hezkejch pár Mega vybavit moderním zabezpečovacím zařízením s dálkovým  ovládáním a může jediný člověk řídit celou trať.

Takže varianta normální: investovat, nahradit lidi technikou, zrychlit dopravu a zvýšit bezpečnost a pak propouštět.

A varianta, která se bude líbit primitivům: Propustit, zrušit, rozkulačit, ať žije Paroubek.

0/0
2.9.2007 14:35

kladnyhrdina

Re: Re: Racionalizace

A ještě varianta pro odboráře: nechat tak, jak to je, přidat dodatkovou dovolenou, snížit týdenní fond pracovní doby, přijmout další zaměstnance - platící členy OSŽ a zvýšit mzdy. Jak to tomu Duškovi slušelo, když servilně přál Paroubkovi k narozeninám.

0/0
2.9.2007 14:41

Collin7

Re: Racionalizace

No jo, kdyby nakoupili alespoň třeba GPS systémy (dnes levný a dostupný), tak by se to nemohlo stát. Můžou si to dovolit i spediční firmy, proč by to nemohly mít ČD. A to PDA co mu může zobrazovat trať mu ukáže i to datum, jízdní řád a rozpis vlaků na trati...

"Lidský faktor" jako viník to byl, ale nejenom ten pilot, ale taky ČD jako celek, když nedělají nic pro to, aby se takovým chybám předcházelo.

0/0
3.9.2007 11:37

jkzrt

po silnici

Kdyby vlaky jezdily po silnicích,tak nedojede ani jeden do cílové stanice.Nic jednoduššího ,než řídit vlak, již neexistuje.Jízdu mají napsanou,jakou rychlostí se má je určitý úsek a pod.Co mají říkat řidiči autobusů!Ten se musí ještě k tomu vypořádat s nervozitou cestujících!

0/0
2.9.2007 7:31

LapiCB

Re: po silnici

Ty si teda dobrej, už jsi někdy řídil vlak?

0/0
2.9.2007 8:15

kladnyhrdina

Re: po silnici

jkzrt: ještě rozveď, jak by to dopadlo, kdyby naopak autobusy jezdily po kolejích. To by byla dokonalost sama, že? Možná by zvládly i zdymadla na Labi, vždyť autobusáci jsou z principu chytřejší, než říční kapitáni.:-)

(To jen ve srandě. Ale vážně: mám průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla a ŘP skupiny D+E a C+E a mohu zodpovědně prohlásit, že jsi blb.)

0/0
2.9.2007 14:48

marmota

"Per rectum ..."

Každá akce nemusí býti zdařilá...

0/0
2.9.2007 3:41

PoiuzTre

???

Já myslel, že po těch všech nehodách, kdy vlak na lokální jednokolejku vyjel i když vyjet neměl už mají všude nějaké pojišťovací mechanismy!!! Kdyby mafián Dušek nebránil ČD v racionalizaci, možná už mohl být na dráze rozšířenější nějaký zabezpečovací systém ;-ORvRvRv

0/0
2.9.2007 1:19

doktor_bota

Cože?

Já jsem si doteď myslel, že vlak neodjede, dokud mu výpravčí nemávne plácačkou - to už neplatí? Chápu, že si někdo může splést den, nejsme stroje, ale netušil jsem, že ČD nemají v některých stanicích žádné jištění proti selhání lidského faktoru.

0/0
1.9.2007 21:20

__XXXX___

Re: Cože?

A já jsem si doteď myslel, že než se chodí do diskuze, tak se přečte článek, který k ní patří ;-D

0/0
1.9.2007 22:53

captain cook

strojvudce asi nema zadny kalendar....

poveseny doma na dverich haj*liku;-)

0/0
1.9.2007 20:31

udolak

To je hovadina

Strojvůdce myslím těžko může vyjet bez papírů ( různé výkazy atd ) , které dostane ve výpravně. Momo to tam jistě má počítač, byť jednoduchý.

A rovněž se bez pokynu výpravčího nehne ani na krok.

To je kachna.

0/0
1.9.2007 19:24

LapiCB

Re: To je hovadina

Bohužel ne. Podle předposu D3, ketrý na této trati platí, se jezí podle jízdního řádu a trať řídí dispečer na základě informací od strojvedoucích podávaných vysílačkou nebo telefonem ve stanici. O počítači nemůže být na těchto strojích ani řeč, navíc ani na těch nejnovějších by počítač podobné věci nezabránil. Je tam kvůli zcela jinému účelu

0/0
1.9.2007 19:27

udolak

Re: Re: To je hovadina

Předpokládám, že po zadání kodu služby, počítač zobrazí den a hodinu a minutu výjezdu. Takže musí vidět, kdy má vyjet.

0/0
1.9.2007 19:30

LapiCB

Re: Re: Re: To je hovadina

Mno a kde by tam ten počítač vzal?

0/0
1.9.2007 19:33

udolak

Re: Re: Re: Re: To je hovadina

Takovej jednoduchej počítač ( 8 bitobý ) mají i v tramvajích a autobusech. Tam jsou jen 2 MB paměti a tohle tam jde. Takže proč by ho neměli ve vlaku ?

0/0
1.9.2007 19:41

LapiCB

Re: Re: Re: Re: Re: To je hovadina

Protože tam prostě není. Vím který počítač myslíš, ale fakt tam z moderní techniky je akorát mobil strojvůdce.

0/0
1.9.2007 19:43

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: To je hovadina

Tohle se teprv vyvíjí, ale ve formě radiobloku.

0/0
1.9.2007 20:02

LapiCB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je hovadina

??? Radiobloku? To sem nikdy neslyšel...

0/0
1.9.2007 20:04

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je hovadina

To je radiový přenos oprávnění k jízdě na hnací vozidlo, kterým bude dispečer dávat svolení k odjezdu.

0/0
1.9.2007 21:06

LapiCB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je hovadina

Jo, to by bylo šikovný :-)

0/0
1.9.2007 21:08

Hekynen

To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Splést si sobotu a neděli...

0/0
1.9.2007 19:03

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

pan neomylný !

0/0
1.9.2007 19:07

LapiCB

Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Ty jsi vůůůůůůůůůl. Nikdy jsi se nespletl?

0/0
1.9.2007 19:22

Hekynen

Re: Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Spletl hodněkrát. Ale ještě nikdy ne sobotu za neděli. A to nejsem mašinfýra,,,

0/0
1.9.2007 20:19

LapiCB

Re: Re: Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Jasně no, tak on si myslel že je neděle. To se prostě lidem stává, jako tobě se povedlo napsat mašinfÝra. Mě se takováhle hrubka stát nemůže, a to nejsem spisovatel. Nevím co děláš za práci, ale takovéhle obvinění bych si říci nedovolil. Ano měl by být nějaký blbuvzdorný systém co by podobným věcem mohl zabránit.

0/0
1.9.2007 20:33

Hekynen

Re: Re: Re: Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Ten Ypsilon tam byl schválně. Slovo mašinfíra "pochází" z němčiny a zcela odpovídá našemu strojvůdce. Stroj=Maschine, vůdce=Führer. I když vlastně tu "ü" ve Führer ale odpovídá tvrdému y (z hlediska výslovnosti), takže i ten "fýrer" by vlastně mohl být...

Jinak - ty jsi panáček neomylný, tobě se pochopitelně taková hrubka stát nemůže, nejsi spisovatel.

A ten strojvůdce vůl je, protože nevědět, co je za den, když děláš na turnusy, je opravdu dost "divné".

0/0
1.9.2007 23:29

martttas

Re: Re: Re: Re: Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

LapiCB: sice jsem na tvý straně, ale ve větě: "Mě se takováhle hrubka stát nemůže, a to nejsem spisovatel." se píše "mně" namísto "mě", což je hezký paradox vzhledem k tomu, co ta věta říká, že? ;-)

0/0
1.9.2007 23:55

Lanhout

Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

Může se to:-( lehce stát, strojvedoucí slouží podle turnusu bez ohledu na dny v týdnu.

0/0
1.9.2007 20:46

Hekynen

Re: Re: To je vůůůůůůl, to je vůůůůůůůůůůůl!

No právě proto by snad měl vědět, co je za den! Když makám pondělí-pátek furt dokola, tak se může stát, že hned nevím, co je za den. Pokud ale chodím na šichty "nahodile", asi bych měl vědět přesně, co je právě za den...

0/0
1.9.2007 23:31

Jen Aby

systém založený na tom

jestli nějakej ajznboňáckej hejhula něco zakdáká do vysílačky, je patrně v 21. století unikát .. od čeho jsou satelitní navigace, proč se místo kravského výběru mýty neinvestovalo raději do bezpečnosti na kolejích?

0/0
1.9.2007 18:12

dejsipivo

Re: systém založený na tom

Satelitní navigace je vodná spíš pro expertní systémy, protože neposkytuje bezpečné informace.

0/0
1.9.2007 18:30

Kokodák

Re: Re: systém založený na tom

rači sidejpivo a neblábol...

0/0
1.9.2007 18:42

dejsipivo

Re: Re: Re: systém založený na tom

Pokud si myslíte, že je to blábol, tak mi dokažte, že GPS poskytuje informace o správné funkci a integritě informací z hlediska požadavků na železniční zabezpečovací techniku ;-)

0/0
1.9.2007 18:53

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: systém založený na tom

na ČD rozhodně.onehdá nebyly schopni zastavit lokomotivu neměly spojení na mašinfíru tak mu vyply  el.proud no a on díky tomu neměl dostatečný brzdný účinek a tak narazil do kamionu který hořel na přejezdu!

0/0
1.9.2007 19:06

Collin7

Re: Re: Re: Re: systém založený na tom

Má pravdu. Je to prvek (PDA s GPS) který by nemohl uškodit, poskytoval by spoustu informací o dění na trati (i ty rozvrhy vlaků, jízdní řád, polohu vozidla i ostatních apod.) a zároveň by výrazně zlepšil bezpečnost.

0/0
3.9.2007 11:50

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: systém založený na tom

Ale je sakra rozdíl, jestli informace  z GPS chcete používat jako expertní systém nebo jako vstup pro zabezpečovací zařízení.

0/0
3.9.2007 20:28

blekkal

Co byste sakra chtěli?

Si snad myslíte, že je jednoduché, aby takový Duškův odborář znal dny? Stačí když zná měsíce a ze dnů zná samozřejmě výplatní termín a pak den, kdy jej odvezou odbory na demonstraci, pardon, na nákup do Prahy. ;-D

0/0
1.9.2007 17:33

Biermann

Re: Co byste sakra chtěli?

Asi vas zklamu, ale naprosta vetsina strojvedoucich je organizovana ve Federaci strojvudcu, nikoliv ve svazu Duskovych odborech. Navic se prave casto hadaji, protoze strojvudci si radi chteji prosadit vlastni vyhody proti ostatnim. U Duska jsou treba ti zruseni vypravci, kteri na teto trati diky usporam nejsou :-©

0/0
1.9.2007 17:38

blekkal

Re: Re: Co byste sakra chtěli?

odborář = odborář.

Odpad společnosti, který svěřil své právo za vyjednání si pracovní pozice + odpovědnost mafii.

0/0
1.9.2007 17:44

dominus_et_deus

Re: Re: Re: Co byste sakra chtěli?

Docela se divím, že zrovna TY máš drzost o někom mluvit, jako o odpadu společnosti.

0/0
1.9.2007 17:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.