Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Astrolog radil učitelům jak na žáky. Zaplatil mu stát

Výchova školáků podle znamení zvěrokruhu zní jako špatný vtip. Ministerstvo školství si to ale zřejmě nemyslí. Workshop astrologa Milana Gelnara, který olomoucká univerzita uspořádala pro učitele a studenty pedagogiky, dokonce spolu s EU financuje. Spolek skeptiků to považuje za nesmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robert Zapletal

Starý problém

Spor mezi astrologií a spolkem Sisyfos je již velmi starý. Ovšem samozřejmě ho nevyvolali astrologové. Hlavním problémem je, Sisyfos permanetně odmítá astrologii a jediným argumentem pro to je, že astrologie prostě fungovat nemůže. Ovšem jako špičkovým vědcům jim takovéto odůvodnění nemůže stačit, protože sami by v případě jakéhokoliv závěru, tvrzení nebo objevu vyžadovali podrobné studie a důkazy. Ovšem v tomto případě nikoliv. Tedy je to stejné, jakobych třeba já trvdil, že matematika nemůže fungovat a jediným argumentem proto by bylo že jí nerozumím a na základní škole jsem z ní měl kouli. Proto bych rád tímto oficiálně vyzval Sisyfos, aby provedl podrobné vědecké bádaní a doložil tak, že astrologie nefunguje. Do té doby bohužel na jejich argumenty nemůžeme brát zřetel také proto, že je v této zemi dobrým zvykem, že k problémům daného oboru se vyjadřují lidé, jenž daný obor zvládají, a ne naopak. Když je v televizi soutěž v tanci, vyjadřují se k němu choreografové a ne vědci.

0/0
8.9.2007 11:26

zahorak1

Husiti, okultné (husitské) ....

... vedy, to je to ono, to Vaše.  A to ešte do školy. A ja som nadával jednej slovenskej súkromnej televízii, že oblbuje ľudí. A Vy to nedajbože ešte aj do školstva.

0/0
7.9.2007 22:04

Cácorka

Mě spíš připadá jako špatný vtip

zaujatě napsaný článek který nepřipouší ani 1% pravdivost typologie povahy člověka dle znamení zvěrokruhu. Nejsem žádný astrální fanatik ale mnohokrát se mi potvrdilo že na tom něco je. Podle znamení se dá třeba odhanout kterému děcku bude třeba řešení nějaké situace trvat déle, které do ní skočí rovnýma nohama, na které dítě třeba není dobré křičet protože se zablokuje nebo které se zase postaví na odpor. Krom toho většina učitelů opradu nejsou uplný blbci aby si kvůli přednášce určené spíše pro rozšíření obzorů dělali těžkou hlavu se sestavováním horoskopů žáků;-) 

0/0
6.9.2007 14:30

Danny_Kay

Re: Mě spíš připadá jako špatný vtip

Jde o to, ze to 1% z niceho nevyplyva a bylo doslova "vycucano z prstu" na rozdil od prave vedy, ktera se sice rovnez muze myli, ale z neceho vychazi a pouziva logiku.

0/0
6.9.2007 14:42

net.Xtreme

Re: Mě spíš připadá jako špatný vtip

A kolik má připustit? 1%? 2% 10%? 50%? 99%? 100% 150%? Krom toho zkus prohodit párkrát znamení a zjistíš, že se to moc neliší. Lepší by bylo udělat psychologické posudky těm dětem, zjistit, jaký jsou povahový typ, zda jsou extroverti nebo introverti, ale dělat to tak, aby to mělo nějaké opodstatnění. Když se budeš zajímat dostatečně o astronomii možná dojdeš k tomu, že je blbost aby nás ovlivnilo to v jakém souhvězdí jsme se narodili... taky zjistíš, že těch souhvězdí v rovině ekliptiky je 13 a ne 12 a ví se to už pár tisíc let. Jediné co by možná mohlo mít vliv na povahu dítěte je v jakém ročním období se narodí, ale ani to není prokázané, stojím si za tím že 99% je v genech a výchově a to zbývající procento není dáno astrologicky

0/0
6.9.2007 14:58

zdeseny obcan

Re: Mě spíš připadá jako špatný vtip

Lidsky mozek ma tendenci vyhledavat zname vzorce vsude, i tam kde objektivne neexistuji. Lide vidi obliceje ve zmeti car ci v mracich a antropomorfizuji kde co. No a na tomhle jevu stavi vsichni astrologove a dalsi podfukari.

0/0
6.9.2007 15:24

Warhead_bia :P

Re: Mě spíš připadá jako špatný vtip

Neni na tom nic , ze to parkrat vyjde to si muzu vymyslet taky ;-)

0/0
6.9.2007 15:28

stormhawk

Pro IDNES: první věta příspěvku

Reakce na úvod "Výchova školáků podle znamení zvěrokruhu zní jako špatný vtip. Ministerstvo školství si to ale zřejmě nemyslí." Slečno Andreo Votrubová, jakým právem a proč nám čtenářům podsouváte Váš (nebo redakční) názor v místě, které pro to není určeno? Směšovat komentář (do kterého vkládám svůj osobní názor) a článek pojednávající o určité události v rubrice zpravodajství, je jedno z nejhorších novinářských provinění. Tohle Vás opravdu ve škole neučilili?  Je mi z Vás, i z celé MFD, poněkud blivno...

0/0
6.9.2007 11:35

net.Xtreme

Chm

Chudáci děti, posuzovat je podle astrologa, tss:-/

0/0
6.9.2007 11:31

blastula

Proč by se ve školství nemohla aplikovat astrologie

Když se v řízení státu aplikuje běžně aplikují metody   pokus -omyl, věštění z koulí, pohádky ovčí babičky , slepecká rallye , poslední mejdan,ruská ruleta, kdo dá víc , big brother  apod

Jsem úplně pro, a ještě bych přidala černého kocoura a párek netopýrů

0/0
6.9.2007 10:59

Holatko

Čenda Zlatník zabodoval

Lidé přijdou na workshop něco si vyslechnout, zkusit si, utvořit si na to vlastní názor a on hned s nějakým nesouhlasem se zaváděním do výuky a škol. Mluvil někdo o změnách v systému? Ne. O rozpracování do závazných materiálů? Ne. Principy waldorfské školy nezná, alternativní vyučovací metody (co to je, že?) a proboha astrologie, no to už vůbec ne. Zdá se, že klíčové slovo, vyvolávající u něj negativní postoj, je astrologie. Že by mindráček? Stačí přejmenovat astrologa na specialistu na hodnocení osobnostních rysů a alternativního metodika a bude po křiku.

0/0
6.9.2007 8:59

Pyjus

hypotéza

Ano, máte pravdu, že je to hypotéza. Ano, máte pravdu, že se jedná o vliv prostředí na vývoj novorozence (u vícečetných těhotenství však vzrůstá vliv vzájemného působení plodů, které do určité míry spolu soupeří a tím se ovlivňují). Největší vliv má stejně genetika a prostředí může ovlivnit jen určitou část - na tento argument však nepřišel žádný z oponentů... hypotéza je možná správná, jelikož nestanovuje vliv jako přísně (100%) implicitní či dokonce ekvivalentní, nýbrž jen přiřazuje určitý korelační koeficient mezi období roku a specificky vyvinuté vlastnosti,resp. vlastnosti dominantní. Každopádně bylo velmi zajímavé, rýpnout do tohoto tématu s něčím, co nikdo neslyšel a co by mohlo být chápáno (a bylo) xenofobně. Mezi nebem a zemí je spousta jevů, které sám znám na svou kůži (snové předpovědi mojí ženy, sny - kdy se přišel rozloučit zemřelý kamarád, aniž o tom úmrtí víte). Exaktní věda toto vysvětluje těžko a pak se uživí i takoví astrologové... všem diskutujícím hodně štěstí! P.

0/0
6.9.2007 8:47

o5z5

Mad .... jó :-(

no to je ještě horší než ten předešlej hňup.   Nechtějte mě rozčílit. provokatéři  ;-O                                              

0/0
6.9.2007 0:54

paskudilek

Re: Mad .... jó :-(

:-) nemáš dělat krky

0/0
6.9.2007 7:30

Johny__S

Všem lidem dobré vůle

přeji pokoj. Celu pak těm, kteří ji nemají a jen samé zlo páchají...

Teda, chtěl jsem napsat: dobrou všem, co tu ještě jsou. Jdu si nechat zdát o Kozorozích v konjunkci s tkáňovou kulturou HEK293...

:-)

0/0
6.9.2007 0:41

Pan Navratil

No a co jako?

To, že pedagogové dokážou ty parchanty nejenom nezabít, ale dokonce je i něco naučit se samo o sobě řadí mezi paranormální jevy.

0/0
6.9.2007 0:41

paskudilek

Re: No a co jako?

ty ironiku:-)

0/0
6.9.2007 0:42

Pan Navratil

Re: Re: No a co jako?

Mno, já jen proč ne astrolog. Známá, když je jí špatně, zavolá šamanovi, a on jí po telefonu uleví. Bezva finta, taky bych tomu chtěl věřit.:-)

0/0
6.9.2007 0:47

paskudilek

Re: Re: Re: No a co jako?

Jo, léčení po telefonu, to je ono:-)

0/0
6.9.2007 7:31

paskudilek

Re: Re: Re: Re: No a co jako?

Léčení na diskuzi.R^

0/0
6.9.2007 7:32

o5z5

Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

čau

0/0
6.9.2007 0:28

paskudilek

Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

dobře made:-P

0/0
6.9.2007 0:29

Johny__S

Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

;-D

0/0
6.9.2007 0:29

Johny__S

Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

Tak si říkám, že to asi bude Mad. Ten má totiž zvláštní vlastnost, že se objeví, kdykoli se o něm někdo zmíní. I kdyby jen s jediným příspěvkem. A já se o něm zmínil. Stejně jako nedávno: kdosi napsal - teď by se tu ještě mohl objevit Madkvér. A ejhle, za celou dobu tam nebyl a najednou se objevil příspěvek: Co chceš? ;-D

0/0
6.9.2007 0:34

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

Slovy nedokážu vyjadřit co k Tobě citím, proto jdu radsi spát a o tobě si nechám zdát. Krásnou dobrou noc.

A teď vážně, měj se a dobrou.;-)

0/0
6.9.2007 0:38

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

Jo a s tím Madem nevím, moc se mi to nezdá.

0/0
6.9.2007 0:39

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

:-) Tak to já ti místo poezie pošlu podpis Václava Havla - V

Tak pěknou noc. R^

0/0
6.9.2007 0:39

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

Fajn, taky jsem Ti něco zároveň dole poslala a pak že není něco mezi nebem a zemí realisto.;-)

0/0
6.9.2007 0:41

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

:-)

0/0
6.9.2007 0:43

Johny__S

Re: Jsem příliš vyrušován .... a protože u nás se zdráví, tak

Zdar. R^

0/0
6.9.2007 0:29

Matka Příroda

Já si taky změním přezdívku.

Udělejme to všichni, aspoň se tak nikdo nepoznáme.R^

0/0
6.9.2007 0:24

paskudilek

Re: Já si taky změním přezdívku.

já si neměním

0/0
6.9.2007 0:25

Johny__S

Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

Já můžu zkusit ještě nějaký další, ale to bys možná ztratila některé iluze. Navíc je to legrace, používat ty další...

0/0
6.9.2007 0:27

paskudilek

Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

Kdo si to má pak pamatovat?8-o

0/0
6.9.2007 0:28

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

Tenhle by sis pamatovala. Ale radši ne. Mám zaregistrované ještě nejmíň tři...

0/0
6.9.2007 0:28

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

Je fakt, že je s Tebou legrace, když všechno nerozebíráš

0/0
6.9.2007 0:31

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

Oh, díky. :-)

0/0
6.9.2007 0:32

traktorista operator

Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

:-©;-D;-D

0/0
6.9.2007 0:27

paskudilek

Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

ty běž po druhé koleji, jo!

0/0
6.9.2007 0:27

traktorista operator

Re: Re: Re: Re: Já si taky změním přezdívku.

ano,rozkaz.Jen jsem se byl podivat na tajemneho tajemnika;-D

0/0
6.9.2007 0:39

o5z5

Jéňa řádí

....... tak dlouho jsem ho u jednoho tématu ještě neviděl        :-) 

0/0
5.9.2007 23:54

Johny__S

Re: Jéňa řádí

A ty jseš kdo?

0/0
5.9.2007 23:54

o5z5

Re: Re: Jéňa řádí

Známe se asi 3 roky. Ovšem teď mě samozřejmě nemůžeš poznat.

0/0
5.9.2007 23:59

Johny__S

Re: Re: Re: Jéňa řádí

Wow. A nechce se ti být trochu konkrétnější... Tři roky už znám spoustu lidí, ovšem daleko víc jich neznám. Odkud se známe my? Jenom z téhle diskuze?

0/0
6.9.2007 0:01

o5z5

Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

Ne .... Ano

0/0
6.9.2007 0:04

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

Ale soudím, žes dříve vystupoval pod jinou přezdívkou, ne? Tuhle si vůbec nepamatuju.

0/0
6.9.2007 0:05

o5z5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

asi tak ...

0/0
6.9.2007 0:10

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

A jaká to byla, mohu-li být tak smělý?

0/0
6.9.2007 0:12

o5z5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

Když já jsem tak hrozně nesmělý                                  ;-D

0/0
6.9.2007 0:15

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jéňa řádí

To vůbec nevadí, to se vyrovná se mnou. Tak co je to za přezdívku?

0/0
6.9.2007 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.