- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neznám přesné okolnosti, ale mohu vám všem jako místní z brandýsa nad Orlicí říct, že situace na místním nádraží je opravdu příšerná. Vlak který jede směrem na Ústí - tedy tím samým směrem co ten "osodový" z něhož vystoupila, zastavuje až za budovou nádaží po směru jízdy poslední vagon tedy stojí cca 60-70 metrů od budovy nádraží. Ta paní vystupovala z vagonu prvního tedy o dalších 30-40 metrů dál. Osvětlení je tam slabé, trať je také v oblouku a hlavně výpravčí stojí VŽDY jen před budovou. A pak ještě jedna věc, je tradicí že tak v 8 z 10 případů kdy člověk vystupuje na druhé koleji, je ihned po ohlášení stanice hlášení "urychleně opustěte kolejiště po první koleji bude projíždět vlak směrem na Choceň". Bylo jen otázkou času kdy se něco takového stane. Bohužel stalo.
Já si zas myslím, že je to smutný.
Vidím to celkem jasně:
1) Osobák přijel. Lidi vystoupili. Výpravčí vypravil vlak dál, podíval se a zjistil že lidi jsou už na přechodu přes koleje, takže do minuty nebude na kolejích ani noha. Proto šel a povolil vjezd EC. Jenže se mu v zimě nechtělo znova ven kontrolovat, jestli fakt všichni lidi z osobáku odešli.
2) Dotyčná proti očekávání výpravčího zůstala v kolejích a EC ji přejel. Stačilo aby se výpravčí došel ještě jednou podívat ven a vykopal ji z kolejí...
3) Kdo si myslíte, že výpravčí měl počkat, dokud všichni lidi neodejdou z nástupiště, tak netušíte nic o provozu na dráze. Tohle totiž určitě bylo přesně vypočítané, výpravčí si byl jistý že osobák zastaví a odjede dřív než EC dorazí a taky mu to přesně vyšlo. Kdyby ale musel EC před stanicí kvůli osobáku zastavit, měl by výpravčí průšvih jako hrom, protože zdržet EC kvůli osobáku nelze.
4) Tedy chyba výpravčího není ani tak v tom že tam ten vlak pustil, ale že nezkontroloval že všichni cestující osobáku už odešli...
Pokud došla DI k závěru, že vinna je dráha, měla by také uvést nějaké zdůvodnění, například takové, jako píšete (že výpravčí nezkontroloval volnost jízdní dráhy apod.). To, co napsali, je směšné - vina dráhy z toho vůbec nevyplývá. Nebo to zkreslili novínáři.
ad3) Pokud jedou oba vlaky včas, což 26.12. i mohlo být, dělá výpravčí to, co má nakresleno.
Dne 26. 12. 2006 v 19:13:49 zastavil v ŽST Brandýs nad Orlicí na koleji 1a vlak Os 5029. Z vlaku vystoupila na nástupiště I poškozená s nezletilou dcerou. V rukou nesla tašky. Po výpravě se v 19:14:26 vlak Os 5029 začal rozjíždět ze stanice. V 19:14:41 povolil výpravčí prostřednictvím zabezpečovacího zařízení vjezd vlaku EC 278 na kolej
2a. Poškozená upadla na namrzlém přechodu přes kolej 2a v km 266,049, sloužícím k příchodu
a odchodu na nástupiště I mezi kolejemi 1a a 2a. V 19:16:10 vlak EC 278, projíždějící po koleji 2a ŽST Brandýs nad Orlicí směrem od Ústí nad Orlicí, na uvedeném přechodu srazil a usmrtil poškozenou.
Nikdy nepochopím ako môže niekoho zraziť vlak alebo ako sa môže nejaké auto na žel. prejazde zraziť s vlakom. To proste nejde.
stačí si myslet "tohle se mi stát nikdynemůže".
Lidi, proboha, nejezdete vlakem, vzdyt je to jen lepsi dobytcak, s vyjimkou nekterych novych vagonu EC a Pendolina. Jinak vse okolo je spinavy, plny narkomanu, bezdomovcu a znudenych , neprijemnych a linych ajznbonaku.....
JJ jezdit autem, po jednom a nejlip s 3.0l dieselem
Pokud za to odsoudí někoho od ČD, pak můžeme dráhy zavřít. Je spoustu stanic, kde si lidé zkracují cestu přes koleje, eventuálně vystoupí na druhou stranu mimo nástupiště. Pokud by výpravčí nesměl pustit vlak do stanice, nesměly by vlaky jezdit vůbec.
zkracovani si cestu a tento pripad je jaksi od sebe hoooooooooooooooooooooooodne vzdalen
je to kazdopadne smutne, ale ta pani si za to muze sama. vlak neni nic maleho, aby si ho nevsimla. to plati i o prejezdech. nez nekdo prohlasi, ze bych mluvil jinak kdyby se to stalo nekomu z rodiny, tak rikam rovnou , ze stalo. a znova zopakuji, byla to jeji chyba a byla proste blba. doufam ze ten vypravci z toho nebude mit soud.
hm a ty jsi u toho byl ?a zabyvas se nehodama? ja jen ze dokazes posoudit kdo za to muze ackoliv si u toho nebyl a hakujes nekde ve fabrice a o prepisech a bezpecnosti vis prd! inspekce ktera se takovyma nehodama zabyva dosla k jinemu zaveru
Tak tam jde opravdu o život, přijede vlak, vystupují lidé, podotýkám že v zastávce končí, většina lidí přesedá na jiný vlak, do toho sice rozhlas upozorní, že po vedlejší koleji bude projíždět vlak.... ale jak má po peronu jít máma s kufrem, dětmi, vyhýbat se člověku co vede kolo, drážnímu vozíku co si jede pro balíky, když po vedlejší koleji jede vlak, za peron je označený asfaltový chodník o šíři 1,2m a ti, kteří spěchají na vlak stojící na další koleji , prostě ženou, protože výpravčí sděluje, že jejich vlak je připraven k odjezdu????
Neznám horší nádraží, než ÚSTÍ NAD LABEM ZÁPAD.
Je to opravdu děs,snad na něj dojde,až dodělají hlavní nádraží....