Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány pražského okruhu se mění, staví se i bez povolení

Čekání v kolonách na hlavních příjezdech do Prahy může zkrátit vybudování pražského okruhu. Plánování jeho výstavby ale začíná připomínat nevyzpytatelné aprílové počasí. Každou chvíli se totiž mění. Na některých místech se dokonce stavělo bez povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pvl1

Slepí autaři

Že cyklostezky nejsou potřeba a ať se na ně složí cyklisti?

Naopak. Používání cyklostezek odlehčí autodopravě, sníží se náklady na výstavbu silnic a zaplněnost města. Pomůže to nejen cyklistům, ale pradoxně hlavně automobilistům.

Proto evropská velkoměsta dělají ve velkém půjčovny kol a stezky.

0/0
29.8.2007 15:05

Si0

Re: Slepí autaři

Ano, ať si to dělají velkoměsta i maloměsta, ale ne stát.

0/0
30.8.2007 9:46

J.D.I.Sevycpat

Plány pražského okruhu se mění, staví se i bez povolení

povolení na návštěvu tohoto nepotřebujete:

http://koulovacka.mena.cz/od-Kelis

R^

0/0
29.8.2007 15:01

Si0

Kdo to kdy viděl, aby silničíři stavěli cyklostezky?

To je přece věcí obce, jestli chce mít cyklisty mimo silnici. Jinak je cyklista řidič jako každý jiný a může si pěkně jet po silnici (teda kromě dálnice a rychlostní). Ať si pěkně staví cyklostezky obec a nevymáhá od jiných to, co jí dát nemůžou a nesmějí.

0/0
29.8.2007 14:13

yrral

Klasika

Dodavatel vyhraje zakázku, investorovi předloží změny, které přinesou úspory ačkoliv nejsou v souladu se zadáním, investor na snížení ceny slyší a změna je na světě. Problém u státních zakázek je však v tom, že skutečné úspory nejsou plně promítnuty do výsledného snížení ceny. Část těchto peněz je použita na "schválení" změn, zbytek jde dodavateli do kapsy. Daňový poplatník pláče.

0/0
29.8.2007 10:51

John Coffey

Re: Klasika

To je ale pekna blbost... co jste napsal. Evidentne asi nemate velky prehled o financovani zakazek z verejnych zdroju a rozpoctove problematice co? Rv

Ale co... internet snese vsechno...

0/0
29.8.2007 13:52

Si0

Re: Re: Klasika

Vy rozpočtovou problematiku možná znáte z papírů, ale asi málo víte, jakými cestami se obchází.

0/0
29.8.2007 14:16

Brouk Pytlík654

cyklisti - na ty radnice s.ere

Na cyklisty se nehledí. Auta jezdí přes celou Prahu pěkně po přímých silnicích, ale cyklista aby překonával převýšení kdoví kde dvakrát delší a kopcovatější trasou.

Stačí vyjet někam ven (Německo, Rakousko, Skandinávie) a při návratu se mi dělá špatně! A to je Bém prý sportovec. Rv

0/0
29.8.2007 10:11

marte

Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

jízdou na kole kolem okruhu zdraví nenahoníš. Hezky šupky do zbraslavi, tam si můžeš jezdit jak chceš.... ;-DR^V[>-]

0/0
29.8.2007 10:30

erben3

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Na Zbraslavi? Kde? Po té rozmlácené a děravé silnici Žitavského, kde jsem si v červnu po vjetí do díry zatopené vodou a následném držkopádu zlomil ruku? Nebo po silnici směr Štěchovice? I tam už je dneska šílený provoz. Možná ještě po druhém břehu Vltavy po silnici na Vrané nad Vltavou.Na cyklisty se v tomhle státě, na rozdíl od civilizovaných zemí, se*e. :-(

0/0
29.8.2007 10:38

erben3

Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Bém je horolezec, ten na cyklisty z vysoka... Rv

0/0
29.8.2007 10:39

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Bém je hlavně politickejlezec, oprav si to!

0/0
29.8.2007 10:46

blue_velvet

Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Ritolezec (Y) ? ;-D

0/0
29.8.2007 11:28

regazzi

Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

rektalni alpinista ? :-)

0/0
29.8.2007 15:43

erben3

Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

No jo, pravda ;-DR^

0/0
29.8.2007 19:16

TomášM

Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Taky jezdím aktivně na kole, ale kretény jako ty fakt miluju. Cyklistů je v praze 10 000x míň než aut a rozvážejí snad cyklisti rohlíky? Je to individuální doprava, ve srovnání s auty raritně používaná. Proč by se kvůli ní měl někdo vzrušovat?

0/0
29.8.2007 11:36

gaDzin

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

spousty lidi nejezdi kvuli situaci, ktera v praze panuje. Ja mam to stasti, ze z cernaku se na silnici dostanu az u Florence. Ne kazdy tohle stesti ma (znam minimalne 7 lidi, kteri do prace na kole nejezdi kvuli nemoznosti nejet po silnic) - takze kreteny jako ty rozhodne nemiluju, naopak bych je poslal nekam ... (Y)

0/0
29.8.2007 12:51

erben3

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Kdybys fakt jezdil AKTIVNĚ na kole, tak bys takhle hloupě nemlel.

0/0
29.8.2007 19:19

QT1

Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Kolik platí cyklisté na spotřební dani a DPH při provozu svých bicyklů? I kdybych započítal alkohol co vypijou na cyklovýletech a občas pár stovek u některých za servis, tak to je oproti daním z benzínu a nafty nic. Nebo se snad dá lávka postavit z DPH z prodaných kol? Opět by se dalo srovnávat s DPH z prodaných aut...

Chcete lávky a cyklostezky? Tak se na ně složte. Nebo si prosaďte cyklistickou daň z kola, ze které se budou platit vaše trasy. My si své silnice a dálnice platíme formou spotřebních daní a DPH a i tak se nám vrací méně než polovina, ze zbytku se financuje pár cyklostezek a hromada darmožroutů na radnicích, co za naše peníze vymýšlejí, jak udělat dopravu autem méně pohodlnou...

0/0
29.8.2007 11:38

Muf007

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

To je myslím neskutečně tvrdé, asi jakoby si kuřák nároval x-krátrkvalitnější péči při nemoci když na daních odvede víc nebo řidič kamionu přednost, když propálí ročně tisíce litrů nafty a tak odvede na dani víc než nějaký pepík, který jede z práce do práce přes půl Prahy a ne week na chalupu na Sázavu.

Venku je opravdu běžné stavět cyklo stezky po městech i mezi nimi. není problém vydělit pruh pole při silnici a  natáhnout tam asfaltku širokou cca 1,5m a tradá kola ....

0/0
29.8.2007 12:37

QT1

Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Samozřejmě že to je tvrdé, stejně jako křik na víc cyklostezek. Nemám nic osobně proti stavění cyklostezek. Když se vybodneme na euronormy, tak stačí projet kus buldozerem, nalít na to asfalt a z EU fondů maximálně vyžebrat prachy na značení. A to může udělat každá radnice. Tam, odkud pocházím, se takto pár radnic domluvilo a udělalo si ZA SVÉ PENÍZE cyklostezky v okolí.

Ale když mi někdo řekne, že se staví moc silnic a málo pro cyklisty, tak musím dodat, že všechno něco stojí, peníze na stromech nerostou a cyklisti do státní kasy odvádí minimum (beru odvody související s cyklistikou). Je to jejich hobby, ať si ho financují. Mně taky nikdo neplatí hobby ze státního.

Pokud jde o ostatní - přednost za daně je pito..most, to víš sám moc dobře, u kuřáka se jeho větším příspěvkem kompenzuje náročnější péče, přičemž ta pro něj je mnohem kvalifikovanější, protože jeho choroby jsou náročnější na péči.

Ať se cyklostezky staví, ale až na ně bude a ať se tu nikdo netváří, že "zdroje jsou"

0/0
29.8.2007 12:44

QT1

Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Doplním svůj příspěvek ke kuřákům - křičet po větší péči můžou, v okamžiku, kdy se jim vyčíslí, kolik dostávají, tak se zjistí, že dostávají mnohem víc než běžný občan, pokud nebudu počítat chronicky nemocné a nebo vážné úrazy. A i kdybych si vzal ty chronicky nemocné, průběh léčby a péče je podobný jako u kuřáků později, nicméně kuřáci si za to navíc můžou sami. Kuřáci mají obecně oslabený organismus. Zpočátku jsou možná silnější, protože mladý organismus se tak zotuží kvůli neustálému ohrožení kvůli kouření, ale později to nevydrží a kuřák je nemocnější než nekouřící člověk (studie dostupné na webu WHO).

Takže křičet můžou, oni už teď dostávají kvalifikovanější péči než běžný občan, samozřejmě proto, že ji potřebují, zatímco zdravý občan ji nepotřebuje...

0/0
29.8.2007 12:48

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Zapominas na jednu vec. Cyklista take plati dane, stejne jako ty, navic 99% cyklistu jsou taky ridici aut, takze cely ten tvuj elaborat je postaveny na mylne uvaze, resp. na debilni uvaze.

Staci ti to takhle polopate ?:-)

0/0
29.8.2007 15:46

QT1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Zapomínáš číst - několikrát jsem to sem napsal a napíšu to ještě jednou - počítám jen výnosy ze spotřební daně z PHM, tedy sektorovou daň, jež má kompenzovat náklady na podporu sektoru. Jenže státu z této daně zůstává více než dvakrát tolik, kolik ho stojí ty náklady na podporu sektoru.

Nikdy jsem zde nenapsal, že řidiči odvádějí obecně více na všech, tedy nesektorových daních. Napsal jsem pouze, že bych mohl započítat i DPH z paliv a prodeje aut a porovnat to s DPH od cyklistů. A vždy jsem zmiňoval jen daňové přimy přímo spojené s činností, tedy provozem aut nebo kola.

Jestli tohle neumíš pochopit, tak jsi debil ty.

A ještě nikdo mi tu neodpověděl na zásadní otázku - budování cyklostezek něco stojí. Kde na to vzít? Jasně jsem napsal, že si je má platit město nebo cyklisté. Je na tom něco nejasného nebo debilního? Kdo by to měl tedy zaplatit? Řidiči?

0/0
31.8.2007 10:27

medved_cz

Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Kurak nema na x-krat kvalitnejsi peci narok protoze celkove prinosy koureni jsou o 10 miliard rocne nizsi nez celkove naklady na koureni. A to i po zapocitani uspor na duchodech.

Dale ridic kamionu by nemel prednost nikdy protoze jeden kamion nici silnice 25.000x vice nez osobni vuz (udaje z CESMADu) a presto o tolik vice nafty nepropali (o cenach mytneho nemluve).

0/0
29.8.2007 14:37

gaDzin

Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

To v hlave byt mozek, ty pouzit nekdy a premyslet. Pak mozna nepsat takovy blaboly.

Ja platim na danich z platu vic nez ty zaplatis za ropu. A ty dane bych prosil pouzit na lavky pro lidi a cyklisty a ne na ty vase mosty pro smradlavy auta. A aby jsi tu nemusel reagovat nejakyma blabolama, auto mam taky, takze dan z ropy platim taky, kazdopadne me nikdy nenapadla takova kravina co jsi tu splodil

0/0
29.8.2007 12:56

QT1

Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Žádné bláboly narozdíl od tebe jsem nenapsal. Mozek asi máš, ale o makroekonomii a národohospodářství toho zřejmě moc vědět nebudeš.

Je vcelku jedno, jestli platíš větší daň z příjmu než já za PHM, nicméně daň z příjmu je určená na financování nákladů veřejné správy. Je to nesektorová daň, takže její využití by mělo být všeobecné.

Spotřební daň z PHM je sektorová, má kompenzovat náklady na podporu sektoru. Tedy mají se z ní financovat náklady na silnice a dálnice a samozřejmě i související ekologické náklady (hluk, znečištění přírody apod.). Kdyby jsi vedle svého daňového přiznání četl i to, co jsem napsal, tak zjistíš (a při pohledu do výkazů MF si ověříš), že do sektoru silniční dopravy jde méně peněz, než se v něm vybere a to mluvím jen o spotřební dani, natož o DPH nebo DP.

Podstatné je, že řidiči jsou schopní si svými spotřebními daněmi na silnice vydělat sami. Cyklisté ne. Takže se o cyklostezky musí postarat sami, protože stát na to nemá. A to bez ohledu na tvoji DP a DPH.

0/0
29.8.2007 13:08

regazzi

Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Hele a proc se tedy stavi chodniky ? Podle tve logiky si chodec na chodnik nevydela, tak ho taky preci nema mit, ne ?

Vidis, jaky jsi debil ???;-D;-D;-D;-D

0/0
29.8.2007 15:47

QT1

Re: Re: Re: Re: Re: cyklisti - na ty radnice s.ere

Chodníky obvykle staví město. Jedinými příjmy města jsou podíly z daní z příjmu a účelové dotace či výnosy z provozu městských organizací. Pokud si tedy nevydělá město jinak nebo na chodníky nedostane dotace, potom může použít podíl z daní z příjmu, kterou platí jeho obyvatelé a firmy (nicméně to není rozdělováno městům a obcím podle toho, kolik ti lidé zaplatili, narozdíl od dřívějška...). Tyto peníze může obec použít na co chce, tedy na co chtějí občané, jestli budou chtít tunely místo chodníků, pak budou mít tunely, můžou mít klidně vodní kanály. Ale to je rozhodnutí města, chodníky nestaví centrální státní instituce a nevidím důvod, proč by to měly stavět instituce jako FD nebo ŘSD. Jestli si město chce postavit cyklostezky, ať si je staví. Ale stát by je stavět neměl. Jestli si cyklisté vymámí peníze z EU, ať si cyklostezky postaví nebo do toho dají vlastní peníze. Město navíc silnice nestaví.

Takže chodník debil jsi tu jen ty, když nechápeš základní ekonomické souvislosti.

0/0
31.8.2007 10:33

Králík z klobouku

a co teprve na horolezce

Na horolezce se už vůbec nehledí. Auta si jezdí pěkně po rovině, zatímco horolezci aby překonávali převýšení kdoví kde několikrát větší a kopcovatou trasou.

Přitom ve světě mají kolem každé dálnice automaticky stezku pro horolezce.

0/0
29.8.2007 13:12

regazzi

Re: a co teprve na horolezce

;-D;-D;-DR^

0/0
29.8.2007 15:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.