Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam se poděla milionářská štědrost?!

O tom, že Habsburkům připadne koruna římských císařů, rozhodl v roce 1519 jediný muž. Milionář a patrně nejbohatší člověk středověku, Jakub Fugger, který si takovou volbu koupil u komise tvořené německými kurfiřty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogol_jl

Je pravda, ze by obecne povedomi v Cechach i na Morave melo primout moznost, ze

co milionar to nemusi byt nutne lump a dokonce, ze vetsi cast jsou lide poctivi, kteri pomahaji tim, ze vytvareji pracovni mista a plati dane v radech, ktere bezny zamestnanec vydela nejdriv za rok.

 Trochu min zavisti lide cesky (a moravsky).

0/0
28.8.2007 11:14

Si0

Re: Je pravda, ze by obecne povedomi v Cechach i na Morave melo primout moznost, ze

Co milionář u nás (tedy přinejmenším dolarový) to oběť vyděračských pokusů. Aby je dokázal setřást, tak musí být v jistém smyslu lump.

0/0
28.8.2007 11:32

tatulda

Polemika

Nevím, ale spíš by mě zajímalo, jak k těmto penězům všichni milionáři v této zemi přišli. To by bylo zajímavější a určitě by to lidi víc zajímalo než tyhle bláboly.

0/0
28.8.2007 10:39

Heralik__

Re: Polemika

Zajimalo by to trouby u TV Nova, netáhla a zavistive socky. Vyber si, kam patříš...

0/0
28.8.2007 10:46

ditav

Re: Re: Polemika

tenhle zavistivej povl uz si vybral tim, ze takovou otazku vubec zminil ...

0/0
28.8.2007 11:58

wildge

Re: Re: Polemika

Vzhledem k tomu, ze 90. leta si pamatuje jeste porad dost dobre hodne lidi, Vase poznamka svedci o Vasem mladi, nebo Vasi velmi kratke pameti.

0/0
28.8.2007 13:22

rencask

Re: Polemika

Penize se daji legalne a poctive vydelat mnoha zpusoby. Problem je v tom, ze nejrychleji vydela ten, ktery prijde s necim NOVYM. Obslehnuti uz nemusi byt tak vynosne. Tak treba dalsi Harry Potter uz by asi nebyl takovy trhak. Jestli te to skutecne zajima, sveho casu sel na CT magazin o podnikani (pred prazdninama ve ctvrtek vecer), kde vzdycky nejakeho uspesneho podnikatele predstavili - muzes si reportaze prohlidnout a nechat se inspirovat. Byl tam i clovek, ktery vydelal na siti vyplni do rakvi. Nemusis byt genius, chce to jen dobry napad a silu ho uskutecnit.

0/0
28.8.2007 12:04

inzinierbula

Re: Re: Polemika

Souhlasím, že nejlépe se vydělá na dobrém nápadu. Zejména na tom, jak něco šikovně ukrást a dále v tom úspěšně pokračovat. I když mi bude spíláno do závistivých socek (ač žádnou podporu nepobírám), jsem pevně přesvědčen, že takto zbohatla většina našich "boháčů". Popřípadě ještě na státu, jeho veřejných zakázkách a jiných "bonusech". Někteří jen možná šikovně využili příležitost jsouce ve správnou dobu na správném  místě. A někteří dokonce ani toho nedokázali využít a tu šanci tudíž vzali schopnějším. A za sebou nechali jen  spoušť vykradených fabrik a nezaměstnaných. Co ale čekat od někoho, komu peníze a majetek v naší radodajné privatizaci samy spadly do klína? Poctivě vydělané peníze však boháčům ze srdce přeju a mají můj obdiv, protože je za nimi nepochybně spousta tvrdé práce. Obávám se však, že takových je u nás jako šafránu, protože poctivě nikdo rychle a snadno příliš nezbohatne. A nakonec se třeba ukáže, že každý líc má i svůj rub.

0/0
28.8.2007 12:25

rencask

Re: Re: Re: Polemika

to je presne problem nasi spolecnosti - vsechny hazeme do jednoho pytle. At to jsou cikani, milionari nebo muslimove. Je mi, bohuzel, z nasi spolecnosti nabliti.

0/0
28.8.2007 12:37

rencask

Re: Re: Re: Polemika

lidi jako vy se neustale zabyvaji sebelitosti a zavisti, misto aby ten cas venovali sebezlepsovani a praci. Proto jsou takovych nazoru plne diskuze a clovek ma pocit, ze nikdo jiny v CR nezije.

0/0
28.8.2007 12:39

Mirco1

Re: Re: Re: Polemika

Ale to víte, že zbohatne. To jen většina "normálních" lidí bude do omrzení tvrdit "tak mi řekni jak, no to by mě zajímalo!!" a když jim třeba i řeknete nějaký tip nebo dokonce skoro postup, tak hned přijdou s obvyklým "no joooo, ale....". Ono totiž při zbohatnutí se nesmí člověk bát občasných výkyvů, bát se nést riziko, nesmí být líný si něco o oblasti, do které se chce pustit. zjistit a musí být vytrvalý - běžný závistvý neschopný český človíček má totiž pozornost skoro jako zlatá rybička - do týdne už neví, o co se to vlastně pokoušel.

Ale žvanit takové nesmysly, jako ty předvádíte vy, na to si samozřejmě energie vždy najde dost.

A jen aby měla dušička pokoj, oblast, ve které já si teď vytvářím základní kapitál k dalšímu investování je nejen legální, ale i mravná a dokonce trochu ušlechtilá :)

0/0
29.8.2007 8:28

wildge

Re: Re: Polemika

S timhle souhlasim. Ovsem spousta tech, co se milionari stali v 90. letech, touto cestou rozhodne nesla.

Je sice nejspis pravda, ze podobnou cestou mohlo jit mnohem vice lidi, ale ne kazdy ma zaludek na sudy s kyselinou v Orliku, nebo zname se spravnymi razitky, kteri se na sve posty dostali buhvi jak (nejcasteji pres kamaracoft nebo oblbnuti lidi - a oblbovani druhych taky pro vetsinu lidi neni prijatelny zpusob vydelku).

0/0
28.8.2007 13:26

rencask

Re: Re: Re: Polemika

tak uz proste jen PRESTANTE PLAKAT NAD ROZLITYM MLEKEM. Me bylo trinact a tudiz jsem taky nemohla zazracne zbohatnout, nebot me privatizace proste minula. To ale neznamena, ze tim budu omlouvat svou neschopnost pro dalsich 50let, nez tihle privatizacni milionari vymrou. Ve stredoveku se taky kolikrat slechta zrodila silou mece a krve - dneska nikdo nerozebira kdo koho kdy povrazdil. Jestli Karel IV byl OK, prestoze jeho predci povrazdili jiny rod. Presne tyhle pocity me trapily v puberte, jaka je spravedlivost, ze jini restituuji a ja nic - proc mi nikdo neda pole, louky, lesy, baraky. Tohle uz opravdu davno neresim a koukam se o sebe postarat sama.

0/0
28.8.2007 15:19

Polárníliška

Tak dneska to má snad prvně aspoň trošku hlavu a patu,

ve srovnání s dosavadním blábolením...

0/0
28.8.2007 10:28

yaru

Škoda

Musím konstatovat, že předchozí příspěvky obsahovaly víc nadsázky a skrytého humoru. Nemohl by se autor k tomuto vrátit? Děkuji

0/0
28.8.2007 9:38

Moravský Slovák

Té historce o panu Hlávkovi nerozumím.

Naznačuje pan autor, že architekt Hlávka byl svým majetkem už tak zpitomělý, že se domníval, že tonoucímu pomůže tím, když za ním do vody hodí dostatečný obnos?

0/0
28.8.2007 9:23

Tangero

Re: Té historce o panu Hlávkovi nerozumím.

Nikoliv. Historka byla nedopovězena zřejmě záměrně. Několik přihlížejících se vrhlo do vody pro ty bankovky a při tom mimochodem zachránili i toho tonoucího nebožáka.

0/0
28.8.2007 10:22

rencask

Re: Re: Té historce o panu Hlávkovi nerozumím.

a neni to treba o ucelovosti charity? do nekoho muzes lit miliony a porad na tom bude stejne. Hlavne, ze ty mas odskrtnutou kolonku - charita - splneno. Muzu na Saharu vylit miliardy hektolitru vody (s tim, ze delam neco pro Afriku) a porad bude sucha. Muzu ale taky mnohem levneji vykopat studny, vysadit rostliny a ukazat domorodcum, jak se o ne starat. Za par desitek let tam treba bude prales.

0/0
28.8.2007 12:17

GeronimoJK

Rybář

Utopil se ten člověk?

0/0
28.8.2007 9:22

Moravský Slovák

Re: Rybář

Ne, poté co se jeho prsty dotkly první bankovky vhozené slavným dárcem, nabyl obdivhuhodnou sílu, vylezl z vody a za týden byl k vidění v parádní uniformě jako kapitán vlastního parníku.

0/0
28.8.2007 9:26

Mjr_Zeman

s těmi dary je to pravda

dal jsem ze svého platu pět stovek na pomoc po záplavách a pak jsem zjistil, že do daňového přiznání můžu zahrnout dary na charitu až od 1000 kč a výš. Jako by to nebylo fuk, ať dá přece každý, kolik může, né ?

0/0
28.8.2007 9:05

Lokutus4

.

áno žvanivej reitmane..charouz, pitr, agrofert, bři koláčové ouplný svatí muži...plachej krejčíř v Jaru

0/0
28.8.2007 8:36

Lokutus4

Re: .

von se ten ko:kot navíc jmenuje reiner

0/0
28.8.2007 8:39

Heralik__

Re: Re: .

A ty si zase lofas a taky se ti nikdo nesměje...

0/0
28.8.2007 10:45

kulhanek21

???

"milionář" že zaplatí dobrého "zaměstnance" zlatem (?!) ;-)... never seen before (v celém mém dlouhém životě) ;o)

v "praxi" to spíš znám tak, že "správný milionář" (=zaměstnavatel) si za těžký prachy zakoupí "audit", ten mu doporučí v rámci "costs cutting" snížit mzdové náklady (zaměstnanců) na minimum, a "altruista" milionář pak může za ušetřený prachy "opečovávat" černoušky v africe (případně provádět jinou "bohulibou" činnost)... ;o)      

0/0
28.8.2007 8:26

Si0

Re: ???

Milionář nezaplatí ani o korunu víc něž musí. I ten nejlepší zaměstnanec má na trhu práce limitovanou cenu a právě tolik dostane.

0/0
28.8.2007 8:31

medved_cz

Re: Re: ???

Zamestnanec si muze na kapitalostovi vymoci takovy plat, ktery odpovida uzitku, ktery kapitalistovi prinasi.

Neboli kapitalista si dvakrat rozmysli propustit vysoce uzitecneho zamestannce - nabirani noveho je vzdy riziko, ze jede o netahlo.

0/0
28.8.2007 9:41

Si0

Re: Re: Re: ???

Ne. Podnikatel (slovo "kapitalista" je fuj, soudruhu) dá jen tolik, kolik by zaměstnanec dostal jinde, v závislosti na platové hladině v té které zemi a na míře šancí zaměstnance být někde jinde ohodnocen lépe. Pokud nechceš dělat za to, co platím, můžeš jít jinam "na lepší" a ve frontě čeká 10 stejně dobrých jako jsi ty.

0/0
28.8.2007 11:29

Mirco1

Re: Re: Re: Re: ???

Dělám v oblasti pracovního trhu několik let a to co říkáte je prostě debilita a vy to nejspíš víte. O odborníky (IT, konstruktéry, farmaceuty atd) je velký zájem, ale i o kvalifikované dělníky atd. Nezaměstnanost prudce klesá, a protože zoufalé firmy hledají nové lidi za příslibu lepších platů, musí platy zvyšovat i ti stávající. Takže tu máme spoustu oborů, kde platy rostou bez odpovídajícího růstu produktivity práce.

Vy předřečníkovi ironicky říkáte "soudruhu", ale větší ironií je, že soudružské myšlení vykazujete vy.

0/0
29.8.2007 8:33

vtech

Re: Re: ???

Nikdo (milionar, nebo chudak) nezaplati vic nez musi. Nebo vy platite za chleba dobrovolne 2x vice, nez je na cenovce?

0/0
28.8.2007 9:41

modrá šlápota

Re: Re: Re: ???

To tito pravicoví komsomolci nikdy nepochopí:-):-)

0/0
28.8.2007 10:57

Si0

Re: Re: Re: ???

Samozřejmě že ne a proto taky vidím situaci realisticky, jak jistě sledujete.

0/0
28.8.2007 11:30

medved_cz

Re: ???

Proc u takoveho blba podnikatele delas? Jdi pracovat jinam, kde si Te budou vazit vice. Podnikatel, ktery nedokaze ocenit schopne lidi si schopne lidi nezaslouzi.

0/0
28.8.2007 9:43

smrrtka

Re: ???

A jak víš, že jsi dobrý zaměstnanec? To je právě ten problém. Kdejakej šmudla si myslí, že je mistr světa.

0/0
28.8.2007 9:55

kulhanek21

Re: ???

n. ano - "v principu" s vámi všemi souhlasím ;-)

ale "v praxi" je to tak, že na plakátech líp vypadá "sponzoruje pražské jaro" než "dává uklízečkám ve firmě víc, než je minimální mzda" ;o)

... tolik o "altruistických" milionářích ;o) 

0/0
28.8.2007 10:49

rencask

Re: Re: ???

mozna az si vsimne, ze nektera uklizecka mu dava neco navic - nez jen svuj ublizeny ksicht a odflaknutou praci, jen protoze to udelat musi - treba taky dostane pridano.  Dat zamestnanci padaka neni tak snadne, tak treba tou minimalni mzdou navrhuje, jestli taky nechce odejit sama.

0/0
28.8.2007 12:27

wostrey

Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Pokud by totiz milionar byl, vedel by, ze slusne procento velmi bohatych cechu dava na charitu stamiliony korun. Za vsechny jmenujme miliardare Radima Passera, kteryzto je krestanskeho vyznani a na charitu poskytuje tolik penez, ktere autor clanku, pres sve domnele milionarstvi, pravdepodobne nevydela za cely zivot.[>-]

0/0
28.8.2007 7:56

vtech

Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Od kdy se desatkum cirkvi/sekte rika charita?

0/0
28.8.2007 8:04

Si0

Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Dnes platíš státu ne desátek, ale skoro polovinu příjmu a ani nemrkneš okem.

0/0
28.8.2007 8:29

vtech

Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

To je sice pravda, ale nijak to nesouvisi s panem Passerem a jeho sektou, nebo jo?

0/0
28.8.2007 9:39

celim

Re: Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Domníval jsem se , že pan Passer ty peníze dává církvi na charitativní účely a ne nějeké sektě na zviditelnění se . To je trochu rozdíl! Takových lidí je třeba si vážit, kteří neokázalým způsobem pomáhají!

0/0
28.8.2007 10:33

medved_cz

Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Pridej pridej. Jde velmi casto o vice jak dve tretiny.

Jestli si nejaky tricatnik mysli, ze dostane zpet neco z tech statisicu, ktere plati na socialnim pojisteni, tak to se hluboce myli - jde o dan, ze ktere nic neuvidi.

0/0
28.8.2007 9:45

vtech

Re: Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

... a beda kdyz mas spozdeni s placenim, to te sezere socialka za ziva. Vlastni zkusenost :-(

0/0
28.8.2007 9:59

MaverikOne

Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Tak v tomto se naprosto mýlíš, on odvádí desátky a o ty se nestará, ale podívej se na jeho ostatní aktivity. Víš soudit bez toho aniž o někom něco víš je velmi lehké.

0/0
28.8.2007 8:40

vtech

Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Dekuji za mravoucne kazani.

0/0
28.8.2007 9:44

SCHNECK1984

Re: Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

maverick má recht..

0/0
28.8.2007 10:04

vtech

Re: Re: Re: Re: Re: Pan je sice rentier, ale rozhodne ne milionar.

Ja jsem cetl s panem Passerem jeden dlouhy rozhovor a prisel mi jako blazen, ale treba se pletu.

0/0
28.8.2007 10:29

vymrzovac

díky sametové revoluci....

....jsme dnes milionáři všichni,co vlastníme byt,domek,auto;-DDěkujeme pane Havle! To by se nám za sociku nestalo.  Jinak ta myšlenka s topícím se rybářem je dobrá.Až někde uvidím někoho,kdo se topí,hodím mu bůra,ať mám čistější svědomí:-/....nebo kus měděnýho drátu...von už bude vědět,kde ho zpeněžit;-)

0/0
28.8.2007 7:41

Kokodák

Re: díky sametové revoluci....

he he, taxi běž za polorozpadlou chatrč nebo panelákovej byt koupit Murcielago nebo  nakoupit do Kauflandu;-D;-D;-D

0/0
28.8.2007 9:11

Montaigne

Reiner? Neznám!

Ale přesto, neopírej se do Jiráska, nesaháš mu ani po kolena a víš houno, o čem by psal, kdyby vyhrál František z Valois!:-P

0/0
28.8.2007 7:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.