- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co tak si přečíst Řád plavební bezpečnosti (Příloha k vyhlášce federálního ministerstva dopravy č. 344/1991 Sb.)
Co se vlastně dělo jsme se postupně dozvídali až z SMS od příbuzných a známých, kteří o nás měli strach.Další dva večery byly ještě velké bouřky se spoustou blesků ale už bez velkého větru.Některé příspěvky,které jsem si tu četl jsou hodně hloupé až urážející.Všichni neměli to štěstí jako my.Ať to byl kdokoliv,byli to lidi kteří tam trávili své dovolené a měli k jachtám stejný vztah jako my,byly jedni z nás.A zdaleka tam nejezdí jen Poláci ,ale i Češi, Slováci, Němci.A NEPŘÁL BYCH TO NIKOMU !!!
Začalo nás
šlehat listí, padající větve a kolem padaly i celé stromy.Déšť silný
tak, že jsme neviděli ani na lodě kotvící vedle nás (asi 2metry).To
nejhorší trvalo jen asi 10 minut .Jak rychle bouře přišla, tak rychle i
skončila.V 16 hod.už ani nepršelo bylo jen dusno.
Dnes večer (neděle)jsme se s rodinou vrátili z týdenní plavby na jachtě po Mazurských jezerech.Loď jsme měli pronajatou od minulé neděle do dnešního dne.Nás bouře zasáhla na cestě z Rynského jezera na jezero Talty.Jak je popisováno v předchozím článku, bouře přišla náhle.Zprvu krásné počasí,horko, při kterém jsme se koupali, se asi ve 14.50h najednou změnilo.Obloha začala měnit barvu z typicky bouřkové, jakou všichni známe ,v temně fialovou a najednou byl totální klid.Během asi pěti minut jsme si všimli že bouřkový mrak se tlačil dolů.Jako by chtěl celý spadnout na zem.A proto že jsme byli cca 300 metrů od břehu (závětrná strana), proti větru , který se začal zvedat, rozhodli jsme se stáhnout plachty a rychle dojet na motor se pro jistotu schovat.Pomáhali nám přivázat loď polští jachtaři ,kteří už byli zakotveni ke stromům.V tu chvíli se začal přibližovat hluk podobný řítícímu se vlaku a pak už jsme se snažili rychle schovat do kajuty před letícími větvemi.