Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Julínek: Lékař u sebe musí mít drobné

Ministra Tomáše Julínka (ODS) čeká vysvětlování, co reforma ve zdravotnictví vlastně znamená. Zavádí se například poplatek 30 korun za návštěvu lékaře. Nepůjde-li o život, může doktor pacienta bez peněz odmítnout, říká Julínek. Kvůli rozměňování si také lékaři musí připravit drobné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kvadr

Jak to bude s doplatky na léky?

Dle sdělení pana ministra je stanvena hranice 5.000,- Kč. Je tato částka určena součtem doplatků v lékárně za všechny léky? Nebo jen doplatkem za vybrané léky, určené někým (ministr?, nějaká rada?) ? A pokud by byly napsané liné než vybrané léky, tak by se do těchto 5.000,- Kč nezapočítávaly?

0/0
27.8.2007 14:15

dr.Dvojka

jasně, portmonku, ubrousek a párátko

tyjo, nelezou jim ty bouřky na mozek ?

;-O jsem 1 cz

0/0
27.8.2007 0:19

PražskýZdeněk

Platí i cukráři

Mně nezajímá jak to ten Fantomas vymyslel,ale víte, že cukráři budou platit za každej inzulín?A to i juvenilní cukrovky...vono totiž to zdarma děti do 15 se týká jen onkologických pacientů.Cituju Zdravotnický noviny.;-€

0/0
26.8.2007 20:11

oddTom

chonicky nemocné děti

Z čeho vyplývá (jak je zmíněno v rozhovoru), že chronicky nemocné děti jsou kompletně osvobozeny od poplatků?

Pokud jsem to dobře pochopil, pak příslušná pasáž v reformě odkazuje na vyhlášku 60/1997 Sb. o dispenzární péči, podle které je nárok např. s atopickým ekzémem na 1 návštěvu za 2 měsíce (přitom někdy je potřeba kontrola každý týden).

Pochopil jsem to špatně, nebo se tato norma ještě do r. 2008 změní, nebo je to úplně jinak?

0/0
25.8.2007 20:30

pinkosárek

Plaťte jen jednou !!!

A to za předpokladu,když se nám  p o d a ř í   prosadit

e u t a n á z i i  .

Jsem ochoten zaplatit tomuto státu   p o u z e    vlastní likvidaci.

pinkosárek(Y)

0/0
25.8.2007 10:14

sageorg

ČNB.........

nechť začne razit 30ti koruny a je po problémech!:-P

0/0
25.8.2007 0:13

fr-mottl

poplatky byly u dkotora i za komunistu

kdyz clovek vesel k obvodnimu do ordinace, tak polozil beze slova na stul 50 korun, pan doktor otevrel suple a bez mrknuti oka tam peniz uklidil. Rozdil proti dnesnimu stavu je, ze misto penez se tenkrat take davala kava nebo neco z tuzexu. Ale mozna budou brat doktori i naturalie...

0/0
24.8.2007 22:51

luko5

Re: poplatky byly u dkotora i za komunistu

Možná ty jsi dával, já ne!

0/0
25.8.2007 2:15

sorgedoktor

Re: poplatky byly u dkotora i za komunistu

Pane   Motle...

Toto   jje   velká   urážka   všech  lékařů,

sestar  a  zdravotníků   vůbec..

Myslím si, že to bylo za komunistů   humání poslání   ve smyslu  lékařské  přísahy..

0/0
26.8.2007 20:41

fhf

Chce se mi z tohoto ministra

:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
24.8.2007 22:26

valzan

CSSD - nejlepsi alternativa pro 90% obcanu

cista treba neni zadna strana, ale jedina socialni demokracie haji zajmy nejsirsich vrstev a zaroven je schopna nabidnout funkcni model spolecnosti zalozene na solidarite a slusnosti, na tom ze pracujici potctivi lide maji pravo na odpovidajici ohodnoceni a dustojny zivot na patricne urovni . Politika ODS je zalozena na  egoismu a usurpovani si vydobytku spolecnosti uzkou skupinkou vyvolnych mafianu z privilegovanych vrstev a jejich prisluhovacu. To se ji  muze podarit pouze atomizaci sirokych vrstev spolecnosti a jejich postvani proti sobe spolecne s ucinnou medialni propagandou. To jsou take duvody, proc ODS vyhrala volby. Pokud by obcane meli dostatek objektivnich informaci a nebyli manipulovani, logicky nemohla ODS dosahnout ani tretinoveho vysledku CSSD! Ted si mnozi uvedomuji svuj omyl. Po bitve , ale preci.

0/0
24.8.2007 21:31

lotosovy_kvet

Re: CSSD - nejlepsi alternativa pro 90% obcanu

počkej ještě, až lidi budou víc nas..aní na modrostraky, teď ti ještě vynadají do paroubkofilů a utlučou Tě čepicema

0/0
24.8.2007 21:33

trojuhelník

ano jako v samošce

a registrační pokladnu:-©

0/0
24.8.2007 21:17

prasák

copak

Copak, lékaři nemají menší než tisícovku? 8-o

0/0
24.8.2007 21:11

Pete24

Já bych byl tak rád, kdyby se ukázalo, že čeští poslanci

a ministři nejsou všichni takoví zaostalí pomatenci jako socani s komunistama. Proč musí mít u sebe drobné? Co kdyby se doktor rozhodl, že těch 30 Kč uhradí za někoho sám? Jak proboha chcete zrovna tohle vybírání třicetikorun pokutovat až 50 tisíceme? Není to pořád ten starý hloupý český absurdistán?

0/0
24.8.2007 18:37

luko5

Re: Já bych byl tak rád, kdyby se ukázalo, že čeští poslanci

Ty asi nejsi zdejší, ty asi žiješ na jiné planetě, že?

0/0
24.8.2007 19:23

Nazdar blbci

Re: Já bych byl tak rád, kdyby se ukázalo, že čeští poslanci

Lékař musí mít drobné zrovna tak, jako každá hajzbába. Všem stejně, ne?

0/0
24.8.2007 21:07

papanikula

firma New Deal Communications.nová pracka na penize pere setrne při 30oC

;-D

0/0
24.8.2007 18:09

singlemalt

Re: firma New Deal Communications.nová pracka na penize pere setrne při 30oC

to je na Jirkovy posrané spodky málo.

0/0
24.8.2007 18:12

dislektik-idnes si na mě zasedla

testnem s 5 000 kč

;-D

0/0
24.8.2007 17:21

karel60

Re: testnem s 5 000 kč

Když se tak domluví pár pacientů za sebou, aby se z toho doktor nepoparoubkoval.;-D

0/0
24.8.2007 17:55

singlemalt

Re: Re: testnem s 5 000 kč

a všichni budete na umření? Pokud ne, buď si rozměníš, nebo přijdeš jindy. :-) Jinak je smutné, když hodláte vyvolávat konflikty s někým, kdo třeba s poplatky nesouhlasí, ale vybírat je musí. Je mi vás líto.;-(

0/0
24.8.2007 18:01

karel60

Re: Re: Re: testnem s 5 000 kč

Zřejmě nechápeš vtip a ironii, ono se to může stát i bez domluvy. Se svým doktorem (a ostatně se všemi) problém nemám a kdyby neměl na vrácení, může si být jistý, že to do půl hodiny zaplatím. Hanba by mně fackovala, kdybych komukoliv zůstal dlužen byť jen 50 haléřů.

0/0
24.8.2007 19:40

singlemalt

Re: Re: Re: Re: testnem s 5 000 kč

Byla-li to ironie, omlouvám se. Neznám tvůj nick. Při zdejší obvyklé squadře jsem to jako ironii nebral.:-)

0/0
24.8.2007 20:02

singlemalt

Re: testnem s 5 000 kč

děkuji za sponzorský dar:-)

0/0
24.8.2007 18:03

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: testnem s 5 000 kč

ani hovnajs sponzorovat levicovou lůzu nemíním !;-)

0/0
25.8.2007 8:03

singlemalt

Re: Re: Re: testnem s 5 000 kč

mohl´s mít lepší čočku. Takhle budeš tápat dál:-)

0/0
25.8.2007 11:18

FX Salda

poplatky

Za bolševika jsme platili za recept ani jsme nemrkli. Když jsem šla pro lék bez předpisu platila jsem ho celý. Tedy žádná změna.

Poplatky u lékaře ? Nemohu posoudit, počkám si až to bude fungovat. Jediné co vím, že se k doktorům chodí s každým prdem a doktorům se to náramně líbí, neboť mají body. Takže jde o to, aby pacienti sami své doktory  trošku zkrotili a to se může povést jedině přes prachy. Domluvou, jako že bychom neměli tak  zdravotnictví ždímat, se to zkoušelo 17 let, a nefungovalo to. Možná teď to fungovat bude.

A že doktoři budou mít víc administrativy ? Třeba ne, když jim teď ubudou spořiví pacoši.

Možná i pojiš´tovny začnou nabízet nějaké komeční připojištění na slušné úrovni.

Nechme tomu 1 rok volný průběh, poslanci nechť vychytají chyby v tomto zákonu, od toho jsou placení, a uvidíme co to přinese.

0/0
24.8.2007 16:37

luko5

Re: poplatky

Ano, za komančů se platilo za recept 1 Kčs, nikoliv za každou položku a hlavně se neplatilo zdravotní pojištění a to je velký rozdíl! Nelze porovnávat neporovnatelné, jak se o to tady pokoušíte píšete vy!Rv

0/0
24.8.2007 16:57

FX Salda

Re: Re: poplatky

platily se vyšší daně než nyní, a ty tuto položku kryly. Nebo se mi snažíte říct, že doktoři a přistroje v nemocnicích a provoz v nich, že to bylo placeno v naturaliích ?? Někde se ty peníze  snad vzaly ? Nebo ne ? A pokud připustíme, že je komanči netiskli každý měsíc, pak je vzali od nás ať už tomu říkáte daně, nebo zdrav.pojištění pořád jsou to peníze od nás. A že jsme platili 1kč, je to málo nebo moc, o tom nemluvím, prostě se platilo a byla otázka času, kdy by to bylo víc. Zdravotnictví již tenkrát bylo ve velmi žalostném stavu.To komanči, také ve svých televizních zprávách denně připouštěli. Oni vůbec připouštěli víc před rokem 1989, než jsou ochotni připoštěn nyní;-O

0/0
24.8.2007 17:05

luko5

Re: Re: Re: poplatky

Zdravotnictví bylo v žalostném stavu za předpokladu, pokud se porovnávalo s elitní světovou špičkou. Jinak bylo financováno centrálně ze státního rozpočtu.

0/0
24.8.2007 17:15

FX Salda

Re: Re: Re: Re: poplatky

a že jsem tak smělá, do toho rozpočtu ty peníze se dostaly jak ? Nebo jinak se zeptám, kam se naše daně investovaly ?

 V žalostném stavu zdravotnictví bylo, přece jenom něco pamatuju . Léky si lidé nechávali dovážet ze západu, úplatky cpali doktorům horem spodem, aby jim předepisovali, to co má sousedka : " A ono to pane doktore představte si zabírá."

 Ale je fakt, že teď když mám vytáhnout prašule za zubaře se mi taky moc nechce. Ale když vidím jaké má zařízení a jaké měl před r.89, dále když vidím jaký má ke mě přístup, když mu regulérně zaplatím za něco navíc, co si sama určím, pak si říkám, jsou to peníze investované do MÉHO zdraví, není to někde prošustrovaný v hospodě nebo za šminky.

0/0
24.8.2007 17:24

luko5

Re: Re: Re: Re: Re: poplatky

Jestli vy si chcete připlácet, tak si připlácejte! Ale mě do toho nenuťte, já platí zdravotní pojištění a ne malé! U havarijní pojistky za auto taky neplatím poplatky!

0/0
24.8.2007 17:32

FX Salda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: poplatky

ach jo, pak ta diskuze má vypadat, kde jsou argumenty ? ;-O

0/0
24.8.2007 17:43

luko5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: poplatky

Já jenom tvrdím, že ty poplatky do zdravotnictví vůbec nepůjdou a že to celé je podvod!

!!! Tady našla vláda zdroj peněz, pro snížení daní bohatým!!! Si něco o tom zjistěte!

0/0
24.8.2007 18:08

kvadr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: poplatky

Ale platíš. U havarijního pojištění máš spoluúčast, většinou ne malou

0/0
27.8.2007 14:08

PražskýZdeněk

Re: Re: Re: Re: poplatky

Hele, myšáku, v prdeli bylo proto, že se tam kradlo.Motol jste zaplatili z rozpočtu třikrát.Mám známou na centr.úřadě-opravuje se, krade se.Dneska.R^

0/0
26.8.2007 20:17

incorrupt boy

Když

budu moci s bolestí v uchu jít rovnou k ušnímu, tak těch 30,- Kč klidně zaplatím. Doteď se ke specialistovi muselo chodit zbytečně přes obvoďáka.

0/0
24.8.2007 16:16

FX Salda

Re: Když

nemusí, to si jen vynmýšlí obvoďáci-někteří, a sekundují jim ti specialisté. Já e objedávám s chodím na přímo už min.10 let. Nevím ale asi mám dobrý doktory.

0/0
24.8.2007 16:26

luko5

Re: Re: Když

Já taky jsem šel přímo a žádný problém! :-)

0/0
24.8.2007 17:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Když

jo jenže tomu je konec ted k obvodák pak zbytek

0/0
24.8.2007 17:21

karel60

Re: Re: Re: Re: Když

Julínek v článku říká, že to bylo zrušeno a můžeš jít ke specialistovi rovnou. Pokud však máš na mysli, že půjdeš rovnou na RTG (protože jsi upadnul, ruka bolí a ty si myslíš, že je zlomená), na CT (určitě je to nádor), na Onkologii (to je určitě rakovina) apod., tak to nikdy nešlo a nepůjde ani teď.

0/0
24.8.2007 19:50

milenec_Petty_ a_ Selmy

Drobné???

Kde mám sakra jako lékař brát drobné? Já mám jenom největší bankovky!!!!!!

0/0
24.8.2007 15:29

luko5

Re: Drobné???

ŠULÍNEK ti to zaokrouhlí.

0/0
24.8.2007 16:08

bohuš 555

Šulínek Je dementt

 Konečne dojde na ty voliče,kteří skočili ODS na předvolební sliby.Kde mají důchodci 1000Kč navíc důchodu léky zadarmo atd.Členové  a voliči ODS by měli mít poplatky o 1000% větší.

0/0
24.8.2007 15:26

oprudil

měl bys Julíne šulíne vzít si to svého synka Cirtka a

jít do prdele !!

0/0
24.8.2007 15:04

goober

Re: měl bys Julíne šulíne vzít si to svého synka Cirtka a

Co třeba nějaká argumentace? Nadávat umí každý chudák..

0/0
24.8.2007 15:27

papanikula

Re: Re: měl bys Julíne šulíne vzít si to svého synka Cirtka a

Prosím? Bormann byl Hitlerův tajemník…

Hovořím o Marku Dalíkovi. Já mu tak říkám, protože se za Bormanna označil on sám. U něj hledejte vysvětlení toho, proč existuje střet s premiérem. Kolem něj se objevují skupiny a lidi, o kterých vím, že nechtějí se mnou komunikovat, a já jsem jim hlavně stál v cestě při prosazování jejich zájmů.

Kdo jsou ti lidé a skupiny?

Jsou v okolí Marka Dalíka. Mají zájmy, ve kterých bych jim já nevycházel vstříc.

0/0
24.8.2007 15:47

singlemalt

Re: Re: Re: měl bys Julíne šulíne vzít si to svého synka Cirtka a

kdybych nevěděl, že jsi madqwert, považoval bych tě za toho hajzla Drymla.:-)

0/0
24.8.2007 18:10

Filosofelita

Hajzlík Dryml..

Jednounapadl   Součkovou   na  tisk  konferenci..

Bylo  to   fakt   krajně nejapný..

0/0
26.8.2007 22:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.