Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suchý o svazku StB: Lidi by se neměli rozeštvávat

Komunistická StB si vedla herce a zpěváka Jiřího Suchého jako důvěrníka. Jeho svazek byl však na rozdíl od spisu Josefa Dvořáka skartován. Semafor byl špicly přímo prolezlý. "Moc se tím nezabývám. Myslel jsem, že už je to za námi, že by se lidi neměli rozeštvávat," tvrdí 75letý šéf divadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

pan Suchý byl vždycky takový prostý kluk

0/0
27.8.2007 12:35

parga

okurkovka

Předvším pan Suchý rozeštvává, protože po něm už neštěkne ani pes. Jo a půl republiky žila v době StB. Tak všichni spolupracovali. Ti správní StBáci spálili své spisy 18.11. a teď se tady páráte s takovýma blbinama. A to jenom aby měli Kravské rozhledy co škrábat. Ti pánové a dámy z StB se nějak živily - tak tam najdem asi hostinské, průvodčí, sousedy, učitelky, autobusáky - teda všechny. Museli vykazovat činnost. Ti hlavní donašeči tam nejsou - přesvědčila jsem se o tom osobně - prostě tam ve spisech NEJSOURv

0/0
27.8.2007 8:39

Bouše

Re: okurkovka

Neuškodilo by ti, kdyby sis např. ve Wikipedii našel heslo Jiří Suchý a seznámil se s přehledem jeho díla. :-/

0/0
27.8.2007 10:44

Bouše

Re: Re: okurkovka

pardon ...našla

0/0
27.8.2007 10:45

Heralik__

Re: okurkovka

No vidíš, ale ty hlavní donašeče znáš, takl to napis na plná usta a nemachruj tu. Vypadas trapne...

0/0
27.8.2007 12:33

kasavaros

Já mám pocit,

že sem tam nějaký ten pes po panu Suchém přeci  jenom štěkne.

0/0
27.8.2007 13:05

vyr usaty

Re: okurkovka

Samozřejmě, že největší ryby dávno ze spisů STB zmizely. Teď jde o to trochu kalit vodu, protože bez práskačů  policie existovat nikdy nemůže!Rv

0/0
27.8.2007 19:18

vovov

Moudrý člověk

Z článku:Semafor byl špicly přímo prolezlý. "Moc se tím nezabývám. Myslel jsem, že už je to za námi, že by se lidi neměli rozeštvávat," tvrdí 75letý šéf divadla.

Z důvodu výše uvedeného jsem toho názoru, že pan Jiří Suchý je skutečně moudrý člověk. Vždyť dnes po více než 17 letech nejsou taková všelijaké odhalení k ničemu dobrá. Ničemu nepomohou, zejména nepomohou v řešení dnešních problémů. A pak: 1) Jaká je záruka, že vše, co je v těch materiálech uvedeno, je pravda. 2) Svazky StB mnohých lidí, zejména prominentních, byly skartovány. A je velmi nespravedliové a neetické, když někdo je veřejně ostouzen a druhý není a z důvodu skartace ani být nemůže.

Vyvolávání afér a pseudoafér kolem StB je zástupný problém. Novináři nechtějí nebo neumějí nebo nemohou psát o aktuálních problémech dneška, zejména spcoiálních, tak vymýšlejí taková zástupná témata. Ale věřte, že lidi spíš trápí, kolik zaplatí za své nemocné dítě za lékaře či za léky, než co psala nějaká Stb o Pepovi či Frantovi či Emě.

0/0
26.8.2007 4:54

Jarin123

Re: Moudrý člověk

Bohužel tato moudra dokáže pan Suchý divákům a posluchačům předkládat pouze "písemně"...v rámci standardních mezilidských kontaktů zastává  již výrazně odlišné hodnoty.:-/

0/0
26.8.2007 7:13

Salvador

Estébáci

Tak už známe spoustu osobností, kteří byli známí i předtím, než se na ně něco našlo. Myslím, že už je na čase začít popularizovat všechny ty řídící důstojníky, ty kteří svazky vytvářeli, hledali, kdo by s nimi spolupracoval a jak ho k tomu donutit. Nějak mi to chybí. Myslím, že je to mnohem podstatnější.

0/0
25.8.2007 17:19

Greybeard

Re: Estébáci

R^

0/0
25.8.2007 20:25

trojuhelník

Re: Estébáci

ti tam zůstali, stali se z nich tzv. profesionálové, bez kterých by aparát nefungoval, jak s oblibou tvrdilo několik vysokých politických činitelů, špiclové fungují v každém politickém systému, nebuďme naivní...

0/0
26.8.2007 10:12

_Eva_

nějak se vytrácí skutečnost, že mnoho talentovaných umělců

by nikdy nespolupracovalo tak jako suchý, prostě neměli žaludek špinit se s estébákama a komunistickýma potentátama. třeba marta kubišová, ale většina je mimo zájem. podobně jako jsou mimo zájem ti co byli přímo estébákama.

suchého "babeta šla do světa" a "na okně seděla kočka" jsou roztomilý neškodný písničky podbarvené poněkud vlhkým úsměvem autora - komunisti s takovou bezzubou infantilnosti museli být náramně spokojeni...

0/0
25.8.2007 13:29

starej_vul

Re: nějak se vytrácí skutečnost, že mnoho talentovaných umělců

Nesouhlas ... tehdejší politické špičky prosazovali stranickost, souržnost a třídní uvědomělost ...

0/0
27.8.2007 12:30

tenisovejloket

pan suchý

byl za komoušů pěkná děfka, navíc bez šlitra byl jen trapnej

0/0
25.8.2007 12:59

vovov

Re: pan suchý

A co jsi dělal v té době ty, tenisovej lokte, že jsi najednou tak chytrý a sprostý? Zdůvěrni nám to. Podle tvé veliké chytrosti a nekompromisnosti bych odhadoval, že jsi tehdy chcal do plínek

0/0
26.8.2007 4:57

vovov

Re: Re: pan suchý - doplněk

A navíc tě určitě nějaká ta zlá "bolševická učitelská zrůda" nenaučila, že nadpis by neměl být pan suchý ale Pan Suchý. 

0/0
26.8.2007 4:59

VláďaK

A co dělal Suchý,když

šel po ivadle semafor,aby vyštval ty,kteří tam učinkovali.On může akorát tak držet hubu a nikoho nekritizovat.

0/0
25.8.2007 12:54

celtic

někomu sedí humor Suchého...

jinému humor Dvořáka....já osobně dávám přednost Suchému...:-)

0/0
25.8.2007 11:10

denny2006

Re: někomu sedí humor Suchého...

Já dávám přednost tvým příspěvkům;-D!

0/0
25.8.2007 11:45

Shumway

Re: někomu sedí humor Suchého...

já taky suchému ... veltlínu ze Šatova

0/0
25.8.2007 20:42

65c02

Zajímavé, že Suchý k tomuto názoru dospěl teprve až poté,

co se zjistilo, že s StB sám spolupracoval!Rv

0/0
25.8.2007 11:07

vlmach

Suchý o svazku StB: Lidi by se neměli rozeštvávat

To by neměl říkat.To by ho šílenec Cibulka neměl rád.Co by pak dělal?

0/0
25.8.2007 10:57

St. Jan

Vypada to

ze se tohoto jevu as nikdy nezbavime. Jedina sance je zrusit KSC a vyloucit z vlady vsechny ex cleny

0/0
25.8.2007 8:35

vlmach

Re: Vypada to

KSČ je už dávno zrušená a ve vládě by nám nikdo nezbyl.;-D

0/0
25.8.2007 10:58

starej_vul

Re: Re: Vypada to

KSČ je zrušená tím, že přibylo písmenko "M"? Nepovídej! Povídej!!! Rád e bavím!

0/0
27.8.2007 12:32

kasavaros

Re: Vypada to

Zrušte celý národ až na Martu Kubišovou.

0/0
27.8.2007 13:03

Greybeard

Zdá se mi,

že už by to mělo skončit. Ta neustálá honba na známé osobnosti. Kdo jsi bez viny, hoď kamenem. Je to pro mnoho z nás nepříjemné, ale přiznejme si, že my všichni, kteří jsme drželi hubu a krok jsme spolupracovali s komouši, není anemůže být výmluvou,že jsem nebyl člen strany. Jeden byl komouš,protože potřeboval dostat děcko na školu, druhý členem ROH, třetí v BSP atd. Pana Suchého rád nemám od doby, kdy při koncertu v Bohemians Hall v New Yorku prohlásil. Prosím publikum, aby mne nedoprovázelo svým zpěvem. Nicméně honba za senzací některých tzv. novinářů mne séře. Tito lidé, jako Suchý, Dvořák a jiní byli samozřejmě v některých případech nuceni vysvětlovat svoje postoje a výroky a tak ve svazcích samozřejmě jsou, ale zdaleka to neznamená, že to jsou práskači. Proč nejsou hnáni k zodpovědnosti skuteční viníci, důstojníci STB, okresní a krajští tajemníci KSČ, ministři a členové komunistické mafie? Těch se páni novináři bojí?

0/0
24.8.2007 23:47

jirkas13

Re: Zdá se mi,

Nový nick? Nápadité.

0/0
25.8.2007 2:33

Ellinida

Re: Zdá se mi,

Orotože je to víc práce a méně efektu a tak se raději přifaří k někomu slavnému a ničí jim život a bere klid. jakoby si toho nezažili dost od estébáků, kteří je tlačili a stresovali. Kdyby totiž psali o těch skutečných vinících, museli by umět dobře psát, aby přitáhli pozornost lidí, ale známé "ksichty" jim tu pozornost přitáhnou i v článku nevalné úrovně.

0/0
25.8.2007 11:38

jirkas13

3. Jestli Vás to zajímá, bylo to takhle:

Semafor se přestěhoval do Karlínku, zkušebny karlínského divadla, kde je vyplavila i s celým archivem povodeň, pak Semafor, který přišel o všechno, hrál minipředstavení i v sídle ministerstva kultury, v bývalé konírně. V roce 2006, kdy p. Suchému bylo 74 let, získal vlastně poprvé "své" divadlo. Moc muto přeju. Takhle to skutečně bylo, moc věcí z toho jsem zažil na vlastní kůži. Doba sedmdesátých let byla pro umělce strašná a není divu, že mnozí udělali i věci dost hrozné. Dnes se někteří stydí, někteří to bagatelizují. Každý dle svého vědomí a svědomí. Dneska jsou to všechno staří lidé. Přeji vám všem, aby se to nikdy neopakovalo. Aby už tu nikdy nebyli komunisti. Ale blbci píšící na takováto fóra jistě budou vědět líp, jak se to mělo...

0/0
24.8.2007 21:41

jirkas13

12. Jestli Vás to zajímá, bylo to takhle:

J. Dvořák byl na rozdíl od J. Suchého skvělý, ale příliš egocentrický herec, kterému šlo především o sebeprosazení. (Tím nemyslím nic špatného, tak to je.) Jenže bohužel neodolal "svodům" tehdejšího vedení Státního divadelního studia (sdružující Hudební divadlo v Karlíně, v Nuslích a mimo jiné i Semafor), kterému nabídlo vytvořit si vlastní skupinu v divadle s nárokem na další hrací dny, které se ukrojily z hracích dnů Suchého a tak vlastně jeho soubor rozehnat existenčními důvody. V roce 1990 se naskytla Suchému vrátit Semafor tam, kde ho jako zakladatel chtěl mít - tak jako to bylo se Šlitrem. O jeho rozchodu v r. 1990 se všemi "skupinami" natočila ČT autentickou reportáž, kde se všechny zmínění úžasně vyprofilovali - především J. Dvořák. Pak majitel pasáže Alfa herec p. Stýblo dal divadlu Semafor dočasnou výpověď z důvodu rekonstrukce. Podnikatelské aktivity p. Stýbla jsou na pasáži Alfa vidět dodnes.

0/0
24.8.2007 21:40

jirkas13

1. Jestli Vás to zajímá, bylo to takhle:

Semafor založi pan Suchý s panem Šlitrem v roce 1959. Ještě za života Šlitra na jeho návrh začala v r. 1968 v Semaforu fungovat "skupina" Šimka a Grossmanna, kterou vymetli z Klubu Olympic (pak Ateliér) ve Spálené ulici. Po roce 1968 byl p. Suchý postižen normalizací a kromě hraní v divadle nesměl takřka nic. Po smrti Šlitra a Grossmanna začal pan Šimek využívat svých komunistických pop známostí. Suchý přišel o místo ředitele v divadle které založil a byl odstrčen na vedlejší kolej. Ale nepodařilo se ho z divadla dostat. Aby posílil své pozice přizval ke spolupráci J, Dvořáka, velmi talentovaného herce a vznikly velmi populární hra Kytice a Elektrická puma.

0/0
24.8.2007 21:39

trojuhelník

Kanyza, Neckář, Suchý, Dvořák

Kolik jich ještě bude? Pokud se pamatuju, nikdo nikdy ani slůvkem nezavadil o samotný aparát StB. Žádný pan por. "hodný", Kpt."zlý"? Ono totiž psát o nich předpokládá práci profesionálního, nezávislého novináře, kteří se na iDnes jaksi nevyskytují. Když tak zde fungují jakési podivné mediální agentury, tu pro Hrad, tu pro ODS a tak...

0/0
24.8.2007 20:48

Já, Claudius

Přestaňte už vytahovat kostlivce ze skříní!

Mám rád pana Suchého i pana Dvořáka a na tom nějaká štvavá kampaň nic nezmění.

0/0
24.8.2007 19:44

ix.

Re: Přestaňte už vytahovat kostlivce ze skříní!

Souhlasím, ale Suchý se ke kampani připojil a teď ho dostihla.

0/0
24.8.2007 19:47

ix.

Suchý a zapšklý,

Přitom s máslem na hlavě.

0/0
24.8.2007 19:36

eloš

Re: Suchý a zapšklý,

Jesli má pan Suchý máslo na hlavě, tak ty seš trouba. Ale neboj, pan suchý jej na hlavě nemá, což je pro tebe pozitivní. Snad chápeš !

0/0
24.8.2007 21:04

miffa

bohužel...

...nevím,proč by se mělo zapomínat na ty křiváky,kteří pro svůj prospěch dokázali ponížit a zneškodnit člověka....těchto lidí je dnes spousta, ať už je pravičák nebo levičák....je to každopádně pokřivený charakter a nemělo by se to jen tak mlčky projít...jen ať to vyjde na povrch a jen ať se stydí vyjít ven ...a je to jedno jestli je to Petr nebo Pavel , protože nejde o jméno ,ale o  způsob jeho života a jeho prezentace....takže souhlasím s tím,že by se mělo dále zjišťovat a trestat alespoň tímto,že se to

zveřejní....jenže na druhou stranu zase vím,že ti lidé kteří by opravdu stáli za to, jsou chráněni dnes imunitou a nebo už dávno za vodou....takže jen my chudáci kteří jsme tady zbyli se o tom můžem jen bavit takovým způsobem, jakým nám dovolí...bohužel je to tak...

0/0
24.8.2007 18:24

Kadrec

je mi jasný

myslím, že je nám všem jasné, proč je pan Suchý tak laxní a shovívavý vůči panu Dvořákovi a jiným agentům StB - sám byl pod Stb veden jako důvěrník. Jen měl to štěstí, že byl jeho spis skartován. Uznejte, že v této pozici opravdu nemůže spoluagenty karatelsky očerňovat...

0/0
24.8.2007 17:21

dan640

Re: je mi jasný

Jako duvernika mohli vest cloveka bez jeho vedomi, mohli klidne vest i tebe, a kdybys byl znama osobnost, taky by te vedli, tak brzdi.

0/0
24.8.2007 20:39

Nadavla

Re: Re: je mi jasný

Vždyť sám přiznal, že se se svým řídícím důstojníkem scházel v hotelu na jehož jméno si teď nemohu vzpomenout. PS: Odbrzdi. :-)

0/0
24.8.2007 21:01

konzerva v plechovce

To by mě zajímalo,

co je na tom zbytečnýho.:-/ Lidi, vy zapomínáte, že byli lidi, který tyhle bonzácký aktivity kariéristů odnášeli. Byli to, světe div se, ti, na který bylo donášeno. A proto je dobře, že se nepodařilo skartovat všechno. A že se dozvídáme, že i bavič je ne až tak legrační.  A ukazuje se, že ani po těch letech nemají tito lidé tolik slušnosti, aby se omluvili.:-©

0/0
24.8.2007 17:14

_Eva_

Re: To by mě zajímalo,

je smutný, že úplně uniká fakt, že byli talentovaní lidi, kteří se nikdy ani klacíkem komunistických struktur nedotkli a raději obětovali pro peníze/slávu - aby se za sebe nemuseli stydět. o těchto není slyšet a přijde mi demoralizující relativizovat slabochy jako byl třeba Brekeke - protože kdyby se zachovali správně jako oni, tak bychom tak dlouho nevrdli v komunismu.

podobně unikají ti, kteří byli přímo konateli - estébáci.

0/0
24.8.2007 18:05

Ellinida

Jen konateké -estébáci

Jen konateké -estébáci jsou viníci. Ostatní jsou jejich oběti, rozlišujte! A názor, že kdyby lidi byli hrdinové, přišl by obrat dřív, je pitomost. režim by jen přitvrdil a bylo by víc obětí, třeba i na životech. Viz dějiny Ruska, kolik tam zařvalo lidí!!! Když na tebe někdo míří pistolí, nemůžeš dělat hrdinu a přežít. A totalita je pomyslná pistole u hlavy, nechápeš?

0/0
25.8.2007 11:47

Ellinida

Re: Jen konatelé -estébáci

oprava- konatelé-estébáci

0/0
25.8.2007 11:48

pzdepa

Lidi by se neměli rozeštvávat!

S tím souhlasím! Pokud se mělo stíhat účastenství v StB, tak to mělo být počátkem devadesátých let a ne teď, kdy už je to zbytečné.

Dnešnímu pronásledování estébáků rozumím tak, že ODS chce zaměřit pozornost obyvatelstva tímto směrem a vedle toho potichu krást, lhát a tunelovat. Tak například tato Mladá Fronta by mohla namísto tohoto článku věnovat prostor hlubší analýze dnešní ODS jak co krade, co zalhává a jak se vytunelovávají např. nemocnice. Mohla by i připojit nějakou veselou historku z tunelování, aby nás trochu potěšili v této ponuré době. A o tom to je!!

0/0
24.8.2007 16:38

Kleki Petra

Re: Lidi by se neměli rozeštvávat!

Sice si myslím, že tomu rozumíš blbě, ale podstatou věci je, že pronásledování estébáků v téhle republice nikdy nenastalo. Pronásledováni jsou výhradně ti, které lze označit dílem za malé ryby, dílem za oběti. Skuteční estébáci, tedy tajní fízlové, neměli důvod ani mírně znervóznět.

0/0
24.8.2007 16:40

pzdepa

Re: Re: Lidi by se neměli rozeštvávat!

Určitě tomu rozumím blbě, navíc je to velice složitý problém. Ale z Tvé reakce jsem pochopil, že jsem to až tak špatně neřekl, protože se s Tvým názorem ztotožňuji a zapadá do toho, co jsem již uvedl...

0/0
24.8.2007 16:46

Kadrec

Re: Lidi by se neměli rozeštvávat!

já nevím, jak je možné, že někteří lidé dokážou do komentáře k článku téměř o čemkoli vždy zakomponovat svůj ubohý a ukřivděný politický názor...

0/0
24.8.2007 17:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.