Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranka jela k „opilci“, odvezla těžce zraněného

Neznámý člověk krátce před půlnocí ohlásil záchrance dopravní nehodu na dálnici D1. Operátorům řekl, že v autě je jeden zraněný a s ním "spící opilec". Místo, aby jim pomohl, ujel. Zdravotníci po příjezdu zjistili, že muž není opilý, ale těžce zraněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek96

Záchranka nakonec jela pro opici na zadním sedadle.

0/0
21.8.2007 20:06

Lukas1000

tak zastavte

http://www.blesk.cz/Clanek83017.htm

0/0
21.8.2007 20:03

muchomacho

ill communication

Zcela objektivně, nechci se dotýkat kvality žurnalistiky iDnes.cz ale jelikož znám osobně tento příběh (s dotyčným jsem sdílel jeho zážitek z D1 verbálně nemnoho hodin po akci) musím bohužel konstatovat, že to  jak se dá převrátit realita je neskutečné a jako redaktor píšící tento text bych se styděl ještě týden... Bohužel to vypovídá o stavu aktuální žurnalistiky, máte potřebu sdělovat objektivní informace nebo fascinovat atraktivní zprávou i když na jejím obsahu je pravdou pouze : čas, místo, nehoda .. ostatní je z úplně jiného scénáře ?? Nerozumím !!

0/0
21.8.2007 15:18

Valerie Swift

Re: ill communication

Zdravím, já kdybych tam osobně nebyla, tak si taky myslím, že se tam ty nehody snad musely stát dvě najednou. Po pravdě řečeno, byl to někdo úplně jiný, koho napadlo volat pro druhou sanitku a hasiče, než samotná operátorka... asi tak, i když jen na okraj.... 

0/0
21.8.2007 15:57

babacek

Dotýkat se nebudu,pozornému čtenáři jistě dojde proč?

Viděl jsem muže který seděl na krajnici chodníku a jeho nohy směřovaly do vozovky. Já hlupák vytočil  číslo policie která to k zmíněmu místu měla cca 140 metrů.Nedorazila ani za 20 minut.Dodat snad není třeba nic.:-/

0/0
21.8.2007 15:14

Hufo

no, podle toho jak spěchal

že neměl čast sdělit ani víc detailů o nehodě, tak bych to tipoval, že v tom měl prsty.

0/0
21.8.2007 14:44

tulala

D1

jezdim opravdu hodne, i po D1 a tam jsem stavela u nehody   nekolikrat...jednou se dvema malymi detmi 6m a 3r v aute to jsem opravdu jen zavolala zachranku a zkontrolovala, jestli nemaji zasadni zraneni...a souhlasim s tim, ze pokusit se pomoci zrovna na D1 se hlavne v noci vsichni vystavuji akutnimu nebezpeci, ze je nekdo smete 

0/0
21.8.2007 13:30

Jan.Emil

Re: D1

S tím smetením je to jen výmluva. Zase to není tak hrozné. Na D1 jsem najezdil snad 150 tisíc km. Zasahovat při nehodě kde by ještě nebyla profesionální pomoc na mne dosud nevyšlo, ale 2x jsem z dálnice tahal na laně auto. V obou případech prasklý řemen. Jednou jsem pomáhal měnit rezervu a taky beru stopaře i když se to nemá a když to vzhledem k hustotě provozu trochu jde. Co bych dělal při dopravní nehodě s těžce zraněnými u které bych se ocitnul jako  první, tak z toho mám hodně strach. Zastavit bych určitě zastavil a potom bych to řešil. Je to monžná nebezpečné,  riziko smetení existuje, ale na druhé straně jsou tam odstavné pruhy a pokud to není vedle svodidel nebo protihlukové stěny je možno sjet vedle dálnice, jak kdy ale dost často, takže to riziko smetení nebývá zas tak velké a pokud máme reflexní vestu, trojúhelník a výstražná světla, tak řidiči daleko za vámi zaregistrují že se na dálnici něco děje, nesníží rychlost jen naprostý ignorant a těch zase není tolik.

0/0
21.8.2007 15:32

Clar

.

Hmmm, tak z těch desítek trotlů, co projeli kolem se našel aspoň jedem, ve kterým bylo aspoň tolik slušnosti, že zavolal záchranku...A ještě bude pranýřovanej za neposkytnutí... Na 11. km dálnice totiž není nikdy provoz, že by projelo jedno auto za 5 minut... Včera jsem tam jel kolem půlnoci, slejvák jako dobytek, viditelnost nulová, jel jsem 80 v pravým a klasicky mě předjíždělo skoro všechno... Od osobáků po kamiony...:-/

0/0
21.8.2007 13:26

honza2007

Re: .

R^;-(

0/0
21.8.2007 13:38

Smil

Re: .

vzdyt si jel jen 80. Kdybys nemel sjety vzorek tak muzes jet 130 taky. Jinak souhlasim.

0/0
21.8.2007 13:41

Clar

Re: Re: .

Jak víš jakej mám vzorek? IP? Adresa? Kanera? pomóc, jsem v Matrixu!!! ;-( Vzorek mám sice trochu sjetej, ale pomalu jsem jel hlavně proto, že bylo vidět úplný kulový!

0/0
21.8.2007 13:57

fel_low

Re: Re: .

Jako sranda dobrý. Jestli jste to myslel vážně, tak bych rád znal váš itinerář tak na půl roku dopředu, abych měl jistotu,že se na silnici my dva nepotkáme.Rv

0/0
21.8.2007 14:35

sillogism

Odpovědnost/odvaha

Člověk má pomoct, pokud to neohrožuje jeho. Zastavením na dálnici se vystavuje smrtelnému nebezpečí. Ten člověk zavolal pomoc a jel dál, tím jim třeba zachránil život. Ale to, co tu spousta lidí říká, není věcí nějaké odpovědnosti, ale osobní odvahy a ochoty riskovat pro ostatní. To žádný zákon nenařizuje.

0/0
21.8.2007 13:19

dominus_et_deus

Tý wole. Tady je to zas banda kreténů.

Viděli jste někdy na dálnici dopravní nehodu? Zkoušeli jste u ní zastavit?

0/0
21.8.2007 12:20

Kleki Petra

Re: Tý wole. Tady je to zas banda kreténů.

Ano, bobečku. Nejen zkoušel, ale i zastavil a poskytoval.

0/0
21.8.2007 12:21

dominus_et_deus

Re: Re: Tý wole. Tady je to zas banda kreténů.

To je docela o život. Zvlášť když prší, nulová viditelnost a lidi kolem tebe jezdí 150 km/h.

0/0
21.8.2007 12:24

honza2007

Re: Re: Re: Tý wole. Tady je to zas banda kreténů.

to je pravda, ale těm lidem jde o život jistě ;-(;-€

0/0
21.8.2007 13:39

dominus_et_deus

Mně by se na dálnici teda zastavovat moc nechtělo.

Spíš to vypadá na blábol IDnes.

0/0
21.8.2007 12:18

John Coffey

+++++

Ne ze bych se chtel zastavat frajera co ujel, ale nejedna se o neposkytnuti pomoci!!! Zavolal zachranku - tedy pomohl. Nikde v zakone neni napsano ze musi provadet nejake zakroky na zranenych. Dokonce i v pripade tepenneho krvaceni obeti, kdy se bude svedek divat jak clovek umira tak toto neni proti zakonu, pokud jiz zavolal pomoc.!

0/0
21.8.2007 12:08

Rescueinfo

Re: +++++

Jasně, podle zákona je to v pořádku, ale pokud by jsi byl uvězněný v autě, nemohl se hnout a na vedlejším sedadle silně krvácel někdo z tvých blízkých, pak by přišel někdo další, vytáhl mobil a zavolal na 155ku. Stačilo by ti to? Nebo by jsi radši, kdyby to krvácení zastavil?

0/0
21.8.2007 12:13

John Coffey

Re: Re: +++++

Samozrejme...v tomto mate naprostou pravdu... o tom se nepru. Osobne bych se zachoval jinak (jiz na zaklade zkusenosti). Jen jsem chtel nejak okomentovat "hon na carodejnice" a stihani jak tady nekteri prohlasuji... 

0/0
21.8.2007 12:14

rencask

Re: +++++

tak to bych se s vama u soudu hadala. Na pokyn dispecerky, by mel jednat a provest zachranne prace. Dokonce umele dychani mate provadet tak dlouho, nez prijede zachranka, i kdyby se vam to zdalo jako vecnost a ze uz je to zbytecne.

0/0
21.8.2007 12:13

John Coffey

Re: Re: +++++

Nemate pravdu. Predevsim je zakon postaven takto z toho duvodu ze mezi nami skutecne existuje mnoho lidi kteri jen pri pomysleni na krev kolabuji. Predpokladam ze frajer co pri pohledu na bouracku omdli asi nebude moc ku prospechu a bude naprosto zbytecne zabirat misto v sanitce, nez se zjisti co mu je...

0/0
21.8.2007 12:16

rencask

Re: Re: Re: +++++

a znam spoustu lidi, kteri TVRDI, ze zvraci/omdli z toho ci onoho, ale v zivote mi to nikdo nedokazal - takze vetsinou to jsou jenom KECY!!!

0/0
21.8.2007 12:20

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: +++++

No, nastesti ti to nikdo dokazovat nemusi, takze se necil a jdi docist ty skripta do konce.

0/0
21.8.2007 13:34

John Coffey

Re: Re: +++++

Jen trochu doufam ze na masarycce nejste na pravnicke ;-)

To by nebyla pekna vizitka ;-)

0/0
21.8.2007 12:18

rencask

Re: Re: Re: +++++

nejsem ani pravnik, ani uz davno na masarycce. a kupodivu nejsem ani lekar - proste jen clovek s pocitem odpovednosti

0/0
21.8.2007 12:23

rencask

poradim

Panove policiste, zkuste zkontrolovat zaznamy z kamer na branach (ja vim, ze to bylo v noci) a kdo v uvedenem case jel mezi branama nepomerne dlouho u nehody pravdepodobne zastavil a volal zachranku a pak ujel.

0/0
21.8.2007 12:03

Naked and petrified

Tezko dohledatelne???

Volal snad plechovkovym telefonem, nebo co? Volal nejspis z mobilu a prirozene lze dohledat identitu toho zarizeni. Bud rovnou - nejspis se nenamahal predtim vyndat SIM kartu, nebo pri pristim prihlaseni telefonu...

No ale na druhe strane, aspopn nekam zavolal a ohlasil to, zeno. Vcera na D1 to bylo pekne hnusne.

0/0
21.8.2007 12:02

rencask

Re: Tezko dohledatelne???

je videt, jak jsou lidi zdegenerovani, kdyz s nima pohled na tezce zraneneho nebo umirajiciho cloveka nepohne k tomu, aby zapomneli na svuj spech a pripadne riskovali nejakou zalobu, kdyz by se jim nahodou pri prvni pomoci neco nepovedlo. Zavolal jsem zachranku a doktor nejsem, takze nemuzu vic pomoct, tak jsem z obliga.

0/0
21.8.2007 12:10

Naked and petrified

Re: Re: Tezko dohledatelne???

Clovek ma pomoct i pres mirne riziko, ze ho zachraneny pak zazaluje za ujmu na zdravi?

A jdi zdravi Ty? Odkdy ma clovek povinnost sam si zpusobit ujmu? POkud bude existovat byt i minimalni pravdepodobnost, ze mne mnou zahcraneny uspesne zazaluje, nikdo po mne nemuze chtit abych to riskoval.

Jsem ale presvecen, ze prave z tohoto duvodu plati, ze zachrance nelze za prip. timto zasahem zpusobene skody nijak cinit vinnym a postihovat.

0/0
21.8.2007 13:32

szarkafarka

Dobře, že alespoň zavolal.

Ostatně jak by jim mohl jinak pomoci.

0/0
21.8.2007 11:50

Rescueinfo

Re: Dobře, že alespoň zavolal.

To myslíte vážně?

0/0
21.8.2007 11:55

honza2007

Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

pokud neví co s ním, ještě mu ublíží víc a on ho zažaluje...:-/

0/0
21.8.2007 11:59

Naked and petrified

Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

To je nesmysl, nelze stihat zachrance za zraneni ev. zpusobena pokusy o zachranu.

0/0
21.8.2007 12:03

Rescueinfo

Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

To je právě ten průšvih minulé doby. Za žádnou cenu se zraněným nehýbat, přece může mít něco s páteří. Může...

Ale taky nemusí a může mít "jen" zástavu oběhu. Pak bude mít sice nepoškozenou míchu, ale jaksi už mu to bude jedno. Cele je to o prioritách a oběh je nad ostatním.

0/0
21.8.2007 12:06

honza2007

Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

většina lidí by se zachoval stejně, nebo by tam jenom zmatkovala. To je bohužel realita. :-/

0/0
21.8.2007 12:10

Rescueinfo

Re: Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

Bohužel je to tak a ještě asi dlouho bude.

0/0
21.8.2007 12:13

petr-87

Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

Pokud neví co s ním, tak se stačí zeptat operátorky - ta mu poradí...

0/0
21.8.2007 12:08

honza2007

Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

spousta lidí se ale fakt bojí, znám takový, co vidí trošku krve, a už se klátí ;-(

0/0
21.8.2007 12:13

rencask

Re: Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

no, tak az se sklati, tak pochopim, ze v tu chvili zrovna nemuze davat prvni pomoc. Takove sklaceni, ale obvykle potrva jen par vterin a muze pokracovat. Ale nedavat ji jenom proto, co kdybych se nahodou sklatil je neuveritelne.

0/0
21.8.2007 12:16

Rescueinfo

Re: Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

To je ale rozdíl. Pokud člověk kolabuje, když vidí krev, tak je fakt tísňové volání nejvíc, co může udělat.

Mimochodem, všimli jste si, jak displej mobilu zvyšuje odolnost? Člověk stojí u nehody, do telefonu tvrdí, že nemůže pomoc, protože je mu z krve špatně, ale v okamžiku, kdy si začne mobilem zraněné fotit, tak mu najednou krev nevadí.

0/0
21.8.2007 12:18

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobře, že alespoň zavolal.

takový jsou taky. Já jsem např. "zachraňoval" kamaráda, co si odřel o roh domu kloubek na prstíčku. ;-) Napřed jsem mu to zalepil, teprve pak jsem ho křísil. Jeho matka je totéž...:-P

0/0
21.8.2007 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.