- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi jsem zaslechl, ze Praha ma jeden z nejlepe vybavenych public transportu na svete, dost jsem se tomu divil. Nicmene od te doby, co mam tu "cest" pouzivat denne Londynskou TFL, s timto trvzeni nemuzu nez souhlasit. Zcela neprakticke autobusy, smrad, bordel, negri, araby a ridici, co neumeji ridit. Metro zastarale, bez ventilace, koridory v sirce chodby v mem dome, v lete teplota az 40 C, vlaky ze 60. let a to vse pro 8 milionu lidi. A cena? Mesicni "legitka " za 4000,- CZK. Takze tu prestante plakat, ja kdyz jedu do Prahy na dovolenou, vzycky si tam MHD uzivam...
Již deset let jsem nepoužil MHD a nijak mi nechybí. Takže vaše debata mi připadá zbytečná. MHD nikdy nebude lepší a nikdy nebude sloužit lidem, ale vždy jen plnění kapes břicháčů. Totéž platí i o ČD. Vlaky jezdí zoufale pozdě, špinavé a pod. ale budou si přivydělávat půjčováním kol.
především pak v metru. To je největší úlet, jaký DPP mohl udělat. Lidí totiž o prázdnách není v Praze méně, vzhledem k turismu a sezonnímu přílivu lidí...(mobilní operátoři by to ze svých statistik mohli doložit..)
A pokud s cenou nahoru půjde i kultura cestování nahoru (to bych ale chtěl nějak konkrétně a závazně doložit) pak bych s tím neměl problém.
Je pravdou, že fungování MHD v Praze je naprosto katastrofální. Zejména nastavení tarifů jízdenek. V každém světovém měste, které jsem navštívil mají například za rozumnou cenu jednodenní jízdenky, nebo respektive jízdenky, které za jednu cenu bez problémů pokryjí průměrnou cestu po měste. V Praze, pokud člověk nemá tramvajenku, není problém utratit více než 100 Kc za den a to vlastně ani nikam nedojede (kdyby tak alespoň fungovali po měste různé stojany na kola apod., ale co může za daných podmínek student bez auta dělat jiného než platit hnusnou mhd). A to je do nekonečna keců jak je potřeba vyhnat auta z centra.. co proto dělají? stavba obchvatů prakticky stojí, vjezd aut do centra (resp. průjezd centrem) je zdarma, jízdné v MHD je nekřesťansky vysoké a jednotlivé vozy jsou natolik humidní, že si v budoucnu ani nedovedu představit jich využívat cestou do práce. Naše daně jdou nepracujícím moravanům, kteří nás za to ještě plísní..
Proč mé daně (alespoň jejich zlomek) nejde lokálním správám. Proč mám sponzorovat flink, který se má vlastně lépe než já.
Si děláte trochu legraci, ne? To si opravdu myslíte, že soukromník by mohl za stávajících cen jízdného jezdit v Praze bez dotací?
Srovnání se soukromými autobusovými dopravci jezdícími na lukrativních trasách je poněkud scestné, to jste nemohl myslet vážně.
ja jezdim do Prahy po zeleznici a za posledni mesic to jelo 2x bez zpozdeni. Jelikoz pruvodci v pripade zpozdeni nevybira za listky, (asi by byl/a lidmi ulyncovan/a) mel jsem to cely mesic za 22 koruny - cena jednoho jizdneho. (kdyz uz jede pozde i tak ne vzdy chodi a prodava jizdenky) Nastesti jezdi do Prahy vlak kazdou hodinu 2x, takze jedu tim o pul hodky drive, abych mel jistotu ze praci stihnu. (max zpozdeni je prave tak ta pul hodina) Co z toho plyne ? Ze CD jsou daleko horsi nez DP, ze je jako statni podnik klienti nazajimaji a nakonec je nezajimaji ani penize vybrane od klientu. Hlavni funkci CD bych tedy chapal v tom, ze jsou. Nicmene ikdyz je tu tak otevrene kritizuji, stejen me to vyjde i se zpozdenim casove lepe nez jezdit DP.
- v praze nemate tramvajenky? v brne stoji mesicni 410 Kc, a muzu jezdit denne kolikrat chci.
- jinak mit ve meste auto je pro single cloveka bez deti zbytecne. supermarket na kazdem kroku, problemy s parkovanim, plati se benzin, povinne ruceni, opravy. auto jsem měl, ale prodal jsem ho a dokud nebudu 2x mesicne vozit nejake tezke veci po meste, vystacim si s tramvajemi. pravda, oproti praze mame v brne nocni rozjezdy, coz specifikum, ktere docela zprijemnuje cestu z nocnich vychazek.
se domnívá, že soukromí autobusoví a železniční dopravci, kteří něco zprivatizovali, fungují bez dotací. Vysvětlete mu někdo, jak to je. Já to až tak přesně nevím.
Cesta na otočku nemusí být nutně za 40 (tj. 2x20 Kč). Existují vícepásmové jízdenky s delší platností. Standardní jízdenka za 20 Kč je třípásmová s platností v rámci Prahy 75 minut. Za 24 Kč už je ale 4pásmová s platností 2 hodiny, za 30 5tipásmová s platností 2,5 hodiny atd. za každé pásmo +6 Kč a +30 minut platnosti. Nejdelší je osmipásmová jízdenka s platností 4 hodiny za 48 Kč, pak už jen celodenní za 80 Kč (pro Prahu) nebo celoPIDová za 120 Kč (platí i ve vnějších pásmech).
jen ciste pro porovnani, v Zurichu stoji jednorazova jizdenka (nepamatuji se jestli na hodinu nebo o neco dele) CHF 3.90, plati na vse (bus, tram, lod, vlak - tim se projede skrz cele mesto behem 10-15 minut, coz je v Praze nemozne). Pokud se koupi i zpatecni za CHF7.80, tak uz ale plati 24h (ne jenom dany den, ale opravdu 24h od casu zakoupeni v automatu). Za CHF 150 je myslim mesicni.
bohužel pracuju v centru, takže když si potřebuju do práce odvézt věci autem, musím sloužit mimořádnou směnu v neděli (a i to je už problém)...