Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naivita Dopravního podniku

Úvaha vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy, že opět zdraží jízdné a propustí nějaké zaměstnance, svědčí o nekompetentnosti odpovědných pracovníků. Zdraží-li zase jízdné, budou moct propustit mnohem více pracovníků, než plánují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

watchdog

!

Kdysi jsem zaslechl, ze Praha ma jeden z nejlepe vybavenych public transportu na svete, dost jsem se tomu divil. Nicmene od te doby, co mam tu "cest" pouzivat denne Londynskou TFL, s timto trvzeni nemuzu nez souhlasit. Zcela neprakticke autobusy, smrad, bordel, negri, araby a ridici, co neumeji ridit. Metro zastarale, bez ventilace, koridory v sirce chodby v mem dome, v lete teplota az 40 C, vlaky ze 60. let a to vse pro 8 milionu lidi. A cena? Mesicni "legitka " za 4000,- CZK. Takze tu prestante plakat, ja kdyz jedu do Prahy na dovolenou, vzycky si tam MHD uzivam...

0/0
23.8.2007 17:18

Jirmat

MHD pro cestující ? To snad ne !

Již deset let jsem nepoužil MHD a nijak mi nechybí. Takže vaše debata mi připadá zbytečná. MHD nikdy nebude lepší a nikdy nebude sloužit lidem, ale vždy jen plnění kapes břicháčů. Totéž platí i o ČD. Vlaky jezdí zoufale pozdě, špinavé a pod. ale budou si přivydělávat půjčováním kol. ;-D:-/

0/0
15.8.2007 16:06

Sporadany_obcan

Mně spíše přijdou naivní některé "letní jízdní řády"

především pak v metru. To je největší úlet, jaký DPP mohl udělat. Lidí totiž o prázdnách není v Praze méně, vzhledem k turismu a sezonnímu přílivu lidí...(mobilní operátoři by to ze svých statistik mohli doložit..)

A pokud s cenou nahoru půjde i kultura cestování nahoru (to bych ale chtěl nějak konkrétně a závazně doložit) pak bych s tím neměl problém.

0/0
15.8.2007 12:23

TunoNegro

MHD

Je pravdou, že fungování MHD v Praze je naprosto katastrofální. Zejména nastavení tarifů jízdenek. V každém světovém měste, které jsem navštívil mají například za rozumnou cenu jednodenní jízdenky, nebo respektive jízdenky, které za jednu cenu bez problémů pokryjí průměrnou cestu po měste. V Praze, pokud člověk nemá tramvajenku, není problém utratit více než 100 Kc za den a to vlastně ani nikam nedojede (kdyby tak alespoň fungovali po měste různé stojany na kola apod., ale co může za daných podmínek student bez auta dělat jiného než platit hnusnou mhd). A to je do nekonečna keců jak je potřeba vyhnat auta z centra.. co proto dělají? stavba obchvatů prakticky stojí, vjezd aut do centra (resp. průjezd centrem) je zdarma, jízdné v MHD je nekřesťansky vysoké a jednotlivé vozy jsou natolik humidní, že si v budoucnu ani nedovedu představit jich využívat cestou do práce. Naše daně jdou nepracujícím moravanům, kteří nás za to ještě plísní..

0/0
15.8.2007 11:08

TunoNegro

Re: MHD

Proč mé daně (alespoň jejich zlomek) nejde lokálním správám. Proč mám sponzorovat flink, který se má vlastně lépe než já.

0/0
15.8.2007 11:08

JBetak

Re: Re: MHD

R^

0/0
15.8.2007 11:40

Pan Navratil

Re: Re: MHD

Ale to máte nějaké pomotané, Praha dostává na hlavu suverénně nejvíce ze všech obcí v republice.

Čili vaše hysterické ječení je zbytečné.:-)

0/0
15.8.2007 13:29

TunoNegro

Re: Re: Re: MHD

Rika Vam neco umernost? Kolik ma Praha obyvatel a kolik je prumerna mzda Prazana oproti zbytku republiky...? Podivejte se jak vypada majetek, ktery spravuje magistrat.. samozrejme je to mimo jine dane take mirou korupce a ruznych dalsich mafianskych navyku na prazske radnici

0/0
15.8.2007 13:56

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: MHD

Průměrná mzda s tím tak nějak nesouvisí. Když bude ve stohlavé Horní Dolní průměr 35000, tak dostanou od státu na hlavu stejně jako Dolní Horní, která má průměr 8000.

Ale je jasné, že větší město platí jiný servis, asi je něco jiného spravovat silnici, po které projede pět aut a Ferda s kombajnem vs. ulice zatížené desítkami tisíc aut denně.

0/0
15.8.2007 15:10

TunoNegro

Re: Re: Re: Re: Re: MHD

A ze s tim prumerna mzda nesouvisi je myslim prave ten problem; To jedine co se snazim rict je tato ma idea: Domnivam se, ze na to jak velke platime dane dostavame dost slabou zpetnou vazbu od statu.  Z toho usuzuji, ze se ty penize budto rozkradou a nebo jsou investovany tam, kam me oko nedohledne (patrne oboji). Proto, kdyz uz vysoke dane, tak jejich cast rovnou odvadet lokalni sprave, abych dopad meho prispevku primo pocitoval.

0/0
15.8.2007 16:23

TunoNegro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MHD

A na to jak jsou Prazane nadprumerne bohati (coz primarne souvisi s konkurenceschopnosti - funguje zde zkratka trh prace, toho dusledkem jsou¨teprve rezijni naklady prahy) - mesto na to nevypada

0/0
15.8.2007 16:28

TunoNegro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MHD

* VYSOKE rezijni naklady

0/0
15.8.2007 16:29

mpscz

Re: Re: Re: Re: MHD

Je docela rozdíl v režijních nákladech na vesnici, na malém městě a v Praze. Náklady na bydlení, stravu a dopravu vám nerostou lineárně, ale exponenciálně. Tomu odpovídá i ten rozdíl ve mzdě. Když ale poplatíte nezbytné náklady v Horní Dolní a srovnáte to s výdaji, které musíte vydat v Praze tak Vám vyjde, že to co Vám zbyde  bude přibližně nastejno tam i tady.  Nesrovnávám zamozřejmě extrémy, ale průměrnou mzdu.

0/0
15.8.2007 15:26

Z-S

Re: MHD

Kdyz je nekdo blbej a neumi si koupit 24h jizdenku za 80 korun, pak ano, neni problem utratit vic nez 100 Kc za den...

Ktere svetove mesto ma celodenni jizdenku do 3 euro?

0/0
15.8.2007 11:36

TunoNegro

Re: Re: MHD

napr v LA jsem platil lehce pres 2USD. Je potreba tu cenovou hladinu samozrejme porovnavat i s platovou. Ono ne pokazdy ma clovek u sebe 80kc v drobnejch a pride mi zas*ane dost. Zrusil bych uplne jizdne za 20 a zavedl bych budto jizdne skutecne na par zastavek a potom celodenni zhruba za 40. Clovek taky nema vzdy presne naplanovany den, mobilita po meste je za danych podminek zalostna

0/0
15.8.2007 11:46

Polárníliška

Re: Re: Re: MHD

Proč bys měl mít u sebe 80 korun v drobnejch proboha 8-o;-D

0/0
15.8.2007 12:28

TunoNegro

Re: Re: Re: Re: MHD

kde se teda prodava takova 80k jizdenka? v trafice? s tim jsem se jeste nesetkal. a ve stanici? to uz mi je taky k nicemu kdyz uz jsem zaplatil 25k abych se tam vubec dostal 

0/0
15.8.2007 12:45

Z-S

Re: Re: Re: Re: Re: MHD

ze by tam kde ostatni jizdenky? (v trafice, v automatu)

0/0
15.8.2007 14:29

TunoNegro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MHD

Prectete si laskave pro priste na co reaguji.. Pusobite potom ponekud hloupe

0/0
15.8.2007 14:40

Z-S

Re: Re: Re: MHD

Zaved, urcite tvoje konkurecni MHD alespon vyzkousim ;-D

0/0
15.8.2007 14:29

pták_dušan

Re: MHD

Když vám Pražákům tolik vadí Morava, nechtěli byste se trhnout? Založte si vlastní stát "Praha" a je to! A až budete za pár let zdechat hlady, vzpomeň si na nás, nepracující Moraváky. ;-D 

0/0
15.8.2007 13:59

mpscz

Re: Re: MHD

Klidně, ale to by tu za chvíli bylo postavených 6 dvouproudých linek Metra a obchvaty by byly soustředně rovnou čtyři . Pak bychom si na Vás vzpomněli, protože by to tu začínala být nuda :o)

0/0
15.8.2007 15:17

mariik

Naivita pisatele Zahálky

Si děláte trochu legraci, ne? To si opravdu myslíte, že soukromník by mohl za stávajících cen jízdného jezdit v Praze bez dotací?

Srovnání se soukromými autobusovými dopravci jezdícími na lukrativních trasách je poněkud scestné, to jste nemohl myslet vážně.

0/0
15.8.2007 9:15

tim340

a co zeleznice

ja jezdim do Prahy po zeleznici a za posledni mesic to jelo 2x bez zpozdeni. Jelikoz pruvodci v pripade zpozdeni nevybira za listky, (asi by byl/a lidmi ulyncovan/a) mel jsem to cely mesic za 22 koruny - cena jednoho jizdneho. (kdyz uz jede pozde i tak ne vzdy chodi a prodava jizdenky) Nastesti jezdi do Prahy vlak kazdou hodinu 2x, takze jedu tim o pul hodky drive, abych mel jistotu ze praci stihnu. (max zpozdeni je prave tak ta pul hodina) Co z toho plyne ? Ze CD jsou daleko horsi nez DP, ze je jako statni podnik klienti nazajimaji a nakonec je nezajimaji ani penize vybrane od klientu. Hlavni funkci CD bych tedy chapal v tom, ze jsou. Nicmene ikdyz je tu tak otevrene kritizuji, stejen me to vyjde i se zpozdenim casove lepe nez jezdit DP.

0/0
15.8.2007 2:22

Kombajn

mhd vs. auta

- v praze nemate tramvajenky? v brne stoji mesicni 410 Kc, a muzu jezdit denne kolikrat chci.

- jinak mit ve meste auto je pro single cloveka bez deti zbytecne. supermarket na kazdem kroku, problemy s parkovanim, plati se benzin, povinne ruceni, opravy. auto jsem měl, ale prodal jsem ho a dokud nebudu 2x mesicne vozit nejake tezke veci po meste, vystacim si s tramvajemi. pravda, oproti praze mame v brne nocni rozjezdy, coz specifikum, ktere docela zprijemnuje cestu z nocnich vychazek.

0/0
14.8.2007 19:21

RumFighter

Re: mhd vs. auta

to jako myslíš, že v Praze tramvaje nejezdí? ;-) no nezapomeň, že Praha je o něco větší... Např. já dojezdim čtvrtletní tramvajenku a jezdim do práce autem. Ono vyber si- do práce 50 min. nebo max. 20? :-/

0/0
14.8.2007 19:24

RumFighter

Re: Re: mhd vs. auta

koukam že v tý první větě mi vypadlo * V noci (tramvaje nejezdí)

0/0
14.8.2007 19:29

Pan Navratil

Re: Re: mhd vs. auta

:-)Jo, jezdí, samej bezdomovec a mají ty tramvaje na nějakém místě pravidelně sraz, aby člověk mohl projet v kuse město odkudkoliv kamkoliv?

0/0
15.8.2007 13:31

mpscz

Re: Re: Re: mhd vs. auta

Ano, v Praze je několik zastávek, kde na sebe noční tramvaje čekají. Z vlastní zkušenosti znám zastávky Lazarská a Strossmayerovo Náměstí. Akorát nechápu, proč na těch zastávkách nechávají řidiči otevřené všechny dveře, což je v zimě docela problém.

0/0
15.8.2007 15:00

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: mhd vs. auta

Tak to pak jo.

0/0
15.8.2007 15:11

parnassius

Re: mhd vs. auta

Ja bydlím na Praze jedna a pracuji tamtéž, takže MHD je pro mě ideál, ale přítelkyně jezdí až na Prahu 9 a tu jízdu MHD bych ti každý den přál.

0/0
14.8.2007 19:30

JBetak

Autor

se domnívá, že soukromí autobusoví a železniční dopravci, kteří něco zprivatizovali, fungují bez dotací. Vysvětlete mu někdo, jak to je. Já to až tak přesně nevím.

0/0
14.8.2007 19:21

drevak_patlak

Otočka

Cesta na otočku nemusí být nutně za 40 (tj. 2x20 Kč). Existují vícepásmové jízdenky s delší platností. Standardní jízdenka za 20 Kč je třípásmová s platností v rámci Prahy 75 minut. Za 24 Kč už je ale 4pásmová s platností 2 hodiny, za 30 5tipásmová s platností 2,5 hodiny atd. za každé pásmo +6 Kč a +30 minut platnosti. Nejdelší je osmipásmová jízdenka s platností 4 hodiny za 48 Kč, pak už jen celodenní za 80 Kč (pro Prahu) nebo celoPIDová za 120 Kč (platí i ve vnějších pásmech).

0/0
14.8.2007 15:58

jgeo

Re: Otočka

jen ciste pro porovnani, v Zurichu stoji jednorazova jizdenka (nepamatuji se jestli na hodinu nebo o neco dele) CHF 3.90, plati na vse (bus, tram, lod, vlak - tim se projede skrz cele mesto behem 10-15 minut, coz je v Praze nemozne). Pokud se koupi i zpatecni za CHF7.80, tak uz ale plati 24h (ne jenom dany den, ale opravdu 24h od casu zakoupeni v automatu). Za CHF 150 je myslim mesicni.

0/0
14.8.2007 16:23

vver440 re-powering

mně je to jedno, páč holotou nejezdím

:-)

0/0
14.8.2007 14:39

honza2007

Re: mně je to jedno, páč holotou nejezdím

bohužel pracuju v centru, takže když si potřebuju do práce odvézt věci autem, musím sloužit mimořádnou směnu v neděli (a i to je už problém)...:-(

0/0
14.8.2007 14:42

Husky11

Re: mně je to jedno, páč holotou nejezdím

To je vcelku jedno,důležité je,že na holotu z daní přispíváš...;-D

0/0
14.8.2007 15:05

Terrurek

Re: Re: mně je to jedno, páč holotou nejezdím

njn a jinej zase přispívá na obchvat a jezdí MHD. nemá cenu se tady s Váma bavit. je to tu samej karbanátek.

0/0
15.8.2007 16:15

čunkofleky

Re: mně je to jedno, páč holotou nejezdím

a baví tě ty kolony hodně ?

0/0
15.8.2007 14:56

kosmopolita

Milý pane Zahálko

Privatizovat monopoly bez uvalení regulačních mechanismů může chtít jenom hlupák nebo zloděj. Do které sorty patříte?;-€

0/0
14.8.2007 14:38

honza2007

cesta od nás na Finanční úřad a zpět

MHD - 2x55 min - 40,- Kč :-/

Auto - 2x7 min -  14,- Kč ;-)

;-D;-D;-D

0/0
14.8.2007 14:36

angr

Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

14,-Kč to je tak na 3km - To teda nemůžeš toho 1,5km tam a potom zpět dojít pěšky???? Během cesty si klidně můžeš v klidu spočítat, kolik stojí 1 km cesty vlastním vozem.

0/0
14.8.2007 14:45

parnassius

Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

Jak na ten finančák vozí ty haldy peněz, co odvádí na daních, nemůže přeci chodit pěšky, vždyť by to neunesl.;-)

0/0
14.8.2007 14:48

honza2007

Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

určitě tam nosím měsíčně víc, než ty za rok....;-D

0/0
14.8.2007 14:50

parnassius

Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

Já to platím zálohově v červnu a prosinci a pak to po přiznání jen šolíchám.

Není umění platit daně jako kráva, ale naopak, dát těm krávám jen to nejnutnější.:-P

0/0
14.8.2007 14:52

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

to já taky, ale když firma vydělá, co mám dělat. Náklady si těžko vymyslím. ;-D

0/0
14.8.2007 14:53

parnassius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

;-D;-D;-D

změn účetního !!!

0/0
14.8.2007 14:54

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

to jako, že mu budu víc platit....;-);-D Náklady si nevymyslím a převádět zisk na Kypr se mi nevyplatí

0/0
14.8.2007 14:57

parnassius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

Necháme toho, nebudu dráždit hada bosou nohou, čte to spousta parchantů.....

0/0
14.8.2007 14:59

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cesta od nás na Finanční úřad a zpět

to je fakt, doufám, že to nečtě moje oblíbená "správkyně". Už takhle stahuji co můžu. :-P A těma daněma se živím....;-)

0/0
14.8.2007 15:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.