Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladí demonstrovali v Jablonci kvůli utonulému

Přibližně dvě stovky lidí demonstrovaly v Jablonci nad Nisou kvůli mladíkovi, který minulý týden utonul v přehradě Mšeno. Na náměstí se sešli převážně mladí lidé, kteří vyčítali strážníkům městské policie, že jejich vrstevníkovi nepomohli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sudit

policie je bez viny...

Svědci obviňují policii, která ho možná ani neviděla, ale sami mu vůbec nepomohli.Teď se to snaží zamaskovat tím, že demonstrují. To je asi jediné, co umí...

0/0
22.8.2007 15:48

eBalkan

Jo, kvuli 16-ti letymu

vozralovi bych tak riskoval zivot. Celej zhavej...

0/0
13.8.2007 16:07

ppelc

Na jednoho tonouciho

dva velmi dobri plavci, nebo jeden odbornik (plavcik). Bezpecne tonouciho vytahnete z vody, pokud jste sam jedine tak, ze ho nejdriv omracite ranou do spanku, jinak vas tonouci utopi oba.  Ja chapu, ze to byl jejich kamarad, ale lezl opilej do vody za tmy, co cekali ze se stane? ???

0/0
13.8.2007 10:37

FARAbO

?

Podle mě by se spíš meli zamyslet nad sebou než delat demonstrace.. Co dělali když se jejich kamarád topil ? Stáli na břehu a nic neudělali , jestli se topil 10 minut jak tvrdí , tak měli času dost. Podle mě by si obvinění z neposkytnutí pomoci měli vyslechnout taky. A byla to jejich povinnost ;-Oi kdyby to nebyl jejich kamarád . Je totiž jednoduchý říkat co by se mělo udělat , ale málokdo se zvedne a jde to udělat _!_ A to by se tihle aktivisti měli naučit. Odnesli by kamaráda se zlomenou nohou , nebo by volali mobilem a pak si v televizi stěžovali , že záchranáři nepřijeli dost rychle... 8-o:-) nevím ...

0/0
13.8.2007 8:53

gagaryn

***

Ta co píská, to je mladá Havlová? 8-o

0/0
13.8.2007 7:04

vovov

Nač městská policie?

Ti zde  jsou proto, aby dávali pokuty a ne aby někomu pomáhali!

0/0
13.8.2007 5:43

Pan Navratil

.

Mně pomáhají, když říjná černá zvěř řičí nocí.

0/0
13.8.2007 10:52

aarghot

Re: Nač městská policie?

MP je pouze na okradani lidi - jinou funkci nema

0/0
13.8.2007 12:54

DEINONYCHUS

proč by měli skákat pro smažku?

Celkem nechápu co ti malí feťáčci chtějí? To měli MP pro tu smažku skočit, když nebylo vidět kde je? To vypovídá o jejich již zdegenerovaných mozečcích. Sice MP taky nemusím, když rozdávají botičky a občas celkem zbytečně prudí, ale tady jednali jednoznačně dobře, že zavolali hasiče s potápěčem. Ještě bych náklady vyúčtoval rodině té smažky.

0/0
12.8.2007 19:38

Adam Pollo

Re: proč by měli skákat pro smažku?

přečti si napřed, jak to dle očitých svědků bylo ( já na místě nebyl ). Viz diskuse pod článkem "Strážníci nepomohli ... ". Podle mne opravdu nejspíš chyba na straně MP, v komunikaci s hasiči - záchranáři. Že pro kluka nešli sami jim nelze mít za zlé.

Pokud je pro tebe každý mladý člověk, který přebere alkohol, "smažka" a "feťáček", lituju tě.

0/0
12.8.2007 20:11

DEINONYCHUS

Re: Re: proč by měli skákat pro smažku?

Já tedy nevím, ale chlastat v šestnácti tak, až se utopím, to ti připadá normální? A ty co jsou na fotce budou smažky zcela určitě. Asi jsme každý vyrůstali v jiném prostředí, já se v šestnácti ožrat a dozvědět se to trenér, tak mě na tréninku zabil. Ale asi je jiná doba.

0/0
12.8.2007 20:46

Adam Pollo

Re: Re: Re: proč by měli skákat pro smažku?

pamatuju, jak trenér chlastal s náma ;-D ( ale decentně a byla to výjimka ). Že bych na první "pařbu" čekal do 18, to určitě ne ... chjo, kde ty doby jsou. Ale vážně : v tomhle případě nevíme, jakou roli tam hrál rozchod s holkou, spoustu dalších věcí ... "normální" to určitě není - ale pokud se to už stane a vyhrotí se to tak, že je nutná záchranná akce - neměla by být tak zhudlařená, jako v tomto případě. A o to mi jde. Jak jsem už někde psal : pokud lékař nepozná infarkt, nelze ho omlouvat tím, že pacient nedodržoval životosprávu a kombinoval rizikové faktory. Tohle je podobný případ, MP to prostě hrubě podcenili.

Btw, ti demonstrující mi jako "smažky" nepřijdou, příležitostní konzumenti THC asi jo, ale proč hned smažky ?

0/0
12.8.2007 21:03

DEINONYCHUS

Re: Re: Re: Re: proč by měli skákat pro smažku?

Sice nevím, co je to THC, ale asi budeš mít pravdu. K případu: je psáno, že po příjezdu nebylo na hladině nic vidět. Určitě sebou neměli potápěčské brýle, takže na oči by viděli v takové vodě houby, navíc na nádech. Ještě dnes se potopím bez problémů do deseti metrů (ověřeno letos u moře) a mám zkušenosti s potápěním, tak o tom něco vím. Kdyby tam šli jenom tak, tak jsou větší hazardéři než ten hňup. To ale ty smažky nemohou pochopit. Letos mě v osmi na nádech vzal studený spodní proud a měl jsem co dělat, abych sám vyjel. Kdo nezná, neuvěří. Udělali dobře, že volali hasiče-potápěče.

0/0
12.8.2007 21:42

Adam Pollo

Re: Re: Re: Re: Re: proč by měli skákat pro smažku?

THC = travka ( atp. )

Určitě udělali dobře, že zavolali hasiče ! Je jen otázka, jaké informace jim předali .. moc se mi nezdá, že by záchranáři spouštěli 5min člun, pokud by věděli, že jde akutně o hubu.

Taky mám své zkušenosti, tahal jsem zpod jezu 11-letou holku a měl jsem toho "plný brejle", naštěstí oba žijeme ... tak jak je to od svědků popsaný - asi bych nešel. Potápění je fajn :-)

0/0
12.8.2007 23:31

Premysl Or.

Jak typické - lůza opět v ulicích

:-©

0/0
12.8.2007 12:39

vovov

Re: Jak typické - lůza opět v ulicích

Opět -- to myslíš jako opět od listopadu 1989?

0/0
13.8.2007 5:46

Ccecil

Jen tak mezi námi

topícího se opilce bych taky nezachraňoval. A důvod je prostý. Tito lidé jsou často v takovém stavu, že se s vámi ve vodě začnou prát, nakonec vás chytnou jako klíště a nepustí a nepustí. Něco takového jsem už zažil a nikdy bych to už nezopakoval.

0/0
12.8.2007 12:22

barbudo

Re: Jen tak mezi námi

... u topícího se nepoznáte, zda je opilec nebo ne ...

... a popisované chování je vlastní všem tonoucím ...

0/0
12.8.2007 15:05

Ccecil

Re: Re: Jen tak mezi námi

no a pokud víte, že to kevšemu nacamraný hošík je, je vymalováno.

0/0
12.8.2007 21:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

byl mladej a blbej

0/0
12.8.2007 12:20

Lumen Co-morous

účel MP

To je nápad volat MP. Každý přeci ví, že tahle instituce je placena z našich daní aby nám mohla nasazovat botičky a stát před značkou obce a měřit rychlost.

0/0
12.8.2007 11:51

65c02

Viděli jste TV záběry těch "mladých"??

Pokud to nebylo záměrně zkresleno do bulvárna, tak ti protestanti, to byl skutečný vzorek dnešní mládeže?8-o

0/0
12.8.2007 11:50

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Viděli jste TV záběry těch "mladých"??

jo a budou makat na naše důchody ;-D;-D

0/0
12.8.2007 12:18

Dezo-Conka

Řekl bych,že policisté nepochybili

Utonulý se má resuscitovat 60 minut.Blbost.Řekl bych,že pokud někdo nedýchá 5 minut tak odejde mozek,po 10 minutách utonulého vytáhneme z vody,zresuscitujeme...a vše dopadne jako s tím děckem,jehož rodina vysoudila na škole 15 mln.Toto je nejpravděpodobnější scénař.Osočování policistů s neposkytnutí první pomocí je nesmysl.Než by se k němu dostali a vytáhli ho z vody......při zachraňováná tonoucího se utopilo ostatně už dost lidí.To je práce pro výborné plavce a k tomu důkladně proškolené.Městská policie není pobřežní hlídka.

0/0
12.8.2007 11:45

zdeseny obcan

Re: Řekl bych,že policisté nepochybili

Zalezi take na teplote vody.

A tahat ozraleho topiciho se, v noci, je cista sebevrazda.

0/0
12.8.2007 17:07

slatin

Re: Řekl bych,že policisté nepochybili

souhlas.Ve tmě nevidíte nic,jak ho máte hledat?To měla být MP vševědoucí?Proč pro něj kámoši neskočili,když byl ještě vidět a nad hladinou?Přesto je mi líto každého mladého života,byť ztraceného vlastní hloupostí.Já sám jsem jednou tahal člověka z vody, a měl jsem strach,že tam zůstanu také.

0/0
13.8.2007 13:21

AK-47

Ano

R^ a backomando si mohlo zacvičit.

0/0
12.8.2007 11:41

natelius

Typický pokus pokus o přenesení vlastní viny na někoho jiného

Věem "demonstrantům" měli dát na holou a poslat je domů k mamince, akorát tomu haj*lovi, co hodil kamenem, měli rozflákat ciferník.

0/0
12.8.2007 11:14

Monstrum Anonymič Anonymov

Neutopil se, odcestoval

Převibroval do páté dimenze na létající talíř mimozemšťana Aštara Šerana. 8-o:-P

0/0
12.8.2007 11:08

Adam Pollo

vina je skutečně na straně policie

rozebírejte si jak chcete, že neměl pít, kamarádi ho neměli nechat samotného, atd. atd.. To je všechno pravda. Jenže když už se něco takového stane, a MP dostane tísňové volání "pomoc, topí se tu člověk", měla by být schopná se o záchranu alespoň pokusit = zorganizovat akci. Nikdo po "měšťácích" nechce, aby tam skákali sami, pokud si na to netroufnou - ale to, že podobný zásah bude nad jejich síly, věděli přece předem. Mohli a měli zavolat záchranáře okamžitě - ten kluk mohl žít.

0/0
12.8.2007 11:05

JTR1

Re: vina je skutečně na straně policie

také by si nechal svého kámoše utopit??? :-P:-P

0/0
12.8.2007 11:08

Adam Pollo

Re: Re: vina je skutečně na straně policie

Dnes určitě ne, ale pokud by mi bylo 16 a měl bych v sobě také cca 4 piva, nevím, jestli bych vyhodnotil situaci tak, že by se kamoš opravdu utopit mohl.

0/0
12.8.2007 11:12

natelius

Re: Re: Re: vina je skutečně na straně policie

Za chyby se platí.

0/0
12.8.2007 11:16

natelius

Re: vina je skutečně na straně policie

Ani Ty ani já nevíme přesně, jaké informace ti empíci měli. Všichni víme, že to vesměs není žádná elita národa, takže zázraky od nich čekat nemůžeme. Ale jak dlouho si myslíš, že by to těm záchranářům trvalo? Za deset minut už by bylo pravděpodobně beztak po všem. A proč ti puboši vlastně volali MP a ne třeba 150?

0/0
12.8.2007 11:21

Adam Pollo

Re: Re: vina je skutečně na straně policie

jj, chtělo by to záznam toho tísňového volání ( = jak moc tísňové bylo ). Já bych určitě volal 150, psal jsem to níž ... od MP zázraky nečekám, ale mám pocit, že mám právo od nich čekat víc než od "dvou strejců z vedlejšího baráku" = vzít baterku, podívat se a pak zavolat hasiče.

Časově to neumím odhadnout, ale jestli svědci nekecají, že po příjezdu MP ještě nebyl pod hladinou, řekl bych, že stihnout to nejspíš šlo ...

0/0
12.8.2007 11:39

Deleter

Re: Re: Re: vina je skutečně na straně policie

Tomu říkám vodhad jako prase. Ale možné to je.

0/0
12.8.2007 11:43

Deleter

.

JÉŽIŠI CO TY SEŠ ZA VZOREK? A KDO PODLE TEBE ASI TAK TY HASIČE ZAVOLAL???

0/0
12.8.2007 11:42

Adam Pollo

Re: .

?? Ale pozdě, o to jde ! 5 min než dojeli na místo, řekněme 2 minuty než dosvítili baterkama. Těch 7 minut by dost možná pomohlo.

Myslím, že nejblíž pravdě je jedna ze svědkyň, která říká, že jim policajti nevěřili = hrubě podcenili situaci ( dodávám já ).

0/0
12.8.2007 12:04

natelius

Re: Re: .

A kdyby si ti smradi dělali legraci, tak by to ti měšťáci zaplatili celé ze své kapsy, pravděpodobně. Možná se nezachovali správně, ale posr*li to ti, kdo je volali.

0/0
12.8.2007 12:17

Adam Pollo

Re: Re: Re: .

pokud by si nějací smradi dělali legraci, měli by to zaplatit oni. - "Pos*ali" ... to bych netvrdil. Přivolali pomoc. Bylo by zajímavé zjistit, kolik cca 18-letých ví, že k topícímu se je třeba volat hasiče.

Je také možné, že volali dřív, než se začal topit ( ještě když do vody šel - tohle nevíme přesně ), pak je MP celkem logická volba. A za normální reakci MP bych v tom případě považoval zůstat v kontaktu ( = na drátě ) a říct jim, ať 150 zavolají sami, pokud by začalo hrozit přímé ohrožení života.

0/0
12.8.2007 12:48

natelius

Re: Re: .

Hm, tak jestli ten, kdo tvrdí, že je svědek na http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A070811_192105_domaci_jba&reakce=17166152

skutečně popisuje tu situaci poctivě, městská policie i hasiči opravdu nesou svůj díl viny a ti, kteří zavolali MP, se zachovali v rámci svých možností správně (a s tím klukem neměli nic společného). Nevím, jestli to je na demonstraci, ale pochvalu si taky nezaslouží. Ale nikdo z nás neví, jak to přesně je.

0/0
12.8.2007 12:33

Adam Pollo

Re: Re: Re: .

tak už jsem to našel ... ( "jak to bylo doopravdy" ) u článku "Strážníci nepomohli ... ". Tak to je ještě horší než jsem si odvážil představit.

0/0
12.8.2007 13:01

killy

Hlavně by se mělo vyšetřit s kým byl na pivě...

..kdo mu ho koupil nebo prodal (i když v 16 letech v 21. století ...)  a netahat do toho empíky, kteří určitě neměli výcvik záchrany tonoucího. A nemuseli to bejt nehrdinové, hrdinů jsou plný hřbitovy (jak říkaj klasikové)....

0/0
12.8.2007 10:58

JTR1

Hmmmm???

A kde zůstali ti ostatní hrdinové, co s ním chlastali??? Asi se mohli pos*at smíchy!! Prý se jde utopit??, no to je p*del!!! Asi dobrá rodičovská výchova - komouši!!! :-© A v 16-ti a min 4 piva??? 8-o A to nejsem abstinent

0/0
12.8.2007 8:27

gter

Re: Hmmmm???

Souhlas, měli mu pomoci ti jeho "kamarádi", co demonstrovali a jeho nechali se utopit. Je lehké všechno svalovat na druhé....

0/0
12.8.2007 9:07

Hagrid23

.

Klučiny je mi líto. Nechci hledat viníka, ale v prvním případě za to může on sám a pak lidé co ho do té vody pustili. Vždy když chodíme pít a také jsme nejednou dělali ruzné blbosti vždy sme šli v partě a nenechali nikoho být samotného. Podle mě to po*srali ti jeho kamarádi, že ho nepropleskli a neřekli mu nelez tam vole.

Druhá otázka je proč mu nešli pomoct oni? Kdyby šli ve dvou? Jeden by kontroloval situaci pro případ, že by ten tonoucí se pověsil na zachranáře. V takovém případě ho prostě majznout.

0/0
12.8.2007 8:22

killy

No vono se přece ví tohle, ne?:

Skupinka mladých lidí šla tu noc z letního kina. Na břehu uviděli

podnapilého mladého muže. "Šel k vodě a byl v ní asi po kolena. Bratr

raději zavolal městskou policii, aby se o něj postarali až vyleze z

vody," =  skupinka mladých lidí viděla ožralýho mladíka jak leze do vody.. a nechala ho lézt !

0/0
12.8.2007 11:03

lipno

A proč nikdo neeviduje fakt,

že se údajně chtěl utopit z "nešťastné" lásky?

Která je šťastná z toho, že má doma ožraku? Takových hloupacatých je sice málo, ale jsou!

0/0
12.8.2007 7:56

Strasak

:-)

"I kdyby už chlapce na hladině neviděli, měli se pokusit zachránit ho a jít do vody. Hrdinství však nelze nikomu nařídit," prohlásil.

Tak to je ubožák. Mě by zajímalo, jestli by tam vlez on.

NEvím kolik z těch demonstrantů už někoho tahalo z vody. Já tu zkušenost měl, tahal jsem kluka co si zlomil nohu, když skákal do vody.

Ten kluk vážil možná 60 kilo, já mám skoro metrák, nesápal se na mě a v celku spolupracoval. Beztak to byla pro mě fuška. A to bylo ve dne v rybníce v plavkach, proste za ideálních podmínek.

NEdokážu si představit, že tahám někoho opilýho, v oblečení, po tmě v řece, v proudu.

0/0
12.8.2007 6:59

Noe007

Re: :-)

Já tahal s kámošem ožralou bábu (62 let) z příkopu, páč jsem nejdříve myslel, že se jí udělalo mdlo, když byla na cestě v relativním bezpečí začala ječet a nadávat, že jsme ji kdovíco neudělali. Předtím jsem ještě 2x pomohl opilcům. Od té doby když vidím opilce je mi jedno co si udělá........

0/0
12.8.2007 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.