Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízdenky v Praze mohou podražit už v lednu

Pražané musí počítat s tím, že v dohledné době budou platit víc za jízdenky v městské hromadné dopravě. Podle pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera (ODS) je zdražování jízdného nevyhnutelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svornik

Zdražení jízdného !!!

Vážení  pražané  pamatuji si nedávnou  dobu jak jste všichni horlivě obhajovali a volili  ODS.Strana modrých  brabců jasně řekla , že bude zdražovat,přesto  vetšina obyvatel Prahy dala ODS své požehnání.V současné situaci můžete nadávat pouze na sebe.Podte všichni volit my vás budem holit.A ono je to už tady ale pouze počátek.Dále energie,potraviny,léky a ošetření.Ceny se  zvednou  o více než  100% .Akorát ty  západní  mzdy k nám  ještě dloho nedorazej.

0/0
13.8.2007 21:02

-hp-

Srovnavat Prahu s Hamburkem

pak tedy komplexne. Az budou u nas platy jako v Hamburku, pak muze byt i jizdne stejne vysoke!!! Aspon novinari by mohli byt slusni a davat veci do souvislosti!

0/0
9.8.2007 0:10

Deleter

.

To je nešťastné socialistické uvažování. Škodovky jsou v Hamburku levnější, než v Praze; to je, co? ;-D

0/0
9.8.2007 0:25

_m-

Re: .

Nezačínej zase!!! Spotřební košík jsme už myslím probrali, ne?

0/0
9.8.2007 8:56

Laciboy

Info

Len pre informaciu.. V Prahe to je este absolutne lacne..Teda co sa tyka listkov na MHD. Aj v nasej skaredej odprnej Bratislave je to drahsie k pritom je to mesto na nic. Npr 20 kc-ove listky v Prahe nemaju hodnotu 20 kc ale 60! A zbytok teda 40 kc z toho preplaca mesto! A Mi,resp cestujuci len tich 20kc.Prave preto sa MHD rozvyja pomaly. A to som som ńevycucal z prsta ale vravel to znamy ktory robi na DPP uz 20rokov.  Takze s listkamy je to v pohode si myslim..Npr v Londyne listok stoji v prepocte 70 kc.

0/0
8.8.2007 12:18

velky bratr

Re: Info

Tak to by me zajimalo kolik by podle tebe mel listek stat, aby MHP praha fungovalo k prospechu obcanu... 200? 300?

V londyne je metro ve znatelne lepsim stavu, povrchovka taky, narvano k prasnuti je malokdy a intervaly jsou nizke i v perifernich castech mesta, takze tech 70 korun, kdyz odectem rozdil v nakladech odpovida.

Ve francii (Lyon, mesto podobne velky jako praha s podobnou strukturou obyvatel) stoji listek pro studenty 1,1 euro a pro dospely tusim 1,5 euro. tramvaje i metra jsou tichounka a jezdi kazdou chvili i v noci. Pravda po pulnoci nejede nic, ale taky to nic nestoji :) K tomu je jako soucast MHD moznost pujcit si jizdni kolo pro prepravu po meste za 1euro tydne. Ceny jsou proti praze vetsi zhruba o zivotni uroven a prijmy obyvatel (tedy spise o naklady) a kvalita je uplne jinde, zamestnanci napriklad vedi kudy se odkud kam dostanete a poradi vam.

Z tohoto jsem s to tvrdit, ze jizdne v praze je predrazene vuci urovni poskytovanych sluzeb.

0/0
8.8.2007 12:45

Laciboy

Info

Len pre informaciu.. V Prahe to je este absolutne lacne..Teda co sa tyka listkov na MHD

0/0
8.8.2007 12:15

Majkyho_pupik

no

za dobre sluzby se bohuzel plati, nejak to ale prezijem

0/0
8.8.2007 10:16

Deleter

.

Fajn, a jak to souvisí s DPP?

0/0
8.8.2007 10:18

Majkyho_pupik

Re: .

tim ze DPP zdrazi jizdne?

0/0
8.8.2007 10:19

Deleter

Re: Re: .

No ne, myslím tím "dobré služby".

0/0
8.8.2007 10:19

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: .

DPP poskytuje v celosvetovem meritku velmi dobre sluzby. nebo mas jiny pocit?

0/0
8.8.2007 10:21

velky bratr

Re: Re: Re: Re: .

DPP poskytuje sluzby nadraka, jediny co je dobre vymysleny a funkcni je nocni tramvajova doprava, za tu klobouk dolu, ale nocni listky taky stoji ci budou stat vic jestli jsem to spravne pochopil.

Kvalita mnoha MHD se spatnou povesti je dana predevsim nechopnosti mistni policie (New York jako nejzarnejsi priklad), a tam, kde je MHD opravdu spatne (treba Indie), tak tam stoji preprava prez pul zeme to, co hodina v prazskym metru.

0/0
8.8.2007 12:48

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: .

;-D...DPP proste poskytuje velmi dobre sluzby ve srovnani s ostanimi stejne velkymi mesty v civilizovanem svete..at uz jde o pocet tras metra, tramvaji, autobusu. tak o kvalitu vozoveho parku, tak o cetnost spoju

0/0
8.8.2007 13:35

velky bratr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Tak to prave ani nahodou. Poskytuje sluzby nadraka, srovnani snese prave akorat s temi mene civilizovanymi, ale s tebou se o tom zjevne nema smysl prit, ty jsi byl v ruskku a je ti sedesat.

0/0
8.8.2007 14:03

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

presne:-)mas naprostou pravduR^

0/0
8.8.2007 16:02

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Hm, tak menší (rozlohou) Mnichov má 8 linek metra, 10 linek tramvají, 70 linek autobusů a 10 vlakových s-bahn linek. Jako né že bych todlenc, ale na to Praha ještě chvíli čekat bude.

0/0
8.8.2007 16:10

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

ale lidi zije v Mnichove preci jen "trochu" vic vid?:-)linek tramvaji ma praha tusim 26 dennich, asi 180 dennich linek autobusu a vlakove asi 4 nebo 5.takze zadny vyrazny rozdil oproti lidnatejsimu Mnichovu:-)

0/0
8.8.2007 17:31

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

O moc ne. Ten rozdíl proti Praze je DRAMATICKÝ.

0/0
9.8.2007 0:26

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

+ srovnávání na počet lidí je zcela scestné. Počet linek je dán rozlohou. Počet lidí ovlivňuje kdyžtak dopravní výkon. Praha z tohoto srovnání vychází prostě o třídu níž, sorry.

0/0
9.8.2007 0:28

dislektik-idnes si na mě zasedla

nechápu proč mám pracovat aby druhej jezdil za levno

!

0/0
8.8.2007 10:15

bapial

Stejně budu dál jezdit na černo

Vždycky jsem si kupoval jízdenku, ale jednou jsem tak tak doběh tramvaj a nestih to. Jak na potvoru mě zrovna chytil revizor. Tak jsem mu dal pětikilo a od té doby jezdím na černo aby se mi to vrátilo. No vrátilo se mi to už několikanásobně, ale budu v tom pokračovat už jen ze sportu. ;-)

0/0
7.8.2007 13:44

velky bratr

Re: Stejně budu dál jezdit na černo

jojo, revizori jsou dalsi kapitolka. jejich provoz je priserne drahej a neefektivni a jeste ke vsemu stoji DPP prostory pro advokata Sokola (ano toho, co vysekava z maleru skoro vsechny grazly v zemi). Postavit u nas stejenj system jako je v londyne, lyonu a dalsich evropskych mestech by nestalo tak moc, jenze by se v tu chvili musely upravit vztahy se sokolem a on je prilis velka ryba na to, aby si to dal libit.

0/0
7.8.2007 14:25

_m-

Re: Re: Stejně budu dál jezdit na černo

Na ten drahej a neefektivní provoz revizorů jsi přišel jak? Jejich zázemí je minimální, jejich odměny se odvíjejí od vybraných pokut - takže na ně nedoplácí ani město, ani DP.

Ovšem s tím, že celkově je způsob kontroly u nás udělaný špatně souhlasím.

0/0
7.8.2007 16:42

velky bratr

Re: Re: Re: Stejně budu dál jezdit na černo

revizori a cely aparat na pokuty v DP Praha vychazej poslednich 15 let v minusu i se zapocitanejma vymozenejma penezma, tedy nejen tema, co se podari vybrat primo. Jednim z duvodu jsou i sluzby slavneho doktora Sokola, ktery jak se tu nekolikrat obevilo v jinych diskusich haji predevsim grazly nejhrubsiho zrna a sam neni o moc lepsi nez klienti.

0/0
7.8.2007 23:39

_m-

Re: Re: Re: Re: Stejně budu dál jezdit na černo

Nojo, doktor Sokol je jiná kapitola.......

0/0
8.8.2007 10:16

velky bratr

Re: Re: Re: Re: Re: Stejně budu dál jezdit na černo

Doktor Sokol je prave nedilnou soucasti teto kapitoly.

0/0
8.8.2007 12:49

FastDriver

Problém je asi taky někde jinde

stačí se podívat, kolik má DP zaměstanců a kolik z toho je řidičů a kolik úředníků.

0/0
7.8.2007 13:27

Deleter

.

Kdyby byla MHD zdarma (což je dost utopie), kolik by se ušetřilo za prodejce jízdenek, automaty a jejich údržbu, jízdenky samotné (dnes samý ochranný prvek), revizory, označovače, právníky...

Jenomže lidé jsou hoväda a co je zadarmo, toho si neváží už VŮBEC.

0/0
7.8.2007 13:31

zdeseny obcan

Re: .

Mest kde je verejna doprava zdarma existuje docela dost:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-fare

Je otazkou jestli by tim tak zkorumpovana mestska sprava jako v Praze dokazala usetrit. Nejspis by ty penize vytekly nekudy jinudy.

0/0
7.8.2007 14:23

Deleter

Re: Re: .

Pěkné R^. Plus přidat ostrou preferenci MHD a odstupňované linky (jako rychlíky s méně zastávkami).

0/0
7.8.2007 14:51

Vosta Jindra

Re: Re: Re: .

to je v pražském provozu utopie. U tramvají to nejde vůbec a u autobusů leda kolem města. U metra to zas nemá cenu.

0/0
7.8.2007 14:56

Deleter

Re: Re: Re: Re: .

Když se chce, tak jde vše. U metra to ale smysl nemá.

0/0
8.8.2007 10:19

_m-

Re: Re: Re: .

To tu už jednou bylo - u autobusů. asi před 30 lety se všechny autobusy přečíslovaly a linky začínající 2 byly zrychlené, vynechávaly řadu zastávek. Newvím proč to padlo.

0/0
7.8.2007 16:44

velky bratr

Re: Re: Re: Re: .

Zrovna tohle plati stale. 1xx jsou normalni autobusy, 2xx jsou zrychleny, 3xx jsou primestsky, 4xx jsou jestli to spravne chapu zcela mimoprazsky a 5xx jsou nocky. Ze je kolem toho debilni planovani, to je vec druha, ale treba z palmovky na prosek se da dojet i s jedinou i s peti zastavkama.

0/0
8.8.2007 14:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Problém je asi taky někde jinde

když nechceš jezdit MHD tak si zařit vlastního taxikáře ;-D

0/0
7.8.2007 13:31

medved_cz

Re: Problém je asi taky někde jinde

V Praze tvori naklady na ridice MHD 1/3 personalnich nakladu. V Drazdanech 1/2.

V Drazdanech provedli personalni audit a vyhazeli prebytecne uredniky. Kdepak je asi cokl zakopan u nas?

0/0
7.8.2007 14:03

HoubaLogic

:))

Koukaám zajímavá politika jak přimět lidi aby více používali MHD po Praze, už teď vychází jízda autem do 7km po Praze stejně draho jako MHD.

0/0
7.8.2007 13:09

Deleter

Re: :))

A to v jednom člověku. Jedou-li čtyři... pak vychází i taxík na 7 Kč/km;-D

0/0
7.8.2007 13:14

HoubaLogic

Re: Re: :))

Já teda bohužel nemam řidičák, ale jinak bych jezdil autem až by se za mnou kouřilo :)

0/0
7.8.2007 13:17

Deleter

Re: Re: Re: :))

No, zase tak super to není, zvlášť do hospody ;-)

0/0
7.8.2007 13:29

velky bratr

Re: Re: Re: :))

ja taky nemam ridicak (nevim k cemu je to dobry) a jezdim na kole. Je to zadarmo, akorat se obcas musim bat, pac policejni ridici me zkouseli uz trikrat zabit, z toho jednou pokazatelne umyslne.

0/0
8.8.2007 14:04

Deleter

Re: Re: Re: Re: :))

Občas se řidičák hodí v práci, když teda zrovna neděláš jenom u pásu.

0/0
9.8.2007 0:27

astrix

Re: :))

pokud máš dost času, tak jo. Jinak je běžné, že co ujedeš metrem za 10 minut, můžeš jet autem hodinu.

0/0
7.8.2007 13:20

FastDriver

Re: Re: :))

Ano, pokud jedeš z Národní na Nám. republiky. Jenže když potřebuješ třeba z Černého mostu na Ládví.....

0/0
7.8.2007 13:25

Mak1

A chtějí vůbec aby lidé více používali MHD ?

vždyť už dneska to ve špičce v socce vypadá jak v dobytčácích. A kdyby tam ještě přibyli ti, kteří jezdí auty .....

Hlavně netvrďte, že by DP zvýšil počet vozů - proč je nezvýší už teď ? Nebo se tak děje až po té, co cestující vypadávají za jízdy ???;-€

0/0
7.8.2007 12:53

Bazala

PID - černá díra

Těžkotonážní pantografy pendlující po muzejních kolejích s drátovými ručními vyhýbkami mezi Smíchovským a hlavním nádražím, narušující statiku domů a zdraví obyvatel u tratě, jsou většinou téměř prázdné. Tato bývalá "povodňová" kyvadlovka, z doby když bylo zatopeno metro jezdí nadále.Legračně působí i malý pravidelný motoráček ve kterém sedí 1-2 lidé, řidiče nepočítám.Tam utíkají denně statisíce korun.

Lidé z Berouna museli chudinkové přestoupit na Smíchově na metro. Dnes už jedou až na hlavní. Ale kolik nás stojí tento špás, když tam jede, kromě špičky pár lidí. Tahaj poloprázdné soupravy sem a tam, s neodpovídajícím počtem vagónů. Nazval bych to "marketing malá domů" Včetně radního a jeho obskurní příspěvkové organizace Ropid. Počet zaměstnanců na jejich web stránkách nenajdete.Peníze promrhané i na příklad na bilbordy ČD, oslavující železnici jako poezii by se měly raději dát na zkvalitnění tramvají a metra. 

0/0
7.8.2007 12:42

Vosta Jindra

Re: PID - černá díra

píšeš a víš prd, ono když chceš přestoupit od Berouna na céčko, tak cestou vlakem na Hlavní ušetříš jednak zážitek z přeplněného béčka a jednak se ušetří čvtrt hodiny času, takže klid. Ty vlaky tam nejezdí od povodně, ale od roku 95 a jsou velmi slušně obsazené. No ale neboj - od otevření nového spojení jejich počet výrazně vzroste, protože železnice je na rozdíl od metra levnější a má stejnou kapacitu. Jiná věc je hlučnost těch vlaků a kvalita tratě, ale městská železnice má v Praze budoucnost,a to magistrátu spíše navzdory.

0/0
7.8.2007 12:47

Bazala

Re: Re: PID - černá díra

Píšeš hovadiny. Podívej se na tiskové zprávy ČD, tam se uvádí" Povodňovou kyvadlovku zachováme pro velký zájem berouňanů". Tvoje "nové spojení" neznám, a o rozšíření Železničního mostu jsem nikde ještě nečetl nic. Těch přejezdů poloprázdných souprav je v této lokalitě, kde oproti tobě bydlím,  mimochodem 224 přejezdů za 24 hodin. Chtělo by to pro tebe udělat další přejezd vlaků pod Vltavou, aby to jezdilo častěji... A zjistil sis počet zaměstnanců Ropidu a ČD, a jejich platů. Vsaď se že zjištíš enóno. Vše přísně tajné, zejména i u pseudotiskového nového poslušného pana Kubalu...

0/0
7.8.2007 13:05

nowas2

Re: Re: Re: PID - černá díra

povodnova kyvadlovka byl motorak praha smichov - praha hlavni a ne osobni vlaky z berouna, ktere na hlavni zajizdely uz davno. nove spojeni nezna jenom ignorant. prujezdu vlaku osobni prepravy je v useku praha hlavni - praha smichov ( a zpet) asi 100 za den. odstehuj se do berouna.

0/0
7.8.2007 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.