Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V curyšském domě zemřelo 700 lidí

Představte si, že by ve vašem domě umřelo za posledních deset let 700 lidí, kteří tam navíc nikdy nebydleli. Přesně tohle potkalo Glorii Sonny ze švýcarského Curychu a její sousedy z ulice Gertrudstrasse. Dva byty v jejich činžovním domě má pronajaté společnost Dignitas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kacenkin1

můžete mi někdo vysvětlit...

proč bych si měl do švýcarska jezdit pro koktejl smrti, když si ho umím namíchat (nebo moji blízcí) tady doma v čechách, sám ??

0/0
8.8.2007 9:06

englanda

Souhlas

Tak ja bych take rada prispela svym nazorem. I presto,ze me zamestnani je zdr.sestra ja bych eutanazii zlegalizovala. Proc by meli nekteri lide trpet az do doby nez zemrou. Je dulezite aby se mohl clovek rozhodnout jestli chce zemrit nebo cekat az zemre na nasledky nevylecitelne nemoci. Ja nevidim vubec nic spatneho co se tyce asistovane eutanasie. Mozna je to pro nektere i vice dustojne takova to cesta odchodu.

0/0
6.8.2007 19:55

pakoss

Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

! jednou bude povolena asistovaná sebevražda a snad i euthanazie i u nás.... Zatím musí trpící - nejsou-li v nemocnici - skákat z oken, pod vlak, trávit se léky a řeraz si žíly....:-/

Takováhle smrt je daleko důstojnější....ať si kdokoli tvrdí cokoli, je to zcela evidenentní.....R^!

0/0
6.8.2007 13:04

Warhead_AiB

Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

no jo hlavne dustojnej az do smrti :-P trosku sirsi uvazovani by prospelo ;-)

0/0
6.8.2007 13:12

pakoss

Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

:-Pno především by prospělo, kdybys uvedl nějaký názor či ;-D argument a ne pouze všeobecný slovní odvar

0/0
6.8.2007 13:21

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

to prvni byl castecne nazor ale v textu to je trosku tezsi na pochopeni bez tonu ;-) a argumenty s prominutim nebudu prikladat protoze stejne skoncime na rozdilnych moralnich hodnotach ;-)

0/0
6.8.2007 13:29

pakoss

Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

:-) no možná by ses divil.....klidně bychom mohli skončit na morálních hodnotách, které máme stejné /či podobné/, ale rozdílný /zřejmě/ je náš pohled na tuto konkrétní problematiku....

0/0
6.8.2007 13:33

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

prave ze bychom skoncili na moralnich preferencich v reseni teto problematiky coz uz je skoro jako hadani a to ja nerad ;-)

0/0
6.8.2007 13:34

pakoss

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

:-)OKI, taky nemám rád hádky, respektuju to R^

0/0
6.8.2007 13:43

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

takze tedy mimo tema , jak se mas ? ;-D

0/0
6.8.2007 13:46

pakoss

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

Já jsem OK, co ty?:-):-)

0/0
6.8.2007 16:46

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou to průkopníci soucitu, dobra a lásky k bližnímu.....

ale jo jde to :-P ale na to ze je pondeli trosku nuda ;-)

0/0
6.8.2007 17:02

Biřmovač

tohle není ale euthanasie

pokud je člověk schopnej sám si vzít život a někdo cizí se toho pouze účastní. Účast na sebevraždě u nás trestná sice je (myslím, že jsou za to max. 3 roky) ale sebevražda včetně pokusu a přípravy nikoliv.

Euthanasie je případ, kdy už nejste vy sami schopni sebevraždu provést a tudíž o ní musí rozhodnout a vykonat někdo jiný, tj. podle českého práva jde zatím o vraždu. Z toho vyplývá, že celá kampaň iDnes je dost uchylná.

0/0
6.8.2007 10:06

martas38

Re: tohle není ale euthanasie

Cela kampan iDNES je bulvarne okurkova. Anicka uz prestala tahnout.

0/0
6.8.2007 10:19

Warhead_AiB

hmmm

to by me asi taky prudilo kdyby me smrdely mrtvoly po chodbe :-P

0/0
6.8.2007 9:59

martiXXX

Hmmm

hysterické a nenávistné reakce zastánců euthanasie na tomto foru mi připadají podobné jako reakce věřících na jejich webu na otevřený článek o sexu...

0/0
6.8.2007 9:57

martas38

Re: Hmmm

Jediny kdo tady ma hystericke reakce ses ty.

0/0
6.8.2007 10:32

martiXXX

Hmm

Pro spoustu lidí je tohle téma tabu......podle zastánců euthanasie se v tom nemá nikdo co hrabat...dneska je pro ně smrt tabu...ve středověku byl tabu sex a ne smrt..dneska je to smrt a ne sex....podle nenávistných reakcí, že se v tom někdo dovolí šťourat

0/0
6.8.2007 9:53

roba21

Paragraf

"Tím je naplněn paragraf švýcarského zákona říkající, že "pomoc k

sebevraždě" není trestná, pokud ji nikdo neprovádí z "egoistických

pohnutek", tedy pokud není smyslem pouze zisk firmy."

To jako že to ty firmy dělají z lásky k bližnímu a ne pro zisk?? Skoro bych řekl, že ten paragraf by měl jakoukoliv komerční činnost v oboru vylučovat ne? I když kdoví jak je to tam napsáno, někteří novináři naumí ani opisovat, natož překládat.

0/0
6.8.2007 9:47

martiXXX

Re: Paragraf

To je další věc...možná by měla existovat nějaká centrální nezisková instituce....zajímavé je, že je to povoleno pouze ve třech zemích....a nikdo se tím moc nechlubí...

0/0
6.8.2007 9:49

barumkoudopatniku

Re: Re: Paragraf

Jseš pěkná hyena. To jsou ty netinternější  a nejintimnější věci každého člověka a ty bys to rád rozpatlával.

Kdo potřebuje najde, kdo ne toho to nezajímá. Teda až na dost jedinců, kteří strašně rádi kecají do života druhým a rádi by určovali, jak se svým životem druzí mohou nakládat.

0/0
6.8.2007 9:53

martiXXX

a sex není intimní? a je všude...

Pro spoustu lidí je tohle téma tabu......podle zastánců euthanasie se v tom nemá nikdo co hrabat...dneska je pro ně smrt tabu...ve středověku byl tabu sex a ne smrt..dneska je to smrt a ne sex....podle nenávistných reakcí, že se v tom někdo dovolí šťourat

0/0
6.8.2007 9:54

65c02

Re: Paragraf

Nejspíš to opravdu dělají to z lásky k bližnímu a nikoliv pro zisk. V jiném článku se na idnes psalo, že asistence stojí 200,-CHF a vše včetně následného pohřbu stojí 7000,-CHF. - Tohle jsou ceny na švýcarské poměry naprosto bagatelní! Žádná firma by nemohla poskytovat v tomto oboru své služby za účelem zisku a přitom mít tak nízké (na švýcarské poměry) ceny! Spíš to vypadá, že Dignitas je ještě někým dotován.

0/0
6.8.2007 11:06

martiXXX

Hmm

Proč tolik nenávisti za článek? Míra tolerance některých zastánců euthanasie je tady taková, že by nejraději zavedli cenzuru..8-o...kdo chce umřít, tak si cestu najde....i složení toho koktejlu..tak proč na tom vydělávat? žádné instituce k tomu potřeba nejsou

0/0
6.8.2007 9:37

IAMAD

Re: Hmm

Taky nevím co se vzrušují....

0/0
6.8.2007 9:40

martiXXX

Re: Hmm

ten člověku na vozíčku jinak nic nebylo..fyzicky netrpěl...kdo přijde o rodinu trpí leckdy víc i duševně

0/0
6.8.2007 9:40

martas38

Re: Re: Hmm

Ten clovek se se svym postizenim nevyrovnal a chtel zemret. Udelal to ciste a elegantne, krom redaktoru iDNES tim nikoho neobtezoval, tak kde je problem? Nebo je lepsi pak stirat mozek vystreleny na zed, nebo hledat streva po kolejich? Pripadne ho po zpackane sebevrazde udrzovat roky na pristrojich?

0/0
6.8.2007 9:44

martiXXX

Re: Re: Re: Hmm

V pořádku...tak potom každý kdo trpí duševně nebo fyzicky by měl mít nárok...ovšem ta možnost zneužitelnosti je obrovská..dědictví, spory...atd.

0/0
6.8.2007 9:47

barumkoudopatniku

Re: Re: Re: Re: Hmm

Ty už zase kopíruješ to samé?  A proč sis upravil nick?

0/0
6.8.2007 9:49

martas38

Re: Re: Re: Re: Hmm

Vsak taky narok a pravo kazdy ma. Ostatne naklada se svym vlastnim zivotem. V nekterych zemich to musi udelat sam, casto neodborne, jinde za odborne asistence, bez dalsiho trapeni. Muzes si jit stezovat na svycarskou ambasadu, nebo hloupe onanovat na tehle diskuzi, ale to je nastesti vse.

0/0
6.8.2007 10:18

IAMAD

Hmm..

..pořád nevím co si mám o aktivitách firem jako je ta ze Švýcarska, myslet. V podstatě s eutanazií apod. souhlasím, je ale smutné, že trpící lidé musejí za pomocí jezdit tak nedůstojně do cizí země a umírat prakticky v ilegalitě, místo toho, aby měli možnost zemřít důstojně doma, v kruhu svých blízkých.

0/0
6.8.2007 9:36

ADukla

Kdyby bylo mozne znamkovat clanky, tak tenhle by byl oznacen jako "okamzite stahnout a pisalka ukamenovat"

:-© iDnes

0/0
6.8.2007 9:14

tipovac.leteckych.snimku

Hyeny Hodují

Hyeny z iDnes si našly nové bulvární téma. Anička z Kuřimi už netáhne.

0/0
6.8.2007 8:44

Don_Alex

Re: Hyeny Hodují

jo, to je přesný.....

0/0
6.8.2007 8:49

Mar__tanka

Re: Hyeny Hodují

taky mě napadlo to samé....zase se chytili nějaké hyperzprávy a teď to budou rozmazávat 3 měsíce...:-©

0/0
6.8.2007 8:56

imagi

Re: Hyeny Hodují

Taky mi to tak přijde. Svazácky pvrchní.

0/0
6.8.2007 9:13

Doktor69

iDNES - nejdůvěryhodnější...

...bulvár na internetu :-© Proč nepíšete o něčem důležitějším a závažnějším, co se nás opravdu dotýká? 700 lidí zemře pomalu každý týden až čtrnáct dní (jenže nedobrovolně)  v zemích, kde pořádají spojenci spolu s USA svá vojenská cvičení, pardon-zavádějí demokracii a pomáhají osvobodit místní lid...

Co třeba kurupce na ministerstvech, nekompetentnost státních úředníků, kriminalita politiků...? Vláda má hájit zájmy občanů, ne svoje. Pokud chce většina občanů přímou volbu presidenta, proč ještě není? Většina občanů je zřejmě proti radaru, proč není už dávno informační kampaň na vysvětlení všech souvisejících informací? Atd...

0/0
6.8.2007 8:37

dominus_et_deus

Co to ten ŠŤastný mele? Jáka euthanázie? VždyŤ ten mladý vozíčkář byl obyčejně zavražděn.

0/0
6.8.2007 7:12

iuos

hmm

co to meleš ty, pošuku?  Člověk se nemůže sám rozhodnout, jestli bude žít nebo umře?

0/0
6.8.2007 7:32

Cody666

Re: Co to ten ŠŤastný mele? Jáka euthanázie? VždyŤ ten mladý vozíčkář byl obyčejně zavražděn.

Podle nicku a fanatického mimomísného názoru soudím, že jsi křesťan, zřejmě katolického vyznání, Styď se Rv Mezi slušné lidi nepatříš.

0/0
6.8.2007 8:06

Georgik-I

Re: Re: Co to ten ŠŤastný mele? Jáka euthanázie? VždyŤ ten mladý vozíčkář byl obyčejně zavražděn.

No koukám, že Ty jsi vzor tolerance a porozumnění...

0/0
6.8.2007 8:24

AnalProbe

Re: Co to ten ŠŤastný mele? Jáka euthanázie? VždyŤ ten mladý vozíčkář byl obyčejně zavražděn.

Jestli víš něco víc, tak bys to měl ohlásit.

0/0
6.8.2007 9:10

Naked and petrified

Re: Co to ten ŠŤastný mele? Jáka euthanázie? VždyŤ ten mladý vozíčkář byl obyčejně zavražděn.

A jak, prosimich? Tim, ze vypil koktejl, ktery mu nekdo namichal - pote, co on sam o to pozadal, zaplatil za takovou sluzbu a prijel ji tam vyuzit?

No mate zajimave pojeti kauzality, vy mozci sveceni...

0/0
6.8.2007 9:18

imisa

Okurkova sezona...

Panove na iDnesu, uz se nad sebou proboha zamyslete. Nemate o cem psat, tak delate kauzu tam, kde nic nic neni. Navic delate tu nejlepsi neplacenou reklamu. Pokud si jen jeden clovek veme prikladni z techto spinavych clanku, tak vy, ano soudruzi VY jste spolupachateli!!!

Jinak vam mohu rict, ze jste zaujati az to boli. Na jedne strance vytahujete obnoveni procesu s M. Horakovou /nerikam, ze je to spatne, ale kolik komunistickych zlocincu se v tehle zemi dockalo spravelive odplaty/ a na druhe tohle...;-O

0/0
6.8.2007 7:12

Deratizátor

M8 někdo právo rozhodovat o tom, jestli se rozhodnu opustit tento svět,

v případě že trpím bolesmi, lékaři mi dávají jen pár měsíců života? Případně když je někdo po nehodě trvale odkázán na vozík a asistenční pomoc?

Co je etičtější-nutit dotyčného se s tímto vyrovnávat a zakazovat mu důstojný odchod, nebo nechat rozhodnutí jen na něm??8-o

0/0
6.8.2007 7:05

jtach

Re: M8 někdo právo rozhodovat o tom, jestli se rozhodnu opustit tento svět,

Jakypak pripady. Kazdy ma pravo ukoncit svuj zivot. Jinak by byl neuspesny pokus o sebevrazdu trestny cin. Myslim, ze spis vadi ten byznis kolem. asi by stacila osveta, jak vazat smycku, kam se strelit, pripadne co snist, aby se clovek moc netrapil a neohrozil ostatni. Prece jen travit se zemnim plynem neni asi to prave, kdyz pri tom vyhodite do povetri cely dum.

0/0
6.8.2007 7:18

HolmesS

Re: Re: M8 někdo právo rozhodovat o tom, jestli se rozhodnu opustit tento svět,

A on u nás snad pokus o sebevraždu není trestný čin? Když už něco píšeš, tak si aspoň zjisti, jak to je, yntelygente. :-©

0/0
6.8.2007 9:33

albert10

Re: Re: Re: M8 někdo právo rozhodovat o tom, jestli se rozhodnu opustit tento svět,

A je snad? Nejsem právník, ale o trestním stíhání za sebevraždu jsem nikdy neslyšel.

0/0
6.8.2007 11:57

kill7

hm

tak už stačí tý reklamy

já chci Aničku!

0/0
6.8.2007 6:53

eman1

Re: hm

Než tohle tak ji teda chci taky...Myslíš že idnes uzná neviditelnou ruku trhu..?

0/0
6.8.2007 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.