Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě víkendové nehody stály život tři motorkáře

Končící víkend na silnicích nepatřil letos k nejhorším, s nulou v kolonce nadepsané mrtví se ale neobešel. Ze šesti obětí byli tři motorkáři. Poslední z nich zemřel v neděli u Strmilova na Jindřichohradecku poté, co čelně narazil do traktoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

tlik odborníků na brzdy no teda hoši děláte mi radost

;-D;-D;-DR^

0/0
7.8.2007 17:26

Warhead_AiB

Re: tlik odborníků na brzdy no teda hoši děláte mi radost

;-D:-PR^

0/0
8.8.2007 15:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

.

0/0
7.8.2007 17:00

tanas

Odpočívejte v pokoji

znám jedno úsloví:"agresivní a bezohlednou jízdou (jedno jestli v autě, nebo na motorce) si péro neprodloužíš, maximálně si zkrátíš život a na motorce většinou jen sám sobě.

Howgh, končím s diskusí! Kluci neměli štěstí a zaplatili nejhorší daň, ať maj už klid!

0/0
6.8.2007 23:00

Pasterrr

jízdní vlasnosti

začetl jsem se o několik řádek níže, kdo to neudělal nechť to zkusí. Diskutující se tam dahadují o jízdních valstnostech motorky a auta. To je absurdita do nebe volající. Brněnský okruh je veřejně přístupný pro auta i motorky, jezdíval jsem tam pravidelně a vím, že JAKÁKOLIV škoda se nemůže rovnat sportovním motocyklům a to vžádné z jízních vlastnostech. Pro toho, kdo toto nemohl porovnat sám jen připomenu, že hmotnost sportovní motorky je asi 190kg, jaká je hmotnost aut ví každý. Jestliže jste měli možnost srovnání, dáte mi zapravdu, autem se musí brzdi opravdu o mnoho dříve. Znovu však podotýkám, nezáleží na tom jestlii máte trabant, carreru, jawku nebo R1,  záleží na tom co má kdo v hlavě,  jen  s  výkoným strojem se šílenec poškodí dříve.

0/0
6.8.2007 19:41

barbudo

Re: jízdní vlasnosti

... seděl jste někdy aspoň na kole?

0/0
6.8.2007 21:04

Deleter

Re: Re: jízdní vlasnosti

Podle tebe je 16,1 > 20 ?

0/0
6.8.2007 22:56

barbudo

Re: Re: Re: jízdní vlasnosti

... ne... a Vy jste někdy seděl aspoň na tom kole?

0/0
7.8.2007 8:37

Deleter

Re: Re: Re: Re: jízdní vlasnosti

Ano, seděl. Brzdí dobře.

0/0
7.8.2007 9:06

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: jízdní vlasnosti

... zdá se vám, že srovnatelně s autem?

0/0
7.8.2007 9:10

Deleter

.

Poslouchejte, nemám čas na vaši oblíbenou hru. Prostě v 60 kmh brzdí Š120 hůř, než motorka, ze 100kmh možná lépe. Smiřte se s tím.

Jo a to kolo samozřejmě z nižší rychlosti brzdí srovnatelně s autem.

0/0
7.8.2007 15:45

Warhead_AiB

Re: .

ja zabrzdim na kole mnohem driv ale jen do 45 kmh ;-D

0/0
7.8.2007 15:48

barbudo

Re: .

... vzhledem k tomu, že jste zjevně nikdy neseděl ani na kole, něco Vám prozradím ...

... na kole máte těžiště tak vysoko, že při intenzivnějším brždění jaksi uděláte kotoul přes řídítka ...

... a tedy nemůžete brzdit ani zdaleka tak, jako auto ...

... a platí to i pro většinu motocyklů ...

0/0
7.8.2007 16:49

Warhead_AiB

Re: Re: .

plati to ano ale ne pro skodu 120 a sportovni motocykl :-) a do 45 kmh je kolo rychlejsi na brzdy ;-)

0/0
7.8.2007 16:50

barbudo

Re: Re: Re: .

... všiml jste si toho, že přeletět přes řídítka se dá velmi snadno i na sportovním motocyklu a předvádějí to i zkušení závodníci?

... například  jeden lehne a ten další předvede výše zmíněný kotoul ...

... víte proč?

... už víte, proč jsem se ptal na natažené ruce a to, kde jezdec sedí?

0/0
7.8.2007 16:55

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: .

hromada otazek ;-) da se snadno ano ;-) proto se to musi umet , natazeny ruce ma kazdej protoze se zapre kdyz hodne brzdi a teziste je variabilni dle typu, mate nekde overene zkousky brzdne drahy skody 120 ?

0/0
7.8.2007 16:58

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: .

Dyk s ní denně jezdí.

0/0
7.8.2007 17:09

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: .

... tedy, běžný motorkář v provozu, který sedí na motorce jako vosa na bonbónu musí nejprve změnit polohu a pak může pořádně brzdit ...

... Š120 umí zastavit kola (jako už Š100)...

... změřte si to na jakémkoli autě ...

... záleží jen na směsi pneumatik ...

0/0
7.8.2007 17:10

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

pekna kravina ;-) z vysokych rychlosti je rozdil v brzdove soustave a to velky, bubinky brzdi o dost hur nez plnokotoucova soustava , zastavit kola umi kazdej kram ,ale ucinne brzdeni je velice zavisle na soustave ! nijak tim samozrejme nedegraduji zavislost pneumatik . Navic zmena polohy je automaticka stejne jako vy zadupnete pedal ;-)

0/0
7.8.2007 17:16

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

... při dlouhém a opakovaném brždění se brzdy ohřejí natolik, že se může měnit součinitel tření ...

... při jednorázovém nouzovém brždění to takový tyjátr není ...

... Š120 má vpředu kotouče a vzadu je to jedno ...

... mimochodem, věříte, že Franta Šťastný měl bubnové brzdy?

0/0
7.8.2007 17:23

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

pri brzdeni z 200kmh se rosviti hrave ;-)   vzadu to jedno neni v zadnem pripade , podivil by jste se kolik ucinku pridaji serizene tlumice a vyvazeny zadek s poradnyma brzdama ;-)

0/0
7.8.2007 17:27

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

... Š120 zadní kola zastaví nepříjemně snadno ...

0/0
7.8.2007 17:28

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

ale porad jsme u toho zastaveni kol , jde o to ucinne zastavit auto ne blokovat kola , ale uz musim jit takze preji plodnou diskuzi a zase priste ;-)

0/0
7.8.2007 17:30

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

... mimochodem, na endurovitých motorkách přeletíte řídítka i když zalehnete ...

0/0
7.8.2007 17:30

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

16,1 > 20? ;-D

Nezáleží jenom na směsi, záleží na rozměru pneumatiky na konstrukci náprav, na opotřebení tlumičů...

0/0
7.8.2007 17:17

Deleter

Re: Re: .

Já vím, podle vaší teórie je nejúčinnější brzdění se zablokovanými koly, ale to není pravda.

0/0
7.8.2007 16:52

barbudo

Re: Re: Re: .

... podle směsi a podle rychlosti ...

... při nějaké té šedesátce a studených pneumatikách z běžné směsi, brzdí stojící kolo víc než ABS ...

0/0
7.8.2007 16:58

Deleter

Re: Re: Re: Re: .

Ale méně, než správně přibržďované kolo.

0/0
7.8.2007 17:07

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: .

... jistě. Pokud udržíte prokluz 17% a po zahřátí 12%, bude to o trochu lepší ...

... Vy to na motorce umíte?

0/0
7.8.2007 17:13

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Ne, já na motorce nejezdím.

0/0
7.8.2007 17:15

Deleter

Re: Re: .

A navíc, čísla hovoří za vše. Jste-li ochoten dokázat, že 16,1 > 20 - prosím, máte možnost. Už se nemohu dočkat.

0/0
7.8.2007 16:53

barbudo

Re: Re: Re: .

... víte, co a jak se měřilo?

0/0
7.8.2007 17:02

Deleter

Re: Re: Re: Re: .

No snad vědci vašeho formátu nemusím vykládat, jak se měří brzdná dráha!

0/0
7.8.2007 17:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: .

... jenže ty pneumatiky pro Š120 už neseženete ...

... budete muset použít modernější ...

0/0
7.8.2007 17:15

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

vycházím ze srovnání http://www.w353.cz/isrovnani.html

0/0
7.8.2007 17:18

Deleter

Re: jízdní vlasnosti

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1096067152-stop/207562230400026-28.06.2007-17:35-brzdna-draha-motocyklu.html

0/0
6.8.2007 22:55

individual

Re: jízdní vlasnosti

;-D;-D;-D

No ty jses ale fyzik, joudo... K te hmotnosti si pridej jeste dalsi veci, jako je treba pocet brzdenych kol a stycna plocha pneumatik...

;-D;-D;-D

0/0
7.8.2007 15:41

Deleter

Re: Re: jízdní vlasnosti

To s tím tak moc nesouvisí. Podle toho by kamion brzdil lépe, než osobák (má přece více kol).

0/0
7.8.2007 15:47

individual

Re: Re: Re: jízdní vlasnosti

Ach jo...

Myslim si, ze z vety "K te hmotnosti si pridej jeste dalsi veci..." je celkem patrne, ze MIMO JINE I HMOTNOST hraje roli pri urcovani brzdne drahy.

Leckomu i takove jedoduche formulace ocividne cini potize.

0/0
8.8.2007 14:58

app

Zdravím

toho jednostopýho kr€téna, kterej včera mezi Úlibicemi a Konecchlumím začal předjíždět kolonu asi 10 aut, zatímco v protisměru se na něj řítil černej Ford Galaxy. Děkuj Bohu, ty d€mente, že jsem zrovna na vteřinku neladil rádio nebo nekouknul do zpětnýho zrcátkau, takže jsem ti uhnul.

Nechtěl bych mít takovýho čurina naparkovanýho v čelním skle Rv

0/0
6.8.2007 10:53

iffka

Re: Zdravím

je to mžik a je z motorkáře nebožtik

0/0
6.8.2007 10:58

peho007

Nechápu proč pořád osočujete

nějakou "skupinu" motoristů. Není to přeci vůbec o tom, jestli někdo řídí tohle a někdo zas tohle.Sám jezdím jak autem tak na mašině....a je to jen a jen o člověku,který sedí za volantem nebo za řídítky.Dva příklady ze včerejška...jedu na mašině 90-tedy naprosto předpisově...mám naháče a střelba mě nějak netáhne a do levotočivý zatáčky, která docela vynáší mě přejíždí mladej cucák s desítky let starým Fiatem Fiorino.....jeho dieselák nám pak dělal všem kouřovou clonu jak byl seštelovanej ..a vytlačuje mě ze silnice.....a za cca 50 km mě ze zadu "střelí" tydýt na supersportu a předjíždí do nepřehledný pravotočivý zatáčky tak, že protijedoucí šádofka musí uhejbat.....magoři na všech frontách ..nejen na motorkách...!A ruku na srdce ...kdo z vás , kteří tady vykřikujete ...jezdíte vždy předpisově ?Já sám si na volný silnici a rovince taky pootočim plynem nebo v autě sešlápnu pedál krapet níž

0/0
6.8.2007 10:48

individual

Re: Nechápu proč pořád osočujete

Souhlas. Me jen vadi, ze takovehle zpravy se podavaji jako tragedie. Podle me to neni tragedie, ale jen a pouze nasledek neciho dobrovolneho chovani, ktere ve svem dusledku prinese pozitivni efek - ten clovek uz nema sanci s sebou vzit nekoho nevinneho.

Nikdo nikoho nenuti jezdit jak silenec (v cemkoliv) a pokud se nekdo pri takove jizde svou chybou zabije, nelze na to rict nic jineho, nez ze to bylo jeho rozhodnuti.

0/0
6.8.2007 11:34

traktorista operator

Re: Nechápu proč pořád osočujete

peho,presne.R^Nejsem motorkar a ani o to nejde

0/0
6.8.2007 19:20

Biřmovač

V Divišově se zabili 3 motorkáři najednou

bylo jim 18,21 a 25 let. Dodnes mají u silnice 3 kříže. Nevybrali zatáčku a narazili všichni do jednoho stromu. 100 metrů od toho místa se pořádá o plochá dráha... takové věci se prostě stávají

http://divisov.cz/article.asp?article_id=162

0/0
6.8.2007 10:34

xxtep

hovada s přilbou

Může to znít hnusně, ale jsem rád, když zprávy informují o smrtích motorkářů. Snad se na to i oni dívají a dostanou trochu strach. Třeba včera na silnici směrem z Lovosic do Ústí nad Labem jsem mohl jednoho kreténa na motorce čelně smáznout, když si klidně předjížděl kolonu asi 6 aut, jel si v protisměru jako by se nic nedělo, problikával jsem ho světly a troubil... Musel jsem dupnout na brzdy a stočit auto ke krajnici, on se nalepil na bok auta, které předjížděl. Bylo to ofous, snad si pořádně ten čur*k nasral do kombinézy.

0/0
6.8.2007 10:13

iffka

Re: hovada s přilbou

Totéž v pátek trasa HK-Vysoké Mýto. Kolona aut - prudká pravotočivá zatáčka. Motorkář vysokou rychlostí projíždějící v levém pruhu kolonu. Kdyby mu vyjel v té zatáčky např. traktor, neměl by se náš milý motorkář zařadit (kolona vpravo) a zřejmě by své tělo zaparkoval pod protijedoucí auto. Naštěstí tam nic nejelo, takže svoji smrt oddálil na jinou dobu a zatáčku.

0/0
6.8.2007 10:20

kanah lachim

Re: hovada s přilbou

nejen to zni hnusně, ale je to hnusné, sám asi budeš pěkný hnusák, zřejmě nějaká zakomplexovaná nula

0/0
6.8.2007 10:30

iuos

hmm

klídek, míšo, klídek

0/0
6.8.2007 14:43

tanas

Re: hovada s přilbou

jezdím 32let na motorce, za mlada jsem sebou taky párkrát seknul...kdo sedí na motorce musí být psychicky vyrovnaný, protože mnoho průserů začne slovy" o co?!" a tím že jedou jak o závod...(ale v běžném provozu nekončí šachovnicí, ale Havrany s igelitem...) Motorka nemá nikdy přednost! A měli by jim to bušit do hlav v autoškole!!! A ukázat tu hrůzu...

Pády na motce jsou kolikrát technickým stavem silnice, ale vždy podceněním situace a nebo přeceněním schopností. Když na motorce vjedete na vylitou naftu z kombajnu, tak Vás neochrání ani Pán Bůh se Satanem v tandemu...

0/0
6.8.2007 22:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.