Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolonám v Praze zabrání počítač

Nekonečné kolony aut, které se dennodenně táhnou po pražských ulicích, by za pár let mohly zmizet. Nejen kvůli dokončenému silničnímu okruhu, ale i kvůli modernímu informačnímu systému pro řidiče. Praha plánuje systém vybudovat do roku 2010 za 1,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Praha potřebuje ...

... další tunel ...

0/0
1.8.2007 19:19

michal.turek

libi se mi to

ten projekt se mi libi ... R^

0/0
1.8.2007 19:05

Warhead_AiB

kurna

to je titulek jak za komousu ;-D

0/0
1.8.2007 15:18

barbudo

Počítač zabrání kolonám ...

... pokud postaví most z Podolí na Barrandovský kopec ...

0/0
1.8.2007 13:21

Leonidas

Tabule

Už v Praze nějaký jsou - vesměs se dozvíš, že stojíš v koloně (jestli sis toho ještě nevšiml)... To je fakt sofistikovaný jako lakovaná kadibudka...

0/0
1.8.2007 13:01

Mak1

Kdyby radši

seřídili semafory tak, že by na sebe aspoň trochu navazovaly ......

0/0
1.8.2007 12:43

Mak1

Ha ha ha ha

 - tak to mě po obědě docela pobavilo. Nejezděte na Jižní spojku - vemte to přes Václavák ....;-D;-D;-D

0/0
1.8.2007 12:41

Leonidas

Re: Ha ha ha ha

Tak to je přesné - borci budou odklánět ucpanou ulici přes jinou ucpanou ulici, protože v Praze žádná neucpaná není. Kdo to bude platit? Bém? 8-o

0/0
1.8.2007 12:58

__XXXX___

Chacha

A hádejte kdo na tom nejvíc vydělá? Nějakej soukromníček, kterej ty kompy dodá se 100% navýšením. viz. internet do škol nebo kapsch

0/0
1.8.2007 12:12

narath

Re: Chacha

Jenže v tomhle případě nejde pouze koupi HW, ale zcela jistě o systémové řešení, které obsahuje i vhodný software, zaučení personálu, technickou podporu atd. Což se jistě v celkové ceně odrazí daleko více než jen samotný HW.

0/0
1.8.2007 12:29

narath

Re: Chacha

Jinak s Indošem souhlas - to byla pouze zástěrka jak převést státní peníze do soukromé firmy:-©.

0/0
1.8.2007 12:31

FastDriver

Dokud nebude hotov okruh

je jakýkoli informační systém na houno, protože uzavřením nějaké části se okamžitě ucpou všechny alternativní objezdové trasyRv

Takže pánové nahoře, starejte se, ať se okruh trochu pohne;-)

0/0
1.8.2007 12:03

regazzi

!

Prosimvas, to, ze ma Reditelstvi silnic a dalnic sve internetove stranky a ze vysila Radiozurnal vim uz z pekelne drahych svetelnych tabuli na D1. Nechci platit tyhle veledulezite informace i v Praze. Dal jsem 13000 za navigai, ktera mi sama rekne, kudy mam kolony objet (TMC) a to mi prijdou smysluplneji investovane penize.

0/0
1.8.2007 11:49

eddiel

Re: !

A kdo myslíš, chytráku, že ti ty TMC informace do navigace posílá? :-)

0/0
2.8.2007 7:46

mlicko

Domnívám se, že...

jestli něco zabrání kolonám a souvisejícím průserům (tj. hlavně nehody), tak je to spojka mezi D5 a D1 a severní okruh. Nechápu, co si to tam furt vymejšlej a co tam na těch úřadech bastlej, ale dokud jim půjde tranzitní doprava skrzevá centrum hlavního města, kde je víc aut než lidí, asi se mnoho nezmění. Naříkaj, že nemaj prachy, a přitom mohli zavést mýtné už před 15 lety. Kdyby chtěli...

0/0
1.8.2007 11:40

Kokodák

opravte si titulek, čmáralové,

správně je "

Kolonám v Praze nezabrání ani počítač"

0/0
1.8.2007 11:37

Jetojedno

Ej ty OPTIMISTO

Tak to, že zabrání,to by mě teda nenapadlo. Ať žijí  jednoduché titulky

0/0
1.8.2007 11:09

Benzin Petrolejovič Naftěnko

V současnosti

je ten bordel na silnicích chaotickej. Po zavedení počítače bude organizovanej.

0/0
1.8.2007 10:52

Bůh Nejvyšší (7)

Nejen to, taky optimalizovanej.

0/0
1.8.2007 11:38

Kevin Costner

Tabule

nejsou řešení. Nikdo nebere na vědomí, že většina řidičů, kteří jedou po Praze, Prahu neznají a tak ucpávají hlavní tahy. Např. z centra na Teplice se dá dostat minimálně čtyřmi způsoby, ale značkami je vyznačen pouze JEDEN. Je logické, že se tam tvoří kolony.

Aut je stále víc a víc, za chvíli přibudou všude možně zóny placeného stání (taky dobrá kravina), do dvou let doprava totálně zkolabuje a dopadneme jako v Londýně. Dokončení okruhu NIC nevyřeší, stane se leda to, že kolony budou I na okruhu.

Řešením je zlepšit systém MHD natolik, aby byli lidé motivováni nejezdit kvůli každý hovadině autem přes centrum, kde za chvíli stejně ani nezaparkují... Za chvíli taky bude nutné omezit počet aut na osoby/rodiny, jinak se tu nehneme a udusíme zplodinami...

To nejsou jen eko-kecy, to je realita, která se už teď stává skutečností.

0/0
1.8.2007 10:42

Kevin Costner

Re: Tabule

...né "realita", ale "budoucnost" :-)

0/0
1.8.2007 10:43

Júlinek šíšal

Re: Tabule

nojo ... ale teprve ten kolaps bude čížky motivovat k zamýšlení se na nezbytností dobravy ... a hromadné dopravy zvlášť ...;-)

0/0
1.8.2007 10:46

Kevin Costner

Re: Re: Tabule

Přesně tak, to už je taková česká vlastnost, řešit problém, až když je z toho prů*er... :-/ U nás na Bucharově taky nainstalovali zrcadla až potom, co se tam stala smrtelná nehoda... To, že tam byly dvě lehké nehody do týdne, nikoho netrápilo...

0/0
1.8.2007 10:52

honza2007

Re: Tabule

co za chvíli ani nezaparkují? Ani za dlouhou dob u nemáš šanci. ;-D

0/0
1.8.2007 10:51

Kevin Costner

Re: Re: Tabule

Myslim to jako že za pár let nebude šance vůbec NĚKDE zaparkovat... :-/

0/0
1.8.2007 10:57

honza2007

Re: Re: Re: Tabule

;-) ;-D Ono je to problém už dneska. Město, místo aby stavělo velkokapacitní parkovací budovy jako to dělají jinde, radši poslední pozemky prodává na hotely a banky. Radši znepříjemňují parkování, jak můžou. Pak se nemůžeme divit, že není kde parkovat. (Y)

0/0
1.8.2007 11:00

Briťák

Informační tabule lžou

Občas čtu, že je na jižní spojce stau stupeň 4-5 a rozhoduju se zda tam jet. Např. tabule na Radlické. Nic jiného mi nezbývá, tak tam jedu a ono nikde nic. Stupeň 2-3. Někdy zas hlásí stupeň 3 a ono to stojí.

0/0
1.8.2007 10:33

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

Re: Informační tabule lžou

Podobnou pružnost vykazuje radiožurnál v 90 % hlásí nehodu , která je už dávno odstraněna a naopak

0/0
1.8.2007 10:40

Kevin Costner

Re: Informační tabule lžou

Ono je to ošemetný. Já se potřebuju dostávat ze Strašnic na Butovice. V 16:30 je Jižní spojka JEDINÁ schůdná alternativa. Na Karláku to stojí, přes Mírák a Anglickou to už ani nezkouším a Nuselák taky nemá v tu dobu význam... Leda tak přes Holešovice a projet to kolem Hradu, případně Evropskou a přes Šárku, ale to už si vystojim tu kolonu na Jižní... :-)

0/0
1.8.2007 10:48

honza2007

Re: Re: Informační tabule lžou

taky jsem to zkoušel objíždět, ale vzhledem k tomu, že jinde stojíš taky a ještě se projedeš, radši si těch 10-15 minutek taky postojím, vyřídím pár telefonků a posechnu zprávy. ;-)

0/0
1.8.2007 10:57

Kevin Costner

Re: Re: Re: Informační tabule lžou

:-)R^

0/0
1.8.2007 11:32

scorpion71

Už to určitě napsal někdo níže

ale základním předpokladem k fungování tohoto systému je, ŽE JE KAM ODKLÁNĚT ! To je i případ v článku zmiňovaného WDC, tabule toho pána navedly na náhradní trasu. V Praze v nahoře na Barrandově někomu chcípne kamión (ani nemusí bourat) a kolona je až do Krče.

0/0
1.8.2007 10:31

Júlinek šíšal

Re: Už to určitě napsal někdo níže

proč odklánět funkční vozidla? ... proč neodklánět jen ta nefunkční? ... i třeba jen buldozerem mimo vozovku? ...;-D

0/0
1.8.2007 10:43

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

POZORUHODNÉ

denně jezdím spojkou na trase Běchovice - Kačerov - Pankrác. Problémy jsou jednoznačně následujicí, První -kamiony, které nedodržuji absolutně nic. Otázkou je zda by v určité hodiny na spojce měli vůbec být. Idealní by bylo je zahnat do časového prostoru 20.00 - 5.00, problémem by byly zřejmě odstavná parkoviště před metropolí, ale to se řešit dá.Druhý je naprosto směšný - krátký nájezd z Průmyslové na spojku směr centrum, tam se to štosuje a díky debilitě většiny český točvolantů, jenž přejíždějí z pruhu do pruhu po deseti metrech tam a zpátky se kolona tahne až K Běchovicím. A další užasnej faktor českého vymaštěného řidiče, je koukání po nehodách v protisměru. Díky tomu je vždy kolona ve směru, kde se nic nestalo v 90% větší než ve směru kde je nehoda.

0/0
1.8.2007 10:27

Júlinek šíšal

Re: POZORUHODNÉ

to poslední se dá také snadno vyřešit---žádné vyšetřování, nýbrž jen

a)buldozer odhrne zbytky mimo vozovku

b)počišťovací vůz místo kvaltně dočistí ...

úkolem je pouze obé dobře umístit podél tras, aby kamkoliv ve svém úseku mělo přijatelný přístup

:-P

0/0
1.8.2007 10:40

231

Re: Re: POZORUHODNÉ

Nevím co byste pak říkal, až Vás někdo nabourá a pojišŤovna Vám ic nedá, neboť není známý viník nehody. nebo myslíte, že jde určit viník bez vyšetřování? Ještě lepší bude až skončíte ve špitále a ten kdo Vás naboural nebude potrestán, neboŤ bez důkazů nejde odsoudit a důkazy se získavají všetřováním.

P.S. Nevím, jestli jste někdy viděl plně naložý kamion položený na boku, ale můžu Vás ujistit, že po jeho odhrunutí mimo vozovku, by se v těch místech vozovka nemusela čistit, ale udělat nová.

0/0
1.8.2007 11:30

regazzi

Re: Re: Re: POZORUHODNÉ

Ze na nej reagujes, vzdyt je ocividne, ze je to dement:-/

0/0
1.8.2007 11:46

Tectosagos

novinka: tramvaj ovládá semafor.

"Už dnes Dopravní podnik vybavuje vozy zařízením které dokáže ovládat semafory na křižovatkách. Vozidlu ... naskočí zelená." UŽ DNES?! 8-o Jinde to mají desítky let. Je to primitivní zařízení.

Dopravní podnik je dojnou krávou zlodějíčkům ve vedení spojených se zloději na magistrátu kteří zajišťují politickou oporu. Vztekání se nad tím vypadá na iDnes komicky: jedinci kteří 15 let volí zloděje se diví že ostatní zloději kradou taky.

Magistrát za 1.5 G postaví 60 cedulí... S nápisem: "Je ráno. Praha je ucpaná." a na druhé straně "Je odpoledne. Stojíte v zácpě a ostatní taky."

0/0
1.8.2007 10:27

Tectosagos

společný základ...

Má to stejný společný základ: MHD špinavé a nesmyslně vedené, rozkrádačky a škody od milionů po miliardu - vedení DP a magistrátu. Nepostavený obchvat, zatímco peníze se tunelují na dálnicích skrz opravy stejných úseků a předražené stavby: magistrát, Ředitelství silnic a dálnic, úředníci vládních ministerstev, stavební firmy.

Jenže to jsou jedinci kteří patří k lidem důsledně prosazujícím absolutní svobody, útěk před právem a soudy (a hystericky ječící o policejním státu, vládě odposlechů, korupci)...

Aby zblbli volební masy tak vyhlásí pořádání a stavbu olympijských her, ačkoli nejsou schopni postavit silnici okolo města. Lidem pohybujícím se v chimérickém prostoru bojových volebních hesel pro primitivy to stále nedochází.

0/0
1.8.2007 10:28

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

Re: novinka: tramvaj ovládá semafor.

;-D

0/0
1.8.2007 10:28

beef-eater

...

Ježiš, to je zase kravina.....:-/ Centrum Prahy je autama zaflákaný tak, že můžou počítačem odklánět jak chtěj aniž by to mělo nějaký efekt. Kterej imbecil na radnici to zas proboha vymyslel. Jak je psáno už stokrát níže, jenom to bude stát majlant a bude to tak akorat na p.... Kdyby ty prachy vrazili do dostavby pražského okruhu, udělali by líp.

0/0
1.8.2007 10:21

Kevin Costner

Re: ...

neni to zas taková kravina... Prahou se dá jezdit i bez kolon, jen o tom většina řidičů neví, protože to nezná a tak zbytečně ucpávají ty hlavní tahy. Kdyby měli informace o tom, kudy jinudy, situaci to podle mě zlepší...

0/0
1.8.2007 10:30

barbudo

Re: Re: ...

... kolony nevznikají kvůli ucpaným hlavním tahům ...

... ale kvůli zahlceným kritickým místům, jako jsou mosty ...

... a těm se nevyhnete. Jenom předběhnete čekající frontu ...

0/0
1.8.2007 12:30

troll64

vzkaz pro radni:

proc myslite,ze bodovy system selhava ? protoze na papire je to houby platne..nekdo jeste musi ridice hlidat!!!!uz vidim ty ridice kamionu,jak se elegantne zaradi a za zadnou cenu by neprejeli do vedlejsiho pruhu.chtelo by to take zpoplatnit vjezd do stredu mesta,jako to uspesne udelala treba Pariz,ono by tech ridicu typu 1 panak ve firemnim Audi ubylo.po centru jen dopravni obsluha!! a hned by se volneji dychalo...

0/0
1.8.2007 10:15

Radek1979

jůůů

to si zase někdo brutálně namastí kapsičku, nevíte někdo jak se k tomu přiochomejtnout?

0/0
1.8.2007 10:12

thomasero

Zemepis 5. trida

"Svoji zkušenost s nimi má i český programátor Tomáš Dostál, který žije ve Washingtonu. Na začátku července se potřeboval dostat do několik stovek kilometrů vzdáleného Baltimoru, obával se však, že zůstane stát v zácpě.";-D

Redaktor se opet vyznamenal. (Y)Doporucuji mrknout do mapy. Je to odhadem cca 70 km. Vlakem to trva asi hodinu. !

0/0
1.8.2007 10:00

iDaddy

Jsou-li celodenně běžně ucpány všechny hlavní silnice,

tabule řekne co? Abych jel Barranovou a pak Lucemburskou?? To je blbost, že?? Stejná, jako když při minulých volbách Pavel Bém na bolboardech prohlašoval, že do dvou let vyřeší pražskou dopravu! Lhal!

0/0
1.8.2007 9:48

aJFa - forever! cenzoři yHojte

Re: Jsou-li celodenně běžně ucpány všechny hlavní silnice,

přesně ;-€R^

0/0
1.8.2007 9:49

aJFa - forever! cenzoři yHojte

chtěl bych vidět toho debyla,

kterej vymýšlel barranďák ;-€ a vůbec, kdo vymýšlel severojižní směr ;-€ btw.: neslibovali už tenkrát, že ty slavný spojky a radiály jsou vlastně obchvatem a mají odlehčit dopravě ve městě ?(Y)Rv

0/0
1.8.2007 9:47

_lu

...

ahha. a kudy to mam jakcho objet, když je ucpaná V holešovičkách? to mi tabule řekne: pešek, zůstaň doma?:-)

0/0
1.8.2007 9:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.