Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polsko odmítá vyhovět EU, stavbu dálnice nezastaví

Polsko se pustilo do dalšího křížku s Evropskou unií. Bruselská komise chce zabránit v pokračování výstavby dálnice Via Baltica přes chráněné území. Varšava ale plánuje tento týden stavební práce opět oživit. O osudu dálnice by měl rozhodnout Evropský soudní dvůr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franek31_PL

Existuje alternativa

Na stranke http://www.siskom.waw.pl/siskom-dzialania-rospuda.htm možete si pozriet (a stahnout mapu) všetke navrhy obchvatu Augustowa (nema to byt dialnica, ale rychlostni cesta) Na mape je označene:

- čiara modra - realizovana verze GDDKiA (GDDKiA je to ustredne riaditelstvo ciest a dialnic), prechadza udolie Rospudy v nejcennejši, rašelinove časti;

- čiara červena - alternativna verze, ktorou GDDKiA analizovala, odmietla však pretože kvoli ni museloby sa zburat časti dedin a vesnic;

- čiara ružova - nabidka ekologickych  stredisk (a nielen ich, SISKOM nie je v podstate organizace za ekologiu, ale za prospech dopravy) - podle ni cesta tiež prechadza skrz Rospudu, ale tam kde udolie je uzke, poda stabilna a využivana zemedelstvom, stavba vynuti zburanie len 2-3  domov, a k tomu mohlobysa vystavit najednou obchvat 2 mest - Augustow a Suwalki.

Na http://www.siskom.waw.pl/rospuda/rospuda-o-co-chodzi.htm najdete podrobnejše vysvetlenie, to ale len po polsky.

0/0
2.8.2007 11:40

mayqo

klasicky ekoteroristicky pristup

nyni ze strany Bruselu, alespon je zrejme vo co tem zmr...um jde, srat se do cehookoli a rozhodovat o vsem, faktem je, ze tem ptakum, ktere chteji "chranit" je nejaka dalnice uplne ukradena ;-D

0/0
31.7.2007 12:09

klv

už zastavilo

0/0
31.7.2007 12:04

Dedik Larzon

Pravni spor + jedna podstatna vec

Nevim, jak je to s pravni strankou veci. Nedostatek informaci ohledne toho, kdo je v pravu a co bylo ci nebylo poruseno, ale podstatne zajimavejsi mi prijde onen nechapavy udiv eurokratu, ze si nekdo dovolil, uz ten fakt, ze si to dovolil jim vzdorovat. Ta bozska superautorita je sokovana vzdorem. Clen si dovoli vzdorovat narizeni bozskeho bruselu, no neslychane.

I kdyby se nakonec ukazalo, ze Polsko neni v pravu, reakce eurokratu je poucna. At uz mame pravdu nebo ne, vzdorovat- to je neslychane, to se netrpi, mate pravo jen usluzne lokajsky cekat, az se bozsky urad vyslovi;-D

0/0
31.7.2007 12:01

wildge

Zajimalo by me,

proc si chodi Polaci vylevat srdce sem. Co jim to prinasi?

0/0
31.7.2007 9:12

petacx

suvereni stat

suvereni stat !!!

POLACI MATE MOJI PLNOU PODPORU R^ 

NENECHTE se - je neslychane ze si mohou delat co chteji jen velke evropske (eu) staty 8-o 

0/0
30.7.2007 23:22

pakoss

Re: suvereni stat

!R^R^R^

0/0
31.7.2007 10:06

=Raswan=

:-)))

Mluvčí komise Barbara Hellferichová uvedla, že je to neslýchané, aby člen EU vzdoroval jejím nařízením. ;-D Ať se z toho soudruzi regulovčíci poserou,čekali že nováčci budou držet hubu a krok? ;-D

0/0
30.7.2007 20:58

blekkal

Re: :-)))

Začínají mi ti Poláci být sympatičtí R^

0/0
30.7.2007 21:45

pakoss

Re: Re: :-)))

R^!

0/0
31.7.2007 10:06

Milkman_Dan

Re: :-)))

Aha, takze tim ze zapisi chranenou oblast do projektu Natura 2000, dostavaji na ni penize a pak se ji rozhodnou v rozporu s vlastnimi zakony a mezinarodni umluvou o projektu vybagrovat, tak jsou to drsoni? No lol, debilita zde pritomnych je obcas zarazejici;-D

0/0
30.7.2007 23:16

blekkal

Re: Re: :-)))

Ano, naprosto to potvrzuješ. To, že je jakákoli oblast zapsána do jakéhokoli seznamu, či projektu nutně neznamená, že v ní otrocky zakážeme jakékoli změny. Příklad: dojde k přírodní kalamitě, vichřice pokácí stromy. Tvá logika říká - necháme je ležet a vytvoříme ideální prostředí pro kůrovce. Moje - odstranímer je a všechny ekoteroristy tomu bránící vybagrujeme těžkou technikou. Chybět tu nikomu nebudou, levičáci zasraní.

0/0
30.7.2007 23:31

floyd11

Re: Re: :-)))

Milkman, czy Ty udajesz że ne rozumisz czy faktycznie ne rozumisz ? Dalnice biegnąca przez Rospudę narusza 0,5% jej terytorium. 0,5% !!! (słownie polovina procenta). Nie ma mowy o szkodzeniu przyrodzie.

Właśnie w tej chwili mieszkańcy Augustowa protestują i blokują drogę przez swoje miasto, występując przeciw ekologo-terrorystom. Oni bez tej dalnicy nie mogą normalnie żyć ! Czy Ty to rozumisz ? Czy tak jak ekologowie masz ludzi w dupie, bo obchodzi Cię jeno żuczek, żabka i dwa kwiatuszki ?

0/0
30.7.2007 23:33

wildge

Re: Re: Re: :-)))

Nechci Ti do toho moc kecat, ale nejake pul procento je pro civilizovane zeme vic nez dost. V Cesku se kolikrat handrkuje i o mnohem mensi uzemi.

Jinak ve vychodnim Polsku je dalnice potreba jako sul. Ono v Polsku jsou vubec potreba dalnice, protoze ty silnice, co tam jsou, to je hruza!

Zajimalo by me, ktery polsky debil zavedl kruhovy objezd ve Wyszkowe, u ktereho jsou pravidelne 10km fronty.

0/0
31.7.2007 9:07

Duck Donald

A kdyz V Klaus upozorni sem tam na tu evropskou byrokracii tak se mistni bolsevici muzou vzteknout!

!;-D R^!;-D R^

0/0
30.7.2007 20:53

pius99

Re: A kdyz V Klaus upozorni sem tam na tu evropskou byrokracii tak se mistni bolsevici muzou vzteknout!

omyl, bolševici to vítají, pos-rat se z toho mouhou  ftáko srágo straníci. :-)))

0/0
30.7.2007 23:12

Milkman_Dan

Re: A kdyz V Klaus upozorni sem tam na tu evropskou byrokracii tak se mistni bolsevici muzou vzteknout!

Co to ma spolecneho s byrokracii? Polsko v tomto pripade porusuje svoje vlastni zakony + mezinarodni umluvy, takze co v cem je problem..?

0/0
30.7.2007 23:14

Richard 1. Lví srdce

Největší zbrojní obchod vlády George Bushe

Výše zbrojních dodávek Saúdské Arábii a dalším státům v Perském zálivu je podle amerických činitelů ještě předmětem diskusí Bushovy vlády. Podle zprávy listu The Washington Post se má jednat o více než 20 miliard dolarů. Dohromady s dodávkami zbraní Izraeli a Egyptu by to podle tohoto listu, citovaného agenturou DPA, byl největší zbrojní obchod vlády George Bushe.

;-)

0/0
30.7.2007 19:00

Dead_Man

Re: Největší zbrojní obchod vlády George Bushe

no ňák tu naši povadlou ere... ekonomiku musíme pozvednout, ne? Subprime loans nám to tu táhnou všecko dolů, dolar láme rekordy (v minimálních hodnotách) a těch zbraní tu máme prostě moc. 20 mld je slušnej obchůdek a stejně dostanou pravděpodobně takový zbraně, který naše slavná US army ani nechce. ...aspoň budeme vědět, z čeho po nás střílej a kolik toho zhruba mají...;-)

0/0
30.7.2007 19:35

killy

Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

.. s tím rozdílem, že tady u toho se ("je to neslýchané, aby člen EU vzdoroval jejím nařízením.) do toho sere přímo velký unijní Caesar !  Poláci dělají jednu dálnici. No a ? V severní Itálii už skoro nic jinýho, než dálniční beton mezi Torinem a Milánem není. A v jejich Alpách to nevypadá jinak. Pro ty Vlachy není potřeba nějak zasahovat z trůnu EU kvůlivá betonování ? Nebo jak je to?

0/0
30.7.2007 18:45

Naked and petrified

Re: Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

Asi tam ti Italove nezastaveli zadne na mezinarodni urovni chranene prirodni uzemi... Kdyz ona ale ta demagogie tak svadi, co? Takovy krasny canc, proc si ho nechavat sam pro sebe.

0/0
30.7.2007 18:55

Duck Donald

Re: Re: Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

dalsi zeleny mozek blaboli!:-© Rv

0/0
30.7.2007 20:46

blekkal

Re: Re: Re: Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

Co bys od nich koneckonců chtěl? Beztak je jejich nejvyšší motivací ojíždění mladých aktivistek ;-D

0/0
30.7.2007 21:50

Orthodox

Re: Re: Re: Re: Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

Hmmmmmmmmm ........ :-);-)

0/0
31.7.2007 10:42

Naked and petrified

Re: Re: Re: Mě to sice připadá, jako výsledek báchorek Z o dálnici přes Středohoří.....

A cim prispejes ty? Mozna lepsi mozek nazelenaly nez nahnedly.

0/0
30.7.2007 23:57

Tessien

:-)

Jak nemám rád Poláky - v tomto jim držím palce.

0/0
30.7.2007 17:31

Vosta Jindra

Re: :-)

no to drž, to maj zapotřebí, páč jinak se jim to nepodaří postavit vůbec, jako posledně. Navíc mají dálnice kouzelné - se semafory, to člověka rozhodí.

0/0
30.7.2007 17:46

floyd11

Re: Re: :-)

Jindra, jest Pan przeciw nam ? Ta dalnice naprawdę minimalnie szkodzi przyrodzie Rozpudy. Jeżeli teraz pozwolimy EU dyktować nam gdzie budować dalnice, to będzie velmi przegrani.

Dlaczego nie ujmują się za bykami w Hiszpanii ? ;-D

0/0
30.7.2007 18:02

killy

Du hast recht !

0/0
30.7.2007 18:46

Naked and petrified

Re: Du hast recht !

...und du hast wohl den Arsch offen....

0/0
30.7.2007 19:12

Vosta Jindra

Re: Re: Du hast recht !

jeder hat was :-)

0/0
30.7.2007 19:13

Naked and petrified

Re: Re: Re: Du hast recht !

Nur manchmal kommt es eben drauf an, was das ist...:-)

0/0
30.7.2007 19:18

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Re: Du hast recht !

im Falle der polnischen Regierung ist das klar, was das ist :-)

0/0
30.7.2007 19:25

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Re: Du hast recht !

2 tragische Kasperl mit den Ärschen offen...? :-)

0/0
30.7.2007 19:28

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Du hast recht !

nicht nur sondern auch. Weiter zwei komische Arschlöcher und die Regierung steht und es ist eine polnische Tragödie mit viel Spaß:-).

0/0
30.7.2007 19:34

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Du hast recht !

:-)

Nur ob die Leute das bei den nächsten Wahlen dann auch so sehen...

0/0
30.7.2007 20:01

Vosta Jindra

Re: Re: Re: :-)

Pan wie, ze nie jestem przeciw Polakum, ale przeciw polskej arogancji,  tie rzeczi regulowany europska legislatiwa, któru niezbedno respektowacz, nie tylko kiedy to korzystne. EU nie chce dyktować, gdzie budować, ale v tych lokalitach to nie mozno, bo to przyrodzie szkodi i tie regulaminy EU Polska juz akceptowala. Tuž nie wiem, gdzie jest problem. Pozdrawiam do Polskej. :-)

0/0
30.7.2007 19:00

floyd11

Re: Re: Re: Re: :-)

Innej lokalizacji nie ma, bo nie może być. Tam mieszkają LUDZIE (w Augustowie), którzy cierpią z powodu braku obwodnicy. A jak już mówiłem - żadna szkoda przyrodzie się nie stanie.

pozdrawiam

0/0
30.7.2007 19:26

jgeo

Re: Re: Re: Re: Re: :-)

Dokladnie, moze ma EU propozycje dla ludzi ktorzy tam mieszkaja? A moze by tak dorzuczyla kilka milionow EUR na obwodnice miast, zanim sie rozwiaze problem z autostrada, ktorej budowe zadecydowala wstrzymac? Trzymam kciuki i przepraszam za bledy.

0/0
30.7.2007 21:19

Naked and petrified

Re: Re: Re: :-)

hele, Lezsku, asi bys mel zklidnit a ujasnit si par faktu. Unie nikomu nediktuje kde budovat dalnice, ale rika, ze ke Polaci budovat nesmi...neb tam maji mezinarodne chranene prirodni uzemi. At si ho z te ochrany vyjmou, vrati za nej dotace...a pak to sice jeste bude porad stejna ekologicka skoda, ale uz to pak bude jen a jen polsky problem a ostuda.

Pokud Polakum vadi omezeni plynouci z clenstvi v EU (i kdyz to uzemi uz meli chranene pred svym clenstvim, zeno), mohli se clenstvi vzdat, v nemecku nadale delat na cerno a dalnice si stavet kde chteji a za sve.

Kdyz oni jsou Polaci vycchani jak mraky a kdyz jim neoc nesedi, to je potom hned diskriminace suverenniho naroda apod...

0/0
30.7.2007 19:01

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: :-)

totiz Leszku.

0/0
30.7.2007 19:13

floyd11

Re: Re: Re: Re: :-)

Jak już mówiłem, innego miejsca na tą dalnice nie ma. gdyby było inne miejsce, to tam byśmy budowali. Zapominasz że po tej dalnicy będą jeździć także europejczycy (transport samochodowy) więc dotacja Unii zwróci się velmi predko. Zapominasz także że Polsko płaci corocznie wielkie pieniądze do Unii.

A jak się UE nie podoba, niech składa sprawę do sądu. Jestem spokojny o wyrok...:-) 

0/0
30.7.2007 19:35

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Re: Re: :-)

tu nie dziala sie primarnie o dotacje albo peniadze, czy Pan myśli, ze UE krytykuje Polsku tylko dla krytyky bez powódu, bo prosto nie kocha Polaków?

0/0
30.7.2007 19:41

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)

...a jak uz bylo receno, kdyz se Polsku hodi chtit byt plnohodnotnym clenem, citi se byt temi nejplnohodnotnejsimi, kdyz prijde na omezeni a uposlechnuti rozhodnuti, k jejichz uposlechnuti se uz predem zavazali, jde najednou o narodni suverenitu a nepripustnou kritiku ze stranu EU.

Asi by si konecne meli vybrat, jestli je to teda lepsi s EU, nebo bez. Brat kde to jde a jinak z toho delat anarchii zrovna nesvedci o vyspelem a ferovem pristupu.

0/0
30.7.2007 19:55

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)

...ajaj, sorry, tohle byla odpoved o uroven vys, pokracovani te predchozi tam.

0/0
30.7.2007 19:57

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Re: :-)

Pokud si spravne vypominam na diskusi se svymi polskymi kamarady,  prisla rec i na tuhle dalnici a jine trasy samozrejme jsou... Proc vlada tak tvrdosijne tlaci tuto, je tezko pochopit.O samotne penize opravdu nejde - a mimochodem, ac Polsko (stejne jako CR a kazdy jiny stat) do kasy EU prispiva, my, novi clenove, jsme a jeste dlouho budeme cistymi prijemci - tzn. ze zaplatime vic nez vycerpame. Takove Nemecko ci Francie, ti proste plati, plati a plati...omezeni se jich tykaji take a jeste jim Polsko nadava do fasistu, paroduje kanclerku v nacistickem duchu (kdyz nemecke noviny otiskly karikaturu Kaczinskych, mohli se tito obratit v kozla)...

0/0
30.7.2007 19:53

floyd11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)

Noooooo...jeżeli wyjeżdżasz tutaj z "faszyzmem", to faktycznie nie mamy o czym mówić...szkoda...

Nemecko zarobiło na wstupie Polska do EU wiele wiecej euro niż daje do kasy EU - wystarczy spojrzeć w statystyki - i to jest dobre, tak powinno być. Jeżeli zaś nie chodzi o pieniądze tylko o prawo (po czeskiemu - zakon...?) to niech to rozsądzi sąd (trybunał). jego wyrok na pewno będzie w Polsku respektowany. na razie ze strony Brukseli są jeno słowa, słowa, słowa....

Przypominam, że w maju 2006 sąd w Warszawie wstrzymał budowę dalnicy w Rospudzie. W Polsku także są sądy, nie zapominajcie o tym ! Wierzę, że po ewentualnym wyroku trybunału Polsko może powiedzieć UE: misch dich nicht im fremde Angelegenheiten ! :-)

I Panowie - proszę Was o więcej dystansu do EU - to nie jest wyrocznia, Bóg, jedyny sprawiedliwy...naprawdę nie jest...

0/0
30.7.2007 20:45

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)

naprawde nie jest, no i Polska na prawdie nie jest jedyna sprawedliwa. :-)

0/0
31.7.2007 9:33

blekkal

Re: Re: Re: :-)

To víš, Jindra je takovej místní tříčtvrteční komunista, ti maj EU rádi ;-D

Ono je to přejde, až vyhubíme všechny eurosocany R^ Tady už je zavíráme, na kteréhokoli socana ukážeš prstem, tak rozkrádal EU fondy. Až na ty, co maj zájmy v Ghaně ;-D

0/0
30.7.2007 21:47

putujici odyseus

Ano, betonarska lobby

Uz mam od kamose kontrakt prihozenej, vyhodny smlouvy podepsany - ty vole, ted me nikdo nedonuti, aby se to cely rusilo, znova schvalovalo atd. At se jdou chudaci z EU bodnout.

0/0
30.7.2007 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.