Diskuze

S tou boreliózou jděte jinam, slyšela pacientka

Strach z boreliózy po kousnutí klíštětem dohnal loni v srpnu Lenku T. do kutnohorské nemocnice. Rudý kruh okolo místa, kde bylo klíště přisáté, se totiž zvětšoval a žena nechtěla nic zanedbat čekáním na konec dovolené a na ošetření u vlastního lékaře v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Jari_B

1. 8. 2007 8:39
Kutnohorská nemocnice

;-€(Y);-€

0 0
možnosti
C

C.Connor

31. 7. 2007 13:49
Tak co tedy?

Souhlasím, že jsou lidé, kteří si vymíšlí hovadiny a lezou za doktorem úplně zbytečně. Na druhé straně zkusil někdo z vás to co se stále reklamuje - požádat o preventivní prohlídku? Nemyslím jen tak vymyšlenou - ale prostě třeba vás častěji něco trápí a tak si (většinou tak po několika letech) říkáte už to trvádlouho, co kdyby - zajdete s bulkou k lékaři a on se vám vysměje - ale paninko, to je jen taková tuková, jooo, to bolí, to nic není, tak to necháte, ale pak vám to nedá, požádáte kamarádku kamarádky a ta vámzajistí vyšetření odborné a ejhle - paninko, to jste měla prijít dřív, no to je rakovina už v pokročilém stádiu, no to musí všechno pryč.... stalo se to mé blízké příbuzné a víte co, nejlépe by bylo prostě si ty lékaře platit sami - stejně pokud chcete mít jistotu, tak něco panu doktorovi šoupnete, tak co? No ne?

0 0
možnosti
AN

amelie22

1. 8. 2007 8:00
Re: Tak co tedy?

To docela souhlasím, má praktická lékařka si asi myslí, že když jsem mladá, tak mě nic vážného postihnout nemůže...tak si to myslím taky a žiju.  a kdybych přišla s klíštětem, tak se mi doktorka asi vysměje...Tak já se směju, když vidím v televizi ty alarmující zprávy o klíšťatech...No a na závěr, když bylo někomu mě blízkému zle, byl posílán od čerta k ďáblu, až se z toho vyklubala rakovina. A pak že je to o prevenci!!!Preventivně tě nevyšetří nikdo, nemáš-li prachy a známé:-(

0 0
možnosti
F

Filosofelita

31. 7. 2007 8:20
Kdo moderuje diskuzi??

To by mne  zajímalo..

0 0
možnosti
F

Filosofelita

31. 7. 2007 8:20
Mne fakticky udivuje..

že   lékaři, kteří  vidí do   problematiky..

Zde ani  nedostávají  slovo..

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita

30. 7. 2007 13:09
naprosto nemozne

je chtit u lekare "jen neco aby to nebolelo"!!! bez radnych a prislusnych vysetreni je to nemyslitelne. Bohuzel nas narod si lecbu predstavuje jak hurvinci valku. Neinformuji se, neprectou si, neposlouchaji vysvetleni...pak z toho vzniknou pripady "jen jsem chtela aby to nebolelo"...takovyto pristup nestoji za komentar, natoz za clanek...

0 0
možnosti
PP

narath

30. 7. 2007 13:27
Re: naprosto nemozne

Ale to je přece práce lékaře, vysvětlit té ženě, že musí na vyšetření od kterého se bude odvíjet další léčba. A pokud je doktor hulvát, který rovnou pošle člověka do prdeIe, tak by měl okamžitě přijít minimálně o odměny.!

0 0
možnosti
AM

biofyzik

30. 7. 2007 12:53
opět srovnání s právníky

Jelikož můj příspěvek jaksi zapadl, dávám ho zde znovu, těm kdo hu již četli se omlouvám.

Co kdybychom zavedli kromě bezplatného zdravotnictví bezplatné právnictví hrazená z nějakého pojištění. Právníci by sloužili i noční služby a kdyby někoho odmítli s akutním právním problémemem, mohli by příjít o diplom...

0 0
možnosti
PP

narath

30. 7. 2007 13:28
Re: opět srovnání s právníky

Právníci nezachraňují životy a nejsou tolik důležití, takže to srovnání je zcela zcestné.

0 0
možnosti
PP

ppelc

30. 7. 2007 11:11
Problem je v tom,

ze s boreliozou vas musej zavrit na infekcni, coz bude asi pomerne drahe luzko... A na tom infekcnim vas budou 14 dni pozorovat, nez zacnou lecit, aby si byli jisti.Tedy je vubec otazka, jestli tu hrozi nejake prodleni - CR se da objet za 24 hodin. Takze bych doporucoval, pokud mate podezdreni, tak kaslete na zbytek dovolene (je-li to mozne) jedte do nemocnice, kterou mate blizko domova a tam teprv to kousnuti udejte... Odbornik nejsem o nic vetsi nez hystericti novinari...

0 0
možnosti
KA

karel60

30. 7. 2007 11:39
Re: Problem je v tom,

Pokud vím, tak boreliozu měla moje sestra a léčila se doma. Encefalitidu prodělal švagr letos v červnu a byl na infekčním oddělení v Motole 5 dní a pak 3 týdny doma.

0 0
možnosti
MO

x-bat

30. 7. 2007 10:50
...

To jsem si uz zazil taky... ale slo o zubare. Na vysoke skole (v Opave), 150km od bydliste, jsem potreboval akutne k zubari. Navstivil jsem snad vsechny, vsude mi bylo receno, ze tohle neresi, ze si mam zajet ke svemu... Nakonec me v nemocnici po par minutach ukecavani vzali s tim, ze to ale normalne nedelaji. Nechapu...

0 0
možnosti
ZN

eman1

30. 7. 2007 13:19
Re: ...

Měl si začít mluvit německy,někde  si koupit pár Eur a při dotazu na ošetření je ukazovat. Když je po všem řekneš u jaké jsi pojišťovny s rodným číslem na papírku a poměrně rychle odejdeš. Zubaři jsou placený od kusu, takže to co dělají jsou jen fóry.

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

30. 7. 2007 10:41
jak uz jeden kolega nize pise

diagnoza borreliozy v casnych stadiich je v zasade nemozna - serologie je pozitivni nejprve po 4-6 tydnech. Preventivni lecba objektivne neexistuje (viz odkaz), nebot podani antibiotik muze vyvolat napriklad u zen zavazne gynekologicke infekce. Pro ty, kteri ovladaji anglictinu je vse zde http://www.emedicine.com/emerg/topic588.htm

Pacient s podezrenim na borreliozu ma vyhledat PRAKTICKEHO lekare - nejde o onemocneni, kde pri nekolikahodinovem prodleni hrozi zhorseni zdravotniho stavu. Diagnozy od stredniho zdravotniho personalu jsou usmevne

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita

30. 7. 2007 13:02
Re: jak uz jeden kolega nize pise

vrele souhlasim. jen to cizi teleso, v tomto pripade tedy kliste, by mohli pani vytahnout bez zbytecnych trecich ploch...sama si ho z urcitych casti tela nevytahne a tusim, ze ne kazdy to umi bez nezadoucich nasledku..

0 0
možnosti
JK

iDaddy

30. 7. 2007 10:28
Snad lze najít, kdo měl ten den službu a takové lékaře

propustit s tím, že po určitou dobu nesmějí...... To je snad normální lidská reakce, ne???

0 0
možnosti
B

brezzinka

30. 7. 2007 10:33
Re: Snad lze najít, kdo měl ten den službu a takové lékaře

ano to je normální reakce z pohledu pacienta, ale nikoliv lékaře, který má pomáhat. bohužel...

0 0
možnosti