Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S tou boreliózou jděte jinam, slyšela pacientka

Strach z boreliózy po kousnutí klíštětem dohnal loni v srpnu Lenku T. do kutnohorské nemocnice. Rudý kruh okolo místa, kde bylo klíště přisáté, se totiž zvětšoval a žena nechtěla nic zanedbat čekáním na konec dovolené a na ošetření u vlastního lékaře v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jari_B

Kutnohorská nemocnice

;-€(Y);-€

0/0
1.8.2007 8:39

C.Connor

Tak co tedy?

Souhlasím, že jsou lidé, kteří si vymíšlí hovadiny a lezou za doktorem úplně zbytečně. Na druhé straně zkusil někdo z vás to co se stále reklamuje - požádat o preventivní prohlídku? Nemyslím jen tak vymyšlenou - ale prostě třeba vás častěji něco trápí a tak si (většinou tak po několika letech) říkáte už to trvádlouho, co kdyby - zajdete s bulkou k lékaři a on se vám vysměje - ale paninko, to je jen taková tuková, jooo, to bolí, to nic není, tak to necháte, ale pak vám to nedá, požádáte kamarádku kamarádky a ta vámzajistí vyšetření odborné a ejhle - paninko, to jste měla prijít dřív, no to je rakovina už v pokročilém stádiu, no to musí všechno pryč.... stalo se to mé blízké příbuzné a víte co, nejlépe by bylo prostě si ty lékaře platit sami - stejně pokud chcete mít jistotu, tak něco panu doktorovi šoupnete, tak co? No ne?

0/0
31.7.2007 13:49

amelie22

Re: Tak co tedy?

To docela souhlasím, má praktická lékařka si asi myslí, že když jsem mladá, tak mě nic vážného postihnout nemůže...tak si to myslím taky a žiju.  a kdybych přišla s klíštětem, tak se mi doktorka asi vysměje...Tak já se směju, když vidím v televizi ty alarmující zprávy o klíšťatech...No a na závěr, když bylo někomu mě blízkému zle, byl posílán od čerta k ďáblu, až se z toho vyklubala rakovina. A pak že je to o prevenci!!!Preventivně tě nevyšetří nikdo, nemáš-li prachy a známé:-(

0/0
1.8.2007 8:00

Filosofelita

Kdo moderuje diskuzi??

To by mne  zajímalo..

0/0
31.7.2007 8:20

Filosofelita

Mne fakticky udivuje..

že   lékaři, kteří  vidí do   problematiky..

Zde ani  nedostávají  slovo..

0/0
31.7.2007 8:20

tigrakrajtovita

naprosto nemozne

je chtit u lekare "jen neco aby to nebolelo"!!! bez radnych a prislusnych vysetreni je to nemyslitelne. Bohuzel nas narod si lecbu predstavuje jak hurvinci valku. Neinformuji se, neprectou si, neposlouchaji vysvetleni...pak z toho vzniknou pripady "jen jsem chtela aby to nebolelo"...takovyto pristup nestoji za komentar, natoz za clanek...

0/0
30.7.2007 13:09

narath

Re: naprosto nemozne

Ale to je přece práce lékaře, vysvětlit té ženě, že musí na vyšetření od kterého se bude odvíjet další léčba. A pokud je doktor hulvát, který rovnou pošle člověka do prdeIe, tak by měl okamžitě přijít minimálně o odměny.!

0/0
30.7.2007 13:27

j@ck

Re: Re: naprosto nemozne

Kdyz jsem jeste pracoval v Cechach, tak jsem stejne zadne odmeny nemel. Zato jsem zazil par lidi, kteri si prisli nechat vytocit nekomplikovane kliste do chirurgicke sluzby ve 2 hodiny rano. Takovi lide do prdele poslat patri.

0/0
31.7.2007 8:49

taipan24

Re: Re: Re: naprosto nemozne

Naprosto souhlasím. Bezvadní jsou taky týpci, co chodí na noční pohotovost protože přes den nemají čas. Měli by minimálně pořádně zaplatit, jina cesta asi neni...

0/0
31.7.2007 16:13

amelie22

Re: Re: Re: naprosto nemozne

Prosím? A vy jste lékař? Když někdo třeba příjde s malým dítětem, aby mu vytáhli klíště, tak je pošlete do...? No, hezké...Jinak si nedovedu představit, kdo normální by v noci chodil na pohotovost, když nutně nemusí. Každé setkání s českým doktorem je totiž hodně stresující;-(;-(;-(

0/0
1.8.2007 8:04

biofyzik

opět srovnání s právníky

Jelikož můj příspěvek jaksi zapadl, dávám ho zde znovu, těm kdo hu již četli se omlouvám.

Co kdybychom zavedli kromě bezplatného zdravotnictví bezplatné právnictví hrazená z nějakého pojištění. Právníci by sloužili i noční služby a kdyby někoho odmítli s akutním právním problémemem, mohli by příjít o diplom...

0/0
30.7.2007 12:53

narath

Re: opět srovnání s právníky

Právníci nezachraňují životy a nejsou tolik důležití, takže to srovnání je zcela zcestné.

0/0
30.7.2007 13:28

colb

Re: Re: opět srovnání s právníky

To neni pravda. To srovnani je zcela adekvatni. V soucasnem systemu zdravotnictvi hold nemuzete cekat zazraky. Zvlast za tak male penize, ktere do naseho zdravotnictvi jdou

0/0
30.7.2007 13:38

biofyzik

Re: Re: opět srovnání s právníky

Tak proč tedy mají právníci neporovnatelně vyšší platy?

0/0
30.7.2007 16:31

taipan24

Re: Re: Re: opět srovnání s právníky

protože lékaři MUSÍ a právníci Můžou. Navíc lékaři mají stanoveno shůry, kolik jejich práce stojí. A jelikož "hůra" nemá peníze, dostávají holt málo.

0/0
31.7.2007 16:18

pavelthelong

Re: opět srovnání s právníky

taky by slo stihat pravne ty, kteri neopravnene cerpaji zdravotni peci - v pohotovostni sluzbe udavane bolesti malicku narazeneho pred 3 dny nebo deti, ke kterym matka vola zachrannou sluzbu, protoze nema cas sedit 3 hodiny u detskeho atd......:-) a vubec, stihat nemocne, protoze v EU ma CR nejvyssi pocet dni pracovni neschopnosti......(urcite je to diky neschopnym lekarum....).

0/0
30.7.2007 15:58

Dominica

Re: Re: opět srovnání s právníky

U nás je to jednoduché, matka by mohla volat záchranku i k dítěti v bezvědomí a s vysokou horečkou či něčím horším, ale záchranka u nás pro nikoho nejezdí, tedy pokud tam zrovna neslouží známý lékař. Kamarádčin tříletý syn měl laryngitidu, volala lékaře, neb synek už modral, a sestra na telefonu jí pět minut vyhrožovala, že to není laryngitida, protože ona to nemůže jako laik poznat a že si výjezd pěkně zaplatí. Když konečně lékař přijel (musela se dušovat, že si to zaplatí a vypije :-), prohlásil, že jde o laryngitidu, vynadal matce, že je nezavolala sanitu dřív a jeli do nemocnice...

0/0
31.7.2007 15:36

meggan11

Re: Re: Re: opět srovnání s právníky

proc volat sanitu, neni jednodussi sednout do auta a jet na pohotovost?

0/0
2.8.2007 0:49

Merit

Re: opět srovnání s právníky

Tak treba zde uz neco takoveho existuje. Je to neco jako predplacene pravni sluzby...mesicne platite urcitou castku "pravni pojistovne", ktera ma nasmlouvane pravniky z ruznych oboru, a kdyz pak potrebujete pravni radu nebo zastoupeni, tak si vyberete pravnika z teto site a bud neplatite nic, nebo velice zmensene sazby, zalezi na ukonu.

0/0
30.7.2007 17:30

wwwand

Re: opět srovnání s právníky

Ano, pokud budu mít s právníkem smlouvu o zabezpečení právních služeb, smlouvu za kterou bude onen právník čerpat peníze, pak by v případě že i přes tuto uzavřenou smlouvu mě odmítne hájit bych očekával že bude nejak postižen. Je to prostě neplnění smluvního vstahu, a to takového do kterého právníka nikdo nenutil. A pokud bude ve smlouvě ujednání o "noční" službě tak prostě musí být v pohotovosti i v noci. A stejně tak páni doktoři - nikdo je přece nenutí s pojišťovnou uzavřít smlouvu. Ale pokud ji mají uzavřenou, pak prostě musí dle smlouvy služby poskytovat. Na tom mi nepříjde nic až tak nenormálního.

0/0
31.7.2007 0:57

taipan24

Re: Re: opět srovnání s právníky

problém je v tom, že lékař nemá šanci odmítnout smlouvu s pojišťovnou, pokud chce léčit. pojišťovny si stanovují nehorázné podmínky a lékaři do toho nemůžou kecat. To je jako kdybys byl bez práce, neměl se svou rodinou kde bydlet a hrozila ti zima na ulici a nějaký dobrák ti nabídl byt za to, že mu budeš dělat do smrti otroka.

0/0
31.7.2007 16:27

amelie22

Re: opět srovnání s právníky

lékař, to je poslání...právník, to je vřed;-D;-D;-D

0/0
1.8.2007 8:06

ppelc

Problem je v tom,

ze s boreliozou vas musej zavrit na infekcni, coz bude asi pomerne drahe luzko... A na tom infekcnim vas budou 14 dni pozorovat, nez zacnou lecit, aby si byli jisti.Tedy je vubec otazka, jestli tu hrozi nejake prodleni - CR se da objet za 24 hodin. Takze bych doporucoval, pokud mate podezdreni, tak kaslete na zbytek dovolene (je-li to mozne) jedte do nemocnice, kterou mate blizko domova a tam teprv to kousnuti udejte... Odbornik nejsem o nic vetsi nez hystericti novinari...

0/0
30.7.2007 11:11

karel60

Re: Problem je v tom,

Pokud vím, tak boreliozu měla moje sestra a léčila se doma. Encefalitidu prodělal švagr letos v červnu a byl na infekčním oddělení v Motole 5 dní a pak 3 týdny doma.

0/0
30.7.2007 11:39

Cybulka

Re: Re: Problem je v tom,

Mam stejnou zkušenost...

0/0
30.7.2007 11:41

dajana.p

Re: Problem je v tom,

proč? u mě na podezření na boreliózu nasadili antibiotika a tím to haslo

0/0
30.7.2007 11:49

kotatkoxxl

Re: Problem je v tom,

pleteš si pojmy a dojmy. Na infekčním jsem ležela 3týdny, ale ne kvůli klíštěti, ale meningitidě - zánětu mozkových blan spojeným se sepsí. To ale nemá s klíštětem nic společného. to můžeš dostat kdykoliv, kdekoliv a od kohokoliv, stačí oslabený imunitní systém a dokonce můžeš nakazit sám sebe.

0/0
30.7.2007 12:42

pepin0

Re: Problem je v tom,

ppelc?

Pán je doktor nebo idiot

A pokud jdu s dítětem v noci na pohotovost s klíštětem tak asi proto že zakousnuté klíště po nejaké době začne svrbět a ta doba může nastat i v noci.

S tím že lékaři jsou otroci své práce není pochyb ale pláčou na nesprávném hrobě.                                           každý lékař si přilepšuje na úkor pacientů (někdy si připíše léky,jindy alespoň nějakou prohlídku či diagnozu.I u doktorů ještě platí kdo nekrade okrádá rodinu.

Viz Čunková a jiní doktoři.ale proč.protože chtejí být rychle bohatí,mít několik aut,chatu dovolenou u moře,v americe nebo i jinde.                                          Bohužel u právníků je to daleko horší tak korupce přímo kvete a je podporována státem.                      viz Altner a jeho skromná odměna 20 miliard, a další a další významní advokáti zde je spravedlnost slepá a dovoluje jim víc než v jiných oborech.                                      Ale to je ostuda naší vlády a i těch předcházejících.

0/0
1.8.2007 13:35

x-bat

...

To jsem si uz zazil taky... ale slo o zubare. Na vysoke skole (v Opave), 150km od bydliste, jsem potreboval akutne k zubari. Navstivil jsem snad vsechny, vsude mi bylo receno, ze tohle neresi, ze si mam zajet ke svemu... Nakonec me v nemocnici po par minutach ukecavani vzali s tim, ze to ale normalne nedelaji. Nechapu...

0/0
30.7.2007 10:50

eman1

Re: ...

Měl si začít mluvit německy,někde  si koupit pár Eur a při dotazu na ošetření je ukazovat. Když je po všem řekneš u jaké jsi pojišťovny s rodným číslem na papírku a poměrně rychle odejdeš. Zubaři jsou placený od kusu, takže to co dělají jsou jen fóry.

0/0
30.7.2007 13:19

pavelthelong

jak uz jeden kolega nize pise

diagnoza borreliozy v casnych stadiich je v zasade nemozna - serologie je pozitivni nejprve po 4-6 tydnech. Preventivni lecba objektivne neexistuje (viz odkaz), nebot podani antibiotik muze vyvolat napriklad u zen zavazne gynekologicke infekce. Pro ty, kteri ovladaji anglictinu je vse zde www.emedicine.com/emerg/topic588.htm

Pacient s podezrenim na borreliozu ma vyhledat PRAKTICKEHO lekare - nejde o onemocneni, kde pri nekolikahodinovem prodleni hrozi zhorseni zdravotniho stavu. Diagnozy od stredniho zdravotniho personalu jsou usmevne

0/0
30.7.2007 10:41

tigrakrajtovita

Re: jak uz jeden kolega nize pise

vrele souhlasim. jen to cizi teleso, v tomto pripade tedy kliste, by mohli pani vytahnout bez zbytecnych trecich ploch...sama si ho z urcitych casti tela nevytahne a tusim, ze ne kazdy to umi bez nezadoucich nasledku..

0/0
30.7.2007 13:02

iDaddy

Snad lze najít, kdo měl ten den službu a takové lékaře

propustit s tím, že po určitou dobu nesmějí...... To je snad normální lidská reakce, ne???

0/0
30.7.2007 10:28

brezzinka

Re: Snad lze najít, kdo měl ten den službu a takové lékaře

ano to je normální reakce z pohledu pacienta, ale nikoliv lékaře, který má pomáhat. bohužel...

0/0
30.7.2007 10:33

colb

Re: Snad lze najít, kdo měl ten den službu a takové lékaře

To prave nejde. Protoze tezko najdes nekoho, kdo by daneho lekare nahradil. Zvlast pokud byl atestovany a zvlast v kutnohorske nemocnici;-D;-D

0/0
30.7.2007 10:39

biofyzik

A když takového lékaře propustíte, kde vezmete jiného?

Nezapomeňte, že jsou už v republice celé oblasti, kde není jediný lékař.

0/0
30.7.2007 12:44

parohubek

S tou svojí boreliózou jděte někam!

Já sbírám bodíky!

0/0
30.7.2007 10:22

nenápadně maskovaný Kei

...

Však taky kutnohorská nemocnice je jednou z nejhorších v republice! Když mš známej vezl do nemocnice se srdečníma obtížema, radši jsme to natáhli do Kolína...

0/0
30.7.2007 10:02

freshgrind

.

tak..právě mi volala žena... že tchýně nakonec tu infekci z klíštěte přeci jen má;o) Tak ať žije ibalgin a neochotní doktoři! A naopak, těm ochotným a slušným patří mé díky;o))

0/0
30.7.2007 9:55

Vanislav

Trochu z jineho soudku.

Vcera me chytli na mopedu polisi, v ridicaku mam jen Becko, ale vyhlaska toto menila a Acko se udelovalo zpetne. Pani policiste se se mnou o tomto hodinu hadali, pak me odtahli na stanici (nechteli mi ani dovolit vzit sebou moped - musel jsem ho nechat ve tri rano privazanej u lampy) na stanici me dve hodky buzerovali, pak zavolani statni zastupkyni, ktera rekla ze to je trestni cin a az kdyz jsem volal kamaradovi pravnikovi, tak jim vysvetlil, ze me maj pustit. Ja v praci problem jak mraky, protoze jsem mel bejt rano v 6 v dejvicich a prebirat tam Server za pul mice, sef nasranej, reditel ZS take a ja ted nevim, jestli je chovani MPiku zalovatelne.

0/0
30.7.2007 9:40

freshgrind

Re: Trochu z jineho soudku.

nějak nechápu souvislost, tohle bych na doktory neházel ;o))

0/0
30.7.2007 9:44

Vanislav

Re: Re: Trochu z jineho soudku.

pisu ze to je z jineho soudku :)

0/0
30.7.2007 9:45

kanah lachim

Re: Re: Re: Trochu z jineho soudku.

já bych k té lampě přivázal tebe, nic jiného nezasloužíš, nemám rád blbce

0/0
30.7.2007 9:50

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Trochu z jineho soudku.

lolek :) ty asi budes naky prudce inteligentni clovek, vyznavajici komunismus ze tu hanis moje pravo na svobodu projevu? Nebo je u tebe zvykem nadavat misto uvitani? V tom pripade te ty uchylny chrchle plny cervnu nechci urazit a preji hezky den.

0/0
30.7.2007 9:58

karel60

Re: Re: Re: Trochu z jineho soudku.

piva nebo výna

0/0
30.7.2007 9:50

Roumen

Re: Trochu z jineho soudku.

Kdyz mas jen Bcko, nemas co jezdit na mopedu, to je jednoduchy...

0/0
30.7.2007 10:19

blastula

Osobně mám dost nepříjemnou zkušenost s Thomayerkou

ovšem proti tomu, co jsem slyšela od lidí , kteř se tam dostali  s mnohem vážnějšími problémy, to byl čajíček. Neochota, lhostejnost, stálé omílání kolik stojí léčba atd.Kdo s ní máte stejně mizerné zkušenosti také?

Abych nebyla nespravedlivá- jedna starší sestřička byla skvělá.

0/0
30.7.2007 9:26

regazzi

Re: Osobně mám dost nepříjemnou zkušenost s Thomayerkou

Tak kazdej z Prahy vi, ze Bulovka a Thomayerova jsou nejhorsi......:-/

0/0
30.7.2007 9:28

Vanislav

Re: Re: Osobně mám dost nepříjemnou zkušenost s Thomayerkou

ja to nevim, nikdy jsem s lekari nemel problem

0/0
30.7.2007 9:36

monthy70

Re: Osobně mám dost nepříjemnou zkušenost s Thomayerkou

Manželka tam rodila, byl jsem s ní na dvojlůžáku a kromě jídla všechno v pohodě. Taky tam občas jezdíme na neurologii a nemůžeme si stěžovat

0/0
30.7.2007 10:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.