- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a házeli je do Vltavy, já bych se přidala.
Po Romech by se mělo žádat, aby formulovali svou představu, z naší strany zařídit jim práci, přednostně: čí to bude rasismus? Nemusím to pojmenovávat, to ať pojmenují ti puristé: když uprostřed svého nepořádku stojí Romka, a ukazujíc rukama kolem sebe, praví do kamery: „A v tomto nás nechávají žít!´´
Tu překážku udržují Romové. Oni vyžadují jakési jiné zacházení. Kde se svému okolí přibližují nebo mu imponují, překážka ztrácí význam. Lidé, kteří v této věci něco musejí dělat, například starostové Vsetínů, senátoři, novináři se už bojí o tom mluvit. Protože vždycky se ozvou slovní puristé, kteří se nad tím rasově div nepofrncají.
Od našich babiček jsme mohli slyšet vzpomínky na dobu dávno minulou(nebo spíše současnou?) jak hospodyně na vesnicích zavíraly kurníky a vrátka, když skupina cigánek procházela, nabízejíc hádání z ruky. Dnes se dějí podobné věci, neboť toto etnikum se v zásadě nezměnilo. Každý známe někoho, kdo byl v nedávné době cigány okraden. Ne o slepici, ale o peněženku. (např. v tramvaji). A stejně jako před sto lety si policie neví rady, protože cigáni jsou na krádeže specialisté. Při jedné televizní debatě se přítomný rom přeřekl (nebo spíše nepřeřekl) a prohlásil, že žena, která svěle krade, je pro rodinu požehnání. Co je ale daleko horší, je to, že před sto lety nikdo nikoho nežaloval, když prohlásil "bacha na cigány, kradou". Dnes si takový opovážlivec za podobnou větu vykoleduje trestní oznámení nejen od drzých romských iniciativ, ale i odsouzení od politiků a medií. Já chápu paní senátorku z Ostravy, že v zolufalství z tohoto stavu řekla to, co řekla.
Tam kde ponechávají volně loženou nezabezpečenou potravu množí se krysy, potkani a jiná havěť. Úklidem kolem odpadkových košů, kontejnerů sklepních prostor, zabezpečením potravin ve skříních skladech a sýpkách snížíte výskyt myší a ostatních hlodavců. Neponechávejte nezkonzumované potraviny na stolech ani pod stoly, přispějete tím ke snížení výskytu parazitů, hlodavců a toulavých psů, kteří pro nedostatek potravy odtáhnou jinam.
(Výtah z knihy "Rádce domácnosti" vydané roku 1896 nakladatelstvím Hubertova spokojená domácnost). Je pozornosti naší hodno naši předkové znali věci, kterých jsme v současnosti pozapomněli. Parazity krmíme a potom se divíme, že se jich zbavit nedokážeme, přitom ochrana bývá tak snadnou. Omezit přístupu k potravinám. NEKRMIT. Dodržováním zásady této časem dosáhneme přestěhování parazitů na místa pro ně výhodnější, kde břemeno toto bude přeneseno na méně pečlivé hospodáře.
Ale potom nemůže být ani řeč o vyváženém zpravodajství.
iDnes je pouze blog zájmové skupiny a nikoli seriózní médium. Správně by se měla jmenovat iBlog
Taky mi vadí, když cigáni mluví o bílých jako o gadžech. A to nikdo neřeší, to je v pořádku.
Jsme absurdní stát,kde se většina bojí menšiny.Pravda je trestána vlastními lidmi.Proč si rádobyhumanisté nenastěhují jako sousedy cigánské rodiny.Za týden by byly některé výroky o rasismu změněny na konstatování faktu a možná by se začali dít věci....že pane Uhl a pod.
Menšiny se bojíme jenom proto že trpíme jejich řádění. A proč se vlastně do takových pánů Uhlů neobujeme? Proč je nepošleme tam kde patří? Vždyť oni už jenom žijí z podstaty. Proč jim trpíme jejich kecy? Proč je neignorujeme? Je těch proč mnoho, ale na všechna proč mám stejnou odpověď.
P ř e d p o s r a n o s t.
Až se zbavíme své předposranosti, potom nad námi žádní Uhlové nebudou mít žádné moci.
Zajímavé počtení. Z pohledu obecných tvrzení se jeví být slova zastupitele příliš trvdá. Paušální vyjadřování tohoto druhu na adresu Romů by byla nepochybně rasistická. Jenže tento zastupitel se vyjadřuje ke konkrétním lidem, se kterými má on osobně (a samozřejmě i voliči, které zastupuje), velmi nepříjemné zkušenosti. Takovéto lidi by bylo na místě nazývat pakáží, ať již by byli jakékoliv barvy pleti. Zde nejde o vytýkání jiné rasové či etnické příslušnosti, nýbrž o jejich hodnotový systém, jejich zájem či nezájem dodržovat zákony této země, zájem či nezájem poctivě se živit, řádně vychovávat děti, umožnit státu podílet se na výchově dětí a celkovém kultivování této populace jejich zařazením do všeobecného systému vzdělávání, zájem či nezájem akceptovat obecné strandardy chování, zájem či nezájem zaměnit dosavadní zažité parazitování na sociálním systému a sprosté parazitování (formou krádeží všeho druhu) na ostatních občanech za vlastní iniciativu a aktivní snahu o poctivou obživu .