Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před srážkou se prohodili výpravčí, hledá se viník

Jen pár minut před sobotní tragickou srážkou vlaků se na stanici v Čerčanech vyměnili výpravčí. Ten, který měl hlídat projíždějící vlaky, si potřeboval něco vyřídit. Zaskočil za něho kolega, který stál na peronu. Zda právě tato výpomoc mohla za nehodu, se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sajamil

Bordel na kolečkách???

Kdo někdy přišel z dráhou do styku tak ví, že zaskakování výpravčích jeden za druhého je zakázané, ale jinak běžná praxe. Drážní vyšetřovatel říká, že si jeden z nich potřeboval něco zařídit - ktoutí se jak had aby nemusel říci máme na dráze bordel, výpravčí za 30 táců měsíčně(za 32 hodin týdně) si potřeboval ve službě něco zařídit a tak v tu chvíli dělal jeden práci za dva, navíc se špatně domluvili o situaci. Dráha snížila počet přednostů a náměstků - jejichž přítomnost v budově nedovolovala zaměstnanců odskakovat si ve službě na nákupy a podobně. Teď je běžná praxe, že kde jsou ve směně dva výpravčí tak jeden někde voráží, pouze v největších špičkách máknou najednou.

0/0
17.7.2007 15:12

drevak_patlak

Re: Bordel na kolečkách???

Nechci kecat, ale mám pocit, že stejně jako každý zaměstnanec má i výpravčí nárok na pauzu. A protože se dá taková pauza těžko naplánovat, musí si jí udělat sám ve vhodný okamžik, kdy toho moc nejede, což byl právě tento případ (široko daleko nejelo nic, jen ten rychlík).

0/0
23.7.2007 11:51

Zurri

Re: Bordel na kolečkách???

Nějak moc tomu rozumíš.Jen tak mimochodem:výpravčí, tak jako mnohé jiné profese na železnici má pracovní dobu 36 hod. týdně a o 30 tis. měsíčně si může nechat jen zdát.A o nějaké pauze, kterou mu zaručuje zákoník práce většinou taky, pokud dělá na jen trochu větší stanici.

0/0
6.10.2007 18:41

malaloginka

Úspora

To je výsledek  škrtů a šetření na lidech, propuštění výpravčích na malých stanicích, křižování vlaků jen tam, kde "vrchnost" uznala a to jsou výsledky. ztráta života a další lidé, kteří budou mít výčitky do konce života a budou touhle "vrchní pakáží" neustále šikanováni a propuštěni a souzeni. Je mi jich líto. A ti nahoře budou rádi, že najdou a odsoudí někoho, kdo za systém ani nemůže a mnohdy se s obtížemi zvláda.:-/ Kde jsou odbory ??? Ať se zastanou lidí u ČD a situaci začnou řešit a ne se jen přiživovat a nebo v takových situacích být po tichu.

0/0
16.7.2007 16:53

crm6

Re: Úspora

Aha, takže řešením je napumpovat další peníze ze státního rozpočtu do největšího českého ústavu sociální péče.

0/0
16.7.2007 17:09

corvus frugilegus

Re: Re: Úspora

Nic proti, ale nákup moderního zab. zařízení, které by zvýšilo úroveň zabezpečení a v ekonomickém pohledu umožnilo redukci zaměstnanců, má málo společného se sociální péčí. Bohužel mangement ČD se rozhodl jít cestou redukce zaměstnanců při zachování stávajících technologií. Jedním z nepřímých výsledků tohoto počínání je víkendová nehoda v Čerčanech. Tolik obecný trend na ČD.

Je smutné, že právě v Čerčanech je instalace moderněšího zabezpečení v rámci výstavby koridoru na spadnutí a stalo se co se stalo....

0/0
17.7.2007 8:35

HYC

Re: Úspora

"My nejsme neschopní flákači, jenom je nás málo" - to jsi chtěl říct? Nebuď trapný...

0/0
16.7.2007 18:45

Buster

Re: Úspora

Ale vždyť tam výpravčí byl !! Akorát že se zrovan střídali a asi blbě si sdělili info.

0/0
17.7.2007 12:06

sajamil

Re: Re: Úspora

Kdo někdy přišel z dráhou do styku tak ví, že zaskakování výpravčích jeden za druhého je zakázané, ale jinak běžná praxe. Drážní vyšetřovatel říká, že si jeden z nich potřeboval něco zařídit - ktoutí se jak had aby nemusel říci máme na dráze bordel, výpravčí za 30 táců měsíčně(za 32 hodin týdně) si potřeboval ve službě něco zařídit a tak v tu chvíli dělal jeden práci za dva, navíc se špatně domluvili o situaci.

0/0
17.7.2007 15:00

sajamil

Re: Re: Úspora

to nebylo střídání v pravém slova smyslu, byli spolu ve směně a jeden se potřeboval na chvilku ulejt.

0/0
17.7.2007 15:02

klimajan

nazor

R^

0/0
16.7.2007 14:48

Karel Sral

Strojvůdce Příhoda

Můžete si jistě všichni představit,

že se vlak jenom tak nedá zastavit,

že když se srazej' dvě lokomotivy,

jeden strojvůdce nezůstane živý.

Stará americká píseň otextovaná česky V+W

0/0
16.7.2007 14:34

kitr

Nehody se stávají a stávat budou.

Na lidech je, aby se z chyb poučili. Je jednoduché plivat na strojvedoucího, nebo výpravčího. Ti už teď musí mít takové výčitky, že bych v jejich kůži nechtěl být. Buďme rádi, že dráhu neřídí naši politici, protože by havárie díky jejich moudrosti  byly několikrát denně.

0/0
16.7.2007 13:29

malaloginka

Re: Nehody se stávají a stávat budou.

Oni ji vlastně řídí: úspory atd. a co dělají odbory ???? Ví někdo z vás vlastně jak se na dráze šetří ??? Tam , kde nemá. A jen poznámka, nebyl mi zveřejněn před chvílí příspěvek neobsahující nic, co bych nemohla napsat nebo právě prot, že by tomu mnoho lidí rozumělo.:-/

0/0
16.7.2007 16:56

malaloginka

Re: Re: Nehody se stávají a stávat budou.

Byl dodán, omlouvám se.

0/0
16.7.2007 16:56

regazzi

!!

Kde je Dušek ? Jaktože ted neni slyset ???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
16.7.2007 13:08

Péťa.

Re: !!

Co s tím má společného Dušek? 8-o

0/0
16.7.2007 16:40

malaloginka

Re: Re: !!

Přece to, že se často stávají různá nedopatření na stanicích a mimo ně, jen díky systému, který vládne a ten někdo nastavil : propustil lidi na malých stanicích atd. .... vlaky mají většinou zpoždění jen díky tomu, že se čeká až na příležitost, kde je výpravčí a kde se mohou vlaky křižovat. je spousta stanic, které jsou  zrušeny. Proto, kde jsou odbory a ti co o takových úsporách rozhodují ???

0/0
16.7.2007 17:00

crm6

Re: Re: Re: !!

Naivko. Odborářský boss tu není od toho, aby se staral o řadové zaměstnance. Dušek a jemu podobní si jen užívají za vaše peníze a vás používají jen jako prostředek pro vydupání dalších výhod pro sebe. Tolik k odborům.

0/0
16.7.2007 17:08

good_luck!

Stephenson

Jen aby ten náš vyšetřovatel nedošel k závěru, že viníkem je vynálezce lokomotivy....

ČD přece za nic nemohou, jen železničáři potřebují vyšší platy;-D

0/0
16.7.2007 12:51

Milenius

Zabezpecovaci technika

Bud selhala zabezpecovaci technika nebo to bylo selhani vice lidi, pokud by totiz rek vypravci strojvudcovi, ze muze jet a stal by tam vlak, tak i presto by mu svitila cervana a on by tam nesmel vjet - takze chyboval vypravci, ze jim rek, ze je tam volno a chyboval i strojvudce, protoze jel na cervenou

Pokud teda signalizace fungovala...

0/0
16.7.2007 12:22

javky

Re: Zabezpecovaci technika

Situace je složitější. Jednalo se o vjezd z "nesprávné" traťové koleje (tj. jízdu v protisměru; na druhé koleji byla výluka). Vjezd byl na přivolávací návěst, protože to tam za těchto podmínek jinak nelze. Strojvůdce zjevně nejednal podle předpisu o vjezdu na PN, protože se nechoval jako "vlak pravidelně zastavující, zpravený o vjezdu na obsazenou kolej". Signalista postavil vlakovou cestu na kolej s pantografem v protisměru (což se jeví jako silně nestandardní) a výpravčí dal pravděpodobně vysílačkou vlaku volno pro odjezd, ačkoli mu v cestě stál pantograf. Zabezpečovací zařízení za to nemohlo určitě, protože při vjezdu na přivolávací návěst je de facto mimo provoz. Koho v tom drážní inspekce vykoupe, se musíme nechat překvapit, máslo na hlavě mají všichni tři. Bude to o slovíčkaření :-/.

0/0
16.7.2007 13:14

drevak_patlak

Re: Re: Zabezpecovaci technika

Pro upřesnění, přivolávací návěst je nouzá návěst, která se používá tehdy, nefunguje-li zabezpečovací zařízení nebo pokud je potřeba udělat něco, co zabezpečovací zařízení neumí nebo nepovolí (např. vjezd na kolej obsazenou vlakem). V tomto případě byl nestandardní ten vjezd z nesprávné koleje (z levé), protože u té není vjezdové návěstidlo. Jediná možnost je tedy přestavět výhybky nezabezpečeně a na návěstidle u pravé koleje dát přivolávácí návěst.

Pokud s enemýlím, tak Čerčanské zab.zař. neumí kontrolovat obsazenost koleje a to se musí dělat ručně (očně). K tomu jsou tam dva signalisté a jeden venkovní výpravčí. Stanice je v oblouku a každý proto odpovídá za svůj obvod (nevidí na celé nádraží).

Nejpravděpodobněji tedy někdo z této trojice z nepochopitelného důvodu přehlédl či zapomněl na odstavený panťák a postavil průjezd přes tuto kolej. Máslo na hlavě má i fíra, který měl jet tak, aby před překážkou zastavil. Pokud mu ale výpravčí dal vysílačkou odjezd, jeho chyba to nebude.

0/0
16.7.2007 14:38

Pan Navratil

.

Podle všeho se tam dělá rekonstrukce a jezdí se na přivolávací návěst.

0/0
16.7.2007 13:24

Lancer

Draha

je zalozena na poradku. Zacina to neporadkem u vechtrovny a konci to srazkou vlaku.

0/0
16.7.2007 12:22

Janina7

Žádný viník nebude, žádný zpoždění nebylo.

Žádný viník nebude, žádný zpoždění nebylo. Odbory to zařídí, stát ( ty ) to zaplatí!

0/0
16.7.2007 11:34

kladnyhrdina

Re: Žádný viník nebude, žádný zpoždění nebylo.

Viník určitě bude. Na rozdíl od zametání průserů pod koberec, které je v našem socialistickém státě běžné, se nehody na železnici šetří velmi důsledně a viníci trestají velmi přísně. Mnohem přísněji, než jinde. A to i v případě, že se nejedná o trestný čin a že nabyly žádné následky. V Čerčanech bohužel byly.

0/0
16.7.2007 11:57

Bonelord

Čím, že toho výpravčího prohodili?

8-o

0/0
16.7.2007 10:59

Reinkarnace Obraceče kalendáře

.......

Nastoupil vystoupil .....

0/0
16.7.2007 10:54

RoninW

Re: .......

;-D očesal, a odjel.

0/0
16.7.2007 12:40

gagaryn

***

Může za to Topolánek nebo Paroubek?

Toť otázka.

0/0
16.7.2007 10:35

Monstrum Anonymič Anonymov

Jak to bylo

Výpravčí: Dostali jsme úkol, že přes Čerčany nikdo nesmí projet. A úkol jsme splnili ! :-P

0/0
16.7.2007 10:34

vver440

Re: Jak to bylo

R^

0/0
16.7.2007 10:36

karliak

Re: Jak to bylo

no tohle spis vypadalo, ze to byl primo ROZKAZ :D

0/0
16.7.2007 11:59

vver440

ty vlaky rozbil Dušek

společně s odborama

0/0
16.7.2007 9:54

corvus frugilegus

Re: ty vlaky rozbil Dušek

Můžete mi prosím podrobněji vysvětlit váš názor? Máte snad podezření, že pan Dušek s odboráři způsobily neznámou závadu zabezpečení žst. Čerčany? Pokud ano, pak se jedná o velmi závažnou skutečnost, kterou by jste měl neprodleně oznámit PČR a drážní inspekci!!

0/0
16.7.2007 10:13

xmen001

Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

Ty nejsi moc chápavý co? SLOVO: IRONIE, ti nic neříká? Dušek je především líny lempl a tlučhuba, nic víc.

0/0
16.7.2007 10:22

corvus frugilegus

Re: Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

Ironii samozřejmě chápu, ostatně tak byl myšlen i můj příspěvek. To zda je p. Dušek lempl a tlučhuba, nedokážu posoudit, na to  bych ho musel znát osobně, což samozřejmě neznám. Tudíž netroufám si vynášet takovéto soudy.

Pokud jde o příčinu, byl bych opatrný, neboť problém nepořádku v ČD je nejspíš mnohem hlubší. Ano,  volání odborů po lepších pracovních podmínkách v zadlužené organizaci  působí absurdně, na druhé straně řadoví zaměstnanci v provozu opravdu nejsou původci systémového bordelu na dráze. A právě na tyto poměrně hodně zodpovědné profese (strojvůdci, výpravčí) je vyvíjen v posledních letech neuvěřitelný tlak. Desítky hodin přesčasů jsou v podstatě zcela normální, stejně jako roztrhané směny. Jistě, přesčasy dělají skoro všichni, ale on je zde značný rozdíl v zodpovědnosti profese. Myslím, že odeslat mail bez přílohy, či na jinou adresu se už někdy povedlo každému, jenže srovnatelný omyl u výpravčího může mít při špatné souhře okolností následky jako o víkendu v Čerčanech.

0/0
16.7.2007 10:50

Janina7

Re: Re: Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

Když staří strojvedoucí dosluhují, proč se mladí nerukrutují? No přece, aby byly přesčasy!

0/0
16.7.2007 11:36

Prolinie

Re: Re: Re: Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

Jseš úplně mimo ... vyjadřuj se jen k věcem o kterých něco víš :-/ ....

0/0
16.7.2007 12:18

mamínek

Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

byste ;-€

0/0
16.7.2007 10:29

sojkal

Re: Re: ty vlaky rozbil Dušek

Toho si nevšímej, to je teď taková latina že odboráři ničí práci vzdělanců ve vedení podniku

0/0
16.7.2007 10:48

kladnyhrdina

Re: ty vlaky rozbil Dušek

Dušek je pako a většina slušnejch lidí na dráze se za něj stydí. Nevím, proč ho sem taháte.

0/0
16.7.2007 12:01

stastu

škoda

té lampy nahoře

0/0
16.7.2007 9:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.