Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Čerčanech se srazily vlaky, zemřel strojvedoucí

Na nádraží v Čerčanech na Benešovsku se po desáté hodině srazil rychlík s osobním vlakem. Střet nepřežil strojvedoucí pantografu, strojvedoucího rychlíku transportoval vrtulník do Motola. Osm cestujících se zranilo, pět skončilo v nemocnici. Nehodu zřejmě zavinilo lidské selhání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepe999 from Salford

Lempl dienstbeer se zblaznil....

Prej z hradu jde blba nalada...;-D;-D;-D:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
15.7.2007 13:31

AlejoCarpentier

Pravda

Nechapu proc to neubrzdili..je tam rovina museli se videt kilometru dopredu a ve stanici nemohli jet rychle...

0/0
15.7.2007 7:33

dejsipivo

Re: Pravda

Rovina na zhlaví a záhlaví od Senohrab není ani omylem.

0/0
15.7.2007 9:20

marzena

Re: Pravda

byl jsi tam vubec nekdy, ze mas tak chytry reci? nadrazi je smerem z Prahy v ostre pravotocive zatacce, navic ve vyhledu mohli zaclanet odstavene vlaky ne vedlejsich kolejich. Ten rychlik nemel sanci zabrzdit ani omylem..

0/0
16.7.2007 9:58

Hekynen

Jeli mi tam příbuzní...

...naštěstí jsou všichni tři OK a v pořádku.

0/0
14.7.2007 22:47

regazzi

Re: Jeli mi tam příbuzní...

A ty ?

0/0
15.7.2007 9:36

krakra

Proč

Zajímalo by mě jestly ten rychlík brzdil ?

Jestly jel 30 delší dobu, nebo jestly brzdil brzdil ale jenom na rychlost 30 km/h.

0/0
14.7.2007 22:41

upetr

Re: Proč

Ve které třídě jste vylezl ze základní školy, ve druhé? Slůvko "čeština" vám nic neříká?

0/0
15.7.2007 13:26

krakra

Re: Re: Proč

Popravdě řečeno mě vůbec můj pravopis nezajímá, je to zbytečná věc.

0/0
15.7.2007 21:21

krysar

Re: Re: Re: Proč

No jestli Ti nevadi, ze pak vypadas jako debil, proc ne ;-D

0/0
15.7.2007 23:29

krakra

Re: Re: Re: Re: Proč

Nevím kdo tady v diskuzi o vlakovém neštěstí bleje něco češtině......:-©

0/0
16.7.2007 9:13

konzerva v plechovce

Chudák

strojvůdce.

0/0
14.7.2007 22:14

ales1979

Pantograf

Ta fotka zvednuteho pantografu me pripomela dokument National Geographic o vyvoji technologii zabranujici destruktivnim srazkam vlaku. V tom dokumentu se podobne zabery zvednutych vlaku objevovali nekdy na zacatku 20 stoleti u drevenych konstrukci vlaku. Docela jsem koukal, co se muze v takovehle rychlosti s timhle typem vlaku stat.

0/0
14.7.2007 21:53

Warťan

Re: Pantograf

Může, vždyť je to lehká motorová jednotka určená k častému zastavování a rozjíždění. Je to v podstatě taková těžší a rychlejší tramvaj. Na druhé straně těžká lokomotiva s vagony, to vše určené pro dálkovou rychlíkovou vozbu a oproti "panťáku" mohutné a těžké (a hlavně rozjeté).

Paradoxně velmi kvalitní a bytelná konstrukce lokomotivy Škoda zachránila jejího strojvedoucího, druhého bohužel zabila, na druhou stranu lehký panťák zabránil velmi těžkým zraněním desítek lidí tím, že pohltil velmi značnou část pohybové energie toho rychlíku. Kdyby se takto srazily stejné typy vlaků, bylo by to nesrovnatelně horší jak pro oba strojvedoucí, tak pro cestující.

Nebyl jsem sice u té srážky, ale mrzí mě, že oba zůstali na svých stanovištích a nestačili utéct z vlaku/do strojovny. Je tam zatáčka a asi viděli pozdě, že jsou proti sobě...

0/0
14.7.2007 22:20

JTB

Re: Re: Pantograf

Počkej, počkej...čelní vůz žabotlamu mu skoro 60 tun, eso něco přes 80..to není zas takový rozdíl...

Při třicítce musí přece udržet rám nějakou pevnost a tuhost, ne se rozlomit. Nehody v takových rychlostech obvykle nekončí šroťákem ani pro jedno z vozidel...

0/0
14.7.2007 23:00

Warťan

Re: Re: Re: Pantograf

Velký rozdíl to sice moc není, ale podívej se na konstrukci lokomotivy a vozu jednotky. Zatímco Škodovka je kratší a vyplněná množstvím výztuh, na kterých jsou usazeny strojní součásti, tak pantograf je v podstatě dutý a jediné dvě "hutné" části jsou části nad podvozky s elektromotory, kompresorem a kontrolerem aj.. Když tato část dostane tvrdý náraz, tak se to v té "měkčí" části zlomí a to se přesně stalo, asi poté, co se vozy za prvním průchodem srazily k sobě a ta síla neměla kam jinam utéct. Je taky možné, že mohl být už narušený rám... Tak dalece zase neznám, jak tyto jednotky procházejí opravami a rekonstrukcemi. Vzhledem k původnímu typu oken bych tipoval, že nějakou velkou generálkou v poslední době zatím neprošla, ale to už hádám..

0/0
14.7.2007 23:24

mlada_fronta

Re: Re: Re: Re: Pantograf

Ja si myslim, ze podle toho, co se stalo s celem zabotlamu (v podstate je zlomeny a ohnuty dolu, az skoro k zemi), sehralo klicovou roli to, ze pantak 451 neni vybaven klasickymi narazniky a kuplem, ale automatickym sprahlem systemu Scharfenberg. Tak pravdepodobne doslo k tomu, ze narazniky Skodovky si pantak "pridrzely" u zeme a potom jedinou moznou deformaci bylo zlomeni skrine celniho vozu. Ta sama asi nema tech skoro 60 tun, protoze podvozky evidentne podle fotek zustaly na kolejich a v nich jsou trakcni motory, coz bych rekl ze je podstatna hmotnost vozu.

Chudak fyra.

0/0
15.7.2007 0:40

fedorko

Snad nepujde 451 048-3 do šrotu...

Snad nepujde 451 048-3 do šrotu... zde je ještě v plné kráse:

http://trainweb.cz/imgloko/451/451048.jpg  :-(

0/0
14.7.2007 21:24

Warťan

Re: Snad nepujde 451 048-3 do šrotu...

To asi půjde...:-/ Smutek nad rozbitím stroje ovšem u mě ustoupil po tom, co jsem zjistil, že jenom plechy to neodnesly...;-(

0/0
14.7.2007 21:26

JTB

Re: Snad nepujde 451 048-3 do šrotu...

To, co jsem viděl, mě nutí spíš se radovat, že zase jeden žabotlam už si nezajezdí a nestihne se rozsekat někde na trati i s pár sty lidí. Jak z papíru....

(a to mám žabáky celkem rád, navzdory nekulturnímu cestování; z okna je docela rád poslouchám...ale to je už asi poslední zbytek sympatií)

0/0
14.7.2007 22:48

Warťan

Re: Re: Snad nepujde 451 048-3 do šrotu...

Jistě jsi dobrý konstruktér a máš už narýsovanou jednotku, která vydrží v provozu déle, než konstrukčně více než 40 let staré "žabotlamy" a bude i přes značný podíl hliníku a laminátu mnohem bezpečnější.

A jistě jsi i dobrý finanční magnát připravený odkoupit nějaké akcie drah a vložit do společného kapitálu mnoho desítek milionů na obnovu vozového parku.:-) Už se těším.;-)

0/0
14.7.2007 23:05

Warťan

Systém

Než zapomenu, rychlá reakce na jedoho Pekelně Nakrknutého: Přesčasy dělají sice statisíce lidí, ale pokud je dělají v kanceláři, nebo na krámech apod. opravdu mě to nedojímá, kolikrát to dělají ještě rádi... Když něco zkazí, papír se roztrhá, nebo upadne jogurt, ale zaměstnanci dopravy, energetici a podobné profese SE MUSÍ VYSPAT a odpočívat!! Tam jde totiž o životy nejen vlastní a o nedozírné materiální škody...

Teď už můj názor na srážku: Je to dle mého i částečně právě systémová chyba celé společnosti. Kdo se o to trochu zajímá ví, že strojvedoucí, výpravčí a asi většina zaměstnanců provozu (nikoliv ředitelství) pracuje pod velikým tlakem, právě se zmíněnými přesčasy, mají strach o práci a tresty a kontroly číhají, jen aby se mohly strhávat peníze... Do toho všeho urputné šetření, posilované ještě rostoucí soukromou konkurencí na dráze a zvýšeným podílem autobusové a IAD dopravy, která bere drahám lidi. V této atmosféře, jak jistě každý soudný člověk musí uznat, se zrovna nepracuje

0/0
14.7.2007 21:19

Warťan

Re: Systém

...nejlépe a znovu opakuji, nemá to tak být, protože jde o životy a obrovské peníze.

Toho strojvedoucího je mi neskutečně líto, to si nikdo nedovede představit.;-( A jsem opravdu nadšený z toho, že cestující z rychlíku, kteří právě přežili velmi zlou srážku, nenapadne nic jiného, než si to co nejrychleji fotit.;-€ Je mi z toho na:-©. Styďte se, kdo jste to fotili a tohle si čtete! Gratuluji, máte se čím chlubit známým a kamarádům. Úlovek roku, rozsekaný vlak a zmařený život...

Na Čerčanském nádraží jsem byl po celý rok nejméně 2x týdně, v létě a i jindy v podstatě obden, byla to moje přestupní stanice na Posázaví. Je to velmi poklidné a pěkné nádraží u ještě hezčího městečka. Tohle se nemělo stát.

0/0
14.7.2007 21:25

blekkal

Re: Re: Systém

Takže bychom se mohli shodnout na tom, že trápící se ČD by konečně mohly dostat ránu z milosti, nebo ne?

On na to existuje ještě jiný pohled. Pohled na neschopnou organizaci, vláčenou odboráři a jejich politickými cíli, arogantní zaměstnanci chovající se k pasažérům dost často jako hovada, špína, nespolehlivost, neschopnost inovovat, zlepšovat služby. Organizace zamrzlá hluboko v levicové totalitě.

Mám s vlaky dost vlastních zkušeností, abych tam nelezl, pokud nebudu muset. A rozhodně to není vinou jiných typů dopravy - pokud totiž někdo poskytuje o řád lepší služby levněji, není to vina, ale přínos.

Pokud už někdo fotil, tak fotil. Cílem fotografa je mít originální fotku, jako je cílem boxera někoho dostat do bezvědomí. Smiř se s tím. A možná se podívej, jaké fotky vyhrávají ceny - čmelák na kytce to zpravidla nebude, hořící člověk ano.

0/0
14.7.2007 21:40

JTB

Re: Re: Re: Systém

Asi stejně relevantní komentář, jako kdyby o tobě někdo prohlásil, že jsi debül a flákač, neboť diskutuješ na idnesu.

0/0
14.7.2007 22:50

jarkaz

Re: Re: Re: Systém

Podle mých zkušeností z posledních asi 8 let se mi zdá, že zaměstnanci drah prošli školením asertivního chování, neboť se ke mně chovali (a dosud chovají) vždy náramně. Od panťáků (běžná služebka Benešov - Praha) až po cestu s mnoha bágly mezinárodním rychlíkem na různé směry. Mám za sebou pravidelné 200 km cestování po dobu pěti let z doby před 25 lety, kdy bylo lecčemu jinak.

A když se staví koridor na nejmíň dvou tratích, divím se, že se nestalo zatím nic horšího.

Drahám obecně věřím. Je fakt, že při srovnání s cenami jiných přepravců vycházejí hůř, ale cesta vlakem má zase jiné výhody.

P.S. Na fotce mám asi radši ty čmeláky.

0/0
16.7.2007 14:15

Tomáš Nemravný

Re: Re: Systém

A co ty cestující z rychlíku mělo napadnout jiného? Jít holýma prackama vysvobozovat oběti, když i hasičům s profesionální technikou to trvalo několik hodin :-/?

0/0
14.7.2007 21:58

Warťan

Re: Re: Re: Systém

Jo, měli telefonovat do bulvárních redakcí, aby si měli druhý den co číst...;-€ Vstanu, spočítám kosti a zavazadla a jdu si sednout do čekárny, kde počkám na nejbližší "něco" co mě odveze tam, kam jsem chtěl původně jet... Zajímavá je jedna věc- když lidi jsou svědky přepadení, nebo infarktu, vandalismu, tak jsou v pohodě a dělají, že nic. Ale když se stane neštěstí cizímu, nebo dojde k nehodě, tak honem honem, fotky, honem před kameru a hrát si na znalce, přitom celou cestu prospí, nebo proposlouchají mp3 a to jsou najednou aktivní a div se nepřetrhnou... Z této typicky české povahy se mi dělá úplně nanic.:-©

0/0
14.7.2007 22:42

bron

Re: Re: Re: Re: Systém

No tak takto uvedomele cestujici snad nenajdes nikde na svete. Kdyz clovek pospava a posloucha mp3, a najednou se po narazu ocitne na jinem sedadle, cestujicim nebo na podlaze, anebo se zavazadlem na hlave, tak si rozhodne flegmaticky nesbali zavazadla a neodporouci se do jakesi cekarny v nezname stanici pospavat dal... Snad i ten nejvetsi flegmos se aspon zepta co se stalo, a ostatni se pujdou podivat a kdyz vidi neco exotickeho, jako napr. dve lokomotivy na sobe, tak si to zkratka vyfoti... Z ceskou povahou to nema co delat.

0/0
15.7.2007 1:11

honzarov

jak stávku

já dnes viděl a slyšel cikána v televizi jak říká , že když ta senátorka neodstoupí , tak budou stávkovat ! asi půjdou do práce ;-D

0/0
14.7.2007 21:02

mars777

Re: jak stávku

Odmietnu si prebrať na pošte sociálne dávky ;-D

0/0
14.7.2007 23:12

rybizek

Kazdopadne by mel Dusek zpunktovat nejakou stavku!

0/0
14.7.2007 19:01

dominus_et_deus

Re: Kazdopadne by mel Dusek zpunktovat nejakou stavku!

rybízku, kolik bere ten tvuj proletářskej parchant za sbírání míčků na tenisovém kurtu?

0/0
14.7.2007 19:21

starej_vul

Re: Kazdopadne by mel Dusek zpunktovat nejakou stavku!

To by měl. A vzít ssebou toho blba od strojvedoucích. Kvůli těmto blbečkům jsem přišel na věky věkův o týden dovolené. Všichni pracující děkují Duškovi za prozíravou sociální politiku.

0/0
14.7.2007 23:56

Koudelka-František

STROJVEDOUCÍ

Dobře mu tak, szulínovi, co za to leze, když neumí vyskočit?:-/

0/0
14.7.2007 18:19

Rada8

Re: STROJVEDOUCÍ

ty jsi fakt nechutnej exemplář:-©

0/0
14.7.2007 18:38

Soulburner forever

Re: STROJVEDOUCÍ

chcípni ty pičo zkur vená!!!:-©:-©

0/0
14.7.2007 18:54

dominus_et_deus

Re: STROJVEDOUCÍ

jsi tupé prase.  

0/0
14.7.2007 19:21

dislektik-idnes si na mě zasedla

jedna věc se mi líbí v Německu když se vyproštují ranění či mrtví

tak je policisté nebo hasiči zakrývají aby fotografové neměly co fotit !!!

0/0
14.7.2007 17:13

NORDMAN

Re: jedna věc se mi líbí v Německu když se vyproštují ranění či mrtví

Souhlas, tak to ma byt R^

A jeste se mi libila jedna historka, kterou mi vypravel jeden nemecky zachranar, sanitak, co pracoval na tom malem pojizdnem operacnim sale: Byl privolan k vetsi bouracce na dalnici a vedle dalnice na trave lezelo dite v bezvedomi. A nad nim se naklanel cumil. Sanitak se ho klidne zeptal "Vy jste lekar?" a chlapek odpovedel "Ne ja se jen tak divam". Sanitak vzal toho chlapka, jak ten byl v predklonu, naplno pesti do ksichtu a cumil se samozrejme slozil. Pozdeji se cumil dozvedel, ze nema cenu si stezovat na postup sanitaka, protoze tim jen riskuje trestni oznameni za neposkytnuti prvni pomoci a za omezovani zachranych praci. Dalsi konstruktivni reseni od sousedu, nicht wahr?! ;-)

0/0
14.7.2007 20:22

karel60

Re: Re: jedna věc se mi líbí v Německu když se vyproštují ranění či mrtví

V ČR se saniťák ještě musí bát, aby ho "pacient" nezkopal a nezmlátil.

0/0
14.7.2007 20:29

nowas2

Re: Re: jedna věc se mi líbí v Německu když se vyproštují ranění či mrtví

Takze kdyby neodborne pomohl a neco decku udelal, tak by popotahovali za co? Poskytnuti prvni pomoci je privolani zachrane sluzby a ta uz evidentne byla na miste.

0/0
14.7.2007 21:39

dislektik-idnes si na mě zasedla

chudáci mašinfíry spoléhat nadruhé a takhle to dopadne

to raději řidičem nákladáku

0/0
14.7.2007 16:58

luko5

Re: chudáci mašinfíry spoléhat nadruhé a takhle to dopadne

Riziko je kamioňáků ale vyšší.

0/0
14.7.2007 17:05

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: chudáci mašinfíry spoléhat nadruhé a takhle to dopadne

procentuálně ano ale když někdo cizí udělá  chybu tak to moc nevobseru když ji udělám já mám průser já ale dát svou bezpečnost někomu cizímu do rukou ani náhodou !

0/0
14.7.2007 17:10

pekelně nakrknuté neutrino

České dráhy opět válí ...

... odborářská pakáž by místo vymýšlení stávek mohla raději začít pracovat :-)

0/0
14.7.2007 16:05

blekkal

Re: České dráhy opět válí ...

Se prober. Ty jsi někdy viděl pracovat proletáře bez přinucení? A odborářem se stávají právě proto, aby je nikdo nutit nemohl, ne?

Nebo je to proto, aby pomohli nějakému jejich soudruhovi ke kariéře?

?

0/0
14.7.2007 16:17

Ludek_II

Re: České dráhy opět válí ...

Se vas chci zeptat - jak vite, ze zmineni strojvudci byli odborove organizovani ?Jsem take u drah a v odborech nejsem.

Kdyz se vsici tak valime, proc nejdete mezi nas ?? 8-o Jste teda sam proti sobe a asi teda jen zavidite.

Pro vase info - je nas dost, kteri delaji prescasy jak nikdy. Osobne udelam do roka cca 200 hodin prescasu a to nepocitam cas, ktery zamestnavateli venuji ZDARMA, jelikoz mame smeny pretrhane jak prase /15hodin v praci - zaplaceno 9 hodin/

0/0
14.7.2007 16:36

pekelně nakrknuté neutrino

Re: Re: České dráhy opět válí ...

Milý pane Luďku, nepředpokládám, že viníky nehody byli strojvůdci ...

Hodiny zadarmo dělají v práci v této zemi kromě i Vás i statisíce dalších lidí včetně mě, takže tímto mě rozhodně nedojmete ;-)

Ale jenom Vaši odborářští kolegové si dovolují prudit hrozbou stávky svoje okolí a to ještě při tom bordelu, který ve vaší firmě vládne :-)

A mezi vás nepůjdu, protože mě nuda v práci a nudná práce nebere ;-D

0/0
14.7.2007 16:57

Ludek_II

Re: Re: Re: České dráhy opět válí ...

nevite o cem mluvite - jak vidite, tak nudna ta prace zase neni :-/

O tom, ze v nasi forme je bordel se vama nepru. Bordel tam je. Ale neni mou praci tento bordel resit. Ja si resim sve veci jak nejlepe umim.

0/0
14.7.2007 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.