Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Český autobus, kterému ve středu zakázali němečtí policisté pokračovat v cestě kvůli extrémně špatnému technickému stavu, ukázal na vážný problém. Někteří tuzemští dopravci si příliš nelámou hlavu s tím, jak vozí své cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fox Foxinus

NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládními strukturami dnešní ČR!!! UVEDENO JMENOVITĚ!!! http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika

NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládními strukturami dnešní ČR!!! UVEDENO JMENOVITĚ!!! http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika

PO 18-TI LETECH "SAMETOVÉ REVOLUCE" PŘEKVAPENÍ JEN PRO POLITICKÉ HLUPÁKY, ANEBO DOBŘE PLACENÉ ČESKÉ NOVINÁŘE V CIZÍCH SLUŽBÁCH: Nejdůležitější polistopadoví "revoluční" ministři - vnitra a obrany - pracovali pro StB (KGB, GRU...)!!!

http://www.cibulka.net/petr/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=13

UMĚNÍ VÁLKY: TŘINÁCT ZLATÝCH PRAVIDEL, JAK PORAZIT PROTIVNÍKA BEZ BOJE A ANIŽ TO TUŠÍ: NEJVYŠŠÍ ŠKOLA INFILTRACE A POLITICKO-MASMEDIÁLNÍCH MANIPULACÍ

http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika    

0/0
16.7.2007 15:10

mhh

Kdo chce kvalitu, musí platit.

když si najmete autobus a chcete na tom ušetřit, většinou je ta nízká cena něčím vykoupena - technickým stavem vozu, přetížením celkové hmotnosti, dodatečným doplatkem kvůli záměrně podhodnocené předběžné faktuře, atd. Kdo chce kvalitu, musí platit - pokud tomu autobusu bylo zakázáno vycestovat,  nemuselo být až takovým problémem sehnat náhradního dopravce - pokud ovšem původní cena za zájezd nebyla poněkud výhodnější ;-)

0/0
16.7.2007 11:40

chroustík

Možná by měl někdo mrknout,

co jezdí za aoutobusy se zaměstnanci z firmy Foxconn v Pardubicích. Ze směny a na směnu. To jsou prosím autobusy vyřazené v Dopravním podniku Hradec Králové (!) Takže asi něco budou mít odkrouceno. No a o dodržení obsazenosti raději nemluvit.

0/0
16.7.2007 8:09

zpetak

Autobusy.

Jsem obyvatel Severočeského kraje.Jak asi víte, náš "milý" šéf kraje se pohádal ( asi dostal malou obálku) s ČSAD Ústí nad Labem.Zrušil s nimi spolupráci a nasmlouval firmy až z Moravy.Ty mají katastrofický vozový park.V civilizovaném světě by na silnici nesměl.A teď jim vyhrožuje ( "milý" šéf kraje) sankcema za technický stav jejich autobusů.A sám je nasmlouval.Bože....koho to ti lidé volí.Včera jsem přijel z dovolené ze Středních čech.Starou Karosu jsem tam neviděl.Kraj jsem zcestoval většinou autobusy.Na linkách tam jsou autobusy i s klimatizací.Kdo mi prodá pistoli?

0/0
15.7.2007 12:33

hakbus

Staré autubusy

Dovolím si reagovat na tento článek.Problém není ve věku autobusu se kterými se vozí lidi,to je důsledek činnosti těch lidí kterí řídí dopravu v naší republice.Jak je možné,že dopravci kteří pobírají dotace od státu kraje či města chtějí dotaci do výše nákladů třeba i 30Kč za 1km a potom se stejným autobusem jezdí klidně i za 19Kč za kilometr a tím vlastně ničí cenu na trhu.Až budou velké firmy jezdit za vlastní peníze a ne za státní dotace a bude se cena srovnávat s cenou za dopravu v zemích jako Německo nebo Holandsko budou imalí dopravci moci chtít za svojí práci více peněz a bude snadnější investovat do nákupu novějších autobusů.Jinak firma která má ty žluté autobusy se samozřejmě živí hlavně něčím jiným a toto je asi koníček hlavně dobrá reklama.Jen si myslím,že pobíhání stevardky po autobuse který jede po dálnici 90 a více je hazard protože až jednou bude potřeba opravdu prudce zabrzdit nebo do někoho takový bus vrazí je ze stevardky mrzáček nebo mrtváček.

0/0
14.7.2007 19:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

to že zde jezdí staré plechovky na to přišly teda brzo když životnost autobusu v městském provoze je 6 let

0/0
14.7.2007 17:03

beatrizz

aktualni zkusenost s dalkovymi autobusy

asi pred mesicem jsem jela do Rennes s Eurolines.Bus,do ktereho jsme nastoupili v Praze v 10 vecer,to vydrzel do 2rano,kdy nam ridici na odpocivadle v Nem. oznamili,ze tenhle dal nepojede a ze dalsi je na ceste. Po 1,5hod jsme vyjeli novym busem dal.Nastaly ale dalsi komlikace,svitila nejaka kontrolka,ktera svitit nemela,ale protoze ridici nemohli najit manual,volali-za jizdy-kam mohli,aby zjistili,co to je. V Parizi se snazili najit cloveka,se kterym chteli problem prodiskutovat,ale nenasli,tak se rozhodli,ze to-cituji-risknou. Na dalsi zastavce ridic nasel manual,kde psali,ze pokud toto sviti,ma vyhledat nejblizsi servis,kam muze dojet v nouzovem rezimu. Ridic se toho chytl a vzhledem k celkovemu zpozdeni a sve blizici se prestavce dojel v nouzovem rezimu do Rennes.

S Eurolines absolvuju cestu do Francie poosme a podobne problemy me potkaly poprve.ale na zpatecni cestu se moc netesim:-/

0/0
14.7.2007 15:32

Deleter

.

Marně přemýšlím, co by mne přinutilo jet do Francie autobusem.8-o

0/0
15.7.2007 12:18

beatrizz

Re: .

Me treba financni situace-nikdy nevim dopredu presne datum a letenky na posledni chvili zrovna levne nebyvaji-zaplatit pres 10tis. nebo 3,5tis. je pro me jako studentku dost rozdil...vlak se nevyplati uz vubec.

0/0
15.7.2007 14:38

jirikxxxxx

Bezpečnostní pásy

Jel jsem před týdnem busem z Chorvatska - dobrý zážitek, sdělili nám, že je nutné používat bezupečnostní pásy v busu, za nedodržení tučná pokutas, kterou plati každý nepřipoutaný sám a jedinej háček to mělo ten, že bus nebyl těmito pásy vybaven. ;-D

0/0
14.7.2007 14:08

zo

jen tak o stk

Asi něco bude na těch STK že se tam uplácí.Ale moje osobní zkušenosti jsou více než skvělé.Dokonce mi monohdy udělali věci které vůbec STK nepožaduje.Takže z mé strany je s STK naprostá spokojenost.A nejvíce se bavím když jim přístroje fy BOSCH na měření emisí vykazují téměř nulové hodnoty.Již několikráte mi měřili emise několikrát po sobě aby vůbec něco naměřili.Tak nevím jestli normy EU jsou tak měkké?Nebo špatně nastavené přístroje?Jednalo se o Mazdu6 rok výroby 2003.Takže mě STK vyhovuje.Ochota pracovníků STK změřit kdejakou kravinu která jde na autě změřit mě fascinovala.Prošli se mnou osobně celou prohlídku, ukázali věci o kterých jsem neměl zhola tušení.Takže ostravská STK  u Makra má u mě osobně 1 s hvězdičkou.R^

0/0
14.7.2007 12:09

zo

Re: jen tak o stk

A jenom poznámečku.Stejně velice dobrý pocit mám i ze samotného servisu Autolaros Mazda Ostrava Hrabová.Naprosto skvělé služby.Srovnám li to jak se mnou zacházeli ve Škoda servisu jen o pár kilometrů dál tak jsem si připadal jako v jiném světě.Mazda - ochota, příjemné vystupování, rychlost s jakou vždy byl servis proveden byla a je ohromující.A jestli řekli že auto bude připraveno k odběru ve 4 odpoledne tak to auto tam vždy stálo, umyté a vyčištěné v přesně stanovený čas.Což se o Automontu v Ostravě nedá vůbec říci.Takže vše je, jen a jen v lidech a o lidech.Mazda - perfektní záznam o vozidle v počítači s veškerými servisními zásahy.I když popravdě řečeno, moc jich nebylo.Ale i tak mají u mě osobně taky velkou jedničku s *.R^

0/0
14.7.2007 12:16

buxus

Re: Re: jen tak o stk

Měl jsem Mazdu 3 (1,8 l) - což byl skvělý a spolehlivý vůz. Se servisy Mazda jsem udělal různé zkušenosti. Příbram byla třeba dobrá, ale v Praze na Spořilově by nejraději do účtu připočítali i vysoký tlak pana vedoucího. Nikde jinde mi předtím ani potom neúčtovali "ekologický poplatek" jako samostatnou položku.

0/0
14.7.2007 12:26

old fashioned Vince III....

v Buřtostánu nebude

civilizovaný pořádek ještě nejméně 100 let...poor CR:-/

0/0
14.7.2007 11:58

oldbeat

Ze článku je málo zřejmé, že nejhorší autobusy vozí naše děti !!!!!!!!!!

0/0
14.7.2007 11:44

oldbeat

Ze článku je málo zřejmé, že nejhorší autobusy vozí naše děti !!!!!!!!!!

Posuďtě sami až někdy uvidíte před školou autobus a děti natěšené na výlet.  Většinou si účtují výrazně nižší částky za jeden km.

S novými busauty je totiž problém, děti v nich dokáží udělat škodu za několik tisíc a navíc jsou drahé a školy nemají peníze . . .

Jak z toho dovnitř ? Já nevím .

0/0
14.7.2007 11:31

useknutahlava

Re: Ze článku je málo zřejmé, že nejhorší autobusy vozí naše děti !!!!!!!!!!

Školní výlety obvykle platí rodiče dětí, nikoliv školy.

0/0
15.7.2007 11:36

Deleter

Re: Re: Ze článku je málo zřejmé, že nejhorší autobusy vozí naše děti !!!!!!!!!!

Smlouvu s dopravcem uzavírá škola.

0/0
15.7.2007 12:12

jakoho

výrobce

velice jednoduše vydělané peníze. takový bus je na  pět tun, 50 lidí po 80 kilech a co zůstane na kufry??? V rakousku zapletíte pokutu za váhu a jedete dál. nějak to nejde dohromady, že? je to stále do kola někdo vymyslí předpis, ale realizace už není možná, tak se to pytlikuje jak se dá.

0/0
14.7.2007 10:57

jakoho

MŮŽETE SI ZA TO SAMI

PROBOHA LIDI, KDE TO JSTE??? A KDO ZA TY PŘETÍŽENÉ BUSY MŮŽE??? ..... ŘIDIČ!!!!  KAŽDÝ TÝDEN NAKLÁDÁM VÁS, KTEŘÍ JEDETE NA DOVOLENOU A KOLIKRÁT SE TO NEDÁ ANI VE DVOU ZVEDNOUT.JAK SE BUDETE TVÁŘIT AŽ ŘIDIČ ŘEKNE TO JE TĚŽKÉ TO NEBUDE BRÁT?! SÁHNĚTE SI DO SVĚDOMÍ KOLIK VĚCÍ VOZÍTE ZBYTEČNĚ SEBOU.

0/0
14.7.2007 10:27

buxus

To je úsměvné

Kdo těm lidem prodává jízdenky/zájezdy a kdo určuje podmínky přepravy (včetně povoleného množství/hmotnosti zavazadel). Kdo ručí za technický stav vozidla a za to, že není přetížené. Cestující?

0/0
14.7.2007 10:57

moopy2

Re: To je úsměvné

on má pravdu v tom, že nějací lidi si to pletou s nákladákem... fakt sebou někteří JZDáci tahahí kde co..hlavně to co si sklidem mužou koupit až na místě.

0/0
14.7.2007 11:21

Homer1

Re: Re: To je úsměvné

tywoe, a řekni mi kde v Řecku seženeš pro taťku těch 20 konzerv origoš českého lančmítu co za ten týden spořádá??? A něco to prostě váží, to se nedá nic dělat. Přece Homolkovi nebudou hladovět, navíc v zahraničí, žejo mámo, no néééé?

0/0
14.7.2007 11:31

moopy2

Re: Re: Re: To je úsměvné

no..to je fakt...ale to už fakt musí být megaJZDák, že do řekcka jede busem..to by mě zabilo..ale lančmít a pivo..nejlépe ve skle, z plechovky to přece tak nechutná..si tahne každej...

0/0
14.7.2007 11:36

buxus

Re: Re: To je úsměvné

To je sice všechno hezké, ale ale kdo odpovídá za to, že autobus nepřekračuje při provozu hmostnostní limity uvedené v technickém průkazu? Přepravce musí vydat podmínky přepravy, předem s nimi seznámit cestující a pokud někdo z nich překročí váhový limit, tak si laskave něchá luncheon meat a plechovky s pivem v úschovně na autobusovém nádraží. V opačném případě nese odpovědnost přepravce a jeho zaměstnanci - je totiž jen a jen jejich problém jak si zajistí, aby nevyjeli s přetíženým autobusem.

0/0
14.7.2007 11:46

jakoho

Re: Re: Re: To je úsměvné

ALE POZOR STÁLE VŠE ŠPATNĚ KDO PORUŠUJE SMLOUVU PRVNÍ KAŽDÝ KLIENT MÁ VE SMLOUVĚ NAPSÁNO KOLIK SI MŮŽE VZÍT SEBOU.STJENĚ SI BERE PIVO SEBOU JEN PROTOŽE SI U NÁS KOUPÍ LEVNĚ ZA TŘI KORUNY V LIDLU A PIJE STEJNÝ PATOK JAKO JINDE

0/0
14.7.2007 18:40

OttoCZ

Zázračný IS

Úžasný informační systém vše zázračně vyřeší. Tak tomu snad "věří" pouze Ministerstvo dopravy. ;-D

Pokud chcete tento problém OPRAVDU vyřešit, tak to jde jediným způsobem. Důsledně provádět policejní kontroly automobilů jezdících po ČR a u každého takto odhaleného vraku jít tvrdě po stanici STK, která povolení vydala, aby měli kontrolóři už předem strach a vůbec o nějakém přijímání úplatků ani nepřemýšleli!

0/0
14.7.2007 9:48

richu_ch

Re: Zázračný IS

R^ ale ma to hacek: to by si policajti nasrali do vlastniho hnizda ...

0/0
14.7.2007 9:49

Homer1

Re: Re: Zázračný IS

bať, přece to nerozrýpají když z úplatků co tečou do STK berou švestky minimálně 50%...

0/0
14.7.2007 11:32

britanika

Re: Zázračný IS

Proc to neni mozne delat jako pri ceste letadlem? Kdyz letite za ocean, tak muzete mit 2 kufry o vaze 23 kg. kazde kilo platite navic a pekne tucne. kazdy si pak rozmysli tahat sebou konzervy a pivo.

0/0
16.7.2007 4:10

Já, Claudius

Já si myslím

že se tady pletou dohromady dva pojmy. Co je staré, ještě pořád může být v perfektním stavu, a naopak...

0/0
14.7.2007 9:01

buxus

Re: Já si myslím

To je sice teoreticky pravda, jenže v reálném životě ten, kdo nemá na pravidelnou obměnu vozového parku, dost často šetří i na údržbě stávajících vozidel.

0/0
14.7.2007 9:10

OttoCZ

Re: Re: Já si myslím

Tak Tak. Myslím, že poměr množství veteránů na množství vraků bude hodně zanedbatelná cifra.

0/0
14.7.2007 9:50

fantomas III

Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Podnikatelé z ODS nakupují vyřazené autobusy a chtějí na nich vydělávat za každou cenu,žádná bezpečnost je nezajímá.

0/0
14.7.2007 8:30

buxus

Re: Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Opakuješ se. Tohle jsi tady psal už fandil, ale to si skutečně myslíš, že všichni ostatní autodopravci co v ODS nejsou, mají jen nové či zánovní autobusy a v perfektním stavu?

0/0
14.7.2007 8:37

Kocourek69

Re: Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Kdyby jenom to. Onehdá jsem byl svědkem toho, že soukromý dopravce odjel z nádraží o 15 minut dříve nežli bylo uvedeno na jízdním řádu. Kdyby toto udělal zaměstnanec u ČSAD, či jak se ty nástupnické firmy jmenují, tak jej za to vyrazí, anebo by mu alespoň sebrali prémie.

0/0
14.7.2007 8:47

tolan

Výkřik pitomce - bez komentáře.

Pouze ODS zřejmě pracuje v autobusové dopravě. Ostatní podnikají v letecké dopravě, nebo jako ČSS(d) v sexu.

0/0
14.7.2007 9:44

crm6

Re: Výkřik pitomce - bez komentáře.

Pro upřesnění, ČSSD jede v kakau a LTO. ;-)

0/0
14.7.2007 12:31

Anastaz01

Re: Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Jak můžete prosím Vás napsat tak nehoráznou krávovinu?

0/0
14.7.2007 10:26

Homer1

Re: Rakve na silnicích: staré a přetížené autobusy

Dokud "podnikatelé z ODS" budou provozovat tyto vraky a v nich vozit "socanskou lůzu" jako jsi ty a tobě podobní, a bude tyto plně naložené busy pouštět do propasti - je přece vše v pořádku....

0/0
14.7.2007 11:34

VLDX

Kultura Českého cestování...

...nebýt firem jako je Student Agency, tak tady dodnes jezdíme ve starých rezatých křápech Karosa a nikoho by to nezajímalo. :-© Tady tito mikro dopravci pokud si nemůžou dovolit nový autobus, tak ať raději skončí nebo se přeorientují na mikrobusy, které nejsou tak drahé na pořízení. Jen by mě zajímalo, která dopravní firma dnes v ČR proplatí plnou cenu letenky, pokud nestihnete let díky nějaké události s busem. Pokud vím proplácí pouze Student Agency!

0/0
14.7.2007 8:23

Koudelka-František

Re: Kultura Českého cestování...

JASNĚ PANE JANČURO, VEZMĚTE SI PRÁŠEK  A ZASE SI LEHNĚTE.

0/0
14.7.2007 8:29

richu_ch

Re: Re: Kultura Českého cestování...

;-D koudelka ma dneska formu

0/0
14.7.2007 9:51

jakoho

Re: Kultura Českého cestování...

A co ty časté nehody autobusu od Student Agency????? a porušování předpisů o stání cestujících ve vozidle.

0/0
14.7.2007 10:35

mattonka

Re: Re: Kultura Českého cestování...

Najezdila jsem se s SA docela hodně a nikdy cestující v autobuse nestáli.

0/0
15.7.2007 20:50

Rommik

Pěkné kecy nám říkají z MD

Systém , který chtějí z MD ( už bezvýsledně několik let !!! ) zavést na STK ničemu nepomůže pane Pokorný . Jo , až se to bude fotit , tak možná ano , ale sám víte , jaký máte problém pouze s přenosem dat ON-LINE..................Tedy mimo jiné - i to foto - co odhalí ?

0/0
14.7.2007 8:19

Lord of Baskerville

Jak jednoduché

Přijdeš na kontrolu, razítko buch buch, a z patnáctiletého šrotu máš zánovní autíčko, a je to.;-D

0/0
14.7.2007 5:42

trenchard

Kontroly auta "omladí" ...

... jen se chci  zeptat, jak dlouho po oznámení problému s autobusy budou tyto "omlazovací" kontroly trvat? týden, 14 dnů, ... do dalšího Kryštofa?

pánové, více jednejte a méně kecejte!

0/0
14.7.2007 4:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.