Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klimatologové a ekonomové

V bývalém Rakousku-Uhersku se v létě povinně zvonilo kostelními zvony proti bouřkám do doby, než to osvícený císař Josef II. zakázal. První červencovou sobotu stovky muzikantů hrály na celém světě proti globálnímu oteplování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Poldam

90% za bé, ale to mu přišlo slabé

bo co není stopro, to ho vždycky skolí :-). To jen na úvod. Jednak se článek netýká diskontní sazby a jednak jde evidentně o dalšího fušera, který opět není klimatolog a jen se snaží získat publicitu pro svou knihu. Je třeba to udělat fofrem, protože velmi rychle se z ní stává brak plný nesmyslů po kterém za chvíli neštěkne pes. 

Ale abych jen nekonstruktivně nekritizoval, myslím, že zprávu českých klimatologů shrnující obsah zprávy IPPC byste si měl zase přečíst vy, aby vás příště nikdo takovými hloupostmi nezblbnul. Link je http://press.avcr.cz/aktuality.php?id=65

0/0
30.7.2007 7:09

Poldam

Podvod s diskontní mírou

Takže podle našeho slavného ekonoma si stačí vycucat z prstu číslo, a podle něho pak určit, že na tom, co bude za x generací už mi vůbec nezáleží. Jde o exponenciálu, takže i pokud budu brát diskontní míru jen setinu procenta, tak prostředí za sto let pro mě má cenu 36% dneška a za 500 let už je to jen 0.6%. Ještě, že to pak budu mít vnoučatům jak vysvětlit. Teorii si Klaus tedy zřejmě vymyslel jen pro matení davů, které nad takovými věcmi jen uznale zakroutí hlavou a protože tomu nerozumí, tak si řeknou, že on je to přece odborník na ekonomii, tak musí mít pravdu. Hovado.

Místo toho je hlásání takových bludů hodno tak akorát velkého guru nějaké sebevražedné sekty.

Každá generace se vždy snažila vybudovat zázemí pro tu následující, (aby se děti měly líp). Podle tohoto principu je diskontní míra záporná a takže si pan profesor může snadno spočítat, jak se má začít chovat.

0/0
21.7.2007 19:51

Dowjones

Re: Podvod s diskontní mírou

přečtěte si tohle a proberte se.

http://www.51pro.cz/pages/show.aspx?cid=119

0/0
25.7.2007 15:10

zzorro

jen taková drobnost

Jenom pro přesnost, když Pan Profesor zabloudil do historie: Rakousko-Uhersko vzniklo v roce 1867 a Josef II., panující mezi lety 1780-1790, byl císařem Svaté říše římské národa Německého a rakouským arciknížetem + další. Ale jinak má Nejvyšší určitě ve všem pravdu...:-©

0/0
17.7.2007 8:18

Fany_Prazska

Re: jen taková drobnost

Dekuji, ze jste na to upozornil. To je priserny stav veci, kdyz se nekdo splete v nedavne historii o skoro 80 let a redaktori mu to neopravi. Plest si dobu osvicenstvi s dobou Bedricha Smetany, to je silna kava, tim spise od politika, dokonce od hlavy statu. :-( Tady je videt, kam vede neznalost zakladnich dejinnych udalosti - za prvni republiky by se uplne a naprosto znemoznil politik, ktery by umistil Josefa II. do Rakouska-Uherska, dnes to projde, dokonce jste byl tusim prvni, kdo se ozval.

U takovehle ignorance to zacina a znevazovanim Benese a popiranim Mnichova to konci. :-(

Narod, ktery zapomina svou historii, si ji bude muset zopakovat.

0/0
17.7.2007 23:09

ZNOJMAN

Re: Re: jen taková drobnost

národ který má víc historiků a granatiků skonči v prach polných cest

0/0
18.7.2007 1:14

zzorro

Re: Re: Re: jen taková drobnost

Nikoliv, pokud historikové budou skutečně historiky a "granatikové"  "granatiky". Ale když bude každý kecat do všeho bez elementárních znalostí diskutovaného problému, opíraje se pouze o své dojmy a rozbujelé ego, potom se skutečně někde v prachu setkáme. [>-]

0/0
18.7.2007 7:46

Dowjones

Re: Re: Re: Re: jen taková drobnost

stejně jako Vy, vy rozbujelé ego

0/0
25.7.2007 15:11

zpetak

Nechci šířit "blbou náladu".

Ale český trh a etický? Nikdy.Bože sejdi z Olympu.

0/0
16.7.2007 11:57

Generál Ugarte

jacku, můžeš mi vysvětlit, kdo by byl v tom Výboru pro Globální Plánování?

Takové kapacity jako: Al Gore, Martin Bursík, Paul Ehrlich, předseda Greenpeace apod.?

0/0
13.7.2007 11:34

Hrdý Budžes

Re: jacku, můžeš mi vysvětlit, kdo by byl v tom Výboru pro Globální Plánování?

A Patocka. Ten prokoukne kazdou levarnu ziskuchtivych koncernu jako nic.

0/0
13.7.2007 11:38

Generál Ugarte

Re: Re: jacku, můžeš mi vysvětlit, kdo by byl v tom Výboru pro Globální Plánování?

Levárnu???;-€;-€;-€RvRvRv

Snad pravárnu...;-€

0/0
13.7.2007 11:41

j@ck

pro obhajce absolutni ideologie volneho trhu

google: MARKET FAILURES; popr. EXTERNALITIES ;-)

0/0
13.7.2007 7:37

Hrdý Budžes

Re: pro obhajce absolutni ideologie volneho trhu

Pro zcela zaslepene ekologisty - Michael Crighton - Rise strachu.

0/0
13.7.2007 11:16

Pan Navratil

Re: pro obhajce absolutni ideologie volneho trhu

Seš nějak brzo vzhůru, po takové šichtě, co? Du uebermensch.

0/0
13.7.2007 11:21

fr-mottl

ze se nekdy ekonomum rika vedci neni spravne

ekonomie neni veda ale nauka

0/0
12.7.2007 21:07

Nová a milejší Ondatra

Re: ze se nekdy ekonomum rika vedci neni spravne

blbost ... stačí se jen podívat na názvy většiny věd a pak na význam slova "logos" :-P

0/0
12.7.2007 23:15

Fox Foxinus

Zajímejme se o důležitější věci: TOTALITNÍ CELOSVĚTOVÁ GENOCIDA TADY A TEĎ: PSYCHOTRONICKÁ VYHLAZOVACÍ OBČANSKÁ VÁLKA MEZI ÚTOČÍCÍMI ARMÁDAMI LIDÍ ZLA A BRÁNÍCÍMI SE LIDMI DOBRA!

Zajímejme se o důležitější věci: TOTALITNÍ CELOSVĚTOVÁ GENOCIDA TADY A TEĎ: PSYCHOTRONICKÁ VYHLAZOVACÍ OBČANSKÁ VÁLKA MEZI ÚTOČÍCÍMI ARMÁDAMI LIDÍ ZLA A BRÁNÍCÍMI SE LIDMI DOBRA!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2007060603

0/0
12.7.2007 21:02

Hrdý Budžes

Re: Zajímejme se o důležitější věci: TOTALITNÍ CELOSVĚTOVÁ GENOCIDA TADY A TEĎ: PSYCHOTRONICKÁ VYHLAZOVACÍ OBČANSKÁ VÁLKA MEZI ÚTOČÍCÍMI ARMÁDAMI LIDÍ ZLA A BRÁNÍCÍMI SE LIDMI DOBRA!

Jezisi.

0/0
12.7.2007 23:09

prasak1

pro badžese

fčera si napsal:Furt je lepsi mit nasrano na hlave nez v hlave.

souhlasim, tragedií ofšem je, pokud máněkdo nasráno jak na, tak i v. Což je případ lidí, kteří nevidí, jak to s naší planetou jde v prdel a nechci polemizovat, kdo za to může, to je prostě fakt ...

0/0
12.7.2007 20:20

Hrdý Budžes

Re: pro badžese

Rise strachu.

0/0
12.7.2007 23:09

Orchis orfea

To je teda síla

Klaus odkryl svoji filosofii v plné nahotě-vše přepočítává jen na peníze,ale ono to s přírodou nejde.Jeho názory jsou neuvěřitelné-on nám sdělil,že čím je budoucnost vzdálenější,tím méně je důležitá a neměli bychom si s ní hlavu!To je neuvěřitelné:-©

Ještě taková malá poznámečka těm,co si myslí že je normální,že druhy vymírají.To se opravdu děje miliardy let.Má to však ten háček,že dnes je vymírání druhů více než tisíckrát rychlejší,než je normální!

0/0
12.7.2007 20:08

j@ck

Re: To je teda síla

No jo, ale vysvetlovat ekologicke souvislosti lidem, kteri chapou pouze "ma dati" a "dal" a jejich cit pro prirodu, jeji krasu a jeji zakony se da shrnout do vety "kolik na tom vydelam", je asi prace zbytecna. Proste musime doufat, ze tito dinosauri zacnou byt casem v mensine a treba jednou vymrou uplne. Nadeje umira posledni :-)

0/0
12.7.2007 20:59

Hrdý Budžes

Re: To je teda síla

Samozrejme ze vsechno stoji prostredky=penize - pocinaje ochranou zivotniho prostredi pro vymirajici druhy stejne jako vytvareni cistsich technologii nebo setreni energii nebo trvale udrzitelny rozvoj ktery hlasate - to vsechno stoji penize.

Jenze vy s vlastnimi penezi a prostredky nepracujete jste schopni jenom prerozdelovat penize ktere si dnes uz neziskavate charitou ale organizovanym vydiranim. Crighton mel naprostou pravdu.

0/0
12.7.2007 23:20

Orchis orfea

Re: Re: To je teda síla

No to není vždy pravda,většinou je ochrana přírody velmi levná-příroda se o sebe dokáže postarat většinou sama bez finančních prostředků,nebo se jí citlivě pomůže např.kosením orchidejové louky,které mahradí dřívější pastvu.To nestojí mnoho.Dnes to ovšem funguje na principu vydělat co nejvíc a na všem-takže se tam spíše postaví továrna nebo sjezdovka,a pak již není co chránit.Podle liberálů ta továrna,nebo sjezdovka vydělá peníze a ty se pak mohou investovat do ochrany žp.Je to samozřejmě nesmysl.Přesně podle hesla "kolik toho ještě musíme vytěžit a zničit,abychom si vydělali dostatek peněz na nápravu škod způsobených těžbou?" Píšeš,že příroda je lépe chráněna v bohatých zemích.Není to pravda,kdyby každý na světě spotřeboval tolik,co průměrný američan,museli bychom mít planet několik!Jediná šance je pozměnit hodnotový systém a ubrat na konzumu.

0/0
13.7.2007 8:40

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: To je teda síla

Levne to samozrejme je pokud se ona priroda nepouziva k obzive masy lidi jak je to bezne v neprumyslovych zemich tretiho sveta ve kterych zaroven take probiha diky peci vyspelejsi casti civilizace a nejnovejsi lekarske peci populacni exploze.

A schvalne zkus misto ubirani konzumu premluvit k zbrzdeni populacni exploze v techto zemich a uvidis co chytnes.

0/0
13.7.2007 11:19

Orchis orfea

Re: Re: Re: Re: To je teda síla

Populační exploze je samozřejmě obrovský probém.Bohužel si nedělám iluze,že se růst zastaví.Lidí je neúměrně mnoho(nejen v nejchudších státech) a je to jedna ze základních příčin zhoršení životního prostředí.Souhlasím!

Ale to nemění nic na tom,že bychom se mohli chovat k přírodě mnohem šetrněji a zavést opatření,která mají šanci životní prostředí zachránit.A nepřepočítávat vše na peníze.Dělit svět na pravičáky a levičáky a vyčíslovat jakoukoliv hodnotu penězi je strašně zjednodušené!

0/0
13.7.2007 12:49

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: To je teda síla

A co se tyka tech "neliberalnich" principu ochrany prirody, tere se tady pokousite propagovat s j@ckem, tak tz uy ykrachovalz toliktrat, ye o tom snad ani neni treba debatovat.

0/0
13.7.2007 11:21

beda venerabilis

osvícený monarcha

Není bez zajímavosti, že to vyzvánění proti bouřkovým mrakům zatrhnul osvícený monarcha, který poznal, že je to pitomost,  a nikoli trh či úrokové sazby, kteří to podle VK mají poznat lépe..

0/0
12.7.2007 19:36

celtic

čekají co řekne Jára Cimrman....

;-D

0/0
12.7.2007 16:51

Pan Navratil

.

Jack: "Volný trh je zhoubný, potřebuje regulovat. Někým dostatečně inteligentním a empatickým. Asi jako já." ;-DR^

0/0
12.7.2007 12:24

Hrdý Budžes

Re: .

Zrejme je jako jeden z Vyvolenych nadany vyssi inteligenci, kterou my vsichni zkorumpovani bez zodpovednosti a ekologickeho citeni odmitame videt.

Ale porad jeste je trochu soudny protoze kdyz se rozebere tak pripousti i to z o globalnim oteplovani a zejmena o jeho prubehu a vlivu cloveka moc nevi, takze lze predpokladat ze se zbytky soudnosti zachovaly.

0/0
12.7.2007 13:17

j@ck

Re: .

Se podivej na to, jak ten trh funguje. Jeho cilem je maximalizace soucasneho zisku, aniz by byl schopen racionalne planovat trvalou udrzitelnost zdroju. - Co na tom neni pravda, prosim konkretne mi dokaz nepravdivost tohoto tvrzeni, podle meho je totiz tak jasne jako slunce. Trh se nechova ekologicky, ale je pricinou drancovani cele planety, niceni prirodnich zdroju, vymirani druhu, znecistovani ovzdusi - opet mi dokaz, co na tom neni pravda. To jsou fakta. nemuzu za to, ze je nekdo nevidi.

Alternativy existuji, ale neni politicka vule ani ochota se jimi zabyvat, protoze by to brzdilo nas ekonomicky rust

0/0
12.7.2007 13:29

Hrdý Budžes

Re: Re: .

Ta tvoje mantra o "maximalizaci soucasneho zisku" je silena: co podle tebe potom znamenaji vsechny ty investice a sporeni?

To je taky maximalizace okamziteho zski ... no jenom za par let nebo desetileti, ze?

0/0
12.7.2007 13:30

j@ck

Re: Re: Re: .

Da se to rict i jinak - ta tebou zminovana funkce trhu pri urcovani spravne hodnoty vsech veci nefunguje v urcitych oblastech spravne (napr ekologie). Navic ne vsechny hodnoty a veci se daji prevadet na kapital a penize. Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi, stejne jako veci jako kvalita zivota nebo zdravi.

0/0
12.7.2007 13:44

Hrdý Budžes

Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Mozna to bude i proto ze vy si pod rovnovahou ekologickych systemu predstavujete neco zcela jineho nez to ve skutecnosti je.

A jinak samozrejme ze se to da vycislit penezi - je to proste hodnota, kterou by stalo vytvoreni takove rovnovahy nebo jeji znovuobnoveni, nevim proc by se to nedalo vycislit?

Uplne stejne se da meliorovana krajina i se svymi betonovymi primotoky zpatky prevest do menadru a luznich lesu, jenom jde o to jestli po tom nekdo v plnem rozsahu touzi a jestli je to az takovym prinosem pripadne jake to bude mit colateral damage.

0/0
12.7.2007 13:56

j@ck

Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Jak vratis zpatky vyhynule druhy? Jak vycistis chemicke znecisteni a ubytek pitnych vod? Jak obnovis zdroje ropy? atd. atd. Bohuzel ted musit jit zacit pracovat, takze bis später. ;-)

0/0
12.7.2007 13:59

Pan Navratil

.

Co to je za dotazy? Proč by s měly obnovovat druhy? Co je planeta planetou, tak druhy vznikají a zanikají. Chemické znečištění čeho a kde? Proč obnovovat zdroje ropy? Víš, jak ropa vzniká, ne? Bis bald ty baldo.

0/0
12.7.2007 14:20

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Vyhynule druhy? A proc je vracet? A maji se vratit jenom ty druhy ktere vyhynuly behem pax americana nebo se maji vratit i naklonovani mamuti ktere vyhubil neandrtalec spolu s dobou meziledovou?

Jinak co se tyka cistoty vod tak ta je momentalne nesrovnatelne lepsi tam kde vladne trh nez tam kde vladnou jine "inteligentni systemy rizeni" a to plati jak mistne tak casove na stejnem miste. Stejne jako ochrana druhu.

Takze zase netusim o cem meles.

0/0
12.7.2007 15:00

j@ck

Re: Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Ono by celkem stacilo, pokud by vyhynuli ti soucasni mamuti.

A nechapu co myslis temi systemy kde vladne trh - zrejme tzv. free world - firmy vyvinutych zemi drancuji prirodu dle zakonu trhu v rozvojovych zemich jak o zavod, protoze tam neexistuje zakony na ochranu, protoze je tam levnejsi pracovni sila, protoze je lepsi drancovat suroviny cizi nez nase. Prestan se na to divat ze sveho omezeneho ideologickeho pohledu statu kapitalistickych a komunistickych a podivej se na to globalne, tj na civilizaci cloveka jako druhu na cele teto planete a co clovek s tou planetou provadi. A precti si toho Lorence, tak kniha je fakt skvela. Ja bych ji dal jako povinnou cetbu na gympl, uz jen proto, ze ma jen 80 stran (v nemcine)

0/0
12.7.2007 16:48

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Nevim koho myslis temi mamuty.

Jak se chces divat globalne na civilizaci kdyz kazdy pitomy diktatorek ktery si v kteresi africke nebo asijske prdeli vzpomene ze si ze sve zeme udela peklo tak muze ucinit a nikdo mu nemuze diktovat jestli zlikviduje sve lesy do posledniho stromu nebo ne.

Systemy ve kterych se pouzival tvuj takzvane inteligentni systemy z globalniho hlediska zkrachovaly na tom ze nejen byly mnohem mene ekologicke nez ty trzni ale nevic nebyly sto zajistit potravinovou sobestacnost pro sve obyvatelstvo.

To tzv drancovani je ve skutecnosti v mnoha pripadech nasledek toho jak se nekteri pokouseli o tzv inteligentni system rizeni a zmenu spolecenske moralky a cele spolecnosti. Vysledkem byl jednoznacny krach a zubozeni. A Lorence si prectu pokud ho nekde potkam ale od sveho mladi mam velmi vrozeny odpor k socialnimu inzenyrstvi jeka tady hlasas sice jen jako dobrovolne ale o tom neni treba ani mluvit ze dobrovolne rozhodne nebude takze si od toho nic neslibuj.

0/0
12.7.2007 23:09

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Problem je prave to, ze na teto planete existuje spousty ruznych narodu, ktere vzajemne ekonomicky souperi, a kdyby se jeden z nich zacal chovat ekologicky a racionalne, tak by ziskal nevyhodu vuci tem ostatnim. Nase problemy jsou bohuzel velmi vazne, nemnoho lidi si je uvedomuje nebo si je vubec uvedomovat chce. Prostredky na zachranu mame, jen je nejsme schopni spravne alokovat - prostredky na zbrojeni by jiste byly schopny velmi pomoci.

Lorenz neni zadny socialista. On pouze lici lidskou spolecnost a druh homo sapiens z pohledu biologa-etologa, zcela objektivne, bez podsouvani politickych reseni, ciste vedecky, vyctem faktu a prirodnich zakonu.

0/0
13.7.2007 7:43

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

Takze jadro tveho apelu na moralku a inteligenci tedz spociva v tom, aby tz staty ve kterych to muzete ovlivnit vzaly sve vzdaje na obranu a bezpecnost a investovaly je do technologickeho rozvoje pro ty zeme ktere budou radsi dal zbrojit. 

Cili jedni daji hlavu a druzi savli.

Nech mne hadat ktere zeme jsou ktere. :))))

0/0
13.7.2007 11:24

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neco takoveho jako rovnovaha ekologickych systemu se da dost tezko kvantifikovat a pomerovat penezi

http://www.kosmas.cz/knihy/101504/osm-smrtelnych-hrichu/

kniha od lorence je tady, jen 90 stran. bohuzel neni skladem :-(

0/0
13.7.2007 7:54

Pan Navratil

Re: Re: .

Prosímtě, běž už s tím plánováním víš kam.

0/0
12.7.2007 13:34

j@ck

Re: Re: Re: .

a ty bez uz prosimte nekam s reakcema na me prispevky. kdyz nemas nic konstruktivniho, tak zmiz. tim s tebou koncim jakoukoliv dalsi diskuzi. sbohem

0/0
12.7.2007 13:49

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

;-D;-D;-DR^

0/0
12.7.2007 14:18

Pan Navratil

Re: Re: .

+ alternativy existují, to jistě, jenom holt voliči nemají chuť stěhovat se do jeskyně.

Už došla ta ropa, co měla dojít v osmdesátých letech?

0/0
12.7.2007 13:42

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: .

Kdyz se na kazdy barel napari dovozni ekologicka dan $100 (nelze zatezovat chudinke ekonomiky producentu) tak nedojde nikdy protoze se konecne vyplati stavet elektromobily a jaderne elektrarny.

0/0
12.7.2007 13:58

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

Ano, to by bylo fajn. V ulicích měst ticho a ten vzduch...

0/0
12.7.2007 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.