Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Norsku budou trestat klienty prostitutek

Norsko plánuje bojovat proti prostituci zákonem, který umožní trestat klienty kněžek lásky. Podle nařízení, které by mělo vstoupit v platnost zhruba v polovině příštího roku, by zákazník mohl jít až na šest měsíců do vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PoiuzTre

NORDMANE...

NORDMANE, vypadá to, že máš v malíku originál té normy... Můžeš prosím zjistit, jestli se v norštině / v tom zákoně rozlišují prostitutka/prostitut (chlap)? To může ústit docela do absurdity, protože zrovna v Norsku musí tedy v rámci nediskriminace dle pohlaví "proti vykořisťování" takto "chránit" i chlapy prostituty/gigoly a trestat i ženy-zákaznice :-)

0/0
6.7.2007 21:40

pinguone

.. to je stejne pokrytecke jako manzelstvi na dobu urcitou..

.. v Iranu...:-P

0/0
5.7.2007 11:38

slidic

Volba

Když jí smrdí každodenní <b>práce</b> někde ve fabrice a vydělávat si jako většina jiných a raději roztáhne nohy komukoliv, kdo se objeví s prachama, je to její volba. Že si takto vydělá víc a snadněji? Zvolila si posici ku*vy, jen malý detail je, že na ní nevydělává soudruh podnikatel, který platí daně, ale pasák, který daně neplatí.

0/0
5.7.2007 9:16

Ludo Balazec

Re: Volba

Viete co, vy chytrak, dajte si handru cez sluchatko a zavolajte si na personalne nejakej fabriky : povedzte ze ste mlada mamina po materskej opustena chlapom a uvidite s akym nadsenim po vas skocia ! Zistite, ze aj chlap bez ruky ma trochu lepsiu sancu dostat pracu. Pritom situacia na pracovnom trhu je lepsia ako pred niekolkymi rokmi, vtedy to bolo uplne zabite, taka osoba mohla mat dve vysoke a ovladat 4 reci a nechytila sa. A ze prostitutka "vydelava vic a snadneji" to je tiez len taky krcmovy mytus, dobre zaraba tak kazda desiata, "snadne" je to tiez asi tak pre kazdu desiatu ( to nie su nutne tie iste ), pre 9/10 to tak nie je. A v neposlednom rade nemusi mat nutne zamestnavatela (pasaka), takze podla mna nemate pravdu vobec v nicom. A pokial ide o to sproste slovo, ja ho mam vyhradene pre ludi typu Kozeneho a pod. Ale mozno mi niekedy uklzne aj oznacenie takych, ako ste vy.

0/0
5.7.2007 11:35

old fashioned Vince III....

"lidské bytosti"

;-D;-D;-D

0/0
5.7.2007 4:52

Kocourek69

Ne nadarmo se říká,

že prostituce je nejstarší řemeslo na světě. Byla tady, je a bude. A žádný zákon s tím nic nenadělá. Jediné co se může represí změnit je to, že se tato činnost přesune hlouběji do podsvětí i se všemi negativními důsledky. Já bych to přirovnal k prohibici 30. let v USA na alkohol. Tím, že ho zakázali akorát nahráli na smeč nejrůznějším kriminálním živlům a černý nekontrolovatelný obchod přerostl do mamutích rozměrů.

0/0
5.7.2007 3:06

Irish Stout

... je nutno trestat i ty, kteří jen na smilstvo se pomyslí

:-))

A to je většina mužů. ... Hmmm... to ale pak budou skoro všichni muži v kriminále. A ženy se budou muset obstarávat samy... No jestli tohle je smyslem celé šarády, tož něco asi bude špatně.

0/0
5.7.2007 1:51

Beranal

Jak sofistikovaně posthumanistické

Ty nemravné ženštiny připravíme o obživu a ty chlípníky co potřebují tu prostitutku postavíme před dilema jestli je výhodnější riskovat trest za znásilnění nebo za styk s prostitutkou. Ještě by to chtělo trestat držení veškerého porna, točit porno to nemá k prostituci opravdu daleko, spíš to vypadá že to je v 90% prostituce jak vystřižená. Ideální by bylo trestat každý nemanželský pohlavní styk u kterého se neprokáže že to bylo z lásky, takto se ovšem časem propracujeme až k proroku Mohamedovi a Koránu.8-o

0/0
4.7.2007 22:56

NORDMAN

Re: Jak sofistikovaně posthumanistické

No vidis jaka jsi jasna hlavicka :-)

0/0
4.7.2007 22:57

Sporadany_obcan

Paroubek se teď bude muset vyhýbat Norsku

jinak ho tam dle tohoto paragrafu budou nuset zavřít :-P

0/0
4.7.2007 22:38

dj giovanni

Re: Paroubek se teď bude muset vyhýbat Norsku

opravdu se bez Paroubka nic neobejde, ani článek na idnes?

0/0
4.7.2007 23:48

useknutahlava

Proc?

Co je na prostituci spatneho?

0/0
4.7.2007 22:28

Sporadany_obcan

Re: Proc?

Také mám pocit, že kvůli ní nikdo tragicky neumírá, stát (pokud ho nevedou hlupáci) nepřichází o daně a nikomu se přitom neděje nic špatného....;-)

0/0
4.7.2007 22:34

hovnoval-

Re: Re: Proc?

to, co rikas, je pravda, ale bohuzel velice casto jsou divky a zeny k prostituci donuceny nasilim. to pak je velky problem.

pokud to delaji dobrovolne, je to vporadku. v tom problem nevidim. ony neco nabizeji, nekdo jiny si to koupi, proc ne.

ale pokud jsou k tomu nuceny nasilim, tak to problem je. a tech pripadu je plno. je to porad dokola a policie v tom moc udelat nemuze. pokud nejsou potrebne zakony.

0/0
4.7.2007 22:42

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Proc?

Ty věříš tomu, že děvky k jejich profesi někdo nutí, a to dokonce násilím?

Já tohle považuji za sprostý výmysl, který se neustálým opakováním stal "pravdou", protože tahle verze se někomu dobře hodí, jak se říká, "do krámu". Rv  

0/0
4.7.2007 22:54

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Proc?

Je to urcite mene namahave nez pracovat - pro ty co na to maji zaludek.

0/0
4.7.2007 22:55

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

Takže tím vyjadřuješ souhlas s tím, že po zralé úvaze o namáhavosti různých činností to ty děvky dělají (a pro ně je to ale také práce, ne? ;-) ) zcela  dobrovolně, ok? ;-)

0/0
4.7.2007 23:01

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

Myslim, ze to neplati pro chude zeme, ale urcite pro bohate staty, pokud se nejedna o zeny zavlecene z chudych statu do bohatych statu a nucenych k prostituci.

Je to otazka relativni, ale Cesko bych za chudy stat nepovazoval a Norsko uz vubec ne.

Mimochodem Lidove museum v Norsku uvadi, ze pred vice 100 lety byla prostituce v Oslo (tehdy Christiania) domenou sluzek.

0/0
4.7.2007 23:09

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

no fajn, a v čem je tedy problém? Proč tak silně hysterické a zcela zbytečné (v našich poměrech) gesto norské vlády, které tady - alespoň mám ten pocit - obhajuješ?

0/0
4.7.2007 23:13

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

Houby - ja kdyz ctu neco v ceskem tisku, tak si pokud mozno vyhledam original. Nechci kachnu, abych nedostal ptaci chripku ;-) 

A kdyz narazim treba na vetu, ktera ucel vysvetluje lepe nez v clanku redakce, tak ji zverejnim s odkazem na zdroj. Zaroven oponuji pripadnym nazorum ctenaru, kteri prostituci vidi jen jako chudobu - co proti tomu namitas? 8-o

0/0
4.7.2007 23:20

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

proti tomu vůbec nic ;-)

0/0
4.7.2007 23:24

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

;-)R^

0/0
4.7.2007 23:26

Ludo Balazec

Re: Re: Re: Re: Re: Proc?

Neviem, ci si uvedomujete, aky ste nechutny, ked na jednej strane vyjadrujete dojemnu starostlivost o prostitutky ( v duchu prapodivnej tezy, ze ked nebudu mat co na pracu, tak nebudu zneuzivane ) a na strane druhej ich znevazujete : ze vraj je to lahke a ze to mozu robit len akesi zeny zvlastneho druhu ( asi by ste ich s chutou oznacil nejakym sprostym slovom ), ktore "na to maji zaludek". V skutocnosti su to obvykle uplne normalne zeny, ktore nenasli ine vychodisko zo socialnej situacie, obcas nejaku stretneme ale netusime o tom : koho by napadlo, ze ta mila starostliva maminka, ktorej pomozeme do autobusu s kocikom, je prostitutka ? Vo filmoch predsa prostitutky vypadaju inak !

0/0
5.7.2007 7:08

NORDMAN

Re: Re: Re: Proc?

O tom ten planovany zakon je - viz muj link dole.

0/0
4.7.2007 22:54

useknutahlava

Re: Re: Re: Proc?

To je mozne, ale pokud nekdo nuti nekoho k prostituce nasilim, tak je problem v tom, ze nekdo nuti nekoho k prostituci nasilim, nikoliv v prostituci samotne. Navic jestli se prostituce presune kompletne na cerny trh, tak budou mit prostitutky jeste mene prilezitosti, jak se domahat spravedlnosti.

0/0
6.7.2007 14:44

Ludo Balazec

Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

... pomahat tak, ze ich pripravi o zdroj obzivy. Ta predstava, ze pridem do firmy a sef mi povie, ze by ma sice potreboval, ale zda sa mu, ze praca programatora je pre mna ponizujuca, preto ma s tazkym srdcom prepusta, nech radsej duostojne chcipnem od hladu, ako by som sa mal za mrzky peniaz ponizovat u pocitaca, brrr ...

0/0
4.7.2007 21:04

Sporadany_obcan

Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

R^ R^ R^ R^ R^ ;-) o tom to je....každý pracující je děvka....

0/0
4.7.2007 22:36

NORDMAN

Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

Pardon za pripominku, ale Norsko neni Slovensko: O norskych "chudobnych zenach" slysim poprve, o "chudobnych zenach" a saskach ze Slovenska urcite neslysim poprve ;-)

Takze az si laskave pripustis, ze existuje i vyssi zivotni uroven na svete, nez je na Slovensku, budes problem vnimat z jineho pohledu a prestanes saskovat. Tvuj nazor ale klidne muzes poslat norske vlade do 10.10.07

Jde o opatreni proti obchodovani s lidmi - at uz je podivne ci ne - ma omezit poptavku po prostituci. Opravdu smula pro slovenske programatory :-P

Detaily na strankach norske vlady

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/pressesenter/pressemeldinger/2007/Kriminalisering-av-sex-kjop.html?id=475931

0/0
4.7.2007 22:52

Sporadany_obcan

Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

"omezit poptávku" ... zkus chvíli přemýšlet nad zvěrstvem obsaženém v tomhle slovním spojení a pak něco piš.

0/0
4.7.2007 22:58

NORDMAN

Re: Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

Cituji doslova prohlaseni norske vlady, aniz bych to komentoval ve smyslu pozitivnim ci negativnim:

"M&#229;let er at forbudet vil bidra til &#229; endre holdninger, redusere ettersp&#248;rselen og dermed gi et mindre marked for menneskehandel"

Cilem zakazu je zmenit pomery, snizit poptavku a tim omezit trh pro obchdovani s lidmi.

0/0
4.7.2007 23:05

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

No jistě, chápu. Dle norské vlády by bylo asi nejlepší všechny chlapy v dětství vykastrovat. Tím by se dokonale naplnil její cíl (= snížení poptávky).

Pokud jim jde o obchodování s lidmi, tak jsou trochu mimo mísu. To ať postihují a dál hledají správnou meodu - tudy ale cesta nevede. 

0/0
4.7.2007 23:10

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

Me se to zda taky prehnany :-)

0/0
4.7.2007 23:13

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

R^ tak to si rozumíme ;-)

0/0
4.7.2007 23:16

Ludo Balazec

Re: Re: Fascinuje ma, ze niekto chce chudobnym zenam ...

Slovensko do toho neplette, ja som Cech, len pouzivam cudziu rec ;-) Tu v Cesku robia tu pracu obvykle chudobne Cesky, v Norsku to budu urcite hlavne chudobne cudzinky, kedze chudobne Norky si tazko predstavit. To vobec nic nemeni na tom, ze v oboch pripadoch ide o chudobne zeny, ja som nacionalny faktor nespominal, pretoze mi pride irelevantny. Mimochodom, predpokladam, ze aj smetiari su v Norsku obvykle cudzinci. Co tak stihat kazdeho Nora, ktory vyprodukuje nejaky odpad ? Obmedzil by sa dopyt po smetiaroch, takze by sa zatrhlo obchodovanie aj s tymito ludmi.

0/0
5.7.2007 6:35

Milfried

Stačí poslat k nenáviděné osobě ku*vu a o 3 minuty později policii a je na půl roku vod něj pokoj.

je to stejná blbost, jako trestat držení dětského porna v počítači.

0/0
4.7.2007 19:20

rasta_vesta

Re: Stačí poslat k nenáviděné osobě ku*vu a o 3 minuty později policii a je na půl roku vod něj pokoj.

;-D to bejvavalo ;-D 

posli tam mladyho kluka a potom fotografa -- a jekej byl Rv

0/0
4.7.2007 20:57

Beranal

Trestal bych i návštěvníky hospod

To je učitě také nedůstojné dělat nějakým opilcům takto "lokaje"

Bože kde až tahle totalitní diktatura skončí, což takhle začít třeba postihovat ty staré bohaté muže nebo vysoké poliky ve funkcích co mají ty mladé nemajetné manželky ??

0/0
4.7.2007 19:14

Diskutervas

TAk to mě teda mé jinak oblíbené Norsko zklamalo

To je úplná hloupost. Jako by bylo na prostituci něco špatného či zavrženíhodného. Já tedy nikdy nevyužil služeb prostitutky, ale považuji toto nejstarší řemeslo za legitimní. To, že některé ženy jsou k prostituci nuceni násilím, přece neznamená, že by se měla postihovat prostituce jako taková. To je jako by někdo chtěl zakázat hospody nebo fotbal, protože se tam čas od času někdo popere.

0/0
4.7.2007 18:49

trtsoft

Re: TAk to mě teda mé jinak oblíbené Norsko zklamalo

ano ja to taky povazuji za legitimni - ale at plati dane :-)

0/0
4.7.2007 18:56

Ludo Balazec

Re: Re: TAk to mě teda mé jinak oblíbené Norsko zklamalo

Ked si nieco kupujete v obchode, ziadate od obchodnika, aby vam predlozil danove priznanie ?! Predstavte si, ze by vas zavreli na pol roka, pretoze on nema v poriadku dane ;-)

0/0
4.7.2007 20:49

trtsoft

Re: Re: Re: TAk to mě teda mé jinak oblíbené Norsko zklamalo

tim bylo mysleno ze nema smysl pred prostituci zavirat oci a tvarit se jako ze neni - u nas v CR - chce to vypovedet tu mezionarodni smlouvu kterou jsme vazani ze to tady nebude a normalne z toho udelat zivnost - kriminalizaci prostituce ji odstrkavame do podsveti...

0/0
5.7.2007 13:08

Ludo Balazec

Re: Re: Re: Re: TAk to mě teda mé jinak oblíbené Norsko zklamalo

Chcel by som suhlasit, ale obavam sa, ze v praxi by to nefungovalo. Pes je zakopany v tom, ze by sa v drtivej vacsine neregistrovali, mali by na to celkom dobre duovody. Podivajte, ja verim, ze existuju prostitutky principialne, ktore by chceli platit dane a poistenia a nebrat subezne socialne davky, verim, ze existuju uspesne, ktore by si to mohli dovolit ( ono je tazke byt zivnostnik s hrubym prijmom napr. do 10 tisic mesacne ... ), verim ze existuju otrle, ktore by boli schopne toto oficialne oznacit za svoju profesiu ( vzhladom k eufemisticky povedane, nizkej prestizi tejto profesie, je toto velky kamen urazu ), ale myslim, ze prienik tychto troch mnozin je velmi maly ... Takze namiesto jednej mimolegalnej prostitucie by boli dve : v malej miere legalna a vo velkej miere nelegalna. Nejeden iniciativny uradnik by si zakon o legalizacii prostitucie vylozil ako kladivo na tie nelegalne prostitutky, cize skoro vsetky, takze by boli este viac zatlacene do podzemia ...

0/0
5.7.2007 17:41

Gabidos

to nic neznamená

Když zakázali tenkrát v USA chlast, tak také se chlastalo dál. Klid, akorát se reorganizuje trh. Už se dě.vky nebudou kupovat na ulici, ale někde jinde. I černý trh je trh.

0/0
4.7.2007 18:18

PoiuzTre

No to snad ne

8-o8-oRvRv A nechtěli by pozavírat všechny lidi kolem výroby kondomů? Bez kondomů by do toho ti chlapi nešli už vůbec... To říkali už staří katolíci... ďábelské kondomy budou způsobovat zhýralost a barbarizaci populace ;-D;-D;-D

0/0
4.7.2007 18:04

dr.bolíto

Jo, to je cesta,

kdyby se chlapi nezajímali o anonymní prodejný sex, jeho prodavačky zajdou na úbytě jako voraři nebo platnéři.

0/0
4.7.2007 16:54

Warhead_AiB

taak

a ted si za trest tejden nezasukas ;-D

0/0
4.7.2007 16:54

trtsoft

jen represe plati !

jasne Lanr rika ne represe ja spatna - to co se deje na silnicichc vidime vsichni

bohuzel na lidi plati jen bic kdyz neposlouchaji normalne...

jinak zakon je to stejne postaveny  jako kdyz soudis zlodeje a ne vyrobce naradi nebo vraha a ne vyrobce pistole/noze...

0/0
4.7.2007 16:25

pvl1

Re: jen represe plati !

Šlo by to přeložit do češtiny?

0/0
4.7.2007 16:39

trtsoft

Re: Re: jen represe plati !

sorry preklepy

"Jasne Langr rika ne represe ja spatna - to co se deje na silnicich vidime vsichni"

0/0
4.7.2007 18:55

Sporadany_obcan

Re: jen represe plati !

Mohl bys vysvětlit, co má společného prostituce s nesmyslnýma jatkama na silnicích (souhlas, zde je třeba tvrději trestat), zlodějnou a vrahama (stejně tak...) ?

Při prostituci (jako takové) už někdo třeba umřel?  ;-D

0/0
4.7.2007 16:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.