Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpověď piráta silnic

Přesně před rokem jsem se probudil do jiného světa. První prázdninovou sobotu jsem vstal celkem brzy, dal si k snídani loupák a kakao, došel do garáže pro auto a vyrazil na venkov k rodičům. A všechno kolem mě bylo najednou mnohem pomalejší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gumbo

Když chce člověk vědět kolik má bodů...

a zavolá na úřad, tak mu to neřeknou. Proč? To by se dalo překousnout,ale... když se člověk na ty body jde zeptat na úřed, tak musí vyplnit písemnou žádost a zaplatit správní poplatek. Proč??? proč prostě nestačí jméno a řidičák, když už mi to neřeknou přes telefon??? Asi to bude státní tajemství ;-D

0/0
18.7.2007 16:54

pius99

měření rychlosti

je jen způsob jakým z občana dostat peníze do státních a městských rozpočtů. Loni jsem o dovolené projel cca 7 států. stejně tak letos, jen v opačném pořadí. Za celou dobu jsem nikde nepotkal radar, nikde neviděl nasazenou botu za špatné parkování, ale také mimo jedné havárie v Srbsku hned za Horgošem  jedinou havárii. Čím to je ? Dle našich statistik je u nás nejvíce nehod a mrtvých , pokud si někdo myslí, že bodový systém zachránil jeden jediný život tak si dovölím lehce oponovat statistikou ministerstva vnitra od roku 2001. OPAK je pravdou, řidič čumící na tachometr místo na silnici je horší jak ten co jede na silnici s omezenou rychlostí 60km/hod - 63km/hodinu. ( můj případ - následek 2 body a -1000.- :-¨)

0/0
17.7.2007 11:41

gumbo

Re: měření rychlosti - 10%

Podle zákkona nemůžou dát za takovou rychlost pokudu, jelikož tolerance radaru je 10%, takže na 60ce se může jet i 66 km/h. To potvrdí každý právník.

0/0
18.7.2007 16:47

Helena1

Snažím se jezdit slušně

Ale ne podle tzv "pravidel" a "zákona". Tyto příkazy státní moc zpochybnila a sana je nedodržuje.

Nejsem sebevrah - kdybych jel po dálnici 130 a po silnici 90 tak jsem brzdou provozu. A kdekdo by mě riskantně předjížděl (logicky značná možnost nehody) tak sorry zákone, chci žít...

0/0
4.7.2007 8:57

vanislav2

Re: Snažím se jezdit slušně

jaka brzda provozu? Jet na silnici 90 je pri stavu ceskych komunikaci docela narez.

0/0
6.7.2007 11:55

Ccecil

Ze života

Poté, co kolega vyfasoval od městských policistů s jedním státním pokutu a body za překročení rychlosti o 10km na místě, kde to nikoho nikdy neomezuje ani neohrožuje, vyjel na dálnici, kde ho téměř smetlo nejprve jedno auto jedoucí tak 250 v levém pruhu a následně druhé auto to první stíhající, tentokrát v pruhu odstavném z prava dělající myšku.

Ono je opravdu jednodušší postavit radar na "klasická místa" kde to prostě může trochu ujet, ale skutečnými piráty silnic se zabývat, to bychom asi chtěli příliš mnoho.

0/0
3.7.2007 8:24

iuos

hmm

kdo prosímvás jezdí s očima na tachometru? vždyť není problém udržovat rychlost tak nějak v limitu bez neustálýho sledování...:-©:-©

0/0
2.7.2007 14:56

Warhead_AiB

Re: hmm

ja jezdim s ocima na pristi zatacce abych to mohl pekne projizdet ;-)

0/0
2.7.2007 14:58

Z-S

Re: hmm

O tom nikdo nepochybuje. Problem je, jestli to bude tak nejak i v limitu policejniho mereni. Me teda v tomu abych v padesatce pridal o 5 km/h staci polechtat plyn velmi decentne...

0/0
2.7.2007 21:27

pius99

Re: hmm

záleží na tom co za plechovku vlastníš. Jsou auta, u nichž se opravdu bát nemusíš. :-))

0/0
17.7.2007 11:42

dykl

....

..s tímto článkem nezbývá než souhlasit.....R^

0/0
2.7.2007 12:00

mysticboy

proc kazdymu tolik vadi...

...kolik lidi se za rok zabije na silnicich, kdyz se priblizne stejny pocet lidi za rok utopi (!) ... to zakazem koupani??? sebrat ridicak za to, ze jedete o 50km/hod vic, nez je povolena rychlost, a vyfoti vas kamera, je uplna demence :-©... radost z jizdy nahrazuje strach ze ztraty ridicaku a mrtvych na silnicich je pritom JESTE VIC...

0/0
1.7.2007 23:00

231

Re: proc kazdymu tolik vadi...

Utopení je záležitost vlastní chyby, jenže na silnici můžet být mrtvolou jen proto, že jiný je debil.

0/0
2.7.2007 8:04

mysticboy

Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

jasne, ale vira, ze vynucovanym dodrzovanim pravidel na silnicich skrze tak pitomy system, jako jsou body, snizis pocet umrti pri nehodach, je dnes uz prokazatelna hloupost... co by podle me fungovalo by napr. bylo automaticke rozdavani pokut- kamera vyfoti ridice = okamzity automaticky dopis majiteli vozidla s pokutou 1,000 Kc za kazdy km navic... kdyz nezaplatis = exekuce, ale proc brat ridicak????? ... tohle by melo preventivni ucinek a nebyl by k tomu potreba ani jeden urednik navic

0/0
2.7.2007 14:03

231

Re: Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

Jestli bude systém bodový, nebo pokutový není tak důležité, hlavně musí být důsledně vynucovaný - tzn. více policajtů v ulicích, kontrolující nebezpečné přestupky a ne lékárničky. Bodový sytém má tu výhodu v tom, že připouští, že každý může chybovat, ale eliminuje hovada. Škoda, že u nás sytém nefunguje, protože policije s.ere na svoji práci.

Dávat automatikcy pokuty majiteli vozidla můžete dávat maximálně v totalitní zemi. V demokracii je zvykem dávat pokuty pachateli přestupku (a to nemusí být majitel vozidla), navíc po řádném projednání. Že v tomhle Českém bordelu se přestupek dostane k projednání za rok, není chyba demorkacie ani bodového sytému, ale naše tj. občanů ČR jako celku. Koho jsme si zvolili, toho máme a podld toho funguje státní zpráva.

0/0
2.7.2007 14:51

231

Re: Re: Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

P.C. Váš sytém má ještě jeden háček. Když máte dostatek pěnez, můžete kašlat na zákony a jen posíláte peníze, dokud někoho nezabijete. Sbíraní řidičáku pro hovada, které neumí jezdit podle předpisů je výborná věc. Škoda, že se sbírají tak málo a že nejsou soudy ochotny posílat do basy ba tvrdo za řízení bez řidičáku.

0/0
2.7.2007 14:51

vanislav2

Re: Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

az magorum jako ty seberou ridicak tak smrti na nasich silnici bude mene.

0/0
6.7.2007 11:57

5alfa

Re: proc kazdymu tolik vadi...

Ročně se u nás utopí přes 1000 lidí? Ale jdi, Ty brepto...;-D

U nás, myslíš v celém Rakousko Uhersku nebo máš na mysli EU? :-P

0/0
2.7.2007 10:51

mysticboy

Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

utonuti patri po dopravnich nehodach a sebevrazdach mezi nejcastejsi duvod umrti na vnější příčiny (viz stat. urad.)... ale to neni podstatny, podstatny je, ze body nefungujou a nikoho neochrani, je to jen dalsi druh statni buzerace

0/0
2.7.2007 13:55

pinguone

Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

..a jeste pulka z nich je utopenejch cizi vinou...;-D

0/0
2.7.2007 13:55

mysticboy

Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

utonuti patri po sebevrazdach mezi nejcastnejsi druh umrtti na vnější příčiny (viz stat. urad)...  ale o to nejde, jde o to, ze body pred debilama na silnicich neochrani, je to jen dalsi druh statni buzerace

0/0
2.7.2007 13:58

pinguone

Re: Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

..proc to funguje jinde.. mimo dolik..:-P

0/0
2.7.2007 14:04

231

Re: Re: Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

Protože jinde je zaveden bodový systém. U nás je systém "Co okecám, na to s.eru" a naše zákony pouze definují to co je třeba umět okecat a obejít.

0/0
2.7.2007 15:09

Helena1

Re: proc kazdymu tolik vadi...

nechci být zabit nějakým MAGOREM co jezdí rychle a neumí to

0/0
4.7.2007 8:59

pvl1

Re: Re: proc kazdymu tolik vadi...

To nechce nikdo. Ale současný systém tomu nebrání, spíš naopak.

Každý, kdo rád jezdí rychle ví, že rychlost se měří jen tam, kde je omezena, nejčastěji u výjezdu z obce. Nebezpečné předjíždění je beztrestné. Radar tě při hodně vysoké rychlosti většinou nezaznamená.

0/0
17.7.2007 12:37

oldbeat

My starší stále srovnáváme s bolševizmem

Za komančů jsme si říkali : Schody se metou shora, ale bolševik vždy viděl možnosti nápravy tam dole. A podobnost čistě náhodná a nejen, že těch bolševiků tam nahoře zůstalo . . . Bodový systém je výborný počin, ale nejsou podmínky proto, aby vůbec mohl fungovat. Domnívám se, že nejdříve si musí státní správa ujasnit co bude dělat, bude-li něco dělat. Jasně je cítit rozpor mezi policií a pověřenou obcí . . . Někdo pracuje a jiný líže smetánku. Pak se musí vyjasnit zákony a předpisy jak si mají řidiči počínat.

0/0
30.6.2007 15:11

oldbeat

Re: My starší stále srovnáváme s bolševizmem

V roce 1994 vznikl na ministerstvu dopravy zákon silniční 111, a hned byla vyhláška, tuším, 187/1994 a k tomu udělala JUDr. Kovalčíková komentář k zákonu. A  bylo mimo diskuzi jak si vysvětlovat zákon 111/1994 Sb.   No a nakonec, ale ne zdaleka důležitostí jsou dopravní značky. Takový bordel jako je ve značkách v ČR je snad vidět jen hodně daleko na východě. Považte, že ze zákona nemá ministerstvo dopravy nad značkami vrchní státní dozor ! A taky je to vidět na silnicích, ne každý, ale jen ten, kdo má do zadku díru, rozmisťuje na silnicích značky. V tom spatřuji důvod, proč řidiči nerespektují dopravní značení. Úředníci si sami vymýšlejí značky, které mnohdy nemají oporu v zákoně.

Uvědomte si, že úředníci státní správy vč. policie nemají zájem něco dělat, oni dostanou svoji mzdu vždy k 15. v měsíci, ač pracují, či se jen zašívají (jsou přítomni). No a policie stejně nemá od nás občanů veřejnou zakázku a proto jí do práce kecá kde kdo ! Tak proč se namáhat.

0/0
30.6.2007 15:11

doktor_bota

Po velmi dlouhé době kvalitní článek. Na iDNES. Gratuluji.

R^

0/0
30.6.2007 13:21

dislektik-idnes si na mě zasedla

s článkem se dá souhlasit opravdu lidé tak nějak už nestresují kvůli bodům

a tak po roce jako by zákon ani nebyl.

0/0
30.6.2007 13:16

lolek77

Jak mám být slušný v diskusi, když takového bl...

jako je Dežo by pohledal. Všem kteří děkují za svoje neumětelství presidentovi vyslovuji upřímnou soustrast. Ti co potřebují svého policajta aby jezdili slušně nechť odevzdají řidičáky a jezdí MHD.

0/0
30.6.2007 12:39

Dezo-Conka

kolem roku

1989 ročně na silnicích zemřelo 2100 lidí.cCtěl bych tímto poděkovat tatíčkovi Klausovi,jak se o nás stará.A sebevražd bylo také tolik,dnes,je mín, neboť se máme všichni dobře.Vašku,moc,moc......děkuji.

                                          Dežo

0/0
30.6.2007 8:58

Dezo-Conka

Re: kolem roku

1996

201 69713861997198 43114111998210 13812041999225 69013222000211 51613362001185 66412192002190 71813142003195 85113192004196 47012142005199 26211272006*185 549945

0/0
30.6.2007 9:03

MychalB

Re: kolem roku

a nemyslíš, že to taky souviselo s tehdejší hustotou provozu a tedy i s tím, kolik lidí tehdy mělo auto? Při  vyšší hustotě provozu prostě bude víc nehod, i kdyby lidé jezdili stejně disciplinovaně, jako v tom 89tém. Tak to jako budeme regulovat, kolik lidí může jezdit po silnicích, abysme nepřekročili určitou hustotu provozu?  A je vůbec přípustných těch 2100 mrtvých? Neměla by být hustota provozu ještě nižší než v tom 89tém? A kolik obětí dopravních nehod je vlastně přípustných - nebylo by lepší ty auta radši zakázat? Pak nezemře při dopravní nehodě nikdo...

Mimochodem, nech se léčit, tatíčku Klausi, protože toto je čítanková obsese... :-©

0/0
30.6.2007 9:22

Dezo-Conka

Re: Re: kolem roku

2100 ,řekl bych 1400 připadlo na Česko.Je to teda pořád stejné,aut přibylo...... však já nic nedosuzuji,právě naopak.Ten bodový systém je vcelku dobrý,je ale málo kontrol.Je ale hlavně v nás,nevažíme si zdraví,jeden druhého...na cestách se nechováme moc dobře i když jinak,myslím,si ještě dovedem pomoct.Uspěchaná doba,chybí pozitivní vzory....

0/0
30.6.2007 9:54

MychalB

Re: Re: Re: kolem roku

tak za co děkuješ Klausovi?

Bodový systém tak jak je aplikován je nahoubyl :-/. V rámci prevence páchání trestných činů není podstatná přísnost trestu, ale co nejdřívější potrestání. Když si mě po půl roce někdo pozve k podání vysvětlení na úřad, tak co tam asi tak budu vysvětlovat?

0/0
30.6.2007 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.