Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré škole odzvonilo. Mají přijít nové osnovy

Skoro devět set tisíc školáků si jde dnes pro vysvědčení. Poslední zvonění zároveň symbolicky odzvoní i škole postaru. Od září by se v českých školách mělo učit podle nových osnov. Mají žákům nabídnout více možností volby, tvořivosti a interakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gocu

Ještě tu o karkulce

Učitelé ze samé radosti, že jim budou klesat reálné mzdy, budou určitě nadšeně učit nově, lépe. Kdo tomu věří ať tam běží:-)

0/0
29.6.2007 20:02

honzajaka

Hlavně

je musí naučit diskutovat a lobovat, bez toho by asi nikde nepřežili co? Zato matematika a fyzika asi půjde k šípku, poněvadž to už moderní není

0/0
29.6.2007 20:00

barbudo

Re: Hlavně

... hlavně se učí krást ...

... permanentně kradou výsledky cizí práce na internetu a vydávají je za své ...

0/0
29.6.2007 20:01

EWCZ+

Re: Hlavně

Problem s tou vyukou diskutovani je v tom, ze v dusledku absence faktu se pak placa o dojmech, emocich a klise. Data jsou jaksi stranou.

0/0
29.6.2007 22:30

honzajaka

Re: Re: Hlavně

Ano, ale hlavně si neuvědomují, že naši v budoucnosti téměř výhradně zahraniční zaměstnavatelé určitě nebudou chtít, aby s nimi zaměstnanec diskutoval a loboval, ale měl slušné základy matematiky a fyziky a dokázal to použíta jiných věd, které jsou potřebné, tím ovšem nechci říct, že by se na našem školství nedalo leccos zlepšit

0/0
30.6.2007 10:29

killy

Hmmm. Zase se bude plácat prknem o rybník...

Na chvíli se rozběhnou kola a výsledek?: Úroveň všeobecných znalostí žáků základních škol se za posledních 50 let zhoršila (a to nadsazuju) nejméně o čtvrtinu. Nehledejte chybu ve školství a učitelích, ale ve svých rodinách a u svých dětí. Máme dítka zamontovaná do konzumní společnosti, rodina ji nedává základní morální hodnoty (jejich děti jsou přece vzorné, nejchytřejší, hodné)..... tak nechtějte, aby učitel při svém poslání nejdřív musel suplovat (víceméně neúčinně) to, co maminka s tatínkem opomněli ! Příklad? Před 50, 20, ?15 lety nepřipadalo v úvahu, aby žák ZŠ "poslal učitele do prdele" (příp. mu nasadil koš na hlavu)..... .. a "šikana" ..tehdá věc neznámá.....

0/0
29.6.2007 18:02

slecna Marplova

Re: Hmmm. Zase se bude plácat prknem o rybník...

mozna zhorsili ale porad jsou nase deti hvezdy proti takovym britskym detem...protoze se u nich nepropada...deti uz nikdy nestihnou co zameskaly a je tam desna negramotnost.tim ale nehajim nase skolstvi.pekne me seX

0/0
30.6.2007 16:17

EWCZ+

Re: Re: Hmmm. Zase se bude plácat prknem o rybník...

Ono v te Britanii se uz zavedlo, co my ted budem provozovat. Napriklad katastrofa je, ze sloucili priridivedne predmety do jednoho modulu, a protoze to vetsinou uci biologove nebo jeste tak chemici, tak fyzika prijde velmi zkratka. Dusledkem je, ze nikdo nejde fyziku studovat na univerzite, tedy je jeste mene potencialnich fyzikaru, tedy predmet uci jeste vice biologu....takze to nepochybne budou resit dovozem Indu a Cinanu, nejspis. Absolventi humanistickych fakult to nabeton nevytrhnou :-(

0/0
30.6.2007 17:02

Lemaxik

jeke nove osnovy? po 17 letech jakoby demokracie?

0/0
29.6.2007 17:43

tuccy

No tak učí se dobře, to nemohu říct,

ale máme tady jeden takový ošklivý, zlý... nepěknou věc ;-)

0/0
29.6.2007 16:38

vi-tek

Žvásty

a zase žvásty, je to stejné jako teorie množin. Učitelé a zejména ředitelé se za nové osnovy napakují a po čase se na to zapomene.

0/0
29.6.2007 16:34

EWCZ+

Re: Žvásty

Jak napakuji? To si musi kazdy sepisovat sam a jsou z toho silne otraveni.

0/0
29.6.2007 17:33

Beranal

Úžasný pokrok

"U školy také zbudovali meteorologickou budku, ve které děti měří teplotu a vedou o tom záznamy. "Podílejí se tak na mapování změny klimatu v oblasti, což je pro ně cenné, protože vědí, že to má nějaký účel," popisuje Josef Binek."8-o

To jsme měli na školní zahradě už před 40 lety, dokonce tam byl i holubník, včely, okopávali jsme záhony a chodily jednotit řepu atd.

0/0
29.6.2007 16:18

Pejsátko

Možná jsou nové osnovy,

modernizují školství, ale bude to něco platné, když to budou učit ti samí učitelé?

0/0
29.6.2007 14:00

Keeper11

Re: Možná jsou nové osnovy,

proc teda nejdes ucit misto nich?

0/0
29.6.2007 14:53

celoush

Re: Re: Možná jsou nové osnovy,

Za tu almužnu?

0/0
29.6.2007 15:01

Boguš

.........

.... měli by se učit nakupovat .......

0/0
29.6.2007 13:48

pvl1

Často se

práce v kůlně a na podzimku na školách podceňuje. A přitom je to předmět stejně důležitý, jako třeba psaní měkkého a tvrdého i.

0/0
29.6.2007 12:46

Philosopher

Re: Často se

V tomto případě by to chtělo spíš obráceně. Opustit kůlnu a vylepšit češtinu. ;-D

0/0
29.6.2007 12:57

pvl1

Re: Re: Často se

Nechci dělat předčasné uzávěry, ale tak slabou reakci na tak silné výchovné působení, jsem nečekal.

0/0
29.6.2007 13:15

Philosopher

Re: Re: Re: Často se

Docela by mě zajímalo, jakým způsobem se určuje síla či slabost reakce. A dále, v čem spočívá síla výchovného působení příspěvku.;-)

0/0
29.6.2007 13:23

pvl1

Re: Re: Re: Re: Často se

To bylo z Cimrmana.

0/0
29.6.2007 13:31

Philosopher

Re: Re: Re: Re: Re: Často se

Zdá se, že Cimrman vypustí občas nějakou nedomyšlenost.

0/0
29.6.2007 13:41

celoush

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Často se

Ne, to vy jste vokurka :-)

0/0
29.6.2007 15:02

Philosopher

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Často se

A jak jste na to přišel ?

0/0
29.6.2007 15:07

3.kolka

Nasi ucitele pri zkouseni pasoou po tom co dite nevi

namisto co vi...kdo tohle zmani?

0/0
29.6.2007 9:44

zab2

Re: Nasi ucitele pri zkouseni pasoou po tom co dite nevi

Koukám, že u tebe jim to moc práce nedá

0/0
29.6.2007 9:53

3.kolka

Re: Re: Nasi ucitele pri zkouseni pasoou po tom co dite nevi

;-Ddetailisto

0/0
29.6.2007 9:55

Abdéřan

Re: Re: Nasi ucitele pri zkouseni pasoou po tom co dite nevi

R^;-D!

0/0
30.6.2007 15:44

3.kolka

To je vsechno jenom dobre

akorat na takovy zpusob vyuky je potreba snizit pocet zaku ve tride jinak se ten ucitel zblazni....ale jakekoli zmeny jsou dobre.ale jak uca ktera je zvykla vest deti negativni motivaci se najednou predela...to bude asi zazrak jako promeneni vody ve vino:-)

0/0
29.6.2007 9:44

Lisinha

Komentátoři jsou jako obvykle geniální...

RVP sice všecky problémy školství nevyřeší a pravdou je, že někteří učitelé a některé školy to budou provozovat jenom na papíře, ale koncepce je použitelné a dokonce místy přínosná - nejde to prostě zredukovat na to, že děti si ve škole budou dělat, co chcou a bude bordel a pak všichni dostanou jedničku, aby to někomu nebylo líto.

Teoreticky jde o to, že každý se učí věci trochu jiným způsobem, což mi místní pokřikovači snad potvrdí, tak proč třeba děckám nedat možnost zvládnout si učivo po svojom? Ono třeba nějaké měření teploty vypadá jako pitomost, ale pokud to provádí děcka, které to zároveň nějak zaznamenávají ap., tak se kromě měření teploty naučí kreslit grafy, zapamatujou si, že denně v půl deváté a ne, že se mi nechce, protože prší.

Myslím, že pištět, že je to blbost, když nevíte, o co jde, je poněkud zpozdilé.

0/0
29.6.2007 8:53

Vinicius

Takze doted

Takze doted jsme ve skole jen bezduse neco biflovali a neucili se samostatne myslet, skola nas nemotivovala a nebavila, stresovala. A od ted se to mavnutim kouzelneho proutku zmeni...

Oboji je proste tisickrat opakovana pitomost, kterou se nas snazi krmit. Samozrejme doba se meni a styl vyuky je treba prizbusobovat.. ale tohle...

0/0
29.6.2007 8:46

EWCZ+

Re: Takze doted

A co maji sakra proti pametovemu uceni? Ve Statech dokonce odbourali i pisemne deleni, jakozto netvurci. A pak kdyz jim dojdou baterky v kalkulacce, jsou zacci namydleni...A to nas jeste ceka "etnicka matematika"...

0/0
29.6.2007 22:28

afix

???

Kde vezmou ředitelé peníze, zvláště na jazykáře? - Chtěl jsem pracovat na gymnáziu (jako vystudovaný anglista), ale jaké bylo mé překvapení, když mi pan ředitel oznámil plat...samozřejmě tabulkový, který, prosím, i s mojí mnohaletou praxí činil 14 800 Kč a na osobní ohodnocení by, prý, už nezbylo... A z toho mám splácet hypotéku, zajistit rodinu atp.? Začal jsem proto pracovat jako překladatel v jedné bance a učitel na VŠ a mám třikrát tolik... Sice mě to netěší tak, jako učit, ale co mám dělat? Cožpak ještě nikdo nepochopil, že celá ta reforma stojí na dobrých učitelích, kteří si poradí i bez oficiálních dokumentů? Kdo tam asi na těch školách učí za takové peníze?

0/0
29.6.2007 8:44

zab2

Re: ???

Holky z gymplu. Školství má ze všech rezortů největší počet pracujících důchodců - neznám školu, kde by nebyli. Přitom při diskuzích o školství tady by podle příspěvků mohl učit kdekdo, páč tomu každý perfektně rozumí a na to, co kantoři dělají, berou prý peněz až moc. A takhle to dopadá.

0/0
29.6.2007 8:50

3.kolka

Re: ???

nechces jit ucit ven? treba v britanii bys mel plat kolem 30 0000 liber rocne:-)

0/0
29.6.2007 9:46

3.kolka

Re: Re: ???

sorry jenom 30 000;-Dpreklep

0/0
29.6.2007 9:48

3.kolka

Re: Re: ???

http://www.eteach.com/Jobs.aspx

0/0
29.6.2007 9:51

barbudo

Nebyla jiná oblast našeho života ....

... která by po filcáku tak katastrofálně upadla, jako základní školství ...

... a tohle bude definitivní konec ...

0/0
29.6.2007 8:11

zab2

..

No zvláště ten modrý dodatek Co přinášejí nové osnovy mě pobavil. Snůška frází k pobavení. Děti se budou čit co chtějí, aby měly příjemné vzpomínky na škou. Jako třešnička je, že se mají známkovat ne podle znalostí, ale podle schopností. Takže ve finále bude mít blbé dítě stejné známky, jak nadané, aby to nebylo hodnoceno stejným metrem. Spěje to k tomu, že za chvíli bude každému dítěti stačit internet. Bez něj a bez kalkulačky budou ale v haj.zlu.

0/0
29.6.2007 8:00

Pejsátko

Re: ..

Třeba ve zpěvu nebo kreslení by nebylo na škodu známkovat dítě podle snahy a ne výsledku - ne každé dítě má na to talent. Ale jinak s Vámi souhlasím.

0/0
29.6.2007 13:53

Mc_Bain

Školství je jedna z oblastí, která mi přijde ...

... čím dál tím horší - i třeba potřeba vytvářet "umělou" inteligenci rozdáváním titulů a plánováním počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí - tohle mi něco připomíná :-©. Nechápu, proč společnost neuznává postavení dělníků, zedníků a zemědělců? A svůj názor nebudu měnit, i když to paní Kuchtové sluší v parlamentu.

0/0
29.6.2007 7:58

Benzin Petrolejovič Naftěnko

"Žáci

se mají vzdělávat s příjemnými prožitky....." Tak na gymplu se spolužačkama to může bejt paráda.

0/0
29.6.2007 7:48

Lin Ti Laoc

škole odzvonilo definitivně

Rv

0/0
29.6.2007 7:47

pedr64

nad těmi body v rámečku jsem se upřímně zasmál

mám kluka v 6.ročníku ZŠ, tak mohu srovnávat.Biflování se od dob mocnářství nezměnilo.Přibyly tak "potřebné" předměty, jako je rodinná výchova, etická výchova atd. Super je kolektivní práce několika žáků, za kterou ale dostanou stejnou známku bez ohledu na to, jak se kdo zapojil. A asi se to nikdy nezmění, protože ty nejhorší zkušenosti mám kupodivu s čerstvými absolventkami PF

0/0
29.6.2007 7:31

Abdéřan

Re: nad těmi body v rámečku jsem se upřímně zasmál

Je to tak, že dobrý(á) a obětavý(á) učitel(ka) naučí bez ohledu na jakékoli fermany školské vrchnosti. Platilo to za Jana Ámose (blahé paměti),  Nejedlého (neblahé paměti) a ani Kuchtová na tom nic nezmění. Základní otázka zní, kolik máme dobrých a obětavých učitelů (učitelek)?;-( 

0/0
30.6.2007 16:02

Já, Claudius

Výchovně vzdělávací program

je jen byrikratický blábol, který musí každý učitel v daném termínu vypracovat, aniž by záleželo na tom, jak a co bude ve skutečnosti učit. Dokud nebude na školství dost peněz, aby v něm mohli pracovat nadšení a kvalifikovaní lidé a ne baby od plotny, do té doby se školstvím nikdo nepohne.

0/0
29.6.2007 7:25

Lemaxik

Uz vidim a slysim ucitelky ktere rvou ve tride, tak to nikdy nebylo

i kdyz to jesate 17 let po komunistickem puci jasne vyrvavaly!

0/0
29.6.2007 5:18

hovnoval-

@@

no konecne se ten nesmyslny system zmeni...

0/0
29.6.2007 3:50

viv

Re: @@

a ty tomu veris?

0/0
29.6.2007 6:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.