Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místostarosta vybrousil z pomníku srp a kladivo

Pozoruhodný souboj o komunistické symboly se strhl v Brně. Místostarostu městské části Královo Pole může stát i záznam v trestním rejstříku. V pondělí večer totiž na čerstvě opraveném památníku padlým rudoarmějcům vybrousil místo, kam krátce předtím dělníci umístili srp a kladivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Už sedí?

0/0
15.8.2007 11:12

Monstrum Anonymič Anonymov

Zakázali srp a kladivo

Výsledkem je, že tráva roste do oblak a nezatlučené hřebíky  reznou.

A kdo za to může ?!!! Kdo za to může ?!!!!:-P:-/

0/0
15.8.2007 11:05

pinguone

..pan mistostarosta JE

::blbec :-/

0/0
29.6.2007 12:16

-=koloděj=-

No tak opačně ...

"Tyto symboly se hodnotí z hlediska své společenské nebezpečnosti. Přestože jde o komunistický symbol, je v této formě spojený s bojem

proti fašismu, a proto není společensky nebezpečný," vysvětlil Miroslav

Mareš.

---------

No takže když neonacista bude trvat na tom, že hákový kříž na jeho rukávu a hajlování je projevem jeho boje proti komunismu (neboť Hitler bojoval proti Stalinovi a Rusku), tak je to v pohodě a neměl by být tedy trestán, že?

0/0
28.6.2007 12:07

grosek

Re: No tak opačně ...

Asi se budes muset smířit s tim že nás rusové osvobodili a i přesto co se poté stalo, jen tak mimochodem komunisti vyhráli volby, tak nás zbavili mnohem většího utrpení, Hitler chtěl Čechy vyhladit, nenáviděl je, tak se prober z těchhle nemístnejch keců

0/0
29.6.2007 12:01

Kleki Petra

Re: Re: No tak opačně ...

Nemám sebemenší úmasl zastávat se Hitlera, ale jen pro přesnost prosím o odpověď: to s tím vyhlazením Čechů jsi načerpal odkud?

0/0
29.6.2007 12:03

pinguone

Re: Re: Re: No tak opačně ...

..no tak ...:-/

0/0
29.6.2007 12:15

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: No tak opačně ...

Co se šklebíš? Já to myslím smrtelně vážně, protože likvidovány měly být národy jiné. Češi měli zůstat levnou (a bezprávnou) pracovní silou, ale o zamýšlené fyzické likvidaci slyším prvně.

0/0
29.6.2007 12:18

denny2006

Re: Re: No tak opačně ...

Svastika a srp+kladivo jsou si de jure rovny,takže nás ušetři svých  historickolaických komentářů!

0/0
29.6.2007 13:04

ten.radi

Totalitní režimy

vždy hanobily hroby.......

je to dost ostuda..... s pravicovou politikou to nemá moc společného - ti vojáci za to moc nemohli.

0/0
28.6.2007 11:16

Two-by-four

Re: Totalitní režimy

Ale mohli.  Tedy nemohli za to snad jen ti, co byli  "propusteni" z gulagu a nahnani na frontu, a pocitalo se ze tam stejne padnou.

Jinak pak za to nemohli ani ti nemecti vojaci.

0/0
11.7.2007 15:51

Ruger

ZBytečné plýtvání energií, bolšebik nechce vidět historické konsekvence

nechce vidět to, že II.sv. válka měla základ v paktu Ribbentrop x Molotov a že si obě diktatury rozdělily Evropu a anektovaly rozsáhlá území, dřív než se spolu pustili do křížku .....Je smutné, že to stálo tolik životů, ale nechápu, proč se klanět symbolice státu, který  jednu totalitu vyměnil za jinou, z hlediska dopadu na naši zem nejméně stejně zhoubnou, nebo zhoubnější a to na dlouhé desítky let .

Sověti nás úspěšně osvobodili jak od  nacistické okupační armády, tak od institutu parlamentní demokracie a na desetiletí z nás udělali neoficiální svazový stát perverzní asijské velmoci..:-©  

0/0
28.6.2007 10:18

petacx

pokud by napr muj deda byl zabit v GULAGU - Gosudarstvennoje upravlenije lagerej

kdo vi jak by reagoval nekdo kdo byl napr v gulagu - Gosudarstvennoje upravlenije lagerej

Gulag-Gulagy-Tábory

Dalo by se mu vycitat pokud by dotycneho (ktery propaguje komunismus nebo relativizuje objeti a jeho zrudnost) surove zmlatil ?;-€ 8-o   

viz napr na  www jaknatoo blogspot com   musite dat tecky misto mezer

100 000 000 obeti komunistickeho rezimu 8-o  Co je horsi komunismus nebo nacismus ...

0/0
28.6.2007 9:43

Uličník

Re: pokud by napr muj deda byl zabit v GULAGU - Gosudarstvennoje upravlenije lagerej

Samozřějmě že komunismus, neboť větší část obětí byla zlikvidována za válečného stavu, nikoli v "MÍRU"

0/0
28.6.2007 10:07

petacx

vadi vam na verejnych mistech Hakovy kriz nebo Srp a kladivo ? ? ?

vadi vam na verejnych mistech Hakovy kriz nebo Srp a kladivo ? ? ?

pokud je zakazano "malovat" hakove krize - symbol nacismu = musi byt 2x vice zakazano "malovat" symboly komunismu !!!

100 000 000 obětí komunistického režimu! najdete na www  jaknatoo . blogspot . com  - vynechejte mezery cenzura idnes nedovoluje nektere odkazy

Nazism or komunism? Which is worse?

Proč komunisté mají tolik hlasů ? najdete na www  jaknatoo . blogspot . com 

0/0
28.6.2007 9:36

Transalp

nadpis příspěvku

"Pokud by se srp a kladivo objevilo někde na zdi doplněné heslem propagujícím komunismus, šlo by o trestný čin." konstatovala mluvčí brněnských policistů Andrea Procházková.

To jsem zvědavej, Ty policejní pipko, jestli tohle zopakuješ po nejbližším srazu komunistů na VŘSR nebo prvního máje.

p.s. Můj názor je jinej. Nejúčinnější je svoboda projevu.Když hákové kříže, srpy a kladiva budou nosit na sobě otevřeně, aspoň budeme vědět, s kam máme tu čest. Proto určitě nezakazovat, je nemorální a pro slušné lidi škodlivé, neb informaci, že jde o kolektivisty, dostanou pozdě.

0/0
28.6.2007 9:24

gagaryn

Re: nadpis příspěvku

R^ taky to tak vidím.

0/0
28.6.2007 9:37

prazakm

Co že to říká Policie?

Když bude na zdi srp a kladivo s komunistickým heslem, tak je to trestný čin? A na tričkách a transparentech to není trestný čin? Já že jsem tuhle viděl spoustu na výstavišti a několik nedávno na václaváku jak podporují své odborářské bosse. Ale tam to asi nevadí, to je jenom taková okamžitá výmluva naší hrdinné policie.

Bože kýž jsem policajtem, to je vyražení...

0/0
28.6.2007 7:47

Tančící_Derviš

›››››››››››› ™

Rozkopat mu rypák, ti vojáci padnout nemuseli, kdyby Rudá armáda Brno rozstřílela z kanónů což neudělala a proto sváděla boje v ulicích. A ten šmejd jim ani nedopřeje klid.

0/0
28.6.2007 7:16

prazakm

Re: ›››››››››››› ™

Ti vojáci především nemuseli padnout, kdyby se Stalin s Hitlerem neprali o nadvládu v Evropě.

0/0
28.6.2007 7:43

barbudo

Re: Re: ›››››››››››› ™

... bodeť ...

... Vaši rodičové by posloužili jako krmivo pro patagonské tučňáky a Buču dědek mohl dál vydělávat na práci Hitlerových otroků ...

0/0
28.6.2007 7:54

zahorak1

Husiti, podľa mňa...

... je strana Vašich modrých vtákov schizofrenická. Na jednej strane vehementne odstraňuje komunistické symboly, na druhej strane veľa z jej ľudí, ktorí ju zakladali, boli komunisti. Ba čo je horšie, keď zbadajú symbol, majú penu okolo úst a hneď na to idú oslavovať Tomáša Garrigue Masaryka, človeka, ktorý - inou formou - hlásal o lásce, míru a porozumění (a etice) - a pritom v rokoch 1917-1918 veľmi účinne - i osobne - podporoval boľševika v Rusku.    

0/0
28.6.2007 6:51

Oderfla

Ha,Ha

Hochu ty si jakostarosta už asi neškrtneš ;-D:-©

0/0
28.6.2007 5:47

PoiuzTre

...

Tak na vývoj této kauzy jsem upřímně zvědav. Možná zjistíme leccos o stavu společnosti a systému 17 let po 89tém.

0/0
28.6.2007 4:49

tabuk

Palán

to je tedy hrdina. Aby mu pánbůh trochu rozumu nadělit ráčil. Ikdyž tak přemýšlím, že ten na hoře s tím rozumem v tomto případě nechce plýtvat.   

0/0
27.6.2007 22:37

King_Feanor

Ve Spojeným království

taky nikdy u moci komunisté nebyli.... přesto před Buckinghamským palácem je dělník se srpem a kladivem:-P;-D

0/0
27.6.2007 22:02

mordx

Peláne, Peláne...

tady se chce zase někdo pouze zviditelnit. Taková chudinka jsi, že ti vadí kladivo a srp na pomníku rudoarmějců. Měl by jsi se domluvit  o odstranění symbolu s rodinami a příbuznými těch mrtvých kluků...co umírali proto aby se takový hovada jako ty mohli narodit a vklidu žít!

0/0
27.6.2007 20:51

65c02

Re: Peláne, Peláne...

Douč se historii, kuňkale! Naprostá většina těch hrdinů, kteří bojovali v rudé armádě, byli zemědělci, kteří Stalina a  jeho rudé komisaře nenáviděli stejnou intenzitou jako nacisty.... To si piš, že ti padlí by s odstraněním těch totalitních symbolů jen souhlasili!

0/0
15.8.2007 10:21

Sorensen

Aby se z toho nepo...

Ten starosta je DIVNEJ

0/0
27.6.2007 20:31

Nazdar blbci

Zdraví vás Hydra rudá

Bojíte se? Jen se bojte.

0/0
27.6.2007 20:31

dahlik

CCCP

srpy a kladiva :-)

http://www.youtube.com/watch?v=ie8wP9Tis8Y

0/0
27.6.2007 19:56

Pongo

Vypadá to,

že lid musí neustále něco vzývat. Nejdříve vzýval bohy, následně trojjediného boha, císaře pána, tatíčka Masaryka, Hitlera, "svatou trojici" Marxe, Engelse a Lenina, Havla... Ze všech uvedených se ale nejvíce na lidstvu podepsala právě ta trojice, která vzešla z bohatých vrstev a oblbla miliony prostých a chudých.

Komunismus je naprosto nereálný a nikdy fungovat nebude. Všude, kde se o to komunisté snažili nastala vláda teroru. Ať se jedná o SSSR, Čínu nebo Kubu. O KLDR ani nemluvě. Tam to dotáhli do extrému, kdy jim populace umírá hlady.

0/0
27.6.2007 19:02

Johny_S

Re: Vypadá to,

Máš na mysli císařepána, Engelse a Havla? 8-o

0/0
27.6.2007 19:25

jekkal

Zajímavý náhled

Snaha skupinky politiků kolem  Tlustého přivést ODS zpět na modrou cestu může snad některými být vnímána jako snaha o obrodu konzervativního principu. Toho samého principu, kterému se křupan Topolánek vysmívá, kudy chodí.

Skutečně konzervativní strana uctívá jako jednu ze svých posvátných hodnot rodinu. Nenajdeme jinde konzervativního politika, který by žil v konkubinátu, a ještě se tím málem chlubil. Skutečně konzervativní politici pečlivě dbají nejen na své soukromé mravy, ale především na své veřejné vystupování. Pubertální gesta a mimika nemají v jejich výrazovém rejstříku žádné místo.

Konzervativní politik je v jistém smyslu elitář, který si zakládá na tom, že stojí výše než většina společnosti. Nikoliv na tom, že svým kamarádům a známým s rozjíveným kukučem ukazuje, kam až se dá klesnout.

0/0
27.6.2007 18:23

Johny_S

Re: Zajímavý náhled

A kdo to konzervativní straně radí? Zajímalo by mě, kdo je autorem této tapety...

0/0
27.6.2007 18:43

jjumbik

Re: Re: Zajímavý náhled

ty neznáš jekkala? Z mrtvých vstal. :-);-D 

0/0
27.6.2007 18:45

Johny_S

Re: Re: Re: Zajímavý náhled

Ale jo, znám. Kdo by neznal jekkkkkkkkala. :-)

0/0
27.6.2007 18:50

Giggles

????

Myslim si ze nekdo by mohl vybrousit ten napis v metru na Hradcanske.....ta doba uz pominula....stoji tam VESKERA MOC V CSSR PATRI PRACUJCIMU LIDU!!!!!!!Rv

0/0
27.6.2007 17:30

Johny_S

Re: ????

Ono by to vlastně tak mělo být. Kdo nepracuje, ať nemá volební právo. To by pak pravice měla vítězství jisté... ;-)

0/0
27.6.2007 18:21

Cácorka

Heleďte

nevíte náhodou jestli je v čechách nějaký pomník padlích nacistů? Já mezi tím rozdíl nevidím většina padlích na obou stranách byli obyčejní tátové, synové, vnuci, manželé, bratři, atd. co by byli radši kdyby válka nebyla;-( (já vim je to mimo mísu)

k tématu je mi to fuk stejně se na pomník padlích rudoarmějců podívat nepůjdu, jeden máme za vsí zapoměli nám tu les rozrytý bunkry a kryty :-/

0/0
27.6.2007 17:08

_m-

Re: Heleďte

No - a já pořád nevěděla odkud se berou popírači holokaustu.........

0/0
27.6.2007 17:29

Johny_S

Re: Re: Heleďte

Vyskakují ze země, neboť je plodí nedobré výpary bahenní...

0/0
27.6.2007 18:51

sexxbommba

Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

Je třeba rozlišovat, co ideologie hlásá a jak se od ní lišila praxe v jejím jménu uplatňované totalitní moci. Fašismus (nacismus) již v teoretické podobě byl zrůdný od samého kořene a podstaty a hlásal barbarské, rasistické nehumánní cíle, které v praxi ještě zrůdněji realizoval. Jako svého boha měl živého a dnes již mrtvého Hitlera. Katolicismus (případně i jiné náboženské ideologie) a zrovna tak komunismus na rozdíl od fašismu aspoň  v teoretické podobě  hlásají vesměs   humánní myšlenky a cíle. Praxe katolicismu byla však krutá, na tisíciletí počítána totalitní krutovláda a stagnace (za Krista se oralo volem a ještě před sto lety také) s nejvyyšším počtem zavražděných a umučených ve jménu desatera a pokrokových myšlenek Ježiše Krista, kterého pasovali na boha. Podobně z Lenina a hlavně ze Stalina udělalali boha komunisti a výsledkem byla opět krutá totalita...a popravy těch, co  nebyli dostatečně "zbožní"....

0/0
27.6.2007 16:35

sexxbommba

Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

... Zákaz propagace fašismu je tudíž jednoznačně správný.Pokud bychom však chtěli zakazovat komunistické symboly, museli bychom však zakázat i název Katolické církve a veškerou její symboliku. Což by však byla naprostá pitomost.Např. já, ač nevěřící s řadou Kristových myšlenek, s desaterem... (kromě nezesmilníš;-D), zrovna tak i s řadou Leninových souhlasím. To, že to horliví nadšenci ať z řad katoliků nebo bolševiků v praxi položili na hlavu, je věc jiná. Podobné tendence však dnes mají i extrémističtí modroptáci, kteří se snaží poválečný fungující kapitalismus, který porazil reálný socialismus, svou současnou přihlouplou  konkurencí o co nejnižší daně a zlikvidováním všeho sociálního vrátit do dob a poměrů z kterých se obě ideologie- komunismus i fašismus (nacismus) vylíhly...

0/0
27.6.2007 16:36

sexxbommba

Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

... Kdo vlastně dal bolševikům "munici" i munici, než vystřelili z Aurory ? Komuniste se vždy dostali k moci, když hamižní kapitalisté, s neomezenou rukou trhu již dvakrát přivedli svět do dokonalých sraček - dvě sv. války, kdy lidé měli hlad a zbraně....Chceme s politikou pravičáků a PŘIBLBLOU KONKURENCÍ O CO NEJNIŽŠÍ DANĚ znovu přivést svět do dokonalých sraček a se samozvaným vůdcem planety Jyrkou Wydlákem z Buše přivést svět ke 3. SV ?Věřte, že pokud by 3.SV někdo přežil, že lidi neopráší jen Lenina, ale nedej bůh i Stalina. Chcete to, Vy všichni pravičáčtí přiblblíci ? Tak se vy.s.e.rte na Vaše úchylné "REFORMY" a přestaňte se chovat jako US vlezdoprdelisti !!! ...

0/0
27.6.2007 16:37

sexxbommba

Re: Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

...Pojmy,symboly a osobnosti jako CCCP, srp a kladivo, rudá hvězda,  Stalin... jsou symboly země a armády, která se největší mírou zasloužila o zlikvidování nejzrůdnější ideologie i režimu v historii lidstva (fašismu-nacismu) proti kterému se  spojil celý svět. A "demokratisky" svět se spojil i se Stalinovým režimem. Největším nebezpečím pro svět je dnes dávat mezi nacistickou a komunistickou ideologii (teoriii) ale v mnoha ohledech i praxi rovnítko !!! Spěje to k tomu, ža nakonec MODROPTÁCI budou velebit jako svého boha Hitlera, protože bojoval proti bolševikům. Srp a kladivo na pomníku v souvislostech s 2.SV jsou tedy naprosto v ořádku, zrovna tak jsou tyto symboly v pořádku jako vyjádření komunistického světonázoru. Nejsou v pořádku v souvislosti s obhajobou totalitní praxe a krutovlády  reálného socialismu v určitém období a v konkrétní zemi ! 

0/0
27.6.2007 16:37

sexxbommba

Re: Re: Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

Pro Křídlorybu

Pokud sytém nedá lidem nažrat a přivedl tuto planetu do sraček a bidy, dvema sv válkám..., tak nemá právo na existenci, lidi se chytli čehokoliv, jen aby to změnili k lepšímu. Zda si tím polepšili, je věc jiná, ale je to do jisté míry pud sebezáchovy, pokud máš hlad a trpíš ve s.račkách, tak se bráníš a chceš přežít, ne ? Co je na tom k nepochopení ? Tuto zákonitost nezměníš, i kdyby ses P.os.ral. Tak jako nezměníš zákony fyziky. A tuto zákonitost popsalal génius a největší filozof všech dob V.I. Lenin, hňupe. Ná základě této Leninovy zákonitosti - tedy lidské nespokojenosti se současným ponižujícím stavem to nakonec prohrál i reálný totalitní sociálismus, neznamená to však, že byla popřena Marxova a  Leninova teorie.

0/0
27.6.2007 16:40

sexxbommba

Re: Re: Re: Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

Pro Johnyho_S viz diskuze níže

Souhlas. Je ovšem otázka, zda jsme si rovnež tak "dokonale" pomohli a zda jsme se ze všeho poučili. Ale nesnáším nekonečně relativizovat vše z různých úhlů pohledu, čehož se bohužel nyní dopouštím. Nikdo však nevyrátí tvrzení (možná jsem ho vymyslel já), že chybama se člověk učí, chtrej na cizích a těch, co už se bohužel staly (není nutno páchat nové - nesouhlasím, že dobro nemůže existovat bez zla), blbej na svých a úplně pitomej se nepoučí nikdy. A já nevěřím tomu, že lidstvo je úplně pitomé

0/0
27.6.2007 16:42

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

Možná postřehl, že kde chtějí lidi demokraci, se komunismus vybudovat nedá a protože Vy se jistě umíte poučit z cizích chyb, půjdete do země, kde komunismus chtějí a snaží se ho budovat. Třeba nás nakonec přesvědčíte, že komunismus existovat může.

0/0
27.6.2007 17:23

sexxbommba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidstvo zažilo a bohužel i v současné době zažívá různé formy totality

VAno, třeba nějaká forma komunismu fungovat může, ale ne ta, v podobě reál. socialismu Stalinova typu. Tedy jen blb dvakrát dělá tutéž chybu. V tom je podstata toho, že komunismu jako myšlenky  se nemusíme bát, (pokud není prosazována za každou cenu) tak hloupě a pochybovačně, jako třeba lidé zpochybňovali a málem upalovali toho, kdo vyřknul, že je možno létat, nebo svítit žárovkou. Edissonovi také žárovka mnokrát shořela a nakonec PŘECE SVÍTÍ !!! K myšlenkám a jejím symbolům zcestným, zvráceným, krutým, egoistickým, které postrádají jakýkoliv humánní cíl, jako je fašismus, nacismus, rasismus... však musíme přistupovat s trochou nadsázky dle hesla, že "už jen pomyslet na něco takového by mělo být TRESTNÉ", aby se již podobná praxe fašismu, nacismu, rasismu... nemohla OPAKOVAT ! V

0/0
27.6.2007 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.