Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hospody by si mohly určovat, kde se bude kouřit

Cestou na pražské letiště Ruzyně láká hosty nápis jedné z restaurací ke sledování sportovních přenosů v nekuřáckém prostředí. Donedávna věc nevídaná – reklama lákající do baru nekuřáky. Zanedlouho to však může být druh propagace, který restauracím bude zdarma dělat samo ministerstvo zdravotnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hapet

x

Jo stát nás "chrání" - jsou stanovené hygienické limity - tzn. nemělo by se stát, že z restaurace po obědě odejdeme přiotrávený a to znamená ani z jídla, ani z pití a ani ze vzduchu. :-) Problém podle mě je, že tohle už nikdo nekontroluje a nepostihuje! Kdyby existovala pořádná kontrola dodržování, a za nedodržení by byly pokuty, to by se nám dejchalo 8-o.

0/0
8.1.2008 7:53

Pan Navratil

To je jedna možnost.

Druhá je stanovit max. obsah stanovených látek ve vzduchu - a toho by se dosáhlo jenom zákazem kouření, nebo kvalitním odvětráváním.

0/0
4.1.2008 15:54

hapet

x

Jasně - až budou hospodští natolik "odvážní" a udělají nekuřáckou hospodu, tak zjistí, že lidí tam chodí stejně jako před tím. Myslím, že začínají být první vlaštovky, ale bohužel jich moc není a nekuřáci mají dost omezenej výběr. Nejvíc mě vadí, když chci jít normálně na oběd, najdu si pracně restauraci, kde není zahuleno, objednám si a v půlce jídla si nějakej debil u vedlejšího stolu zapálí a zamoří půl restaurace a zkazí mi chuť k jídlu - proč nemají kuřáci ohledy a když vidí, že tam není zakouřeno a lidi jí tak si tu cigaretu nedají až venku?

0/0
4.1.2008 15:19

Pan Navratil

Re: x

To není o odvaze, to je obyčejná ekonomická úvaha. A taky je problém sehnat pingly, kteří nekouřej, protože já teda žádnýho takovýho neznám.

0/0
4.1.2008 15:53

gagaryn

***

stejně jako jsou záchody v hospodách, tak by tam měly být kuřárny.Samozřejmě příslušně vybavené a označené. Písmo černé barvy minimálně 5 cm vysoké + piktogram, klimatizace schopná vyměnit vzduch za 1 minutu atd...:-)

0/0
4.1.2008 9:20

BBarret

Půl roku stará .....

;-D

0/0
4.1.2008 9:15

_m-

No, to je nápad vskutku geniální

0/0
4.1.2008 9:08

_m-

ještě tam měl být smajlík

8-o:-/:-P

0/0
4.1.2008 9:09

BBarret

ne tady ten

(Y)

;-D

0/0
4.1.2008 9:16

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: No, to je nápad vskutku geniální

jistě že proč by majitel si neměl určit zda se mu tam bude kouřit či nikoliv.pokud si trh žádá kuřácké hospody  budou kuřácké

0/0
4.1.2008 9:20

_m-

Re: Re: No, to je nápad vskutku geniální

utekl mi enter - chtěla jsem tam připsat, že kdyby zákonodárci četli naše diskuze tak na to mohli přijít už před dvěma lety.  Já s tím naprosto souhlasím.

0/0
4.1.2008 9:22

hapet

Proč zakázak kouření v restauracích

Myslím že stát by se k tomuhle problému měl postavit trochu "odvážněji".

Svoboda, jak se jí kuřáci dost často ohánějí má být pro všechny a to znamená i pro nekuřáky. Svoboda v praxi totiž pro jednoho člověka končí tam, kde začíná svoboda pro druhého a je proto nutná jistá dávka tolerance. Kuřáci jsou dost sobečtí a sebestřední na to, aby si uvědomili, že nekuřák má taky svá práva a to jít se bavit do restaurace, aniž by se přitom přiotrávil. Oddělené prostory pro kuřáky a nekuřáky v praxi znamenají, že v restauraci je na části stolů cedulka "pro nekuřáky". Jeden můj známý mi řekl jeden příměr: "Je to jako by jste měli bazén, kde v jedné části bude dovoleno močit do vody a v druhé ne". Taky by se vám do takovýho bazénu nechtělo lézt co? Asi by jste cítili, že vás tím někdo obírá o možnost si zaplavat...

0/0
4.1.2008 7:51

Pan Navratil

Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Ano, do takového bazénu bych nelezl. Nejsem totiž debil, jako jsou nekuřáci lezoucí do zadýmených putyk.

0/0
4.1.2008 8:55

BBarret

Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

;-D;-D;-D

0/0
4.1.2008 9:02

hapet

Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

to je těžký - v bazénu je zakázáno močit :-)  oproti chybějícímu zákazu kouření v prostorách, kde jsou i lidi, kteří nekouří

a bohužel restaurací pro kuřáky moc není

0/0
4.1.2008 15:21

Pan Navratil

Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Mno a co jako? V bazénech je zakázáno močit "A čurají všichni" jak praví klasik.

0/0
4.1.2008 15:52

_m-

Re: Proč zakázak kouření v restauracích

ten známý to řekl přesně. Tak proč nekuřáci lezou do zakouřených hospod? a netvrď mi, že proto, že nejsou hospody pro kuřáky. Kdyby o ně byl zájem, tak by byly. Ale ono je jednodušší řvát po zákazu kouření, než otevřít nekuřáckou hospodu.

0/0
4.1.2008 9:08

gagaryn

Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Aha, takže když chci jít do hospody na pivo a v okolí žádná nekuřácká není, tak si mám otevřít vlastní hospodu, nekuřáckou?:-P

0/0
4.1.2008 9:10

minutos007

Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Otevři, jestli je 42% pro nekuřácké, tak budeš mít narváno....

0/0
4.1.2008 9:13

gagaryn

Re: Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

já ale nechci otvírat žádnou hospodu, chci si jen zajít na točené.:-)

0/0
4.1.2008 9:17

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

No tak běž, ale musíš akceptovat realitu. Třeba na zahrádku.

0/0
4.1.2008 9:18

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Já ti to přeju, já jen nechápu že se  žádný hostinský nechopí tak skvělé příležitosti.

0/0
4.1.2008 9:18

_m-

Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Když čtu tuhle diskuzi tak vřele doporučuju - budeš mít narváno.

0/0
4.1.2008 9:17

sojkal

Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

Když tam žádná není tak máš dvě možnosti. Jít do kuřácké nebo jít o kus dál. Ale chtít aby kvůli tobě v té hospodě přestali kouřit je drzost.

0/0
4.1.2008 9:19

gagaryn

Re: Re: Re: Re: Proč zakázak kouření v restauracích

no, mě to tak nějak nevadí, ale pro mě by to bylo lepší. :-)

0/0
4.1.2008 9:21

boskooov

Konecne nejaky normalni narvh

nediskriminujici ani jednu cast hostu a nediktujici soukromemu subjektu R^

0/0
19.6.2007 12:26

wcbaba

To je nápad, nechat na rozhodnutí samotných

provozovatelů zda se u nich bude kouřit nebo ne, že by se v hlavách zákonodárců blýsklo na lepší časy, já nekouřím a když nahlédnu do restaurace a ucítím kouř jdu jinam, nemám s tím problém  

0/0
19.6.2007 9:29

dislektik-idnes si na mě zasedla

já to říkám pořád majitel hospody at si určí jestli se mu tam bude hulit či nikoliv

0/0
18.6.2007 16:14

seppikub

Fraska..

"U soudu", hospoda snad max.70 qm, v rohu v zadu jeden stul pro nekuraky. Tak tam se nesmi kourit ! ;-D A ani nevim jak je to u theky.

0/0
18.6.2007 16:11

Beranal

Kde jsou ty svobodné časy

Kdy jsem jako 7 letý chodil pro cigarety a pivo fotrovi a nikoho nenapadlo mi to neprodat, kdy nám v hospodách prodávali bez problémů v 15 letech pivo ke konzumaci, kdy nikdo neměl problémy se "smrtelným nebezpečím" kterým nás kuřáci vystavují se svým kouřem. Tihle novodobý bolševici nás se svojí snahou chránit nás dospělé nějakými zákazy všeho možného, před vším možným jednou dostanou k horší totalitě než byla v 50 tých letech. Spíš bych nařídil výrobcům aby ten cigaretový kouř zase tak hezky voněl jako svého času nedostatkové cigarety Sparty, to nebylo obtěžování to čuchat to byl požitek. :-(

0/0
18.6.2007 15:22

smotitak

Re: Kde jsou ty svobodné časy

;-)

0/0
18.6.2007 15:30

Pan Navratil

Re: Kde jsou ty svobodné časy

Jo, to je fakt, dneska to smrdí jak scance.

0/0
18.6.2007 18:43

Olda70

Re: Kde jsou ty svobodné časy

kdy se chodilo na malou stranu za hospodu do zlabku a splasky z kuchyne se vylevaly na dvorek. vsude to sice smrdelo jak na hnoji, nemoce bujely .. jojo

Doba pokrocila, jiste veci se staly normou. Socialni zarizeni a prisne hygienicke predpisy hospody ponekud zcivilizovaly. Uz je jenom otazka casu, kdy bude normou dychat cerstvy vzduch.

0/0
19.6.2007 8:47

Pan Navratil

Re: Re: Kde jsou ty svobodné časy

Pak přijde zákaz hlasité hudby...;-D

0/0
19.6.2007 9:19

chamomil

Re: Re: Re: Kde jsou ty svobodné časy

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
19.6.2007 9:34

Olda70

Re: Re: Re: Kde jsou ty svobodné časy

Ja tu pisu o normach, ne o zakazech. Uz dnes je normou, ze vam v restauraci nepraskaji usni bubinky. Stejne tak by se mi zamlouvalo, aby normou byl cisty vzduch v uzavrenych prostorach, ktere jsou pristupne verejnosti. Ja mam pro zavislost kuraku vcelku pochopeni a nemam potrebu je omezovat. Bohuzel kuraci pri koureni vylucuji smrduty a karcinogeni kour, ktery mnohym ztrpcuje zivot.

0/0
20.6.2007 12:47

_Sandstorm_

Hm

A přínos těch modrých socialistů?

0/0
18.6.2007 15:06

celtic

rozdělení hospody na "tady se kouří a tady se nekouří"...

je stejné jako rozdělit bazén na "čůrat se smí a čůrat se nesmí"....:-)

0/0
18.6.2007 13:51

Pan Navratil

.

Čekal jsem, kdy se přisomruje nějaký pako s tímhle invalidním příměrem. :-)

0/0
18.6.2007 13:57

celtic

Re: .

soudruhu to je nejlepší možný příměr....znám hospody kde je u jednoho stolu cedulka nekuřáci a všude okolo se hulí....:-)

0/0
18.6.2007 14:02

Pan Navratil

Re: Re: .

Nejsem žádný tvůj soudruh, pakoňu.

0/0
18.6.2007 15:10

minutos007

Re: Re: Re: .

To mu nevysvětlíš... je jeho oblíbené oslovení ...

0/0
18.6.2007 15:18

pepe999 from Salford

Re: rozdělení hospody na "tady se kouří a tady se nekouří"...

Stejne tam lidi chcijou i tak, takze o nicem...;-D;-D;-D

0/0
18.6.2007 14:01

Pan Navratil

Re: Re: rozdělení hospody na "tady se kouří a tady se nekouří"...

Kdepak, celtic jenom tam, kde je dovoleno.

0/0
18.6.2007 15:10

iuos

hmm

ale zato ze skokanskýho můstku ;-D

0/0
18.6.2007 15:21

chamomil

Re: hmm

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
19.6.2007 9:38

Beranal

Re: rozdělení hospody na "tady se kouří a tady se nekouří"...

Ty jsi se zřejmě narodil někde v Bangladéži, řeknu ti u nás v Evropě bazény ke koupání většinou nejsou určené na vyvenčení, k tomu účelu slouží pro pány i pro dámi naprosto specializované zařízení. Jestli vy si doma chčijete v posteli nebo do kouta tak to netahej na zdejší diskuzi.

0/0
18.6.2007 15:26

pepe999 from Salford

Jel jsem poslednim autobusem z Eccles do Salfordu

a prisel za mnou mladik(byli jsme pouze 2 pasazeri a ridic) a chtel ohen, povidam, ze nemam, tak sel za ridicem a ten jak zjistil, ze chce nekdo hulit, tak mu zapalit a hulil taky...hnus...Rv

0/0
18.6.2007 13:19

chamomil

Re: Jel jsem poslednim autobusem z Eccles do Salfordu

... no.... to se ti v ČR ale nestane ....;-)

0/0
18.6.2007 13:29

pepe999 from Salford

Re: Re: Jel jsem poslednim autobusem z Eccles do Salfordu

Aspon ten autobus jel. Znamej mi rikal, ze jel kamsi busem a v polovine trati sofer prohlasil, ze ma padla, ze to obraci. Prej kdo chce, tak si muze vystoupit a pockat na jinej...:-)

0/0
18.6.2007 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.