Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus prohrál soud s justičním čekatelem

Prezident Václav Klaus bude muset v nejbližší době rozhodnout o případném jmenování či nejmenování soudního čekatele Petra Langera do funkce soudce. V pátek to ve svém verdiktu uvedl pražský městský správní soud, který vyhověl Langerově žalobě na prezidenta. Píše to deník Právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beranal

Ta milenka V.K. měla pravdu

když prohlásila že V.K. je vlastně genius. On de fakto ty nezletilé čekatele takto přebral na ty co jsou i přes svůj nízký věk schopni vykonávat práci soudce a na ty co si musí ještě pár let počkat. Těch osm nezletilců co se začalo dožadovat soudně svého "zákonného" práva na jmenování, vlastně prokázali že jim chybí to základní, objektivně a reálně zhodnotit situaci a na základě toho správně rozhodnout. Jestli někdo uvažuje tak že je reálné že, se v rozsudkem našeho správního soudu dostaví s vítězoslavným úsměvem k poníženému a zesměšněnému V.K. a ten mu s omluvou předá jmenovací dekret, tak s takovýmhle soudcem bych se osobně v soudní síni setkat nechtěl, ten žije zcela mimo realitu zřejmě proto že v tom mladém věku ještě nedokáže krotit své pocity a emoce aby nevládli nad jeho logickým uvažováním. Bohužel ale je vidět že někomu tohle zastydne až do vysokého věku, to jsou ty soudkyně které se teď snaží popotahovat prezidenta za nečinnost.

0/0
18.6.2007 14:40

celtic

Re: Ta milenka V.K. měla pravdu

Kluk je opravdu génius....už to dokázal v ekonomice, klimatologii, architektuře, disidentdtví a nyní i v právních otázkách...! a to že zatím projel všechny své soudy bude tím, že mu soudci závidí jeho genialitu....R^:-)

0/0
18.6.2007 14:44

tabuk

Re: Ta milenka V.K. měla pravdu

Vaškovi to zastydlo až do teď a není v dohledu, že by se to zlepšilo.  

0/0
19.6.2007 6:51

celtic

Kluk už by to dneska projel s každým...

:-)

0/0
18.6.2007 13:57

Needle

Re: Kluk už by to dneska projel s každým...

To víš, kde kdo se snaží přispět svým klacíkem pod nohy...To malí lidé dělávají...No, mě blaží, že Kluk na ně může furt dělat dlouhý nos... R^  Zakrslíci nic jiného nezaslouží:-P

0/0
18.6.2007 14:41

Blanka z Bejrůtu

Soudci už mají peklo jisté

Každý kdo soudí, bude souzen:-P

0/0
18.6.2007 10:26

Rudolff

Čas zrání

Některé činnosti by opravdu měli vykonávat jen vyzrálé osobnosti a ne mladí kariéristé. Být to před 30 lety..živě si dokážu představit toho nedočkavého mladíka, jak si podává žádost o členství v KSČ, jen aby urychlil svůj kariérní postup..

0/0
18.6.2007 10:20

Jantar19

zakon o koureni

poslanci sou padli na hlavu. Kdyby lidi meli zajem o nekuracky hospody,tak tech malo co jich je, budou narvany k prasknuti. Dalsi hospody by taky zacali bejt nekuracky,protoze kazdej podnikatel chce mit zakazniky. je to proste trzni ekonomika,kdy se nabidka prizpusobuje poptavce. Za cvili stat bude narizovat kinum,aby se predelala na divadla protoze je to kulturnejsi. Mame svobodu podnikani a kazdej muze mit hospodu jakou chce!

Jestli jim ten zakon projde tak budou hospody prazdny a lidi budou hulit doma.

ja do zadnyho zaplivanyho nekurackyho pajzlu nevlezu. Doufam,ze vz taky ne. Jste prece inteligentni

0/0
18.6.2007 10:01

mariolin

Re: zakon o koureni

si proste pako. vo svete (eu) to spolahlivo funguje. a co ludia co nefajcia ale predsa musia 8 alebo viac hodin dychat ako by sa ti pacilo ak by ti niekto na tvojom pracovisku pocas tvojej prac. doby stale dymil. bol som az prekvapeny ako to prijali v taliansku. taky zakon by mal byt vsade. a to si pritom doprajem az 20 denne. Rv

0/0
18.6.2007 13:51

Hanns1111

tak tohle je tip pro Fortunu :-)

já sázím na prezidentovu nečinnost ;-)

0/0
18.6.2007 7:05

Beranal

Ústava městský soud

Čl. 63 (1) Prezident republiky dále i) jmenuje soudce,

(3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavců 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády.

Podle ústavy president jmenuje soudce a je to jeho rozhodnutí které vyžaduje ke své platnosti spolupodpis. Podle městské soudkyně toto rozhodování spočívá v tom že president je povinen rozhodnout o jmenování a pokud rozhodne o nejmenování což v Ústavě není tak musí prý zdůvodnit že k tomu nejmenování má nějaké "zákonné důvody" v Ústavě ČR neuvedené. Já bych řekl že slovo rozhodování je od slova rozhodovat, svého času nám tady jedna strana 40 let tvrdila že slovo volit neznamená vybírat ale spáchat volební akt spočívající v povinnosti zvolit ty navržené. Já bych opravdu začal zkoumat jestli ta soudkyně nemá náhodou doma v šuplíku ještě tu rudou knížku z téhle strany, protože ta podobnost v myšlení vypadá že opravdu není náhodná.

0/0
17.6.2007 20:47

Beranal

Re: Ústava městský soud

Kromě toho navíc Čl. 54(3) Prezident republiky není z výkonu své funkce odpovědný.

To znamená že se nemusí z toho co provádí jako ústavní činitel podle Ústavy zodpovídat nikomu, tedy nechápu jak si nějaká městská soudkyně ve své naondulované hlavičce může myslet že by se mohl zodpovídat právě jí.8-o

(3) Prezident republiky není z výkonu své funkce odpovědný.

To znamená že se nemusí z toho co provádí jako ústavní činitel podle Ústavy zodpovídat nikomu, tedy nechápu jak si nějaká městská soudkyně ve své naondulované hlavičce může myslet že by se mohl zodpovídat právě jí.8-o

0/0
17.6.2007 20:57

Muf007

Re: Re: Ústava městský soud

Chlape ty ji z kanceláře Jejich Blahorodí Václava XIV., že za jeho letitou nečinnost takhle kopeš? Chápu znění citovaných paragrafů a jelikož nejsem právník nebudu polemizovat, zda našeho Neomylného zavazuje ještě něco jiného než ústava.

A tak snad jen poznámku. Zatímco úřady a instituce svazují k vyřízení zákony a normy předepisující jim jak rychle konat, náš Všemohoucí neomila má času dost. Nezbývá než se hluboce klanět před jeho úvahou komu a kdy ve své blahosklonnosti milostivě pokyne :-©

0/0
18.6.2007 10:58

Beranal

Re: Re: Re: Ústava městský soud

Chce to trošku se oprostit od té averze k V.K., já tedy rozhodně jeho fanoušek nejsem a pravidelně si na něm vylévám taky zlost. Ale co si dovolují tyhle soudní babizny to přesahuje všechny meze, tady ani není potřeba se ani dohadovat o tom co je v zákonech a Ústavě, tady jde o tu absurditu nad absurditu kdy nějaká místní soudkyně chce vykládat presidentovi republiky tedy nejvyššímu představiteli státu jak má chápat on a ti všichni jeho poradci Ústavu ČR a co je povinen dělat a udělat do 6 měsíců. Tady rozum říká že jedině ten původní rozsudek po té absurdní žalobě toho čekatele je ten správný tedy žádný správní soud není kompetentní dělat presidentovi výklad Ústavy. President dle Ústavy není ze své funkce odpovědný nikomu tedy nemusí se s těmihle babiznami vůbec bavit.

0/0
18.6.2007 12:00

Arth-

Žijeme v divné době...

městké soudy nařizují prezidentovi, co má dělat...  komunistgi kážou o morálce a demokracii - a nikdo jim za to nedá přes držku...  8-o

0/0
17.6.2007 19:14

pajadaja

Re: Žijeme v divné době...

Žijeme v divné době, za jiný názor bys dával přes hubu,to už tu jednou bylo, soudruhu.... Rv

0/0
17.6.2007 20:48

minutos007

Re: Re: Žijeme v divné době...

Ne za jiný názor, ale za drzost sprostotu a aroganci... Možná by bylo dobré zjistit si co znamená slovo soudruh :-P

0/0
17.6.2007 21:41

parohubek

Soudruhům by přece jen občas neuškodilo studium:

Ústava ČR, článek 63 odst. i, článek 54 odst. 3

http://www.concourt.cz/pages/prav_uprava/ustava.html

;-)

0/0
17.6.2007 18:55

parohubek

Re: Soudruhům by přece jen občas neuškodilo studium:

+ článek 65, atd...

...páni STÁLÍ justiční čekatelé.... ;-D

0/0
17.6.2007 18:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

Kluk mi dělá radost

R^

0/0
17.6.2007 17:48

celtic

Re: Kluk mi dělá radost

taky mám rád komiky....R^:-)

0/0
17.6.2007 17:50

trojuhelník

Re: Re: Kluk mi dělá radost

Klaus, Kluk jak buk, dovolte abych si opět odložil-:-©:-©:-©

0/0
17.6.2007 18:03

celtic

Re: Re: Re: Kluk mi dělá radost

jen si poslužte....:-)

0/0
17.6.2007 18:06

trojuhelník

Bermudskej

Klaus ?

0/0
17.6.2007 17:28

celtic

Kluk je renesanční člověk....

rozumí ekonomice, klimatologii, architektuře, disentu, právu a pak ještě všem ostatním vědním oborům....R^:-)

0/0
17.6.2007 17:16

Beranal

Re: Kluk je renesanční člověk....

Já tě chápu je to velké trauma pro člověka který nerozumí absolutně ničemu :-)

0/0
17.6.2007 17:22

celtic

Re: Re: Kluk je renesanční člověk....

vím že nic nevím:-)....kdežto Kluk, ten rozumí všemu....;-D

0/0
17.6.2007 17:27

Beranal

Re: Kluk je renesanční člověk....

No že se V.K. třeba vyjadřuje k té "chobotnici" to je jeho právo akorát já se domnívám že by se takto měl vyjadřovat i tam kde je to podle mě jeho povinnost, mě se zdá že tady absolutně chybí nějaké vyjádření k tomu radaru, který tady dneska hýbe naší veřejnosí 8-o8-o

0/0
17.6.2007 17:33

celtic

Re: Re: Kluk je renesanční člověk....

vyjadřovat se může, ale pokud řekne že té knihovně zabrání vlastním tělem a přiváže se k radlici buldozeru, tak je trapnej...:-)

0/0
17.6.2007 17:36

Beranal

Re: Re: Re: Kluk je renesanční člověk....

Ještě takhle pochopit co to je nadsázka :-) To si vážně myslíš že V.K. se tam s nějakými idealistickými mládežníku půjde připoutat řetězem ??

0/0
17.6.2007 17:42

celtic

Re: Re: Re: Re: Kluk je renesanční člověk....

Klukovi nevěřím od 95, kdy řekl, že transformace a reformy jsou už skončeny.....a nebyla zprivatizovaná jediná banka...:-)

0/0
17.6.2007 17:44

Beranal

Re: Re: Re: Re: Re: Kluk je renesanční člověk....

Je to strašné co se dělo v 90 tých letech ale je potřeba už se s tím nějak vyrovnat a zamyslet se nad tím co si dovolují na presidenta nějaké soudní čůzi dneska, to je aktuální problém. :-© To by jednou mohlo dopadnout i tak že kritizovat absurdní soudní rozhodnutí by mohlo být trestné a výrok "soudkyně je vůl" to by mohlo být hanobení ČR, protože jak je vidět tak  tyhle neodvolatelné a nepostižitelné baby si můžou vyložit Ústavu i zákony ČR po svojom a jakkoliv.;-€

0/0
17.6.2007 20:26

ou_Jo

Jak to náš několikerý čestný doktor ...

....obojího práva přežije? Už i nějaký obyčejný čekatel si z něho dělá šoufky!:-©

0/0
17.6.2007 17:13

Beranal

Jsem opravdu zvědavý

co president bude teď dělat, podle mě má možnost jen jednu. Že by se odvolal proti tomuhle rozsudku aby se to dostalo zpátky k NSS kde vládne ta Brožová a odkud tenhle "právní názor" vlastně vzešel to je nereálné. Že by si pozval ty vzpurné soudní kadety na Hrad, omluvil se jim za svou neznalost zákonů a poníženě je jmenoval za soudce to je také dost nereálné. Že by se podvolil tomu co nějaká bláznivá soudkyně neznámými postupy vydestilovala z té právní žumpy tedy "nařízení" ze strany Městského soudu aby vydal rozhodnutí o nejmenování soudce a zdůvodnil to podle nějakého neznámého "Ústavního zákona" to by bylo také dost šílené, president jako ústavní činitel dělá jen to co mu nařizuje Ústava a nikoliv nějaká nevýznamná městská soudkyně. Takže jediná rozumná možnost je nedělat nic, maximálně soudkyni vzkázat že president se řídí Ústavou a nikoliv soukromými názory městských soudkyň.

0/0
17.6.2007 16:20

Beranal

Re: Jsem opravdu zvědavý

Potom ovšem je další otázka jaké možnosti mají ty baby, podle mě žádné, jedině snad že by vymyslely něco tak absurdního jako že nejmenování cca 8 soudců ohrožuje naše ústavní pořádky a že se president dopustil vlastizrady, to by se nám ovšem smáli i primitivní kmeny někde v Africe.

V.K jsem opravdu dlouho rád příliš neměl ale teď mu začínám opravdu fandit, člověk si musí uvědomit kde je to daleko větší zlo a to hrozné zlo se tady jasně rýsuje to je ta neskutečná chobotnice právní mafie která už chce diktovat i presidentovi.

0/0
17.6.2007 16:22

sarax

v tomhle Klausovi fandim

 a  doufam, ze tech 8 nabubrelych potencialnich soudcu si jeste nekolik let pocka na sve jmenovani.. Prokazali, ze neuznavaji autority a meli by ziskany cas venovat dalsimu studiu a ziskavani zkusenosti od starsich kolegu. Jinak nas zachvilku budou soudit cerstvi absolventni pravnicke fakulty a operovat nezkuseni chirurgove.. Stejne jako je treba ze zamestnani vcas odejit, je treba umet s karierou pockat, a pracovat na sobe, aby na nasi uspechanost nedoplatili ostatni.

0/0
17.6.2007 15:25

Zmuda

Dislektiku,víš co je logika ?

...jestliže tvrdíš,že Brežněv  s Husákem jsou proti Klausovi žabaři,logicky z toho vyplývá,že Klaus je horší než tito dva exponenti totality. A zpětně tudíž logicky musí platit,že byli lepší než Klaus.....to ovšem pochopí člověk s kvo kvo vyšším než 72....což je u tebe v oblasti sci-fi.....a sakra,co je to sci-fi..to bude pro tebe také asi španělská vesnice.....no jak k sakru s tebou komunikovat ? ...8-o...

0/0
17.6.2007 13:24

Hellenios

Možná blbý dotaz?

Nemělo by se hodnotit dle schopností, nikoliv věku? Nebo se dobře domnívám, že prezident podkopává práci mladých a talentovaných jedinců a tím i republiku?

0/0
17.6.2007 13:10

celtic

Re: Možná blbý dotaz?

u začátečníků nelze hodnotit podle schopností....snad podle známek ve škole?:-/....každý kdo splní daná kriteria má dostat šanci...!:-)

0/0
17.6.2007 13:12

celtic

Re: Možná blbý dotaz?

a hlavně by ta kriteria měli nastavovat odborníci a nikoliv "odborník na vše" Kluk...:-)

0/0
17.6.2007 13:13

rentrn

Re: Re: Možná blbý dotaz?

Fajn; ale neměli by se spíš ti ODBORNÍCI, ŠPIČKOVÍ ODBORNÍCI a EXPERTI  pokusit přesvědčit nás - hloupé o správnosti svého počínání a nebo jsme už takoví negramoti (včetně prezidenta), že musíme přijmout co nám kdo předhodí? A co když se prostě naštveme a řekneme dost - cucáci nám tu přece nebudou řikat co máme dělat.

0/0
17.6.2007 13:30

Hellenios

Re: Re: Re: Možná blbý dotaz?

Prvně: Stáří není patent na moudrost, chytrost, objektivnost.

Za druhé: Když něčemu nerozumím, tak se nebudu hádat s odborníkem. Př. Má neznalost nemá právo poučovat znalce, ale dávat pouhý podmět k úvaze.

Za třetí: Věkem senilníme a upadámé. Jaká to výhra?

0/0
17.6.2007 13:36

rentrn

Re: Re: Re: Re: Možná blbý dotaz?

problém je v tom, že potkávám spíš blbce kteří se ale rádi nazývají špičkovými odborníky a co hůř, oni si to o sobě i myslí....že jsou experty... už názor že někdo proleze nějakou školu a tím získá pocit čehosi považuji za mylný

0/0
17.6.2007 13:45

Hellenios

Re: Re: Re: Re: Re: Možná blbý dotaz?

Myslím si, že pravda a schopnost leží jinde, než na věku a osobních prožitcích.

O "odbornících": Všechny významné objevy lidstva byly nalezené a definované lidmi do 35 let.

Tohle jednoduše nelze rozhodnout věkem.

0/0
17.6.2007 13:54

rentrn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Možná blbý dotaz?

Konečně s Tebou trochu souhlasím, až na to, že spíš to těm mladejm ti strý ukradli a přisvojili si to, právě díky svým schopnostem. Neupírám mladým nápady, schopnost rychlé reakce atd. Pro soudcovskou profesi je ale potřeba kvalit starých a zkušených, chtěl bych napsat moudrých - ne senilních jak píšeš. Jenže kde je vzít vidˇ?

0/0
17.6.2007 14:17

Hrdy Volič ČSSD

celto

papa tunel je divny kluk, že?

0/0
17.6.2007 12:52

Beranal

Tohle co vymyslela ta právní mafie

to je zcela absurdní takže stávající soudci si podle tohohle jejich protiústavního výkladu sami navrhují koho si mezi sebe vezmou a koho si nevezmou, takto navržené kandidáty je president povinen jim jmenovat, v Ústavě to sice není ale někde v nějakých provázaných "vyhláškách" oni to prý mají.

Aby nám jednou pár soudních čičmudnů nevyložilo obdobně naše pravomoci u voleb tedy že stávající poslanci navrhují ty nové, a potom my volíme předložené poslance tak že jsme povinni je zvolit, to také v ústavě není ale to se jednoduše nějak doplní do nějakých vyhlášek a potom se z toho celého "provázaného" to takto odvodí. A pokud nezvolíme navržené tak budeme muset vysvětlit jaké k tomu máme zákonné důvody které oni určili, pokud je mít nebudeme dají nás k soudu a soud řízený pí Brožovou rozhodne o zvolení poslanců ve správním řízení a všichni dostanou pokuty že porušili správní řád. Ale sakra nefungovalo tady už něco podobného s těmi volbami už za bolševiků ????

0/0
17.6.2007 12:44

rentrn

Re: Tohle co vymyslela ta právní mafie

docela s Tebou souhlasim, chybí mi třeba zákon nebo vyhláška jak vzít za kliku a otevřít dveře. Nebo možná je a já ji neznám....prostě teď nevim co mam dělat....Věřím že mi něko poradí a jsem zvědav kolik si za to řekne.  

0/0
17.6.2007 13:01

celtic

okurková sezona....

Kluk zase projel soud, vláda vládne a opozice kvičí...:-)[>-]

0/0
17.6.2007 12:19

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: okurková sezona....

a na Nově  běží chlapci a chlapi to je šou ;-D;-D

0/0
17.6.2007 12:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.