Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máš Nabokova? Do báně!

Poslanci zakázali držení dětské pornografie a zpřísnili tresty pro ty, kdo i nedětskou pornografii dětem poskytují, nebo ji dokonce jen vystavují na místech dětem přístupných. Snaha je to chvályhodná, leč naivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stary opryskany livanecnik

Co to je za fotku u článku?:-o

Proč si redakce vybrala zrovna toho dementního dětského androida z TH? 8-o;-€RvBtw s Nabokovem to nemá ale lautr nic společného!!!!!Okurková sezóna je tu!!!!!!

0/0
18.6.2007 4:01

sikky

Pornografie/erotika

Mám takový dojem, že pojem pornografie je definován jako znázorňování lidského těla či sexuálního chování vytvořené s cílem podněcovat sexuální pud. Jako pornografické se zpravidla označují pouze materiály, které překračují morální normy společnosti...

Naopak erotika je druh umění, který narozdíl od pornografie nezobrazuje explicitní sexuální aktivitu

tzn. že pouhé zobrazení nahého těla (včetně aktů) by se za prono považovat nemusleo...

0/0
15.6.2007 8:21

at-man

zavadne filmy ...

no a co takove drzeni zavadnych filmu jako treba "Jak vytrhnout velrybe stolicku" nebo " S tebou me bavi svet" ?V obou, pokud me pamet neklame vystupuji nahate deti (koupou se) ... To pujdou do trezoru, nebo se bude strihat ??? :-/

0/0
14.6.2007 14:28

Ghort

Trestáni mají být nikoliv ti, kdo se pro svou mrzkou potěchu koukají, nýbrž ti, kdo děti zneužívají.

Nesouhlasim. Dokud bude existovat poptavka, bude se (nejen) detske porno vyrabet...

0/0
14.6.2007 12:46

duhastrecht

Re: Trestáni mají být nikoliv ti, kdo se pro svou mrzkou potěchu koukají, nýbrž ti, kdo děti zneužívají.

Omyl - buď z úmyslu, nebo z naivity, je tomu přesně naopak.

Pokud člověk zjistí, že nějaký produkt lze zhotovit, zhotoví ho a na každý takovýto zhotovený produkt se vždy najde kupec.

Právě z tohoto důvodu církve, armády, státy, alchymisté a  různé polotajné společnosti  "bránily vědeckému poznání a pokroku", resp. cenzurovaly určité poznatky a výrobní postupy, chtěly, aby se nedostal do obecného povědomí "škodlivý produkt X", vůbec možnost  jeho existence a aby tím pádem i nikdy nenašel kupce, co ho použije.

Takže jediná cesta jak (téměř) odstranit dětskou pornografií je 1) přestat veřejně žvanit, že si někde něco takového můžu obstarat a 2)pozavírat pedopornoproducenty.

0/0
14.6.2007 15:14

231

Re: Re: Trestáni mají být nikoliv ti, kdo se pro svou mrzkou potěchu koukají, nýbrž ti, kdo děti zneužívají.

Obávám se, že nemáte tak docela pravdu. Člověk dělá většinou až to na co je poptávka (i vlastní potřeba je poptávka). Zkuste vyrobit zavařený h0ovna. Pochybuji, že na ně najdete kupce. Právě poptávka žene výrobce. Věřím té části odborníků, kteří tvrdí, že kdyby zabaveneé děktské porno bylo volně přístupné, nikdo by neměl zájem za něj platit a tím pádem by přestalo zneužívání dětí k výrobě dětského porna. A to snad jde nebo ne?

0/0
14.6.2007 18:55

toono

Re: Re: Re: Trestáni mají být nikoliv ti, kdo se pro svou mrzkou potěchu koukají, nýbrž ti, kdo děti zneužívají.

a kdybych si ustrelil brokovnici palici, uz bych nemusel nikdy utracet za paralen.. na kazdou bolistku je lek..

0/0
14.6.2007 23:20

Ruger

Lucka vondráčková už nevystoupí

v klipech i live se obscéně kroutí, naznačuje kopulační pohyby a orální sex, vzhledem ke své anorexii vypadá jako holčička, do basy půjdou všechny prasata, které  návštívili její konzert, nebo vlastní dVD s jejími klipy.

A vykastrovat! A ochrannou léčbu!

0/0
14.6.2007 11:18

Harry_sportsman

Souhlas s autorem článku

- naši zákonodárci vyplodili(byťmožná v dobrém úmyslu) další hloupý zákon.

0/0
14.6.2007 11:16

Hanns1111

Re: Souhlas s autorem článku

jak že to jenom ti naši předkové vypozorovali? Že cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly ....... ? ;-)

0/0
14.6.2007 12:17

Dr No

Re: Souhlas s autorem článku

Jak jste přišel na to, že ta banda zkorumpovaných budižkničemů může vůbec mít něco takového, jako jsou dobré úmysly. Buď schvalují zákony na objednávku různých obrlumpů, nebo se snaží zavděčit lůze, aby je znovu volila a nebo nechávají volný průchod vlastní kolektivní blbosti.

0/0
14.6.2007 20:19

pedr64

nejdřív mířit a pak střílet

to by se tak zkušenému žurnalistovi stávat nemělo, aby takto přestřelil. Psané texty nejsou tímto zákonem za pornografii považovány.

0/0
14.6.2007 9:56

Bhans

Re: nejdřív mířit a pak střílet

autor jako vždycky počítá s neznalostí a blbostí těch ostatních

0/0
14.6.2007 10:00

Pan Navratil

Re: nejdřív mířit a pak střílet

Hahaha, a na to jste přišel jak?

"Kdo přechovává fotografické, filmové, počítačové, elektronické nebo jiné pornografické dílo, které zobrazuje nebo jinak využívá dítě, bude potrestán odnětím svobody až na dva roky."

jiné dílo - literární

jinak využívá - popisuje

:-P

0/0
14.6.2007 10:11

pedr64

Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

skočte na aktualne.cz, tam je to popsáno trochu jinak. A konstrukci, že popisuji imaginární literární postavu a tím ji tedy nějak zneužívám, snad zákonodárce na mysli neměl

0/0
14.6.2007 10:42

Pan Navratil

Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Jak "popsáno trochu jinak"??? To je doslovné znění zákona.

Zákonodárce "měl na mysli"? Když odhlédneme od oxymoronu zákonodárce-myslet, tak pokud to neměl na mysli, tak to do toho zatracenýho zákona měl dát!!!

0/0
14.6.2007 10:48

pedr64

Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

sorry, doslovné znění jsem nečetl, vycházel jsem z toho, že tak učinili na zmíněném serveru. Ale Vy si hrajete se slovy. Předpoklad, že popisováním literární postavy někoho využívám a zneužívám je dotažen ad absurdum

0/0
14.6.2007 11:13

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Ano, ale to ještě neznamená, že by kvůli té možnosti nemoh někdo roky lítat po soudech.

0/0
14.6.2007 11:16

kasavaros

Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Doslovné znění je i na iDnesu, a popisováním literární postavy případně zobrazuji (kyž už nesouhlasíte s "využívám" ač nevím proč) dítě; základní a osová otázka je, zda je to pornografie. Ale docela by mne zajímalo, jaký jiný popis jste našel na tom serveru Aktuálně, já tam našel jen velice vágní popis návrhu. Jistě máte na mysli něco jiného, mohl byste mi dát link?

0/0
14.6.2007 11:40

pedr64

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

u filmu, videa, fota si dokážu představit posloupnost: konzument-distributor-výrobce-herec/model(zneužívaný ať už dobrovolně nebo nedobrovolně). U literární postavy mi ta konkrétní zneužívaná osoba chybí.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=446473

0/0
14.6.2007 13:04

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

To máte pravdu, otázka je, jestli to tak chápou i "orgáni".

0/0
14.6.2007 13:15

kasavaros

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

1. děkuji za odkaz, sám jsem to skutečně nenašel (asi proto, že jsem zadával "dětská pornografie" a nikoli "dětské porno", mea culpa).

2. Váš názor má něco do sebe; nastoluje mimo jiné otázku, jestli by byla trestná "dětská pornografie" ve které by "roli" dítěte hrál mechanický (či počítačově animovaný, či něco takového) model od živého dítěte k nerozeznání. Nicméně na počátku diskuze stála otázka, zda se zákon vztahuje na literární porno, kterou server Aktuálně zhodnotil poněkud zjednodušeně, vy už jste to jen převzal.  Kdyby došlo na lámání chleba (tedy na soud, například), bylo by třeba tuto otázku nastolit a zde by možná došlo k hraní se slovíčky, ale takhle a priori to autoritativně rozhodnout...

3. A celé to neznamená, že boj proti pornografii je chyba; jen že "věci jsou složitější".

0/0
14.6.2007 14:03

kasavaros

Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

No jednotliví zákonodárci myslí, oxymoron se z toho stává až v množném čísle (efekt davu)

0/0
14.6.2007 11:43

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Děkuji za upřesnění. ;-)

0/0
14.6.2007 11:46

strycek_Pompo

Re: Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

zákonodárce měl na mysli? 8-o Jak je to dlouho, co jsme tu četli, že soudce v Německu odsoudil podle zákona zakazujícího zobrazování nacistických symbolů maníka, kterej vyráběl trička s protinacistickou tématikou, protože použil hákovej kříž drcenej pěstí nebo vyhazovanej do koše?

0/0
14.6.2007 11:09

kasavaros

Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Ostatně i o románu lze říci, že "zobrazuje".  Myslím, že v eventuálním sporu by se bojovalo o slovíčka; především, co je pornografie, ale možná právě i o to, co je "zobrazuje" nebo "využívá". Obhájci i žalobci by se jistě vyblbli.

0/0
14.6.2007 10:43

Heralik2

Re: nejdřív mířit a pak střílet

Jsou, neb jse jedná o literární dílo.

0/0
14.6.2007 10:16

kasavaros

Re: nejdřív mířit a pak střílet

Kritizovaný paragraf se nezabývá tím, co je pornografie, ale tím, zda se týká dítěte. Pojem pornografie zde  je pokládán za známý; navíc v paragrafu 205 téhož zákona, který je rovněž obsahem pozměňovacího návrhu, se doslova praví:

(1) Kdo pornografické dílo PÍSEMNÉ, fotografické, filmové, počítačové, elektronické nebo jiné takové dílo...(atd).

Takže: dvakrát řízni a pak to změř

0/0
14.6.2007 11:55

JBetak

Re: Re: nejdřív mířit a pak střílet

Jistěže. Řecké sloveso graphein znamená psát.

0/0
14.6.2007 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.