Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výstava „mrtvol“ je barbarství, míní třetina lidí

Výstava mumifikovaných těl Číňanů v pražském paláci Lucerna je barbarství a měla by se zakázat, myslí si téměř třetina Čechů. Ukázal to průzkum agentury Median pro MF DNES. Výstava se nelíbí 73 procentům lidí, ale většina z nich by ji nezakázala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

voj. Kouba

co je komu do toho at se tam de kouknout nebo at mlci a kouka na mailando...

starejte se radeji o vlastni veci

dekuji nashledanouR^

0/0
13.6.2007 8:34

hovnoval-

@@

barbarstvi? vetsi barbarstvi je nakupovani levneho zbozi od cinanu a vietnamcu v trznicich, nakupovani kradenych autoradii a telefonu v zastavarnach, okradani sousedu a kazdou sobotu se opit a poblit na venkovske zabave.   v cesku, co neni privazano, bude ukradeno.

vystava vypreparovanych tel je velice zajimava a poucna.

0/0
12.6.2007 16:38

9 99

Nechci vám kazit iluze o vaší svobodné vůli...

Pročpak si asi myslíte, že tu ten článek asi tak je? Ještě jednou probrat probrané, nebo se opravdu až teď objevily šokující informace, že 73 % lidí se výstava nelíbí a třetina by ji navíc ještě zakázala?

Ne návštěvnost stagnuje nebo pozvolna klesá a je potřeba se připomenout, tak se osloví spřátelený redaktor, který to protlačí opět na denní světlo a je to.

0/0
12.6.2007 13:47

Bouše

Obhajovat tuto výstavu tím,

že se jedná o jakousi popularizaci anatomie, mi připadá velmi pokrytecké. V dnešní technicky pokročilé době by zcela určitě nebyl žádný problém vyrobit z plastu dokonalé repliky exponátů, které by měly naprosto stejnou vypovídací schopnost jako originály. :-P

0/0
12.6.2007 13:16

Pan Navratil

Re: Obhajovat tuto výstavu tím,

Na ja, ale to by byl pořád jenom model.

0/0
12.6.2007 13:58

Pan Navratil

Re: Obhajovat tuto výstavu tím,

Jinak popularizace anatomie je zcestné označení. Jde prostě o pohled dovnitř, který sice je k sehnání jinde, ale podle reakcí (těch pozitivních) se lidé dosud nenamáhali si jej vyhledat, ani je to nenapadlo.

0/0
12.6.2007 13:59

CubA21

Re: Obhajovat tuto výstavu tím,

Ale bohužel, modely nikdo neudělal. Takže si musíme postačit s mrtvolami.;-)

0/0
12.6.2007 15:15

Polárníliška

Doporučuji medičku v sekci krevní oběh, pokud se tam nějak nestřídají...

Moc pěkná holka...

0/0
12.6.2007 10:17

Heralik2

Re: Doporučuji medičku v sekci krevní oběh, pokud se tam nějak nestřídají...

A sakra, já tam byl asi pred mesicem, a žádná medička ani medici tam neprovázeli :-( Asi tam nastoupili až později...

0/0
12.6.2007 10:19

9 99

Re: Doporučuji medičku v sekci krevní oběh, pokud se tam nějak nestřídají...

ne, je preparovaná, pouze jí zachovali obličej, ale ten krevní oběh má fakt super :-P

0/0
12.6.2007 10:24

Auggiecz

No vida

Já už jsem si říkala, že je nějak dlouho klid okolo té výstavy ;-D;-D

0/0
12.6.2007 10:02

celtic

přátelé....

většina lidí chce trest smrti a líbí se jim výstava mrtvol.....tedy já se hlásím k té třetině lidí, kteří jsou proti....:-)

0/0
12.6.2007 9:37

daimonion

Re: přátelé....

Mně vadí víc, že v televizi vídám některé živé lidi ... mám za to, že mnozí z nich jsou urážkou lidské dustojnosti ... :-)

0/0
12.6.2007 9:38

celtic

Re: Re: přátelé....

s tím nic nenaděláš....maximálně u voleb...zkus lépe volit...:-)

0/0
12.6.2007 9:42

daimonion

Re: Re: Re: přátelé....

Karla Gotta jsem ještě neměl možnost volit ... ;-)

0/0
12.6.2007 9:43

daimonion

Re: Re: Re: přátelé....

A Čuníka jsem nevolil ... kdybych ho volil, tak by mi uchla ruka .,. ;-)

0/0
12.6.2007 9:44

Sir Humphrey Appleby

Re: přátelé....

jsem prti trestu smrti, výstava je ale naprosto ok. (no, kdyby to nebyli číňani cítil bych se líp, ale z principu s takovým zacházením s kusem masa souhlasím)

0/0
12.6.2007 9:40

daimonion

Re: Re: přátelé....

pěkná básnička:

PRTI TRESTU SMRTI

;-D

0/0
12.6.2007 9:41

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Re: přátelé....

;-D

0/0
12.6.2007 9:56

Mr-Hu

Re: přátelé....

hlásit nehlásit, není to jedno? Stejně je to jen hry s představami, aneb co oko nevidí.. kdyby ses o tom nedozvěděl, nemusel si být proti :-)

0/0
12.6.2007 9:42

Heralik2

Re: přátelé....

Většina lidí nechce dotovat církve....

0/0
12.6.2007 9:59

celtic

Re: Re: přátelé....

soudruhu, většina lidí nechce platit daně...:-)

0/0
12.6.2007 10:01

Heralik2

Re: Re: Re: přátelé....

Celtik už zase všechny, co nemusí cirkev, nazývá soudruhem... Ty jsi ubohe, bezpateřní hovádko, z kterého už mají všichni prostě jen švandu. A komunistické manýry (zakazy, příkazy, povolení...) tu spíše chceš zavádet ty a ta tvá ubohá církev...

0/0
12.6.2007 10:18

mrozh

Re: Re: Re: Re: přátelé....

všechny ne, jenom ty, co tu církev musejí zaplést do všeho. Že to z etických důvodů nedoporučil rektor medikům, to je každému jedno. Ale jak se ozve někdo, kdo má něco společného s církví, hned se na to sletíte jako vosy na med. Když církev nemusíš, tak to ventiluj někde, kde se o církvi mluví, a necpi to všude, kam tvoje noha šlápne.:-P

0/0
12.6.2007 11:35

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: přátelé....

Buhaha, rektor pouze doporučil studentům, aby svou účast na projektu zásadně zvážili.

Dále konzultoval děkany LF a profesory anantomie, s nimiž se usnesl, že výstava pravděpodobně porušuje právní předpisy ČR... ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2007 12:58

Mr-Hu

Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

tak to vypadá lépe :-)

0/0
12.6.2007 9:32

9 99

Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

tebe po smrti připíchneme na kůl a vystavíme tě na půl roku před radnici. ať se lidi poučí jak se reálně rozkládá lidské (naše) tělo.

0/0
12.6.2007 9:35

Mr-Hu

Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Klidně, tělo je jen schránka, které se bez duše do pár dní samo rozloží a zrecykluje. Je to geniálně zařízené od pána Stvořitele :-)

0/0
12.6.2007 9:39

9 99

Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

ale bude to za poplatek a trhneme na tom balík, děcka na tebe budou chodit místo na kolotoče a hradu hrůzy

0/0
12.6.2007 9:42

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

dám ti i souhlas, pokud 50% výdělku připadne mým dětem. Tělo je mi fakt po smrti úplně k ničemu. :-)

0/0
12.6.2007 9:43

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

pokud tam budou stát a vybírat poplatky, za podívanou na rozkládajícího se tatínka, no prosím :-/

0/0
12.6.2007 9:47

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

To sice je, ale co takhle trochu úcty k něčemu co bylo tak dlouho tvojí součástí? Nemáš doma žádnou věc, kterou už nepotřebuješ ale je pro tebe z nějakého důvodu cenná? Když se dejme tomu někdo rozejde s partnemrem, měl by automaticky zapomenout, že ten druhý vůbec kdy existoval?

0/0
12.6.2007 9:55

pee choose quintana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

tvoje prirovnani je scestne, ale budiz. jinak, naopak pribuznym jsem rekl, at se po me smrti ani nesnazi mne pochovat do zeme, aby se pak museli o muj hrob starat. At me spali a muj popel rozprasi z vrcholu hor do sveta. Jak jiz rekl prede mnou Mr-Hu - je to jenom schranka a po smrti mi bude fakt k nicemu.

0/0
12.6.2007 10:09

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

V čem scestné? Jinak dělej jak chceš. Co je špatného na udržování hrobu? Lze to chápat jako rituál, kterým člověk vyjadřuje úctu k předkům. Něco hmatatelného, co může udělat mimo to, že si na ně  vzpomene.

0/0
12.6.2007 10:22

Collin7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Hmm, tato diskuze se už vůbec netýká té výstavy. Ale budiž - nejde o to *projevovat* úctu, ale mít úctu. A mít univerzální úctu ke svýmu okolí, vycházející z citu a z logiky.

Parádění se před ostatníma a poukazování na nějaký ideologie není prokazování úcty. Stejně tak jako výstava "mrtvol" není automaticky neúcta - může to být i pocta, záleží jen a pouze na úhlu pohledu. Každopádně je ale výjimečně poučná a ani milión blábolů a "show" nezmění fakt, že lidi se tam jdou skutečně především poučit a ne pobavit, jak se tu někteří snaží tvrdit.

0/0
12.6.2007 11:18

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Ani na pobaveni by nebylo imho nic spatneho. Vystava mi spatna nepripada.

Sporne je na ni jenom to, ze mrtvi a pripadne pozustali by byvali chteli nalozit s tely jinak a prave JIM muze tento zpusob pripadat nevhodny vzhledem k nabozenstvi, tradicim atp. Pokud by dali souhlas, nenamitnu nic. O souhlasu se ale da vzhledem k pomerum v cinskych veznicich s uspechem pochybovat.

Obecne mi ale tento zpusob vystavovani lidskych tel nepripada nedustojny ani nijak odporny. Mozna se zadu podivat. :-)

0/0
12.6.2007 12:10

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

"Parádění se před ostatníma a poukazování na nějaký ideologie není prokazování úcty."

Jistěže není, nic takového taky netvrdím.

"záleží jen a pouze na úhlu pohledu" - nesouhlasím, podobnou logikou lze ospravedlnit prakticky cokoli.

Poučností argumentovat nelze, když se dají vyrobit umělé modely. Výjimečně poučná výstava jistě je, ale to by byla i kdyby tam vystavili těla lidí např. popravených režimem. Stále byste byl pro? Myslím, že ne, poučnost nepoučnost. Je to stále o úctě k tělu a mrtvým.

0/0
12.6.2007 14:43

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Je to trochu jinak. Kdyz tobe je jedno, jak se s tyvm telem nalozi, nemel bys pribuznym hrob zakazovat. Neni totiz kvuli tobe, ale kvuli nim. Cela ta porcedura pohreb-hrob atp. totiz ma velky psychologicky vyznam pro pozustale, usnadnuje jim vyrovnani se se ztratou. Pokud jim pomuze hrob, at me pohrbi, pokud ne, at me treba rozprasi. Mne to bude fuk. :-)

0/0
12.6.2007 12:06

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Kdepak, neni to jen o vyrovnavani se se ztratou, je to o spolecenskych hodnotach.

At me splachnou do zachodu, me to bude fuk:). Nemuzes jiste vedet, treba se na to budes "divat z vrchu":).

Ale vazne: kdyz se naprosto ztrati ucta ke smrti - vsem bude jedno co s mrtvymi - nevyhnutelne oslabi i ucta k zivotu, napr. k těm, kteří už k té smrti mají blízko. A potom k těm, kteří mají blízko k těm co mají blízko atd..

0/0
12.6.2007 14:48

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Spolecenske hodnoty a pohreb? Ucta ke smrti? Coze? Pohreb neni zadnou "spolecenskou hodnotou", jen tradicnim zpusobem, jak se vyrovnat se ztratou, pro nekoho vice ci mene potrebny. Proc si myslis, ze az se na to budu divat shora, budu mit najednou jine priority a pokud mi pred tim byl pohreb ukradeny, pak najednou na nem budu trvat? Jsem si naprosto jista, ze pokud bude nejake "shora", pak to, jak pozustali nalozi s mym telem, bude to posledni, na cem mi bude zalezet. Ne tak mozna jim - at se zachovaji tak, jak je jim milo.

Ucta ke smrti? Co to je? Proc si myslis, ze to oslabi uctu k zivotu umirajicich? Je to jenom o hodnotach. Pokud jsem nekoho ctila za zivota a on trval na nejakem zachazeni s jeho telem, splnim mu to. Ale s "uctou ke smrti" to nema nic spolecneho.

0/0
12.6.2007 15:31

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Pohreb JE spolecenskou hodnotou. Je to obrad, ktery rekapituluje neci zivot a dela za nim tecku. Pokud by bylo vsem jedno, co udelaji se svymi mrtvymi, neprimo to implikuje, ze na jejich zivote prilis nezalezelo.

Jeste jednou priklad s tim domem: kdyby ses narodila v urc. dome, zila tam 30let a pak se odstehovala, bylo by ti pak uplne jedno, kdyby to nekdo nechal chatrat? Me treba ne..

Úcta ke smrti je pocit povinnosti provést v souvislostí s ní obřad. Myslet na někoho je, domnívám se, málo. Pocty se nevzdávají myšlenkami.

0/0
12.6.2007 16:01

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

1) Pohreb NENI spolecenskou hodnotou.

2) Nevim, co vymyslite, za podminky "Pokud by bylo vsem jedno..." Nemluvim, o vsech (pozustalych!), kterym je/neni jedno, co udelaji se svymi zemrelymi, ale o pranich onoho potencialne zemreleho - tomu to leckdy byva sumak. Pokud samozrejme neni, bylo by od pozustalych fajn to respektovat.

3) Ten priklad s domem neni dobry a i v tomto pripade - ano, dost mozna, ze by mi to bylo fuk, neb kdyz se domu zbavuju, pravdepodobne s k nemu chci pretrhat vazby (pripad od pripadu...).

4) Paklize definujete nesmyslny pojem "ucta ke smrti" jeste nesmyslnejsim "povinnost provest obrad", pak ano, tato skutecnost pak jiste existuje!! :-D Takovych nesmyslnych definic nesmyslnych pojmu vam vymyslim stovky...

5) Co je malo vam, nemusi byt malo jinemu, resp. vzdavani poct si nejenom kazda spolecnost, ale i kazy jedinec muze predstavovat a taky predstavuje jinak a vam neni dano soudit, jak se pocty vzdavaji a jak ne.

0/0
12.6.2007 16:22

hovnoval-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

asdfasfasfasf

0/0
12.6.2007 19:54

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

6) Vzdavani poct muze byt spoustou lidi vnimano jenom jako okazala saskarna navenek, abychom az po smrti ukazali, jak byl vlastne onen neboztik desne fajn a jak nam na nem zalezelo. Co mu takhle projevovat uctu a vdek (je-li za co) radeji uz zaziva? Ale kdyz ono po smrti je to okolim tak nejak vic videt, ze?

7) Ohanite se tradicemi, spolecenskymi hodnotami atp. ale mate to cele nejak pomotane - zda se, ze dulezitejsi nez zivy clovek jsou pro vas dulezitejsi ty okazalosti navenek...

0/0
12.6.2007 16:23

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

1) + 2) Pokud bude mnoha a mnoha pozůstalým jedno, co bude s jejich zemřelými, bude to jedno velké části společnosti.

3) Proč není dobrý?

4) Nechci definovat nesmyslné pojmy, chtěl bych se dostat co nejblíže k nějakým "absolutním hodnotám", na kterých se dá stavět. Úcta k životu a úcta ke smrti jdou ruku v ruce, už proto, že smrt je to jediné co vás v životě potká. Jediné, o čem se nedá polemizovat - člověk je buď živý nebo ne.

5) opravdu mi není dáno soudit, jak se pocty vzdávají a jak ne, nicméně hranice mezi "něco jsem udělal" a "myslel jsem na to" je poměrně jasně definovaná. Dejme tomu je rozdíl někomu upřímně říct "mám tě rád" nebo na to myslet. Je rozdíl nastrojit vánoční stromeček nebo na to myslet. Je rozdíl zastat se někoho kdo je bit nebo s ním soucítit. Ve všech případech myšlenka nemá takovou hodnotu jako skutek.

0/0
12.6.2007 16:51

petrk195

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

6)+7) :) pročpak mi něco takového podsouváte? Úctu a vděk zaživa beru jako samozřejmost. Je snad jasné, že obřady by se měly dělat upřímně. Za to, že je někdo upřímně nedělá, já opravdu nemůžu. A copak mám pomotan?_

Zdá se mi, že odmítáte určité, řekněme "tradiční", hodnoty prostě proto, že je pro vás jistí lidé/instituce zkompromitovali. To ale nic nemění na samotných hodnotách.

0/0
12.6.2007 16:52

Collin7

Re: Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Promluvil morální humanista. Možná kdyby jste chodili na takový výstavy, tak by jste neměli takový sklony...

0/0
12.6.2007 10:19

daimonion

Re: Výstava „mrtvol“ není barbarství, míní dvě třetiny lidí

Kongruentní argument ... :-)

0/0
12.6.2007 9:37

daimonion

Ptám se:

Jestlipak Vladimír Iljič souhlasil s tím, že ho nabalzamují a že ho budou desítky roků očumovat i lidé z imperialistických zemí ... a platí se tam, takže je to také komerční záležitost ... Vy prudérní třasořitkové ... bojujte proti moskevskému mauzoleu! ;-D

0/0
12.6.2007 9:31

Šušara

Příklady táhnou

A co takhle Lenin a Gottwald? :-P

0/0
12.6.2007 9:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.