Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé chtějí zpřísnění trestů ve školách, brali by i facky

Facka, pohlavek či záhlavec dnes do českých škol nepatří. Jenže čtvrtina lidí si myslí, že to je chyba. Učitel má mít právo fyzicky potrestat zlobivé dítě, říkají. Ukázal to průzkum agentury Median pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paja_jaja

nevím nevím

Podle mé blahé paměti, si nikdo netroufnul na už žádného učitele, který natáhl jednu v tu pravou chvíli. trest, který je opožděný má tyto efekty, ale trest, který je hned po tom, ten si pamatuje děcko hodně dlouho.

0/0
13.6.2007 9:47

jsiii

Mlátit?

Jo, tím že někomu dáte facku rozhodně snížíte jeho agresivitu, to je skvělej nápad.

Věřím, že pro většinu dětí je fyzický napadení učitele tabu. Tím, že učitel začne mlátit je o to tabu přijdou.

Pak budou muset učitelé začít do školy opravdu nosit zbraň.

S ostatními tresty, jako třeba zametání školy, vřele souhlasím.

0/0
13.6.2007 8:15

apfel

učitelé

Co může dnes učitel? Nic. Co může žák? Klidně poslat učitele do (Y) a ještě mu třeba jednu natáhnout. Je to tak správně? Já bych tedy učitele nešel dělat ani za pořádnej plat, natož za tu bídu, co dnes mají.

0/0
13.6.2007 0:55

jsiii

Re: učitelé

No, a nebylo by lepší zajistit, aby žák nemohl učiteli "jednu natáhnout" místo toho, abysme se shodli, že teda se můžou mlátit navzájem?

0/0
13.6.2007 8:18

Philosopher

Nadpis článku

Pokud je míněno, že RODIČE chtějí ..., pak jen svou povinnost vychovávat přehazují na někoho jiného.

0/0
12.6.2007 15:58

Jany.no1

chlapi

Facky ne, to by je ty děcka o to víc nesnášely. Ale mělo by být víc chlapů učitelů, ti mají větší respekt a umí děti zkrotit. Ale myslím OPRAVDU chlapi, ne jejich atrapy...R^

0/0
12.6.2007 12:21

153624

Re: chlapi

....:-©nám řekla atrapa:-©...

0/0
12.6.2007 15:37

jsiii

Re: chlapi

Hmm, to je pravda... problém je, že za ty peníze nikdo kvalitní s přirozenou autoritou do školy učit nepůjde. Jeden z nejlepších a nejautoritativnějších učitelů na naší škole šel dělat řezníka, protože si vydělal dvakrát tolik.

0/0
13.6.2007 8:20

Henry.Dvorak

Co tu furt kur** resite?!

Lidi - ja ted dodelavam posledni rok te zas**** zakladky a pak uz na to ser*. Na konec Srpna si to zajdu odzkouset a uz me nikdo sr** nemuze. Takych bylo co se me za tech 9 let snazili vsemozne zmenit a pote co jsem dva poslal do nemocnice (se zlomenou rukou a s lehkym otresem mozku), a tri (se zasluhou spoluzaku) na delsi neplanovanou dovolenou uz do me nikdo tenhle rok nes**! Taky jsem jim to pekne vylicil co by se jim stalo kdyby! Reditel se radsi vzdy zamknul nez by me resil a tak jsem dosud probruslil. Z poslednich tri let driny (dealovani vzacnych rostlinnych vyrobku z dalnych krajin) jsem si vydelal skoro ctvrt melouna a tak fotrovi dam prachy jako podnajem a taky 3-4 rok na vsechno se**! Pak se uvidi! Tim moje povinnosti vuci statu konci. Jo jo, fackovani je dobry, jen musite vedet u koho si to muzete dovolit. At zije Olomouc a ZS![>-]

0/0
12.6.2007 0:42

Radek_68

Re: Co tu furt kur** resite?!

Takovýhle spratci by se neměli fackovat, ale bičovat...

0/0
12.6.2007 10:26

Abdullah 31

Re: Co tu furt kur** resite?!

Jen mi dej svou adresu, ty spratku, a já ti už ukážu, co všechno si můžu dovolit ...

0/0
12.6.2007 13:52

jsiii

Re: Co tu furt kur** resite?!

To je právě ono. Takovýho člověka, jako tady popisujete (možná sebe) by stejně žádnej učitel nefackoval. Tady už by měla zasáhnout policie. Jenže ta je u nás stejně k hovnu jako školství, to je od desíti k pěti.

0/0
13.6.2007 8:23

ja sem jim to řikal

nadpis

huh no nevim rozhodne bych nepovolil fyzicky tresty, to mi pride az nedustojny...podle me by tim ucitele jen ziskali pocit vlastni dulezitosti a nadrazenosti :) pritom je jasny ze zaci musej bejt chytrejsi nez ucitel protoze jinak by se lidska civilizace nevyvijela :D a podle me lidi co hlasovali pro zavedeni fyzickejch trestu chtej trestat jenom cizi deti ne ty vlastni :D protoze jejich deti sou prece "ty hodny" :D:D:D

0/0
11.6.2007 19:10

Pan Navratil

Re: nadpis

jsou-li děti ty chytřejší, proč tedy do školy chodí?:-P

0/0
11.6.2007 23:29

ja sem jim to řikal

Re: Re: nadpis

aby ziskaly vedomosti ktery by jim jinak trvalo ziskat dlouho

0/0
12.6.2007 15:44

Paja_jaja

Re: nadpis

No něco tak hloupýho jsem už dlouho nečetl. Učitel není hloupější a nikdy nebude, jinak by se učily učitelé od dětí. A potom zaměstnávejme děti místo učitelů. Co se musí naučit učitelé je vzbudit v dětech (pořád jenom dětech, bez vlastního rozumu - ten se získá tak v 18 - 25 letech, pokud je to normální vývoj) pořádný respekt ke stáří a zkušenosti. Děti bez respektu jsou nezvladatelné. Fyzické tresty nejsou nedůstojné, pokud jsou uplatňovány okamžitě. Pokud to je později, tak to nemá žádnou váhu a máte pravdu jsou trapné a nedůstojné. Jo a mimochodem, učitelé musejí být důležití a nadřazení ve škole. Kdysi to tak bylo a bohužel komunisti tohle úplně pokřivili.

0/0
13.6.2007 9:59

zapikj

Učitelé mají učit a ne vychovávat

Učitelé nemají prostředky (tresty) na to, jak vychovávat. To je práce rodičů. Práce učitelů je učit. Na středních školách tyto problémy zas až tolik nejsou. Důvod je jasný. Nechceš? Nemusíš...

0/0
11.6.2007 15:28

vonDyke

Re: Učitelé mají učit a ne vychovávat

to sice ano, ale i tak si myslim, ze by pro strycka prihodu meli mit v ruce aspon neco

0/0
11.6.2007 15:38

k.a.r.e.l.4

Re: Učitelé mají učit a ne vychovávat

Vážený, i dle mého by učitelé měli učit a rodiče by měli vychovávat. Bohužel naše společnost a zákony předpokládají, že rodiče nejsou schopni zcela děti vychovat a tak se ve všech školských tezích a dokumentech jako je například tzv. "Bílá kniha" dočtete, že posláním školy je nejen učit ale PŘEDEVŠÍM VYCHOVÁVAT. Byl bych jaději, kdyby mi škola naučila děti pořádně počítat, než aby je "vychovávala" podle hodnot které se neshodují s mými. Ale nedá se nic dělat to je pozůstatek komunistického myšlení. Rád bych si svoje děti vychoval zcela sám, ale chápu, že pro některé rodiče může být pohodlnější nechat i výchovu na škole.

0/0
11.6.2007 21:33

Paja_jaja

Re: Učitelé mají učit a ne vychovávat

Pane nejde o vychovávání. Výchova je výsostnou prioritou rodiny, al ejde o to, aby ten holubník co je ve škole nějak učitel zvládnul a dokonce i něco naučil. Aby něco naučil, musí mít respekt a ten si nikdy neudělá, pokud nebude mít možnost si výtržníky nějak potrestat. Jeden výtržník mu udělá z třídy holubník, s tím se nedá nic dělat a potom už se nedá vyučovat, natož něco naučit.

0/0
13.6.2007 10:03

nergal

zavadeni trestu urcite ne

ale kdyz zak dostane facku tak jako rodic bych z toho vubec nic nedelal a uz vubec bych se netahal po soudech a ztracel cas a penize blbostma ! akorat bych toho svyho serezal ze me dela jeste ostudu ! no ale to je tim ze jsem na mensim meste kde ucitele meli za mlada rodice a pak ucili i jejich deti ! ve mestech v anonymite si maly parchanti dovoluji a rodice na to kaslou:-©

0/0
11.6.2007 15:15

ples

No...

...nez tedy odejdu, ujasnim si myslenky.

Kdyz se rodice budou starat o detitak, jak maji, nemeli by mit ucitele duvod k fyzickym trestum.

Kdyz rodic neni schopny vtlouci diteti do hlavy, ze ucitel je autorita (ne kazdy v sobe mame ten dar prirozene autority), ktera si nici zdravi proto, aby nevdecnik umel cist, psat a pocitat, nemel by se potom divit, kdyz dite prijde domu potrestano. Umyslne se branim specifikaci trestu. Na kazdehoplati neco jineho.

Takze..sportu zdar, uceni zvlast (vzvy...napsal jsem to srozumitelne? ;-))

milujte se a mnozte se

0/0
11.6.2007 15:10

vonDyke

zvlastni ukol

tak to vazne ziram, ze ucitelka dneska nesmi zadavat zvlastni domaci ukoly O_O to jsem si myslela, ze nejsem ze skoly tak dlouho (bude mi 25) a za mne to fungovalo uplne bezne.....co sakra teda ten ucitel muze??

0/0
11.6.2007 15:03

nergal

Re: zvlastni ukol

za me to taky fungovalo , i poskoly ! normalka ! ale jde o to ze starsi zak uz vi ze to nemuzes a na nejakou poskolu se ti vys//ere :-) ucitel nemuze nic ! od toho sou rodice aby sve fakany zkrotili:-)

0/0
11.6.2007 15:09

ja sem jim to řikal

Re: zvlastni ukol

nevim ja sem na gymplu a zvlastni domaci ukoly nejsou vyjimkama

0/0
11.6.2007 19:11

nergal

no je fakt ze facka na male deti funguje dobre

ale na vetsi v 8 a 9 tride bych chtel videt jak bude ucitelka mlatit nejakyho kluka;-D;-D;-D navic ucitel ktery uziva telesne tresty se vystavuje riziku, a v dnesni dobe vubec(viz amerika), ze to nejaky zak neprekousne a pak muze telesny nebo majetkovy trest dostat ucitel;-D

0/0
11.6.2007 14:54

jack_rupnick

,

dětma nezatopíš ;-(

0/0
11.6.2007 14:29

ples

Re: ,

A co na to Freddy Krueger? ;-)

0/0
11.6.2007 14:32

jirijavu

Re: Re: ,

Do mrazáku s nima ;-D

0/0
12.6.2007 9:02

tenisovejloket

na drzého fracka

platí  jedině facka;-)

0/0
11.6.2007 14:28

ples

Re: na drzého fracka

A proto je treba se ptat...udelali jste opravdu vse pro to, aby vas fracek nebyl drzy? ;-)

0/0
11.6.2007 14:30

vzvy

Re: Re: na drzého fracka

prosímtě jdi si už někam kopat do míče

0/0
11.6.2007 14:33

tenisovejloket

Re: Re: na drzého fracka

já jo

0/0
11.6.2007 14:36

vzvy

Re: Re: Re: na drzého fracka

Ne ples - chvíli mluví jako rozumnej člověk a pak bych mu nejradši koupil bonbón aby mlčel. Je ale ještě dobrej, jsou tu neuvěřitelní šibalové ;-D

0/0
11.6.2007 14:50

ples

Re: Re: Re: Re: na drzého fracka

Dik, mas to u mne ;-)

0/0
11.6.2007 14:58

ples

Re: Re: Re: Re: na drzého fracka

Jenom mi rekni, co je spatneho na tom, ze chci, aby se rodicove vice starali o sve deti? ;-)

0/0
11.6.2007 15:00

Edmund Černá Zmije

Re: na drzého fracka

Zatímco posouzení co je drzost je velmi subjektivní, facka je naprosto objektivní.:-P

0/0
11.6.2007 14:42

pepe999 from Great Britain

Lide chteji, aby jejich decka trestali ucitele, protoze to sami nedelaji a jejich

fagani si pak dovolujou i na ne. Krasnej pokus zbavit se odpovednosti rodice a prenest ho na skolu. Tohle ale nefunguje, ty male zrudicky dnes jsou pouze zacatek...Rv

0/0
11.6.2007 13:59

vzvy

Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Je to tak a řekněme si narovinu že netrénovaný jedinec by neměl šanci. Těším se na diskusi :-)

0/0
11.6.2007 13:35

ples

Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Diskuze? Hm...mas zajimave namety. jeden nevi, kolik te ironie v tom je ;-)

Urcite bych o nich nemluvil jako o profesionalech. Maji skolu, to je vse.

A s tou sanci...pokud mi nekdo vysvetli system vyuky, zaplazi mi penize, klidne to zkusim.

Sice se muze stat, ze utecu po 30 minutach, ale prece nejsem profik ;-D

0/0
11.6.2007 13:45

zab2

Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Typický chytrý vůl. Učitelé nejsou profesionály, jen mají školu. 8-o Zkus si pro začátek zajet někam na dětský tábor a místo 30ti dětí ne učit, ale jen hlídat aspoň 10. Pak machruj.

0/0
11.6.2007 13:51

ples

Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Chces mi rict, ze vsichni ucitele jsou opravdovi profesionalove? Chces mi rict, ze to, ze maji skolu, z nich automaticky dela profesionala ve svem oboru?

A co se tyka taboru...jezdim kazdorocne na sportovni tabory, kde jako trener mam pod sebou 50 deti. A problem mi to nedela. Ale to se skolou srovnat nejde, coz bys mel taky vedet. A nedavat to jako priklad.

Na sve nadavky sis vybral nepraveho...vole.

0/0
11.6.2007 13:54

zab2

Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Neříkám, že všichni profesionály jsou. Ty paušalizuješ a tvrdíš, že nejsou jako celek.  S těmi 50ti dětma kecáš. Rozhodně na to nejsi sám, to ani nejde. A trenéři to mají trochen jednodušší. Když kluk nemaká, vyhodíš ho z oddílu a je to. A oni to vědí a podle toho se tak chovají. Vole.

0/0
11.6.2007 14:08

ples

Re: Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Jasne, ze pausalizuju. Mam snad rict...pan Novak je profik, pan Novotny neni? Bazirujes na pitominach.

Jsme 4 na tri autobusy deti. A opravdu si myslis, ze kdyz jsi na sportovnim tabore, vyresis veci vyhozenim z oddilu? Hm...a to pujde domu pesky? 200 km? Zavolam jeho rodice? A jak budu resit jeho prohresky u snidane, obeda, nebo vecere? Bude bez jidla?

Mluvis o necem, cemu viditelne nerozumis.

0/0
11.6.2007 14:14

zab2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Ale nech toho, nevyhodíš ho z tábora, ale z klubu, to on ví. A krom toho, taky jsem leta na tábory jezdil a poslat dítě domů jde docela dobře, nelži.

0/0
11.6.2007 14:20

ples

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Vyhodim ho z klubu? Cece...kde to zijes? V komunismu? Proc bych ho vyhazoval, kdyz ho potrebuju? Cely rok dobre pracuje...a ja ho vyhodim z klubu? Boze muj, odkud jsi? Radeji ho vychovam.

A kdybych jako vychovny prostredek pouzil jeho odvoz domu, bral bych to jako osobni prohru.

Nerekl jsem, ze to nejde. Rikam, ze to nedelam. Hele..chces-li diskutovat, cti poradne to, co jini pisou.

0/0
11.6.2007 14:24

vzvy

Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Tak systém výuky je jednoduchý - pokud možno se zavděčit všem, děti všechno naučit, všem dát jednotku, podporovat jejich zdravé sebevědomí, sám být ve všem vzorem, dělat to nejlépe zadarmo protože i ti nejchudší mají pocit že bereš moc... Z 30 dětí ve třídě se každou 45 minutovou hodinu každému individuálně věnovat 50 minut atd.... není to těžké a každý to sfoukne levou zadní :-)

0/0
11.6.2007 13:51

ples

Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

Hm...cece...tako to kua nemuzu slouzit ;-D

Kdyz pominu to ostatni, urcite nejsem ten, kdo by mel byt ve vsem vzorem ;-)

0/0
11.6.2007 13:55

vzvy

Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

tak to zkus učitelé také nejsou dokonalí :-)

0/0
11.6.2007 13:59

ples

Re: Re: Re: Re: Re: Učitelé jsou profesionálové ve svém oboru

To ja vim. Ani to po nich nechci.

Ja jenom razim zasadu, ze kdyz uz bude neci ruka bit moje dite, bude to ruka moje.

A proto se budu vsemocne snazit, aby ucitel mel co nejmene duvodu tu ruku pouzit. Ne tim, ze ho za tu ruku budu drzet, ale budu drzet zkratka moje kluky. At uz si zastanci americke "svobodomyslene" vychovy rikaji co chteji.

Mam nekolik znamych na skolach. Kolegove treneri, spoluzaci ze stredni, sousedi. Nevim cim to je, ale ani jeden nema problemy se svymi zaky a ani jeden je nemusi trestat fyzicky. Kdyz to jde jim, proc ne ostatnim? Ale to se tocime porad dokola. Neni profik jako profik.

0/0
11.6.2007 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.