Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největšími piráty silnic jsou čerství řidiči

Ministerstvo dopravy poprvé detailně rozklíčovalo, která kategorie řidičů nejrychleji dosáhne dvanáctibodové hranice. Jsou to začínající řidiči, kteří mají "papíry" jen pár měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

janyh

kde je diskuze ze včerjšího večera?

0/0
7.6.2007 11:49

janyh

Re: kde je diskuze ze včerjšího večera?

to je fakt zvláštní a ještě nikdy jsem to neviděl. Včera byly na můj text 3 reakce někdy kolem desáté večer. Dnes zapnu comp a chybí tam všechny diskuze, a to i ty nade mnou. Čím to?  To by mě fakt zajímalo....

0/0
7.6.2007 12:10

Warhead_AiB

Re: Re: kde je diskuze ze včerjšího večera?

idnes ma rozbitou databazee ;-)

0/0
7.6.2007 12:11

dislektik-idnes si na mě zasedla

všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

!!

0/0
6.6.2007 16:55

Babul

Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

Čau Dislektiku!

0/0
6.6.2007 18:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

zdarec jak se vede

0/0
6.6.2007 18:43

Babul

Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

Dobrý, byl jsem 14 dní ve Varech a zítra už jdu hákovat.

0/0
6.6.2007 18:44

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

to já hakuju pořád není čas na život soukromý :-/

0/0
6.6.2007 18:47

Babul

Re: Re: Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

Mě to jako staříkovi platí pojišťovna a daňoví poplatníci.

0/0
6.6.2007 18:49

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

tak to jsem rád že jsem ti přispěl ;-) já si to vyberu na tvých  ratolestech  :-)

0/0
6.6.2007 18:51

Babul

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

Jo, to můžeš. Jinak to je tady zase diskuze chytrolínů, každý ví, jak se to má dělat. Přitom by stačilo dát poslancům před držku, než začnou vymýšlet nejrůznější doplňky k zákonu, který nachystali borci, kteří tomu rozumí. Pak z toho vylezou paskvily a nadávají všichni.

0/0
6.6.2007 18:54

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: všechno je o výchově rodičů a pak o autoškole

no jo ale to bych si myslel že jsem v Německu a ne v Česku to by nešlo!ale těch změn je tolik že už se to opravdu stává nechutné zase že prej na školení řidičů jednou za pět let už to opravdu přehánějí!!

0/0
6.6.2007 19:00

Powerhouse22

Měli by to udělat jako v Kanadě

Když jsem si dělal řidičák v Kanadě-což mi bylo čerstvě 16 tak jsem musel jezdit rok s někym kdo má minimálně 4roky praxi,jen ve dne atd..v 17 sem dostal že můžu sám ale bez alkoholu a ne na 4proudovou dálnici a v 18 plnej jako tady...to kdyby zavedli tady tak maj aspoň nějakou praxi zasebou a nemusej mít kecy jako teď...hlavně řídit si v 16 to je pohodička :)

0/0
6.6.2007 15:34

Deleter

Re: Měli by to udělat jako v Kanadě

Zvlášť, když s tebou jede někdo starší, přece jenom.:-)

0/0
6.6.2007 18:40

Phantom2005

Re: Měli by to udělat jako v Kanadě

Tohle je IMHO to správné řešení!

0/0
7.6.2007 8:39

Ajvn75

vliv pocitacovych her

Ja bych oddelil dve oblasti hrani her. 1) hrani arkad s gamepadem nebo jeste hur na klavesnici a 2) hrani simulaci s volantem, pedaly a idealne s force feedbackem. Ta prvni nepochybne vede ke zkreslenemu vnimani reality chovani vozu a cloveka nenauci zautomatizovat urcite potrebne motoricke dovednosti, co s rukama a nohama. Nemluve o vsech tech zaplych "pomocnicich", co za Vas radi, pomahaji ridit, udrzovat stopu, brzdit, brani prokluzu apod.. Naproti tomu skutecne simulatory, kde muze jet clovek s autem ocesanym od vsech tehle pomocniku, s kvalitnim volantem, jsou podle me vyborna treninkova zakladna, ktera nejen ze pomaha pestovat reakce, ale pestuje spravne reakce, temer identicke s temi, co clovek musi fyzicky provadet ve voze. Sice maloktere "volanty" maji spojkovy pedal, radici paku s kulisou jako v klasickych vozech, ale cloveka to nuti umet spravne vnimat chovani vozu a citlive reagovat s rizenim, citlive umet davkovat plyn a spravne odhadnout miru a dopad brzdeni.

0/0
6.6.2007 11:34

Warhead_AiB

Re: vliv pocitacovych her

ale spojovat to s realitou muze jen retard ;-) jinak novy logitech a rbr , je docela dobra simulace :-)

0/0
6.6.2007 11:39

Ajvn75

Re: Re: vliv pocitacovych her

Pochopitelne, nejde o realitu a nelze to chapat jako 100% realitu. Kdo tak cini, ma zadelano na prusvih. Jde pouze a jen o cviceni a tribeni reakci, vnimani jednotlivych podnetu, vjemu, ktere pomahaji umocnit a zpresnit nasledne reakce, pricemz i ty podoby jednotlivych reakci takove simulatory dokazou plus minus verne navodit. Cely ten vklad tehle her je v pomoci zautomatizovat nektere spravne ridicske chovani v urcitych jizdnich momentech. Hra samozrejme nema cloveka nabadat k tomu, ze i v realu po okresni komunikaci ma litat 300km/h, ma byt agresivni a bezohledny. Na tom se urcite shodneme. ;-)

0/0
6.6.2007 11:45

Warhead_AiB

Re: Re: Re: vliv pocitacovych her

shodneme se na vsem ja jen doplnoval ;-) navic verim ze rally trenink mi pomohl hlavne na lede ;-) zima byla kratka ale drsna ;-D

0/0
6.6.2007 11:50

Ajvn75

Re: vliv pocitacovych her

Tituly typu NFS jsou z tohohle pohledu k nicemu. Idealni jsou bud formulove o vernost se snazici simulatory, ktere cloveka dokopou k tomu s citem davkovat vykon stovek koni pod kapotou pres plynovy pedal a dal jsou vyborne rallyove simulatory, opet ty vernejsi, kde se clovek vyborne pocvici s praci s volantem a se zvladanim vozu na nestabilnich povrsich. Krom toho, clovek si taky dobre v takovych simech uvedomi pojem kyneticka energie, vnimat celou hmotu, ve ktere je zavreny, jednotlive setrvacne a odstredive sily. A co je mozna zdanlivym minusem k realnemu pocitu hrani, ze na cloveka nepusobi prave tyhle fyzikalni sily, kdyz sedi v kresle, to je podle me o to vetsim kladem pri prechodu do realu. Hrac, odkazany krom FF jen na monitor, na zrakovy vjem, se lepe nauci vnimat pocinajici nestabilitu vozu uz i s jeho pomoci. Pokud pak k tomu prida v realu i vjemy pres sedacku v aute, o to silnejsi a jistejsi je rychlost takove reakce.

0/0
6.6.2007 11:42

Warhead_AiB

Re: Re: vliv pocitacovych her

jj v realu citis 10x lip jestli des do overu nebo ne ;-)

0/0
6.6.2007 11:43

cassul

Re: Namachtovaní pitomci s kšiltovkou a 20let starým autem

to je na diskusi. Ono dost nehod není přímo náraz do druhého auta, ale různé vytlačování, uhýbání a podobně, kdy narazíš spíš do svodidel nebo do úplně jiného auta. Říci, jestli je nebezpečnější hovado řidič ve Š105 nebo tentýž řidič v něčem soudobém, to bych si netroufl...

0/0
6.6.2007 10:20

Ruger

To máš velký díl pravdy, zároveň mi asi dáš za pravdu

že junioři ve starých plečkách jsou postrachem silnic. Sám jezdím hodně a rychle už 14 let,(za rok najedu 70-105tis) za tu dobu jsem způsobil 2 malé nehody.Nabořili mně za tu dobu 7-8x , z toho 2x  totálka, jednou opravdu ohavná. Nepočítám to , že ti někdo orve zaparkované auto a ujede. Dřív jsem se bál penzistů, dnes blbečků s kšiltovkami a růžencem na zrcátku. Naposledy mne rozebral lempl s desettisíc let starým autem , který do mne zezadu ze strany něčekaně narazil a poslal mne do kotrmelců , původně jel vedle mne za mnou, ale pak se rozhodl během předjíždění propojit svůj MP3 přehrávač s rádiem... Nevím jak ostaní, ale jenom jednou mne (málo) cvakla žena, jinak to byli vždy muži a až na na jednu výjimku mladí. Jezdím hodně a rychle, nikdy jsem ale neměl havárii s "podnikatelem v bavoru".Příhod,typu  kdy mne při odbočování z hlavní do leva  z leva předjede mladý č...k mám nepočítaně, příhod kdy jsem poskytoval jiným nešťastníkům první pomoc, nebo zatlačoval oči mám také několik.

  

0/0
6.6.2007 10:36

Warhead_AiB

Re: To máš velký díl pravdy, zároveň mi asi dáš za pravdu

soudoby kary to aspon ubrzdi kdyz uz udelaj chybu ;-)

0/0
6.6.2007 11:38

Ruger

Proč nadávat ? Stačí tvrdé restrikce pojišťoven a

standardní tresty . Jenom je dodržovat. VZpomínám si, když jsem byl před mnoha lety poprvé v USA (TAmpa, Florida), byl jsem svědkem toho, jak policie zastavila auto pásků s hlasitě hrajicím car-sound systemem. Nekompromisně je  na místě předvolali k soudu (!). Junioři byli sice velmi rozčílení, ale chovali se velmi pokorně. Můj hostitel mi vysvětli, že běžný trest při druhém stejném prohřešku tohoto typu je ZABAVENÍ auta.!!

Prý to má smysl v tom, že  hlasitě hrající hudba řidiči brání sledovat provoz a stimuluje k rychlé jízdě.

0/0
6.6.2007 10:20

cassul

Re: Proč nadávat ? Stačí tvrdé restrikce pojišťoven a

tak, jít na to přes prachy. A taky pojišťovat lidi, ne auta, to by se dalo ledacos řešit. Způsobils nehodu, zvedneme ti pojistné na pět let o 300%. A bez platné pojistky nemůžeš za volant, jinak okamžitě soud, 150 000,- pokuta a zákaz řízení na x let, bez diskuse....

0/0
6.6.2007 10:23

killy

Hmm. Něco podobnýho, kdysi v šedesátejch, pronesl pan Treybal, soutěžák:

(Nepřesně.)  "Vybouráš se nejspíš tehdy, kdy si myslíš, že už to umíš...."  A ještě taky řek´ jednu hluboce pravdivou větu: "Považuj každýho na silnici za blbce, kterej tě může každou chvíli zabít." a: " při jízdě měj pořád vybraný vhodný místo, kam to můžeš v případě průseru švihnout" (Lepší drátěná ohrada než betonovej sloup.....) Dodnes se tím řídím...  a 47 let mě to s , traktorem, T54 .....motorkou.a autem vycházelo. (Hned to jdu zaklepat na dřevo)

0/0
6.6.2007 10:08

Deleter

Je to o ohledu.

Když někde něco neznám a hledám cestu, tak raději, než bych za sebou vedl kolonu nakrknutejch místa znalých rychlostí 30, tak zajedu na parkoviště, nebo aspoň ke kraji a kouknu do mapy nebo se zeptám.

Když chci odbočovat, vyhodím blinkr, aby ten za mnou věděl, že budu zpomalovat a proč. Nejvíc miluju dodávky (přes které není vidět), které si brzdí jak se jim zrovna zachce, nebo jedou oněch 30-40.

A to není jenom o časové neúspoře, je to pro mě i finančně náročnější, protože 40 prostě na pětku jet nemůžu.

No a pak jsou tu oblíbené naschvály, což je věc, za kterou by mělo být dva dny vězení bez keců a ihned.;-€

0/0
6.6.2007 9:50

Warhead_AiB

Re: Je to o ohledu.

;-D ctyricet je i na ctyrku za hranici volnobehu ;-D jednoducha vec predjedu a jedu ;-) na naschvaly bys musel mit kameru v aute jinak nezmuzes nic :-P

0/0
6.6.2007 9:52

Deleter

Re: Re: Je to o ohledu.

ve 40 na 4 jedu příjemných 1100/min. Ne vždy jde předjet, víš? Na naschvály by museli zejména být policisté.

0/0
6.6.2007 10:09

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Je to o ohledu.

mno tak to musis mit ale TDI :-)R^

0/0
6.6.2007 11:36

Deleter

Re: Re: Re: Re: Je to o ohledu.

Ne, normální benzínovej pomaluběžňák.

0/0
6.6.2007 18:34

strycek_Pompo

Do první bouračky

je každej Niki Lauda. Jde jen o to, aby  při tý první bouračce rozbili hubu jen sami sobě.

0/0
6.6.2007 9:42

Warhead_AiB

a opet svaleno

na pocitacove hry ;-D kdo si mysli ze se tam auto chova realne tak patri do blazince ;-) jinak ja sem polovicni pirat ale to je spis cerstvym autickem

0/0
6.6.2007 9:29

kernel32.dll

Re: a opet svaleno

Že by se v reálu auto neřídilo šipkama? ;-)

0/0
6.6.2007 9:45

Warhead_AiB

Re: Re: a opet svaleno

uz ve dnesnich smazbach je to sipkama dost na nic ;-D

0/0
6.6.2007 9:46

erben3

.

"...dívčina nedá na křižovatce přednost, a když jí to vytknete, začne se smát." - a duševně chorý si v tomhle státě bohužel taky může udělat řidičák.

Já bych navrhoval do každé autoškoly umístit simulátor nárazů a každý absolvent by si musel povinně vyzkoušet, jak pocítí náraz při 20 km/h. Třeba by to někomu přidalo více rozumu a opatrnosti.

0/0
6.6.2007 9:18

Warhead_AiB

Re: .

klidne ve ctyricitce tak hrozny to neni ;-)

0/0
6.6.2007 9:47

cassul

Re: Re: .

Zažils to? Já jo a garantuju ti, že budeš mít modřiny od pásu ještě čtrnáct dní...

0/0
6.6.2007 10:17

Warhead_AiB

Re: Re: Re: .

ja to zazil bez pasu a je to slupka to jo ,ale nic hroznyho

0/0
6.6.2007 11:36

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: .

Hmm, ja to zazil cca ve 30 km/h bez pasu (byl jsem mladej a vocas) a po tom celu do predniho okna jsem teda videl vsechny svaty... Nastesti se nikomu nic nestalo, chladic a srovnani plechu za par tisic...

0/0
7.6.2007 12:25

(gbd)

Statistika...

"řidiči, kteří mají oprávnění maximálně pět let, tvoří bezmála pětinu hříšníků"

Takže lineárně: další pětina má řidičák 5 až 10 let... a těch, co mají řidičák přes 20 let je taky pětina.

Popravdě: kolik z těch, kdo udělali řidičák, jezdí po pětadvaceti letech - 75%? Takže pokud počet aktivních řidičů bude "zhruba lineárně" klesat, tak by to odpovídalo spíš tomu, že "všichni jezdí stejně mizerně".

Ale statistická data lze vykládat i zcela opačně...

0/0
6.6.2007 8:39

dzejdzej

Re: Statistika...

"....neverim zadne statistice, kterou si sam nezfalsuji..." Winston Churchil :)

0/0
6.6.2007 9:13

killy

Fajn. Docházím ke stejnému závěru

R^R^

0/0
6.6.2007 10:10

Mjr_Zeman

Namachtovaní pitomci s kšiltovkou a 20let starým autem

se po cestách prohánějí, jako kdyby byli nesmrtelní. Jeden takový osel mě stál dvacet litrůk za výměnu nárazníku, když jsem se mu snažil vyhnout. Kdyby mu ta jeho kraksna nechcípla, tak by i ujel. 

0/0
6.6.2007 7:21

vysper

Re: Namachtovaní pitomci s kšiltovkou a 20let starým autem

podle me jsou horsi ty mladaci co dostanou od bohatejch papinku draha a silna auta a pak jezdej jak prasata, protoze vedi ze oni kdyz ho rozflakaj tak se jim nic nestane, protoze maji dobrou aktivni i pasivni ochranu, a kdyz to auto zdemoluji, tak od papinku dostanou novy:-©

0/0
6.6.2007 8:06

erben3

Re: Re: Namachtovaní pitomci s kšiltovkou a 20let starým autem

To sice jo, ale kolik procent je takových?

0/0
6.6.2007 9:20

vysper

Re: Re: Namachtovaní pitomci s kšiltovkou a 20let starým autem

tak to presne nevim, ale pokud se nabouraji sejmou starsi autou, tak to ten druhej ma malou sanci prezit........tim padem spadaji do kolonky smrtelne nehody, ale bohuzel takove statistiky se nedelaji

0/0
6.6.2007 9:34

Tommi_82

Největšími piráty jsou čerství řidiči

o pár řádků ale píšou že tvoří puhých asi 5 procent (nepočítal jsem to na desetiny) řidičů jež přesáhli max. bodovou hranici. Řidiči vlastnící řidičák méně než pět let tvoří 20 procent. Pro mě největší piráti silnic budou asi jiní ... I když rozhodně nepopírám že ti mlaďasi jezděj jak bezmozci.

0/0
6.6.2007 7:07

jiand38

Nejhorší

jsou trpajzíci....,ale chtěl bych být psychologem,hned bych dokázal,že za to můžou počítačové hry ;-D

0/0
6.6.2007 6:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.