Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školák plánoval brutální vraždu spolužačky

Čtrnáctiletý chlapec z Prahy plánoval krutou vraždu své spolužačky. Rozhodl se, že dívku vyláká na chatu, omámí ji, zabije a její tělo poté rozřeže. Šílený nápad mu na konci dubna zhatil o rok starší spolužák, který jeho záměr oznámil vedení školy. Informuje o tom Deník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nergal

zajimave

opravdu zajimave

0/0
3.6.2007 18:02

Stréc z Hané

VYKASTROVAT

a přestane žárlit!!!:-)

0/0
3.6.2007 18:01

morbidni_kreten

:-P

měl to dobře vymyšlené...Chtěl, aby si ho holka po smrti více všíimala

0/0
3.6.2007 14:33

matka národů

jenom kecy a kecy...

to mě fakt baví, jak tu  všichni melete o zavírání pro nic a za nic...kdyby ale ašli rozřezaný tělo mladé dívky a ukázalo se, že to vrah předem plánoval, hodil na papír, plán znali i policajti a demokraticky a velkoryse to přešli, tak byste tady řvali jak tuři, vy zastánci lidských práv! Radši třikrát i mylná prevence, než jedna rozřezaná holka a do smrti nešťastní rodiče....

0/0
3.6.2007 10:51

libienski

Re: jenom kecy a kecy...

a kamery do ulic a za 10 let do každé domácnosti....co kdyby tam někdo něco kul....raději fízlácký stát motající se lidem do toho co kde kdy jak píšou, než stát spoléhající na rozum svých občanů....BTW pustila byste svou 14letou dceru na chatu samotnou s nějakým spolužákem?

0/0
3.6.2007 11:12

brezzinka

Re: Re: jenom kecy a kecy...

chi, to je zásah :-)R^

0/0
3.6.2007 11:14

Sherak

Re: Re: Re: jenom kecy a kecy...

;-DR^

0/0
4.6.2007 11:50

libienski

Re: jenom kecy a kecy...

zavírat 14ti leté do diagnosťáku za něco co napíšou nazvat prevencí je opravdu eufemismus nejhrubšího zrna;-D

0/0
3.6.2007 11:18

mura_pelesiva

Re: Re: jenom kecy a kecy...

jakypak zavirani, proto, aby ho za 5 let pustili a ve 20ti zacal vrazdit a znasilnovat ? idealni v tomto pripade by byl trest smrti nebo nejake verejne prospesne dozivotni prace... napriklad v uranovych dolech, tam by ho ty legracky presly R^ [>-]

0/0
3.6.2007 15:07

Karel Kocourek

Poprava?

Novináři už zase nevhodně používají slovo "poprava". V češtině to znamená "učinit někomu po právu", takže se těžko může vztahovat na případy, kdy je někdo zabit nezákonně. Občas slovo "poprava" užívají organizovaní zločinci, pokud chtějí naznačit, že někoho zabili podle jejich vlastních, odlišných zákonů, ale pokud jim na takové vyjadřování přistoupíme, jejich postoje tím legitimizujeme.

0/0
2.6.2007 19:07

drevak_patlak

Re: Poprava?

Máte můj bezvýhradný souhlas. Slovo poprava se v novinách používá zcela mylně, např. v souvislosti s teroristy či vrahy. V tom případě nelze hovořit o ničem jiném, než o vraždě, která se naštěstí nekonala.

Možný důvod tohoto rozšířeného omylu může pocházet z angličtiny. Tam se pro popravu používá mj. slovo "execution", což znamená zejména "provedení" nebo "vykonání". Do češtiny se to pak tupě přeloží jako poprava. Je ale pravda, že tento případ nemá s angličtinou nic společného, tady to zmotal autor i bez inspirace původním textem.

0/0
4.6.2007 8:34

slv

Re: Poprava?

V češtině to neznamená zdaleka "učinit někomu po právu", ale zabít někoho bez možnosti obrany a nic se tím nelegitimizuje. Ani popravy třeba v Lidicích.

Je řada slov, jejichž význam se proti původnímu i značně posunul. Když už horlíte pro čistotu jazyka, tak si uvědomte, že jazyk je živý útvar.

0/0
5.6.2007 5:57

C00L3R

Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

Tohle mi pripomina zcenu z filmu Minority Report s T.Cruisem v hlavni roli. Celej film byl o absurdite takovychto reseni, kde zatykali lidi za to provedou, ale jeste to neprovedli :] Kdyz sem to videl tak sem se tomu smal, dneska je to koukam realita a chce se mi z toho brecet :( Chudak kluk!

0/0
2.6.2007 16:50

Todd Berttuzzi

Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

Tohle připomíná , že jsi de/bil.

0/0
2.6.2007 18:13

C00L3R

Re: Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

tak nebud nastvanej...ja za to nemuzu ze ti tvoje babicka nedala :] pokud nemas nazor na vec tak se ani radsi neozyvej...bez tvych nadavek se tu vsici obejdem ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2007 8:49

mars777

Re: Re: Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

Tebe babička dala ;-D

0/0
4.6.2007 18:00

NoName1978

Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

Tohle mi rika, ze si de/bil a minimalne na kvadrat.

0/0
2.6.2007 19:07

C00L3R

Re: Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

tak nebud nastvanej...ja za to nemuzu ze ti tvoje babicka nedala :]

pokud nemas nazor na vec tak se ani radsi neozyvej...bez tvych nadavek

se tu vsici obejdem ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2007 8:49

stella.a

Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

No škoda jen že jsi asi nikdy neslyšel o trestnosti pokusu a přípravy trestnho činu. (resp. provinění u dítěte a mladistvého -zákona o soudnictví ve věcech mládeže) 

Vadilo by ti, kdyby někdo připravoval tvoji vraždu a bylo to odhaleno ve fázi přípravy- taky bys byl pro, aby ho nijak nepotrestali a pustili,aby to mohl napřed v klidu dokončit a pak eventuálně ho začít stíhat?

0/0
2.6.2007 23:20

michal II

Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

No to je jak ten pripad, kdy kvuli tadytem debilum z idnesu odsoudili chlapa, kterej prisel na fingovanou schuzku s trinactkou, aby mu vykourila. To bylo jeste absurdnejsi.

0/0
3.6.2007 0:31

libienski

Re: Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

navíc případ s tímto chlapíkem byla přece řízená provokace MFD:-/ A  trestat kohokoli za něco co napíše je opravdová úchylárna...

0/0
3.6.2007 8:44

Ludek_II

Re: Re: Re: Takze chudaka kluka zavreli vlastne za nic :]

Vite co je uchylarna ??

Kdyz starej chlap z idnesu v pracovni dobe brouzda na netu a dela ze sebe malou holcicku...To by me zajimalo o cem si tehdy na tom xchatu vlastne s deckama povidal. Nebo - on tam sel s tim, ze rovnou potka uchyla ? 8-o;-D

0/0
3.6.2007 21:04

pohranicnice_Jasanka

Ježtě, že někdo neobjevil mou černou listinu, co jsem si vedla na ZŠ.

Podle tohoto obsáhlého článku, jde těžko soudit, jak to vlastně bylo. Snad ho nedali do pasťáku jen za to, že si napsal do deníčku, že by rád sprovodil ze světa spolužačku, která ho přehlíží a raději věnuje svou přízeň Frantovi ze sousední třídy :-/. Doufám, že v pasťáku také skončí všichni ti, co prokazatelně někoho šikanují a pod. Ale o těch tu většinou tu čtu, že se to řeší sníženou známkou z chování.

0/0
2.6.2007 15:54

zlababa.dvur

trochu histerické

Velká část z nás měla aspoň jednou v životě takový ten pocit, že by někoho nejradši zabil(a). Myšlenka ale přece trestná není - a pokud si o tom napsal něco ve smyslu "můj milý deníčku" tak to na věci nic nemění. Trestný je až pokus o čin, nikoliv jeho pouhá představa (byť i na papíře sepsaná)

0/0
2.6.2007 14:39

zlababa.dvur

Re: trochu histerické

to teda samozřejmě platí pro případ že nám páni novináři nezapomněli napsat o některých skutečnostech svědčících o tom že od představ přešel k přípravě

0/0
2.6.2007 14:40

doktor_bota

Re: Re: trochu histerické

Pleteš se, pokud je prokázán ZJEVNÝ úmysl, stačí i ten "deníček". A ten kluk se asi přiznal, jak to tak vypadá.

0/0
2.6.2007 16:03

ulukaj

Re: trochu histerické

Trestná je většinou již samotná příprava...jestli pod ní spadá i pář řádků v deníčku je otázka...pokud se ovšem s plánem svěřil spolužákovi, může již jít o organizování...

0/0
2.6.2007 16:44

wostrey

tywe, to se divim

kolik lidi by tu zaviralo do vezeni jen za to, ze nekdo neco napise...Toto jsou, pratele, praktiky totalitnich rezimu a ten u nas snad pred 18 lety skoncil, ne? Ten dotycny patri tak maximalne do psychiatricke lecebny, ale rozhodne ne do vezeni ci diagnostaku, kde je sance na to, ze nakonec bude normalni, miziva.[>-]

0/0
2.6.2007 14:05

zlababa.dvur

Re: tywe, to se divim

asi tak - pasťáky vždy vychovávaly mladé reciivisty.

0/0
2.6.2007 14:44

duhastrecht

Šikovný chlapíček:

no, nevadí, v nejhorším případě ho pustí v 18 jako čistého a bude mít možnost si to vyzkoušet naostro.

0/0
2.6.2007 13:25

libienski

hmmmmm

tak už zavíráme parchanty i za to co napíšou? Každopádně takhle napsané to na mě působí dost podivně:-/ Pravda o rozřezání spolužaček jsem si pokud si vzpomínám žádné poznámečky nepsal, ale zavřít za to někoho do diagnosťáku? To je fakt úlet.

0/0
2.6.2007 10:43

brezzinka

Re: hmmmmm

..co si myslíš nepiš, co napíšeš neukazuj atd. (bylo hold mladej, života neznalej)

0/0
2.6.2007 10:49

cantare

Re: hmmmmm

přesně tak. měli počkat až ji rozřeže, potom kusy těla odnést rodičům na památku a zahrozit mu prstíčkem: tytyty, to se nedělá! zlobivý chlapeček! dej si facku a pak skoč do zdi, prosím tě... (Y):-©

0/0
2.6.2007 11:28

kukuricevpoli

Re: hmmmmm

hele, a co kdyby nejaky mladicek naplanoval a pekne sepsal na papir vrazdu treba Vasi dcery? Jaka by byla Vase reakce???

0/0
2.6.2007 11:46

libienski

Re: Re: hmmmmm

No v každém případě bych ji ani omylem nepustil se spolužáky na nějakou chatici ve 14 letech;-D

0/0
3.6.2007 11:14

Kocourek69

Re: hmmmmm

S tou polepšovnou to úlet doopravdy je. Tam akorát získá výuční list v oboru recividista.

Myslím si, že pár facek by to vyřešilo rozhodně lépe a s lepším výchovným dopadem. Nějaké to posezení u psychiatra by také nebylo na škodu. Ale polepšovna? Tam akorát na ženský zatrpkne a v dospělosti nakonec doopravdy nějakou zavraždí.

0/0
2.6.2007 11:57

franta straka :D

Re: Re: hmmmmm

vyjimecne s tebou naprosto souhlasimR^R^R^

0/0
2.6.2007 13:58

Libor76

Re: hmmmmm

no oni ho zavřeli na léčení, ne?

Jinak byl asi dost mimo - pokud měl pocit, že na něho ta holka se*e, proč si myslel, že s ním půjde sama na chatu?

0/0
2.6.2007 12:53

dislektik-idnes si na mě zasedla

tak to jsemzvědav co stím kdo udělá je mu 14 a ke všemu jenom psal

co z toho plyne CENŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮRRRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ;-D;-D;-D;-D

0/0
2.6.2007 10:16

mamjestekoule

škoda, že mu to nevyšlo

to je taky blbost, někam si to psát - to se prostě udělá a je to, to je taky amatérismus, holt nezkušené mládí a nechtějí se poučit od zkušenějších a nechtějí - tak to chodí

0/0
2.6.2007 9:45

Deleter

.

Tobě vadí, že tu holku nezabil? 8-o

0/0
2.6.2007 10:12

slidic

A není to zase snůška blábolů pro odvedení pozornosti od Týraného Ondry?

Já v jeho věku jsem se pokoušel postavit helikoptéru ze starého motocyklu a uletět do Západního Německa, kamarád chtěl vyrábět peníze, samé hrdelní zločiny... Jenže tenkrát nebyl iDnes.

0/0
2.6.2007 9:44

Pavelpod22

Re: A není to zase snůška blábolů pro odvedení pozornosti od Týraného Ondry?

jj, jsme jenom opice (asi to viděl v televizi). V mladické nezkušenosti může mít člověk různé nápady, horší je, že dnes je občas mladí i uskuteční (a nikdo je neokřikne, neboť by to bylo porušování lidských práv a nějaký zazobaný papínek by dělal aféry..). Chce to velmi citlivé posouzení (a pokud je alespoň trochu "normální" tak nezavírat do pasťáku).

0/0
2.6.2007 9:48

brezzinka

Re: A není to zase snůška blábolů pro odvedení pozornosti od Týraného Ondry?

jsem zavzpomínal a dávám ti za pravduR^

0/0
2.6.2007 9:52

kill7

hm

takový normální bíločech

0/0
2.6.2007 9:43

fotrtom

a rodiče?

znám podobný případ. A rodiče telefonovali na všechny strany a nabízeli "sponzorské" dary jen aby se chlapec z maléru dostal. A přitom stačilo na něj dohlídnout a sem tam ho lehce seřezat.

0/0
2.6.2007 9:32

Deleter

Re: a rodiče?

Jenomže to je náročný na čas a oni zřejmě čas neměli, když dělali bussines.

0/0
2.6.2007 9:35

mihor

Re: Re: a rodiče?

business se píše se dvěma "s" na konci 8-o

0/0
2.6.2007 9:45

brezzinka

Re: Re: Re: a rodiče?

seřezat..

0/0
2.6.2007 9:50

Deleter

Re: Re: Re: Re: a rodiče?

uš se stalo.

0/0
2.6.2007 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.