Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turbulence zamávaly s boeingem, deset lidí se zranilo

Dramatické chvíle zažili cestující pravidelné linky z Amsterdamu do japonské Ósaky. Boeing 777 nizozemské společnosti KLM se dostal do turbulencí. Hrátky přírody si vyžádaly lehčí zranění deseti lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Okamžitě

zaútočit na ty proradné turbulence! ;-O

0/0
31.5.2007 10:14

old fashioned Vince III...

se sovětskými stroji

turbulence nemávaj;-D

0/0
31.5.2007 9:59

ZED_CZ

Hm

ještěže zůstalo letadlo vcelku - když nás někdy chytly turbulence tak to sice nebylo na zranění ale letadlo sebou dobře škubalo  - až jsem se divil že tomu neupadly křídla.

0/0
31.5.2007 9:59

Si0

Re: Hm

1. neupadlA křídla,

2. slyšel jsi někdy o statických a dynamických výpočtech konstrukcí a o metodě konečných prvků?

0/0
31.5.2007 10:02

Chunky70

Re: Re: Hm

R^

Pracuješ u Boeingu, nebo učíš na strojárně?

0/0
31.5.2007 10:07

Si0

Re: Re: Re: Hm

Mám VŠ humanitní i technické vzdělání, to stačí.

0/0
31.5.2007 10:21

Wacice

Re: Re: Re: Re: Hm

frajer...R^

0/0
31.5.2007 10:49

sodofka

Zdravím Tě, umachrovánku.

Slyšel jsi někdy o zanedbání údržby ze strany leteckých společností v zájmu snižování nákladů? Tvé jazykové korekturní kvality a přehled o vývoji v leteckém průmyslu Ti pak budou k tomu, co se Ti po ulomení křídla letadlu, v němž budeš třeba cestovat, zjeví ve slipech...

0/0
31.5.2007 10:59

liliental

Re: Zdravím Tě, umachrovánku.

doporucuji pred kazdym oznamenim sveho nazoru svetu alespon jemne samostudium ci seznameni se s problematikou ... zejmena to doporucuji novinarum :) ... v tomto pripade (diskuse o dezintegraci letadla kvuli turbulenci) zkuste vyhledat v literature neco informaci o obalce obratu :)

0/0
31.5.2007 11:22

guang

Tou dobou 262 lidí?

A o chvíli později už byl ten počet jiný??? Nebo co přesně tím chtěl autor říct? 8-o

0/0
31.5.2007 9:47

Don_Alex

Re: Tou dobou 262 lidí?

že piloti už byli nachystany s padakama a sli se rozloucit s cestujicima, nakonec si to rozmysleli a zustali...

0/0
31.5.2007 10:13

brezzinka

Re: Re: Tou dobou 262 lidí?

;-D

0/0
31.5.2007 10:53

bazmeg

Nepoznam mesto s nazvom Amsterodam

Vy cesi musite zprznit kazdy zahranicny nazov...:-©

0/0
31.5.2007 9:11

Si0

Re: Nepoznam mesto s nazvom Amsterodam

A jek se slovensky čte laser?

0/0
31.5.2007 9:18

tos42

Re: Re: Nepoznam mesto s nazvom Amsterodam

R^R^;-D;-D;-D

0/0
31.5.2007 9:48

houbař6

Re: Re: Nepoznam mesto s nazvom Amsterodam

tak tohle se ti povedlo ;-DR^

0/0
31.5.2007 9:53

Si0

Re: Re: Re: Nepoznam mesto s nazvom Amsterodam

Až na to "jek", samozřejmě patří "jak", taková chybička na kráse.

0/0
31.5.2007 9:59

jste normalni?

tak sem nelez, cobole

0/0
31.5.2007 9:27

Si0

To s těma letuškama celkem chápu.

Ale ti cestující asi nebyli připoutaní, i když na to před vletem do turbulencí byli jistě upozorněni, takže si za to asi můžou sami.

0/0
31.5.2007 9:03

jste normalni?

Re: To s těma letuškama celkem chápu.

treba na to upozorneni nebyli .. na druhou stranu jeslize Ti neuposlechne 10 z 262, tak to je jeste malo .. kdyby tam leteli cesi, tak to dopadne jinak ;-D

0/0
31.5.2007 9:28

Si0

Re: Re: To s těma letuškama celkem chápu.

Že by nebyli upozorněni před silnou turbulencí bych se divil. Kromě toho letušky většinou předem cestující obcházejí a kontrolují je, takže se museli po kontrole zase odpoutat, což udělá jen pako.

0/0
31.5.2007 9:43

Pejsátko

Re: Re: Re: To s těma letuškama celkem chápu.

Což je u lidí úplně normální.

0/0
31.5.2007 9:48

tos42

Re: Re: Re: To s těma letuškama celkem chápu.

neni to tak jednoduchy... pokazdy kdyz letim se rozsviti "pripoutejte se, budou turbulence" a vetsinou jde o lehke houpani... a samozrejme kvli tomu nebudu 10 hodin sedet jak pecka pripoutanej... tmhle se to holt v tomto pripade nevyplatilo... jak silny budou turbulence piloti nemuzou vedet, proto to zapinaji dost casto preventivne - bohuzel to v dusledku vede k opacnymu efektu (vetsina lidi lita pravidelne a vi to)

0/0
31.5.2007 9:51

Si0

Re: Re: Re: Re: To s těma letuškama celkem chápu.

Tož, může být. Ale mám za to, že řídící střediska spolupracují s meteorologickými službami a mají o intenzitě turbulencí přehled a piloti jsou informovaní lépe než jen pohledem dopředu, takže mohou přijmout silnější opatření. Jak to bylo v popisovaném případě ale čert ví, možná to někdo i vyšetří, ale to se my už asi nedovíme.

0/0
31.5.2007 9:57

tos42

Re: Re: Re: Re: Re: To s těma letuškama celkem chápu.

sila turbulence se da zjistit velmi priblizne - prakticky jen na urovni ANO/NE - ani teoreticka fyzika nevi jak turbulence vznika, natoz jak se pocita...(tj. predpoved)

 A meteorologove? Sorry, ale to jsou jen loutky na gumickach co ctou data z radaru...

0/0
31.5.2007 12:26

Jiri666

Zajímavé -

Klíčová slova turbulence, KLM, Osaka ve vyhledávači Google vedou ke spoustě odkazů, kde se mluví o 16 zraněných lidech :-/

0/0
31.5.2007 8:39

Jiri666

Re: Zajímavé -

Aha, tak ty čísla se mění každou chvilku, su manták.

0/0
31.5.2007 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.