Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kaplického se písemně zastali umělci a designéři

Netahejte do architektury politiku a nechte Jana Kaplického žít. Vzkaz tohoto znění poslali přední domácí umělci a designéři těm, kdo se snaží zabránit chystané stavbě Národní knihovny přezdívané chobotnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

když si jdu koupit třeba večerní šaty

a prodavačka mi přinese model, který byl nejvýše ohodnocen odborníky haute couture, a já zjistím, že se mi ten model ale vůbec nelíbí, krom toho mi nesedí a vzhledem k materiálu a provedení bude nesmírně náročný na údržbu, a kromě toho to vůbec nejsou takové šaty, o jaké jsem si prodavačce řekla, mám právo si je za svoje peníze nekoupit?

0/0
31.5.2007 16:31

Olaf Elvis

Re: když si jdu koupit třeba večerní šaty

To je přesné, Čokoládko, když vidím ( občas, ne žebych to nějak sledoval ) ty modely na přehlídkových molech, které vyhrávají návrhářské soutěže, a to stejné je s účesy a pod. tak si říkám, že to nikdo nemůže brát vážně. Soutěž možná vyhraje, porota je ocení, ale v reálu to nikdo, na nikým neuvidí.

0/0
31.5.2007 21:45

Petrukian

Kritika...

http://www.nekultura.cz/nenazory/proc-nemam-rada-pana-kaplickeho-za-jednu-vetu.html

0/0
30.5.2007 9:25

Jirka Š. Svejkovský

Ulice?

Ulice? Nechtěli napsat Lůza??? Tak Vážení, ta Ulice bude chodit okolo a bude se muset na to koukat. Národní knihovna se staví pro Ulici, ne pro spolek nejchytřejších. Nevšiml jsem si, že z toho někdo dělá politiku. Jenom se to (mám pocit že) velké většíně nelíbí. A nelíbí se i způsob, jakým JK zakázku získal.Rv

0/0
28.5.2007 19:17

Howard

Re: Ulice?

Ano ulice. Jak jinak totiz nazvat neinformovane amatery? Nebo si snad k operaci srdce pujdes pro radu za sousedem lakyrnikem ci nejakym politikem?

Ne, nejspis pujdes za profesionalem. A tuto soutez rozhodovali ve svem oboru jedni z nejlepsich profesionalu, takze tak.

0/0
29.5.2007 18:05

Jirka Š. Svejkovský

Re: Re: Ulice?

Operace srdce má mít za následek přežití pacienta, dům má vyvolávat estetično. To motáte hrušky a traktory dohromady. Možná jsem estetický negramot, ale ta dávka povýšenosti a arogance mě vadí. Paganini byl jistě vynikající umělec i autor, přesto se hraje poměrně vzácně. A není to kvůli tomu že se těžko hraje ...

0/0
29.5.2007 18:21

Howard

Re: Re: Re: Ulice?

Ale princip je naprosto stejny. O odbornych vecech maji rozhodovat odbornici v danem oboru a proto byla porota takova, jaka byla! Proto take musime jako neodbornici respektovat jeji rozhodnuti nebo zpochybnit jeji slozeni, zadne jine reseni nam neprislusi.

K srovnani hrusek s jabkama alias estetika a preziti pacienta - kdyby tu budovu navrhl neodornik a ona spadla, pak bychom nemeli jednu mrtvolu, ale mnohem, mnohem vic, tudiz motate vy, nikoliv ja.

Offtopic: Nejmene jedna z Paganiniho 24 Capriccii se hraje na vsech houslovych soutezich a kazdy nejen svetovy houslista se s nimi musi utkat (tedy tvrzeni o vzacnosti hrani jeho del je vice nez smesne).

0/0
29.5.2007 18:46

JBetak

Re: Re: Re: Re: Ulice?

Odbornou věcí je v tomto případě otázka, do čeho má veřejný investor vrazit veřejné peníze. To nemění nic na tom, že se na to budeme koukat my a my to budeme posuzovat. Jestli laicky nebo nějak jinak a jestli se Vám to líbí nebo ne, to tady nehraje žádnou roli.

0/0
29.5.2007 19:53

Howard

Re: Re: Re: Re: Re: Ulice?

Sory, ale na co mas vlastne hlavu? Prave proto, ze jde o verejnou zalezitost, urcila se odborna komise a ta vybrala viteze. Soukromy investor by si rozhodl sam, co chce postavit a na nejakou soutez by se mohl zvysoka...

Nebo bys radeji chtel prazske referendum od metaru po prezidenta, ktere by vybralo nejake to podnikatelske baroko?

0/0
29.5.2007 22:23

JBetak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulice?

Moc nevidím souvislost s tím, co jsem napsal, a s tím, na co jsem reagoval. Takže jinak: Úloha komise končí doporučením pro investora. Koukat se na to budu já (Švejkovský, prezident, ...) svýma očima. Vyjadřovat budu svůj názor, nikoliv názor komise.

0/0
30.5.2007 8:39

Howard

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulice?

No to je snad jasne, ze nazor komise muze vyjadrit pouze komise sama. A jeste mala oprava - prace komise dle meho nekonci doporucenim pro investora, ale vyberem viteze. A v podminkach souteze bylo myslim dano, ze vitezny navrh se bude i realizovat (jinak by cela soutez nemela smysl), tudiz nasledna diskuze je jaksi zbytecna.

Jedine mozne reseni, jak danou vec nyni zpochybnit, by bylo zpochybnit komisi samotnou (kvuli podjatosti, neodbornosti apod., coz myslim v tomhle pripade nejde)

0/0
30.5.2007 10:03

belgian chocolate

realizace v podmínkách soutěže nikdy není zaručena

konečné rozhodnutí je vždy na investorovi. proto má Kaplický tolik nerealizovaných projektů.

0/0
31.5.2007 16:32

belgian chocolate

veřejný investor žádné peníze nemá

dokud nám (Ulici) je nesebere na daních. tudíž veřejný investor je Ulice a jelikož to Ulice platí, má právo rozhodnout, co si za své peníze koupí.

0/0
31.5.2007 16:25

Eve3

Re: Re: Ulice?

Souhlas... R^

0/0
31.5.2007 15:33

belgian chocolate

Ulice to hlavně zaplatí

důležitý detail

0/0
31.5.2007 16:23

superpata

Mne se libi.

Proste libi, ale to je muj soukromy nazor. Spis se mi nelibi klasicke cechackovstvi. Nekdo vyhraje tender a ti co neuspeli zacnou kricet, ze to je nefer. Chce se to naucit umet prohravat.

0/0
28.5.2007 9:42

Eve3

Re: Mne se libi.

Mne se taky libi... R^

0/0
31.5.2007 15:34

nonick

...nejuznávanější světová architektka Zaha Hadid...?

hmmm...velmi zajímavá informace - v Cardiffu vyhrála soutěž na operu, ale postavit to tam nenechali...na rozdíl od německých hasičů - těm se její hasičská zbrojnice asi líbila! ;-D

0/0
27.5.2007 14:23

_Karel_

Jů hliník !!!

Jestlipak architekti ví, že se v ČR vše, co je z hliníku dostane obratem do Sběrných surovin? ;-D

0/0
27.5.2007 10:10

Lemaxik

knihovna bude sneci. Klaus je vul!

R^;-Dkorunovanej!R^

0/0
27.5.2007 5:31

sir Humprey

trojuhelník

je pička :-)

0/0
27.5.2007 2:07

trojuhelník

Re: trojuhelník

že jsem špička ? Jo, to by koupil, sire.:-)

0/0
27.5.2007 11:21

roy_batty

mě se to sice nelíbí

vypadá to jako rozteklej ementál na bábovce, ale je mi to jedno, protože v Praze nebydlím a koukat na to nemusím :-)

0/0
27.5.2007 1:58

Lemaxik

Re: mě se to sice nelíbí

tak to jsi snad ani nemusel  utracet cas  tady na diskuzi osle!Rv

0/0
27.5.2007 5:24

roy_batty

dej si placku na čelo

(Y)

0/0
28.5.2007 2:50

arahat

Re: mě se to sice nelíbí

mě se to líbí....kdo má trochu výtvarného citu, tak ho to myslím vůbec nemůže urážet. Nadto - samotnej barák bude vypadat malinko jinak v reálu než na modelu....

0/0
27.5.2007 11:18

Eve3

Re: Re: mě se to sice nelíbí

R^ :-)

0/0
31.5.2007 15:35

belgian chocolate

no u vás doma to musí vypadat

samej kemr všude

0/0
31.5.2007 16:34

trojuhelník

Pozor - přísně tajné !§!

budovu Národní knihovny koupí O D S, jako hlavní stan pro svou stranu. Platit mají čím, že ? :-)

0/0
26.5.2007 20:06

da_rd_a

Re: Pozor - přísně tajné !§!

;-Dpod takovým stanem ;-D mi na nohy táhne

0/0
26.5.2007 20:39

trojuhelník

Re: Re: Pozor - přísně tajné !§!

barva modrý "chameleon":-)

0/0
26.5.2007 20:42

Templ

Klid...je to jen nezvyk

0/0
26.5.2007 19:59

pepe999 from Salford

Co takhle postavit knihovnu jako

kosoctverec??? Nejlepe vystihuje ceskou povahu...:-P

0/0
26.5.2007 19:49

Templ

Re: Co takhle postavit knihovnu jako

a co sufražetky?;-D;-)

0/0
26.5.2007 19:55

trojuhelník

Re: Co takhle postavit knihovnu jako

héééééézzzzzkýýýýýýý:-)

0/0
26.5.2007 20:02

celtic

soudruh Klaus tedy není jen klimatolog....

ale i architekt....prostě renesanční člověk....;-D

0/0
26.5.2007 19:11

wrangler

Respektovat jako zákon?

Kdo je to ten slavný sklářský výtvarník VÁCLAV CIGLER? A proč si myslí, že bychom rozhodnutí nějaké mezinárodní komise architektů měli respektovat jako zákon? Nadto, proč by měla tato komise určovat co se v našem státě postaví? A co ti ostatní umělci. O většině z nich lidé ani neslyšeli, natož aby znali nějaká jejich "veledíla".

0/0
26.5.2007 18:51

xenofob_rasista_fasista_zumpa

Re: Respektovat jako zákon?

NO predevsim by do toho nemel kecat Venca Klaunu

0/0
26.5.2007 19:16

arahat

Re: Respektovat jako zákon?

seš pytel...ty seš asi odněkud ze lhoty, viď?

0/0
27.5.2007 11:16

wrangler

Ať jdou všichni zastánci Kaplického... k šípku

I kdyby se za Kaplického postavilo milion různých "umělců" ta knihovna se mi nelíbí a líbit nebude. A není to žádné politikaření. Knihovna je opravdu odporná. Proč neudělají ti tzv. "umělci" (parazité) řádný průzkum veřejného mínění?

0/0
26.5.2007 18:10

Templ

Re: Ať jdou všichni zastánci Kaplického... k šípku

Naštěstí se asi nebudou ptát....díky zavedeným zvyklostem by neměla ani gotika šanci....:-P

0/0
26.5.2007 19:56

EWCZ+

Re: Ať jdou všichni zastánci Kaplického... k šípku

Tak zrovna od Medy Mladkove to sedne. kdyz v tech svych Mlynech vystavuje dve cerne a bile lakovane drevene sprsle vedle sebe na zed prisroubovane...to je umeni na kvadrat, ba  co dim, na treti!

0/0
26.5.2007 21:03

apfel

Kaplický

Kaplický, ať jde, v čele průvodu podobných "architektů" a jiných podomních umělců klidně do (Y). I s celým "moderním" uměním. Nikomu tahle veledíla chybět nebudou a ušetří se za budoucí demolice ( viz Stalinův pomník). Přimlouvám se ZA UMĚNÍ BEZ PŘÍVLASTKŮ.

0/0
26.5.2007 17:55

seznamjaro -

Re: Kaplický

Kaplický je laciný a nevkusný . Jeho projekty jsou nepraktické a nevkusné Rv

0/0
26.5.2007 18:01

wrangler

Re: Kaplický

Naprosto souhlasím. Ať jdou všichni tihle parazité do(Y)!

0/0
26.5.2007 18:52

natelius

Milí signatáři,

mohli byste mně, prostému elektroinženýrovi laskavě sdělit, čím náš stát a naši společnost ochudí to architektonické "zpomalení a zastavení" naši společnost ochudí? Opravdu jsou doposud stavěné budovy tak ošklivé, nemoderní a nefunkční? Bude se lidem v Praze lépe žít, pokud se začnou stavět takováhle díla?

A kromě toho, politici, byť o nich nemám vždy nejlepší mínění, zastupují nás občany a daňové poplatníky. Mají moc svěřenou jim voliči tohoto státu a volíme si je proto, že chceme, aby mocensky dění v tomto státě ovlivňovali. Vy zastupujete jenom sami sebe a přestože si můžu Vašich názorů vážit, váš hlas má toliko váhu poradní. A nezlobte se na mě, ale srovnávat rozhodnutí, byť renomované, mezinárodní komise nelze stavět na roveň předpisů suverénního státu.

0/0
26.5.2007 17:26

antigogo

Re: Milí signatáři,

Prosím Vás, probuďte se. Politici zastupují nás občany? Kde žijete? Vždyť zastupují všichni jen svoje zájmy a zákony si udělali tak, že když se to nám "sprostému lidu" nelíbí, tak s tím stejně zmůžeme ho...., pardon, nic.

0/0
26.5.2007 17:49

natelius

Re: Re: Milí signatáři,

Liberální demokracie funguje špatně a ta česká přímo otřesně. Dokud ale autoři a signatáři petice nebo Vy sám nepřijdete s nějakou rozumnou alternativou, budeme předpokládat, že nic lepšího k dispozici nemáme, ano?

0/0
26.5.2007 17:59

Vilém Hynek Jarmila

Re: Milí signatáři,

Právě podle těchto předpisů do toho politici včetně VK mají kecat asi tak jako Vy nebo já. Je tu investor, odborná mezinárodní komise, architekt města Prahy a územní plán. Nikdo jinej do toho nemá co mluvit.

0/0
26.5.2007 18:03

natelius

Re: Re: Milí signatáři,

Předpokládám, že investor, architekt města Prahy i územní plán podléhají nějakým vyšším instancím, na rozdíl od odborné mezinárodní komise, která samozřejmě nepodléhá nikomu a ničemu a tudíž ji můžeme ze sporu zcela vynechat.

0/0
26.5.2007 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.