Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravoslavní si postěžovali na ateismus a hon na Jágra

Rozšíření ateismu a negativní přístup médií ke křesťanským církvím nejvíce trápí pravoslavnou církev v Česku. Vyplynulo to z prvního většího setkání duchovních s novináři. Mimo jiné na něm popřeli, že by hokejista Jaromír Jágr chystal svatbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pehosaman

Až si ujasníte myšlenky, mluvte

Paní Kabošová, nemělo by být možné osočovat jakoukoliv skupinu, čož děláte,

Pravoslavná církev by měla dodržovat Mezinárodní pakt o občanských a

politických právech, což nedělá. Článek 18/2 Nikdo nesmí být podroben

donucování, které by narušovalo jeho svobodu nebo možnost příjmout

náboženství nebo víru podle své vlasttní volby.

0/0
25.5.2007 17:24

habit

... tak se přiznejte, kdo všechno tady honí Jágra?

0/0
25.5.2007 14:59

Heralik2

Re: ... tak se přiznejte, kdo všechno tady honí Jágra?

.."si" honí Jágra? :-)

0/0
25.5.2007 15:01

pehosaman

Re: ... tak se přiznejte, kdo všechno tady honí Jágra?

Nežiju v New York City, takže nemůžu.

0/0
26.5.2007 12:59

aesim21

hehehehe

tak uz sem zjistil rozdil mezi sektou a nabozenstvim. V sekte jde o zpusob mysleni a nasledovani nejake myslenky (takze to neni nic spatneho). Nabozenstvi uz potrebuje vetsi skupinu lidi a alepson jednu nejakou nadprirozenou silu. Takze vlastne nabozenstvi = velka sekta ;-D

0/0
25.5.2007 14:39

pehosaman

Re: hehehehe

Nesmysl.

Sekta má vedoucí špičku, která se nemění a vydělává na většině členů.

Církev své vedoucí špičky mění.

0/0
25.5.2007 17:30

aesim21

...

a mezi nama tem detem v africe se bori svet kazdy den, tobe se ten svet nebori, tak si klidna.... jak muzes byt verici katolicka a rikat takovy veci.... to je prave to, ze 99% vericich si na to tezce hraje a kdyby si promluvili s poradnym psychiatrem, tak by jim nejspis odpomohl od problemu, kterej je vehnal do naruci bozi... nebo spis knezi a papezovi...

0/0
25.5.2007 14:37

Lituna

Re: ...

Co je mne po nějakých dětech v Africe, nemají se furt množit, když pak nemají co do huby. Když je ti jich líto tak tam naklusej, já tam teda nepujdu, ani mne nehne, ať si najdou svou sektu.

0/0
25.5.2007 14:43

aesim21

Re: Re: ...

to mi nerikej, ze si katolicka. Ty si spis myslis, ze si katolicka, hlasis se k nim, ale promin, tebe jako katolicku nikdy neuznam. To je prave to, lidi se k tomu akorat hlasi a pritom s tim maji kulovy spolecnyho. Spis bys mela byt v naky extremisticky pravicovy strane... :-/

0/0
25.5.2007 14:56

aesim21

Re: Re: Re: ...

a nebo ses mozna katolicka, ale tvuj pohled na svet je uplne diametralne odlisnej (rekl bych, ze zdravejsi, nez co ma vetsina vericich ;-D)

0/0
25.5.2007 14:57

Lituna

Re: Re: Re: ...

Takže podle tebe bych tady měla říkat, že těch dětí mne je líto, když mě líto nejsou? To bych jako měla lhát? Tedy dobře neupřímně ti říkám, že těch dětí je mi líto a všichni se musíme postarat o jejich další život. Tohle nejspíše chceš. Nebo snad ne? To tě pak ale nechápu!

P. S. Má katolická rodina volila světe div se komunisty. Pěkný paradox, že?8-o Já nevolila nikoho, mě se nechtělo jít 500 m do volební místnosti.;-D

0/0
25.5.2007 15:01

aesim21

Re: Re: Re: Re: ...

ne, ale v tom pripade lzes mne a lzes sama sobe, rikas, ze jsi katolicka, pritom mas hodnoty na hony vzdaleny od tech, ktery by si mela vyznavat. O tom mluvim, ze vetsina vericich je verbes, co si na to hraje a pritom to sou mnohem vetsi previti, nez neverici. No, tak ted si mi to vsechno vysvetlila ;-D Uz chapu...

0/0
25.5.2007 15:26

Lituna

Re: Re: Re: Re: Re: ...

No tak když nejsem katolička, tak co jsem? Neupadl jsi snad do stereotypu? Tedy jako katolička musím jít 20x za den kostela, když vím, že to na Boha nemá vliv, že ho nezajímá jakou máš docházku, ale to jestli tam jdeš z opravdového přesvědčení a ne jen pro to, že tam jde celá vesnice, tak ty taky, aby tě nepomluvili.

Víš co je na tvých názorech zajímavé, že chceš abych se chovala přesně podle tvé představy katoličky a když ne ?tak lžu a nejsem  ta za koho se vydávám. Tvé názory mne něco připomínají...

A ještě něco: na Chodsku bylo za komoušu zvykem jít ráno do kostela a potom na schůzi KSČ. Takže byli to komunisté nebo katolíci nebo co byli. Defakto by se za tohle měli exkomunikovat z obou institucí, ale nestalo se tak. Proč?

0/0
25.5.2007 15:47

aesim21

Re: Re: ...

s tebou je to tezky :-)

0/0
25.5.2007 14:59

Lituna

Jsem katolička

Taky přidám něco. Já se za, že jsem katolička omlouvat nikomu nebudu, ba co víc jsem na to pyšná!

0/0
25.5.2007 13:46

aesim21

Re: Jsem katolička

bud, my ti to nebereme. nebo snad jo? a omluvu po tobe taky nikdo nechce, tak nevim, co to tu placas. To ste cely vy, nejste schopni se vyrovnat s tim, ze papezi byli vrazi, lumpove a zlodeji a vlastne cela ta organizace. Uz jenom ta papezovo vlastni sekta, buh vi, kde berou penize apod. zadrzujou ve vatikanu neskutecny mnozstvi svazku, kde je spousta pravdy, co nikdy nechteji pustit na svetlo (hahahaha) bozi (mu tomu neska v 21. stoleti rikame slunce). Proste se nesjte schopny vyrovnat s tema zverstvama, ktery udelala instituce, ke ktery se hlasite. Jestli ty jako clovek, si nic neudelala, tak se nemas za co omlouvat a taky to nikdo nechce. Ale kdyz tady pan klv zacne hajit masove vrahy, zlodeje, manipulatory a ja nevim koho jeste, tak to asi v poradku neni, nebo ano?

0/0
25.5.2007 13:58

aesim21

Re: Jsem katolička

ja sem ateista, taky se ti za to neomluvim a pocitam s tim, ze nic takovyho ani nechces... je jen videt, v jaky rovine vy verici premyslite. Vidite vsechno cernobile, vidite jen jeden prouzek z reality a to ten, kterej nepopira a nebo jeste lepe podpira tu vasi viru, co vam ted pada na kebule, protoze konecne vychazi najevo, ze je to jen snuska kecu zalozena na realnym zakladu (takze jako jakakoli jina legenda). Jestli ste natolik naivni, ze verite tomuhle, proc treba neverite v jiny legendy??? ;-D

0/0
25.5.2007 14:01

aesim21

Re: Jsem katolička

a promin za jazyk, kterym se vyjadruju, ale nabozenstvi mi dycky dokaze vytocit :)

0/0
25.5.2007 14:02

Lituna

Re: Re: Jsem katolička

za jazyk se mi nemusíš omlouvat, já mluvím ještě hůř. Víš když slyším, že jsme zabili miliony lidí, tak jsem za to kdysi styděla, ale teď mě už neleží ani v řiti, stejnak by byli mrtví. a co se týče majetku. jsem ráda, že sere tolik milionu lidí:-)

0/0
25.5.2007 14:07

aesim21

Re: Re: Re: Jsem katolička

ja ti to reknu takhle, mne stve to, ze x stoleti kradli a ted pride tady ten paprda a stezuje si, ze ho za druhy svetovy okradli. No a ze jeho cirkev kradla pred tim, to uz mu je jedno. Za druhy svetovy se deli mnohem horsi veci a pan si tu stezuje, ze mu rozkradli nakradenej majetek... to mi na tom stve. Ja preju vsem (vcetne mne), aby byli bohati a stastni a zdravi, nikomu nic nezavidim, jen si to preju taky... A nemuzes za to, ze nejakej jinej krestan nekoho zabil. Pak bych ja byl parchant ateista, protoze nejakej jinej ateista je vrah. Ja to beru z pohledu cirkve jako instituce, organizace a odpovednost hazu na lidi, kteri byli nebo jsou ve vedeni teto instituce nebo organizace nebo sekty nebo co to je :) jakej je vlastne rozdil mezi sektou a nabozenstvim??? :-/

0/0
25.5.2007 14:10

Lituna

Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

Sekta jsou Jehovi, Svatý grál apod, náboženství je křesťanství , islám apod.

Ohledně majetku: už Machiavelli psal-člověk rychleji zapomene smrti svého otce, než ztráty svého majetku. Nelze se tedy divit, že ho chcem zpátky.

0/0
25.5.2007 14:15

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

jak muzes bejt takhle studovana a presto tomu verit? :) ja vim, co je sekta a co je nabozenstvi, ale zajimal by mne ten rozdil v definici, ja si to nekde vyhledam :)

0/0
25.5.2007 14:21

Lituna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

Protože tomu chci věřit! 

To že ty nevěříš není pro mne důvod, abych taky nevěřila. Nehledě k tomu, že Boží milost není určena pro každého, a že ani všichni věřící se dle mého názoru nedostanou do nebe. Do pekla přece taky někdo musí, proč by jinak zůstavalo

0/0
25.5.2007 14:25

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

to mas pravdu, ja si myslim, ze jestli peklo je, tak to tam vypada jako na zemi ve veznicich... praska ve svech :D a nebe zeje prazdnotou ;-D ja ti nerikam, abys neverila, a nerikam, ze kdyz neverim, ze taky nemas verit. Jen se docela divim ;-)

0/0
25.5.2007 14:44

Lituna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

Ono se diví hodně lidí, i ti v kostele. Já se jen nestydím být pragmatická, místo toho, abych furt kvůli někomu brečela.

0/0
25.5.2007 14:46

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

njn, ono dneska pro nabozenstvi jako je krestanstvi ve svete neni misto, kdyby to fakt vsichni dodrzovali, tak uz sme premnozeny, vychcipany hladomorem a ja nevim co jeste :-) takze pragmatismus je leckdy na miste...

0/0
25.5.2007 15:00

Lituna

Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

I když ohledně katedrály sv. Víta se Vlk podle mne sekl. Byť na jeho místě klidně bych tu nedostavěnou barabiznu nechala státu, my máme mnohem pěknější kostely než je tenhle.!

0/0
25.5.2007 14:18

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

;-D tak ja nevim, mne to pride uplne jedno, jak kostel vypada, ma slouzit bohu a ne lidskemu oku, nebo ne?? Kazda koruna utracena za zkraslovani bozich ovecek a jejich del, je marnivost a v ocich boha hrich, a vzhledem k tomu, ze ty penize nejsou navic posilany potrebnym (nebo za ne nakoupena pomoc) je hned dalsi hrich. To mi vadi na vsech tech lidech, kteri rikaji, jak je to super, dejte se k nam. Ve finale jsou ti lide o mnoho horsi nez vetsina ateistu....

0/0
25.5.2007 14:24

Lituna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

Měl by sloužit Bohu, ale jsme lidé a Bohu většinou utíkáme, až když máme problém, když jej nemáme, tak zkrášlujem kostel. Já prostě tu fetiš k tomu, abych se tam cítila dobře potřebuji, kdyby ne, tak se mohla modlit na poli, ale to se mi nechce. A pořád s těmi potřebnými, nejsem Mesiáš, abych spasila celý svět, když chci pomoci tak pomůžu, když nechci tak nepomůžu a svět se ještě kvůli tomu nezbořil. Pomoc je pouze o tvém svědomí, pakliže si to omluvíš, nic tě nepřinutí k tomu, abys to změnil.

0/0
25.5.2007 14:30

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

normalne s temhle recma ses katolicka? hehehehe, taky dobry. Jo, ale co takovy lidi, ktery to vedomne porusujou (a ve sluzbach cirkve bych rekl jich je vic nez dost - o vedeni se radsi ani vyjadrovat nebudu) a jsou ve sluzbach cirkve, slouzi Bohu. Je to cely jedna velka habadura. Mesias nejsi, ale buh prece rika, ze se o to mas snazit. A nemas se o to snazit jen ty, ale cela krestanska obec, coz je tolik lidi, ze by ten svet nakonec spasili. A mezi nama podle toho, co stoji v bibly te buh uslysi stejne dobre z toho pole, jako z toho kostela, takze je to jen o tvym vnitrnim pocitu (a presne s timhle cilem oni ty kostely staveli, aby zaujali lidi, nestaveli je pro pana boha a v ramci toho by ve finale ten vas buh jestli je nejspis byl radsi, kdyby ses modlila na tom poli, nez v tom vyumelkovanym kostele)

0/0
25.5.2007 14:35

Lituna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

No vidíš a na mne ty kostely zabraly:-) Jako ateistovi ti může být jedno, jestli se chovám podle Bible nebo ne, však jsem ti taky říkala, že do nebe nepujde každý. Takže ti to může být jedno ne?

0/0
25.5.2007 14:38

aesim21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem katolička

jo, jedno mi to muze byt. Ale neni. Zajima mne, co deje kolem mne, zajimaji mne lide kolem mne. Ovlivnuji muj zivot, chodi k volbam a ja nevim co jeste. Zajimaji mne. Jedno mi muze byt vsechno.... tobe taky muze byt vsechno jedno... a taky neni. :-)

0/0
25.5.2007 14:41

Gabidos

Re: Jsem běhna

Na tvé omluvy kašle ped cou-ro!

0/0
25.5.2007 14:27

Lituna

Re: Re: Jsem běhna

Tak kašli, ale nezadus se.

0/0
25.5.2007 14:31

aesim21

Re: Re: Jsem běhna

proc ji nadavas, troubo? nic spatnyho nerekla, nenapsala. Spis ty si zase dalsi blazen, co si sem prisel vylit vztek... Rv

0/0
25.5.2007 14:42

Lituna

Re: Re: Re: Jsem běhna

No tak jsem vylela vztek, pakliže je to silná osobnost tak to přežije, když slaba hodí si provaz.

0/0
25.5.2007 14:45

aesim21

Re: Re: Re: Re: Jsem běhna

ja nemluvil o tobe, ale o nem ;-)

0/0
25.5.2007 14:58

Auggiecz

Re: Jsem katolička

A pyšná jsi proč?

0/0
25.5.2007 17:25

nergal

no nic

hodte je lvum ! :-)

0/0
25.5.2007 12:18

Schei8e Katze

Re: no nic

Toto je fakt středověký názor. ;-( Samozřejmě z nich budeme normálně civilizovaně  vyrábět konzervy pro kočky ;-DRv

0/0
25.5.2007 12:25

aesim21

Re: Re: no nic

;-D

0/0
25.5.2007 13:25

aesim21

klv

hele, mozna rikame to samy, ty jen stojis vic za tema zasluhama, ja vic za tema zverstvama. A hlavne to tu vypichuju, protoze si ten parchant nema co stezovat, ze nema chram, kdyz ja nemam skoro kde bydlet... A to prave nemluvim o tom vsem, co tu bylo napsano. Musim na obed, dyztak za hodku...

0/0
25.5.2007 11:57

klv

Re: klv

neříkáme, ty je prostě iracionálně nemáš rád, já se snažím pochopit proč se tak chovali a chovají

0/0
25.5.2007 12:00

nergal

Re: Re: klv

aha takze kdyz ja reknu ze nemam rad fasouny a komouse za to co udelali tak ty se jich budes zastavat a rikat ze to bylo dobou a budes se je snazit pochopit?;-D;-D;-D

0/0
25.5.2007 12:02

klv

Re: Re: Re: klv

tyhle nemám také rád , jenže tihle mají zlo ve svém programu, takže nesrovnatelné, ale je velmi zajímavé studovat proč dokázali ovládnout tolik lidí, pokud nepochopíme jak fašismus či jemu něco podobného vzniká, nemůženme se tomu bránit

0/0
25.5.2007 12:05

nergal

Re: Re: Re: Re: klv

zlo v programu ? jake zlo ? temer stejne zlo muzeme najit v bibli :-)

0/0
25.5.2007 12:08

klv

Re: Re: Re: Re: Re: klv

no když chceš oponovat nesmysly nemá diskuze smysl ;-D, nikdy jsi Bibli nečetl a jejího ducha neznáš, takže nesuď o něčem o čem nemáš ani tušení, nehledě na to že ani o fašismu nic nevíš

0/0
25.5.2007 12:10

nergal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: klv

vim toho dost abych to mohl posoudit jen ty to nechces jako cernoprdelnik priznat ! neverit je hrich a pro me je to stejne rikat kdo neveri skonci v pekle j, rikat my verici jsme lepsi nez vy neverici a my budeme v raji zatimco vy skoncite v pekle a dobre vam tak, je pro me uz hodne malo vzdalene od nazoru nadrazene rasyR^ jenom je to trochu zabalene ale vyznam stejny! proste cirkev rika budete verit v nas nebo skoncite v pekle ! opravdu rozdil od komousu :-)

0/0
25.5.2007 12:14

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: klv

nevěřit není hřích, to jen dokazuje že neznáš ani základy víry,

žádný věřící netvrdí že je lepší než nevěřící, spíše opak je pravdou, stačí si přečíst např, tvoje příspěvky, ;-D

řeknu to trochu polopaticky, církev ti může pouze ukázat cestu, jestli po ni půjdeš se vším všudy co k tomu patří, nebo si vybereš svoji cestu je jen tvoje věc, včetně toho jaké jsou z toho následky, či nejsou žádné, pokud víš že Bůh není, nemusí tě žádné "peklo" přece trápit

0/0
25.5.2007 12:21

nergal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: klv

taky me netrapi,:-) tak hlavne kdyz tu cestu nam nevericim nebude vnucovat coz napriklad v polsku ci jinych zemich je trosku problem a deje se pravy opak at jsou zakony podle zdraveho rozumu jakkoliv absurdni ! pokud cirkev nebude zasahovat takto do meho zivota tak si jich ani nevsimnu ale deje se opak ! proto me tak vytaci nabozenstvi protoze se snazi vnutit svoji falesnou moralku i lidem kteri o to nestojiR^

0/0
25.5.2007 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.