Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eutanazie se dá zneužít, varují odborníci

Nahlas to žádný z lékařů nepřizná. Ale těch, kteří dali umírajícímu pacientovi záměrně vyšší dávku opiátů, a tak ho usmrtili, je dost. Většinou to udělali na přání pacienta, mnozí však i bez něj – protože si mysleli, že mu pomohou zkrátit utrpení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

A je snad něco, co se zneužít nedá?

Už jsem to psal několikrát a budu to opakovat neustále: Jestli někdo vychová parchanty, kteří ho k stáru přemluví k eutanazii kvůli bytu či penězům, je to jen a jen jeho problém, který s principem eutanazie vůbec nesouvisí. :-/

0/0
29.9.2008 8:33

bmolly

Petice proti eutanazii a za obnovení ústavního práva na živo

http://prolife.cz/?a=300

0/0
27.9.2008 18:23

Ove_support

Posledni vule muze prece obshaovat prohlaseni

No pokud jsem svepravny tak mam pravo rozhodovat o svem zivote. Nemusim byt prece ani v ukrutnych bolestech, je to muj zivot a zodpovidat se budu pouze (rodicum zijou-li,a popripade nejblizsi rodine jako manzelka/manzel,deti atd). Nikdo z nich ani zadny jiny clovek na svete mi nema pravo mi zakazovat nebo povolovat zit. Takze lide kteri se prokazatelne rozhodnou ze ukonci svuj zivot na to maji pravo!!! A eutanazie by mela pomoci hlavne tem kterym uz nic a nikdo jiny nepomuze. Osobne si myslim ze nase zodpovednost za zivot je takova ze bychom meli mit sepsanu posledni vuli jiz dopredu abychom tak predesli pripadnym sporum pri neocekavenem onemocneni nebo napr. nehode. Plna moc by pak mela obsahovat i prohlaseni (nase vlastni), ktere by jasne reklo zda si v pripade velkych bolesti prejeme vyuzit eutanazie nebo ne. A vzkaz tem co rikaji ze je to vrazda.......vrazda je kdyz cloveku vemete svobodu rozhodovat se.

0/0
3.8.2007 13:14

Warhead_bia :P

morfium sux

be touhgh

0/0
23.5.2007 17:16

mosulský machredž

do řiti s takovýma ...

kdyby tady ti rádoby odborničtí humanofilé měli rakovinu plic. každé z těch moralizujících prasat by řvalo hned po pár dnech finální fáze, kdy by nezabíralo už ani koňská porce morfia, aby bylo milosrdně eutanazií ukončeno :-© ;-€ (Y) Rv

0/0
23.5.2007 17:13

rentrn

Re: do řiti s takovýma ...

Je to těžký. Každej máme tu možnost to skončit. Proč chtít aby to udělal někdo za nás.

0/0
23.5.2007 17:22

mosulský machredž

Re: Re: do řiti s takovýma ...

no jisstěě - proč si nezapíchnout třeba čtvrtmetrový kuchyňský nůž mezi žebra, že :-©

0/0
23.5.2007 17:28

_m-

Re: Re: do řiti s takovýma ...

každej ne........

0/0
3.8.2007 14:18

IoannesBaptist

Volba je jednoduchá

To co se pomalu, ale jistě plíží celou Evropou, je kultura SMRTI. Zabíjení nenarozených dětí, které by mohly být "na obtíž", zabíjení starých lidí, kteří jsou "na obtíž" skoro vždy. Je víc než jisté, že budoucí vládci nad Evropou se nerodí v technologických centrech, ale v klínech žen, které jsou ještě ochotné rodit děti a starat se o své staré rodiče. Etnické Evropanky to nejsou a těžko už budou. Pochopitelně, že z dlouhodobého hlediska nemůže kultura SMRTI přežít, vyhraje kultura ŽIVOTA. Nebude to ale kultura evropská, natož česká. Společnost založená na zabíjení svých dětí a starců si nic jiného nezaslouží, ať už to zařídí přírodní zákony či Bůh, jak je komu libo.

0/0
23.5.2007 17:04

Bouše

U nevyléčitelně nemocných lidí,

kteří jsou svéprávní, prokazatelně při smyslech a eutanazii opakovaně požadují, bych žádné cavyky nedělal a umožnil jim předčasný odchod ze světa (zákonem stanoveným způsobem). V případech, kdy za sebe člověk rozhodnout nemůže, bych nechal rozhodnutí na nějaké nezávislé odborné komisi, přičemž její rozhodnutí o eutanazii by bylo podmíněno souhlasem nejbližších příbuzných. Měly by to být spíše vyjímečné případy.   

0/0
23.5.2007 13:39

rentrn

Re: U nevyléčitelně nemocných lidí,

Postarejme se nejprve o Ty lidi. Žijí často v hrozných podmínkách a opuštění. Nenabízejme těm lidem místo laskavosti "bez cavyků" smrt. Každého z nás to možná čeká... Bojím se, že těch, pro které by smrt byla opravdu jediným řešením, by pak mohla být spíše menšina...  

0/0
23.5.2007 17:12

milicova

Eutanazie se dá zneužít, varují odborníci

Netřeba být odborníkem, abychom viděli, že v dnešním světě se dá zneužít VŠE.

0/0
23.5.2007 13:17

nergal

a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

ze sem dospely a rozhoduji o sobe sam a sem schopnej rozhodnout co je pro me dobry ! a ne jako za komousu ze za nas rozhodovali ko//koti na vlade:-©

0/0
23.5.2007 12:25

Warhead_bia :P

Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

ale je potreba urcit striktni hranice , nekdy zdanlive svepravni lide se muzou nechat oddelat :-P

0/0
23.5.2007 12:28

nergal

Re: Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

od toho je vlastni zadost+ komise lekaru na posouzeni kapisto ?:-)

0/0
23.5.2007 12:29

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

kapim jen aby to za neco stalo

0/0
23.5.2007 12:31

nergal

Re: Re: Re: Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

nikdo te nenuti kdyz si budes myslet ze to za nic nestoji! od toho mas vlastni zadost;-DR^

0/0
23.5.2007 12:33

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

to uz je podesaty co vidim nikdo te nenuti to je snad rozbita deska nebo co ;-D

0/0
23.5.2007 14:47

nergal

Re: Re: a vubec laskave by si mohli cernoprdelnici uvedomit

a kdyz to funguje nekde na svete je videt ze to jde ale to by cernoprdelnici museli chtit;-D

0/0
23.5.2007 12:31

loginname_

Tak ať jim prostě u postele...........

..........nechaj kudlu.........:-/

0/0
23.5.2007 12:24

nergal

Re: Tak ať jim prostě u postele...........

nekdy nemas uz na to tu kudlu zvednout ! eutanazie je hlavne o tomhle ! kdyz mas moznost se zabit sam tak neni problem ! ale problem je kdyz uz na to nemas aby ti nekdo pomohl:-)

0/0
23.5.2007 12:26

madqwert

auto se da take zneuzit, i nuz nebo jen obycejna tyc

co na to odbornici? ;-D

0/0
23.5.2007 12:16

LazyFatMan

Zneužít se dá vše

Já bych eutanasii povolil, ideálně by bylo, aby člověk předem s ní vyslovil souhlas (který by samozřejmě mohl kdykoliv odvolat). Prostě ve 20 vyplním nějaký formulář souhlasím/nesouhlasím a pokud ne, nikdo mě k tomu nebude nutit. Stejně tak bych uvítal možnost předem souhlasit s DNR (do not resuscitate) - v případě že se někde rozsekám na mraky a dojde k zástavě srdce a/nebo dechu, tak mě doktoři nebudou nahazovat, abych pak strávil třeba zbytek života na lůžku.

0/0
23.5.2007 12:08

Warhead_bia :P

Re: Zneužít se dá vše

budes v komatu a hypoteticky se za tyden probudis ale tvoje stara si rekne co ja s tim korenem budu delat , a vyrobi si homemade plnou moc a papa :-)

0/0
23.5.2007 12:11

nergal

Re: Re: Zneužít se dá vše

tak ji jen podekuju ! a neni nic jednodussiho nez napr udelat limit ! rok v komatu pokud se neprobudis tak te odpoji a vubec by me to nevadilo ! naopakR^

0/0
23.5.2007 12:12

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

s delsim komatem to naopak chapu bo kdyz ti nekdo fouka vzduch do plic a pumpuje krev mi moc sloucit nejde ;-)

0/0
23.5.2007 12:13

Axelroth

Re: Re: Zneužít se dá vše

...jo tak, ty si to predstavujes ze by za toho cloveka rozhodoval nejaky zastupce...no tak to potom vysvetluje mnohe...

;-)

0/0
23.5.2007 12:15

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

ja si nic nepredstavuju ty komiku to byl priklad

0/0
23.5.2007 12:16

Axelroth

Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

...no jestli todle davas jako priklad tak ses komik ty...vypot neco lepsiho chudacku...

;-)

0/0
23.5.2007 12:20

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

na tehle urovni diskuze se ucastnit nebudu , howgh

0/0
23.5.2007 12:23

Axelroth

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

...latku si nastavil ty sam...

;-)

0/0
23.5.2007 12:27

nergal

Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

no ja bych se klidne sveril do rozhodnuti rodicu pokud bych byl v komatu ! nebo co psal na zacatku tipek napsat proste souhlas predem a kdo to muze povolit! notarsky overeny a hotoveR^;-D

0/0
23.5.2007 12:17

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

rodicum radsi ne ty te picnou sami ;-D

0/0
23.5.2007 12:18

nergal

Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

rodicum klidneR^:-)

0/0
23.5.2007 12:19

LazyFatMan

Re: Re: Zneužít se dá vše

To se přece dá vyřešit, musel bych to podepsat osobně a spánembohem třeba před notářem. Stejně tak bych mohl podepsat že "v žádném případě ne" a nazdar bazar.

0/0
23.5.2007 12:17

nergal

Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

ale chtelo by to delat predem pak kdyz si v komatu tak uz je pozde to uz nic nepodepises;-DR^

0/0
23.5.2007 12:18

LazyFatMan

Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

Však to "předem" píšu jak u eutanasie, tak u DNR.

0/0
23.5.2007 12:41

Dennys

Re: Zneužít se dá vše

Takhle to uz zacina fungovat v SRN. Co se tyce urazu, je tezky predem rozhodnout, ale jinak tu mohou svepravni lide sepsat notarsky zaznam (zatim jsem se s tim setkal u starsich a velmi nemocnych pacientu), v nemz odmitaji v pripade, ze by k tomu melo dojit, resuscitaci, umelou ventilaci, atd. Kolegove to tu dodrzuji a problem neni ani s pribuznymi, kteri o tom zpravidla vedi.  

0/0
23.5.2007 12:18

Warhead_bia :P

Re: Re: Zneužít se dá vše

s timto se ztotoznuji :-P ale pouze na te urovni umele ventilace a podobnych veci kde telo pouze mechanicky skladuji 

0/0
23.5.2007 12:21

nergal

Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

je potreba si uvedomit ze te nikdo nenuti ! kdyz se sam rozhodnu mam umrit pokud budu v nejakem stavu! kdyz me nic nebude tak asi je blbost povolovat autanazie! i z toho duvodu ze si ji clovek udela samR^

0/0
23.5.2007 12:23

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

je potreba uvedomit si ze nikde nic takovyho netvrdim uz podruhe :-P jen mi de o to ze pokud je clovek v ciste vegetativnim stavu udrzovan pak to pochopim ale nepodporuji to u stavu kdy je clovek schopen jeste se potencionalne poprat

0/0
23.5.2007 12:26

nergal

Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

co je to potencíonalne ? pokud ses pri vedomi ale telo mas v pi//ci tak chci si rozhodnout o sve smrti ! to ze mozna nekdy za 50 let se najde lecba, jestli teda vubec, me je u prde//le .

0/0
23.5.2007 12:29

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

slovnik cizich slov je kamarad ;-) je to zbytecny srovnavat rozdilne pohledy na vec :-P jdu na obed tak doufam ze tu nekdo zatim nezeutanazuje nakyho nevylecitelnyho romantika treba ;-DR^

0/0
23.5.2007 12:31

LazyFatMan

Re: Re: Re: Re: Re: Zneužít se dá vše

Jasně, někdo je bojovník, někdo ne. Já osobně bych ocenil že v případě, kdy další léčba jen prodlužuje utrpení, prostě můžu říct "Pane doktore, dneska končíme." A jistě by se to muselo ošetřit na jednak předem vyjádřený (a odvolatelný) souhlas a na terminální stádia nemoci, tedy ne to, že se se mnou rozvede žena, večer se ožeru a ráno se jdu nechat do nemocnice utratit ;-D. A stejně tak, pokud ty se s tím chceš porvat, měl bys právo podepsat papír, že v žádném případě s eutanasií nesouhlasíš, i kdyby se příbuzní stavěli na hlavu a odpichovali se ušima.

0/0
23.5.2007 12:54

LazyFatMan

Re: Re: Zneužít se dá vše

http://en.wikipedia.org/wiki/Do_not_resuscitate

0/0
23.5.2007 12:44

Dennys

Pro koho je nekonecne prodluzovani "existence" vlastne pomoc?

Tezce nemocnym a postizenym pacientum (a jejich rodinam), kterym jiz dnesni medicina nemuze nic vice nabidnout, ma byt dano pravo k rozhodnuti o ukonceni beznadejne "terapie", ktera jen prodluzuje jejich existenci, ale kvalita zivota zustava nulova.

Je treba o tom zacit diskutovat a ne jen pokrytecky mlcet nebo kroutit hlavou.R^

0/0
23.5.2007 11:50

Warhead_bia :P

hrdinu tu omilas ty

tohle je pouhe stanovisko

0/0
23.5.2007 11:49

_m-

Re: hrdinu tu omilas ty

O zbabělcích jsi začal mluvit ty - hrdino.

0/0
23.5.2007 12:22

Warhead_bia :P

mno

jen si eutanazujte srabi :P ja se nebojim a doziju to at to stoji co to stoji :P kdyz nemate koule zit tak tahnete :-P

0/0
23.5.2007 11:40

nergal

Re: mno

dyt te nikdo nenuti chtit eutanazii ! ja skoncit bapr po autonehode nehybne na posteli tak chi umrit za kazdou cenu:-)R^

0/0
23.5.2007 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.