Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Balon nad Letnou simuloval sporný projekt knihovny

Nad parkoviště autobusů v Praze na Letné se po šesté ráno vznesl zelený horkovzdušný balon. Zůstal trčet uvázaný na lanech těsně pod 50 metry. Architekt Radek Martišek tím chtěl ukázat, jak by pražské panorama narušila Kaplického "chobotnice" - nová futuristická budova Národní knihovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wallster

Vyšehrad

Kde byl tenhle balonista kdyz se schvalovala stavba noveho bytoveho monstra na Vyšehradě? To si to na stavebím odboru pěkně v tichosti odsouhlasili s tučnejma obálkama v kapse (Y)

0/0
25.5.2007 13:53

wincmen

Re: Vyšehrad

přesně tag! jak je s fotek vidět nebude to vidět =).Kdyby ti peníze vrazili do smysluplnější práce bylo by to přínosnější. mě se nezdáli jiné budovi zase tak nízké(až na to kávové hnus vajčko) .A myslím, že by to narušili mnohem více.Moc moc si přeju aby Kaplického návrh byl postaven.Za 10 let pak můžeme zůčtovat.Já tvrdím že se se osvědčí. 

0/0
25.5.2007 15:06

Pan Navratil

dj giovanni

V té knihovně má být 10 milionů svazků, tak si prosím už nech zajít úvahy o nenápadných budovách a lokálních knihovnách.

BTW jak se jmenuje ta tvá známá, co vystudovala medicínu jenom s fakultní knihovnou? Nerad bych se jí dostal do pracek.

0/0
25.5.2007 12:22

dj giovanni

Re: dj giovanni

Vidím, že vás asi nesmírně okouzlil svého času Dr. Cvach v nemocnici, který studoval kdejaký odborný časopis. Budete se možná divit ale přes novinky typu akce Bodies se např. studium anatomie výrazně už dost let nezměnilo. Jinak nic proti vybudováni ekonomického a bezpečného přístřeší pro uskladnění 10 mil. svazků a prostory pro jejich studium, vadí mi ale když je skořápka na efekt důležitější než vnitřek.

0/0
25.5.2007 16:54

dj giovanni

Re: dj giovanni

Až teď jsem si všiml vaši zmínky o "prackách". Už se nedivím když je nějaký doktor k pacientovi nerudný - pokud ho navštíví pár takových dárečků jako vy tak toho musí mít dost i největší světec.

0/0
25.5.2007 17:04

cassul

Pokrok

Ono je to těžké. Mě se teda ta knihovna taky dvakrát nezdá, ale podívejme se na to jinak. Kdyby nebylo Karla IV, nebyla by v Praze žádná gotika, vybourali románské domy. V 17 století vybourali třičtvrtě tehdejší Prahy a postavili barokní paláce, které dneska obdivuje celý svět a co to mělo ve své době odpůrců. O pražské asanaci, keré padly na oběť celé čtvrti, ani nemluvě. V Paříži chtěli ing. Eifela málem popravit a dneska je jeho věž symbol číslo jedna. Holt nemůžeme z celého města jako je Praha udělat skanzen.

0/0
25.5.2007 12:13

Schei8e Katze

Re: Pokrok

Byly fakt hezčí projekty a tento ani nesplnoval jednu ze základních podmínek řízení, je to svinstvo a nejspíš nejde o níc víc než o normální korupci....:-©X

0/0
25.5.2007 12:20

cassul

Re: Re: Pokrok

Nemluvím o tomhle konkrétním projektu, v architektuře se nevyznám a pozadí výběru neznám. Jen mi někdy připadá, že se často protestuje proti veškerým změnám a to mi přijde jako chyba....

0/0
25.5.2007 12:26

petacx

Souhlasim s Martiskem ze jde o neforemnou obludu a senzaci za kazdou cenu

Souhlasim s Martiskem ze se jedna o paskvil a zviditelneni se na ukor obludy :-/    tady je slusny rozbor

http://www.fragmenty.cz/zzkaplicky-PDF.pdf

0/0
24.5.2007 23:20

Ove_support

To je konec........

Kaplicky je machr.....a ze si tady par zakomplexovanych starousedliku pousti drzky na špacír je pekny trapas. Co vlastne chcou?? Narodni divadlo v centru meste tvarem pripomina Plynovy vymenik nekdo za mestem.....z karlova mostu je vyhled na dalsi moderni mosty a nikomu to nevadi. Ted ma Praha sanci ukazat ze se (stejne jako napr. Britanie) nezastavila na starych pamatkach a ze ma taky nove budovy ktere jsou zajimave, jedinecne a hezke!!!! Takze Vy co mate chut kritizovat podivejte se napred kolem sebe......Zijeme v 21 stoleti a Praha by mela ukazat i nejakou moderni architekturu ne jenom stredovek....[>-]

0/0
24.5.2007 15:02

Marhoul

Re: To je konec........

Naprostej souhlas se vsim, co si rekl. Snad bych jeste jen podotknul, ze Britsky mesta nejsou jediny, kde se snazej o implementaci Hi-tech modernich budov mezi "stredovek. Nemecko a Francie jdou stejnym smerem. A jak Praze slusi Tancici dum!!!! Ja si preju, aby tech "netradicnich budov" pribylo mnohem vice nez jen narodni knihovna a kez by vsechny navrhoval KaplickyR^R^R^

0/0
24.5.2007 15:35

cassul

Re: Re: To je konec........

V Paříži mají Pompidou Centre a kolik kolem toho bylo řečí a teď je to bráno jako architektonický unikát... Nebo pyramidy v Louvre, to je jako postavit něco na nádvoří před sv. Vítem...

0/0
25.5.2007 12:15

Vilém Hynek Jarmila

malí neschopní architekti nejsou sice schopní navrhnout nic lepšího

.. tak to aspoň Kaplickýmu nechají sežrat. Prostě normální Čechobanánistán. Prostě tu byla soutěž, je tu vítěz a tím to končí. Je tu investor, státní správa a nikdo jinej do toho nemá co mluvit. Za pár let se na chobotnici budou jezdit koukat turisti s foťákama. Kaplickej je frajer.

0/0
24.5.2007 13:13

trojuhelník

Martišku ty jsi mne rozplakal

budu plakat celou noc, ráno oteklé oči, slané krystalky ...;-(

0/0
23.5.2007 21:56

volalmipelta

A nevadí, že ten barák nemá být zelený?

;-D;-D;-DRv

0/0
23.5.2007 20:36

dj giovanni

A co v zimě?

Redaktorům uniklo, že v době vegetace je balón kamuflován listím stromů - zbylého půl roku bude ovšem monstrum strašit mezi větvemi.

Znovu ale opakuji, že úplně stačí postavit jednoduché ale bezpečné skladiště pro knihy coby artefakty minulosti s pár místnostmi pro zkoumající historiky. Vše ostatní nezbytné ke vědě, vzdělání a zábavě je či brzy bude komplet na internetu a tak si úplně vystačíme s dosavadními městskými knihovnami atd.

0/0
23.5.2007 14:28

buhvol

Re: A co v zimě?

;-D;-D;-D

slyšel někdy o autorském zákoně? nové knihy NIKDY nebudou na netu zdarma, v knihovnách prakticky zdarma (100 Kč za rok) budou vždycky.

0/0
23.5.2007 17:56

volalmipelta

Re: Re: A co v zimě?

Budou e-knihy a e-knihovny ;-)

0/0
23.5.2007 20:38

buhvol

Re: Re: Re: A co v zimě?

aha, to jako že na přečtení e-knihy máš dva dny a pak se ti smaže, jo? aha, tak to určitě, kniha není spotřební materiál (jako třeba film z web půjčovny); navíc se stále více ukazuje, že e-knihy a e-noviny nepřevezmou NIKDY místo tradičních, tj. papírových, médií - a hádej proč? :-P

0/0
23.5.2007 20:51

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

papírové noviny už přece prakticky skončily - mladí je už nečtou vůbec, jednak z ekologických důvodů - proč hromadit doma starej papír a hlavně- když si ráno projedu na netu FAZ, Corriere della sera, , Le Monde a třeba Intl.Heral Tribune včetně Idnes nebo Psa - co tak asi mně proti tomu může nabídnout denní papírovej tisk?  Je fakt, že se u nás přes půl milionu výtisků pořád denně prodá, to ovšem nejsou včetně MFDnes noviny v pravém smyslu ale pouze bulvár. kde např už 4. den všichni na titulce informují dramaticky o jednom nemocném novorozenci. Jejich manipulovatelní čtenáři mají ovšem vliv na společnost pouze coby ona silent majority a to, že nějaký bulvár bude přežívat neznamená v žádném případě přetrvání regulérních novin - pokud u nás ještě vůbec nějaké jsou - Snad HN a s odřenýma ušima Lidovky?

0/0
24.5.2007 1:46

Radek1979

Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

To bys nevěřil co lidí dojíždí za prací hromadnou dopravou (MHD, vlak), už jen třeba pro to aby si cestou mohli přečíst denní tisk protože v práci pracují a nemají čas na internet, doma zase mají jiné zájmy :))

0/0
24.5.2007 8:07

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

Ale ano, sám si když jedu občas vlakem koupím i dvoje, i doma tak jednou 2x týdně noviny koupím ovšem spíš ze setrvačnosti či zvyku, protože po večerní hodince na netu mám dojem, že mi dali včerejší noviny a různé přílohy mě opravdu nezajímají - protože v případě že mě téma zajímá si k tomu najdu na netu mnohem víc. Když mě stála dřív  hodina 15 Kč. tak jsem to tak nevyužíval, dnes je ale situace jiná a věřím ,že jak bude takových lidí přibývat tak se bude kupovat novin míň a Míň.

0/0
24.5.2007 16:17

Radek1979

Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

A ještě, přečíst celou knihu na monitoru? Fuj, mám 90% knih od pana spisovatele Stephena Kinga jak elektronicky v češtině a angličtině tak i v tištěné podobně, a stejně když mám náladu číst vezmu si knížku udělám si pohodlí a čtu.

0/0
24.5.2007 8:09

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

Do prkýnka, teď odpověď zmizela tak ještě jednou a raději si to napřed uložím¨.Chtěl jsem říct, že mám podobně celýho Kunderu ve francouzštině /pochopitelně jsem se tím ještě zdaleka neprokousal/ a řeším to tak, že knížku co mě opravdu zajímá si koupím, tak jednu měsíčně. Chápu ovšem že ne každý si může vše co ho zajímá kupovat, ale protože se jedná většinou o beletrii tak to najde v široké síti městských a obvodních knihoven, tihle lidé si myslím stejně do Národní chodit nebudou.

0/0
24.5.2007 16:12

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

Teda promiň, ale většinou se jedná o odborné publikace, které

a) jsou drahé, hodně drahé

b) už nejdou koupit

c) jsou potřeba jenom občas

d) nikdy na internetu nebudou

0/0
25.5.2007 12:19

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

Souhlasím s bulvárem, když noviny, tak jedině HN. Nicméně všimni si, kolik lidí po Praze lítá s "bezplatnými" novinami - tam jsou zprávy výhradně z ČTK, protože na redaktorech se šetří. Knihu v pdf jsem nepřečetl ani jednu, stačí mi, když s počítačem pracuji prakticky každý den. Kniha zůstane knihou v tradičním slova smyslu, ostatně svědčí o tom i loňský rekord v počtu vydaných titulů. 

0/0
24.5.2007 8:40

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

To je pravda, a i to Metro vlastně jen noviny jako takové dál degraduje protože je to spíš reklamní plátek, knihu v PDF taky číst nemůžu ale znovu opakuju, na to není třeba Národní knihovna, stačí místní nebo si ji případně koupím.

0/0
24.5.2007 16:19

dj giovanni

Re: Re: A co v zimě?

Na beletrii pro důchodce a školáky úplně postačí dosavadní síť knihoven, skripta budou v knihovnách té které univerzity či VŠ a odborné věci si vyhledají budoucí vzdělanci na netu v angličtině v tak velkém rozsahu a rychlosti, že by to nezvládlo ani 10 národních knihoven.

0/0
23.5.2007 20:43

buhvol

Re: Re: Re: A co v zimě?

;-D;-D;-D

je vidět, že tys nikdy nestudoval VŠ :-P

0/0
23.5.2007 20:47

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

budeš se divit ale koncem 80. let mě soudruzi kupodivu dovolili studovat aspoň dálkově a tak jsem i vystudoval, tehdy ovšem internet jaksi nebyl, i tak mi ale stačila školní knihovna - dokonce i na politickou ekonomii;-D

0/0
24.5.2007 1:28

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

tehdy stačila, to jo, ale nevím, jak bys vystudoval např. medicínu, schválně si někdy zajdi do NKP a uvidíš, kolik lidí knihovnu potřebuje. Odpoledne si ve velké studovně není dokonce kam sednout! :-P

0/0
24.5.2007 8:37

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co v zimě?

Medicínu shodou okolností vystudovala už nyní moje dcera a vystačila si celou dobu s fakultní knihovnou plus plus s materiály profesorů z internetu kam je umisťovali ihned ještě než se podařilo vydat skripta, také třeba studenti architektury si myslím najdou víc aktuálních novinek nyní na netu /včetně této diskuze:-)/ i když připouštím, že pokud jde o studium klasiky už můžou potřebovat velkou knihovnu. Nechci ale dělat za každou cenu chytrýho, v každém případě si ale myslím /i vzhledem k tomu, že např. nemám rád bombastické olympiády/, že by to chtělo spíš ryze účelovou skromnější stavbu.

0/0
24.5.2007 16:02

Pan Navratil

.

V zimě to bude zasněžený a tím pádem kamuflovaný.R^

0/0
24.5.2007 10:13

cassul

Re: A co v zimě?

Jasně, pro studenty a vědce nejde v naprosté většině o formu, ale o obsah, pokud by mohli si danou publikaci okamžitě stánout v PDF z netu a nečekat, až jí někdo vrátí, knihovna jí sežene atd, někam pro ní jezdit, tak určitě  neváhají. Jenže digitalizace knihovny takového rozsahu se nedožijeme a navíc zbývá těch pár, co potřebují danou knihu nejen kvůli obsahu (historici atd)

0/0
25.5.2007 12:24

old fashioned Vince III...

zastydlej vzteklej zneuznanej Kaplickej,

(jinak architektonicko-designérská nula) stoprocentně ten Chrchel stavět nebude. Chcete se vsadit?:-)

0/0
23.5.2007 13:21

Pan Navratil

.

Zneuznanej? Možná ty, Kaplický určitě ne.;-)

0/0
23.5.2007 13:26

Bertuzzi Todd

Re: .

Myslíš jako , že Old nepostavil  žádnou tribunu na okresním kriketovém hřišti ? 8-o

0/0
23.5.2007 14:00

yan007

Re: Re: .

http://www.future-systems.com/architecture/architecture_list.html

0/0
24.5.2007 8:43

Aveva

Obávám se spíš korupce a protěžování ze strany V.Klause.

Nepřímou, ale důraznou podporu, kterou dal společnosti umístěné v soutěži na 3 místě je absurdní. Rv:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©Rv

0/0
23.5.2007 12:24

Flat Vamp A.V.T.

...

...občas holt zvítězí nikoliv ten, kdo přesně dodrží podmínky, ale ten, kdo je nejoriginálnější a okouzlí porotu. A to je myslím i tenhle případ.

0/0
23.5.2007 12:21

Bertuzzi Todd

Re: ...

Jo jo ... Kaplický byl originální.Zatímco ostatni přinesli porotcům balíček kafe , tak on rovnou obálku s penězmi. :-P

0/0
23.5.2007 12:58

yan007

ďakujem

mám pocit, že pán architekt veľmi pekne dokázal, že panorama narušeno nebude :)) ďakujeme za demonstraci ;-D

0/0
23.5.2007 10:27

belgian chocolate

za co ďakuješ?

co je čobolům po Praze?

0/0
23.5.2007 21:43

yan007

Re: za co ďakuješ?

primitívny príspevok idiota. Určite platím na daniach viac ako Ty a žijem tu už 5 rokov.

0/0
24.5.2007 8:44

pinguinone

Re: Re: za co ďakuješ?

;-D  R^

0/0
24.5.2007 12:46

dj giovanni

Re: Re: za co ďakuješ?

Naozaj pekné, ještě si tak všimnout že se tady píše a mluví česky a budete ozajstný Čech.

0/0
24.5.2007 16:22

yan007

Re: Re: Re: za co ďakuješ?

Blahoželám. V Prahe žijem 5 rokov, študoval som v Olomouci. Za 12 rokov som stretol 7 hlupákov s rozmýšľaním ako ste Vy (teraz už 8). Blahoželám. Vošli ste sa do prvej desiatky. Inak pracujem so slovom. Keď treba, tak píšem česky, ale v bežnej komunikácii to nikomu, až na primitívne výnimky, nevadí. Práve naopak. Dokonca ani moja nastávajúca žena (Pražačka) nechce aby som hovoril po česky. Naozaj len totálny primitív nechápe, že nemusím hovoriť po Česky aby som bol verným a prínosným občanom tohto spoločenstva. [>-]

0/0
24.5.2007 16:27

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: za co ďakuješ?

Kvituji vaši upřímnost v tom, že jste vystudoval za naše peníze v Olomouci, navíc když je známo, že se u nás podaří udělat přijímačky Slovákům spíše než na Slovensku. Jen mě zaráží vaše neochvějná jistota se kterou častujete diskutující tituly jako totálny primitív, hlupák nebo idiot s primitívnym príspevkom. Z toho vyplývá, že jste Slovák typu G. Berdára /který beztrestně střílel do nevinných kluků/ a věřte, že o takové prínosné občany zřejmě velká část tohoto společenství nestojí. Útěchou nám je ale zpráva z dneška o tom, že pro Slováky přestává být pobyt v ČR výhodný a budou se vracet domů. Přeji vám šťastný návrat a jistě to bude ideální řešení i pro rodinu vaší nastávající - asi by její příbuzní nebyli nadšeni jakmile byste jim začal vše organizovat.

0/0
24.5.2007 21:03

perina

Re: Re: Re: za co ďakuješ?

jeste tak vsimnout si, ze jsme v EU :-) Vy kdyz cestujete do Francie, tak mluvite francouzsky? a ve Svedsku svedsky?

0/0
25.5.2007 14:38

dj giovanni

Re: Re: Re: Re: za co ďakuješ?

A vy snad ne? To si ovšem velice škodíte. Kde to jde tam se snažím, ať ve Fr, Itálii nebo v německy mluvících zemích a mám dveře i srdce otevřené. I tam kde je to problém jako ve vašem zmíněném Švédsku aspoň občas utrousím Tre kronor či něco podobného, abych dal najevo že si nemyslím, že by tam měla být oficiální řečí třeba angličtina. 

0/0
25.5.2007 16:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.