Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anička bez rodného listu proklouzla dírou v systému

Osud třináctileté Aničky, kterou nyní hledají desítky policistů, je pro mnohé zcela nepochopitelný. Bez rodného listu unikala pozornosti úřadů až do loňska, kdy o její osvojení požádala soud Klára Mauerová. Odborníky případ šokuje, zároveň ale přiznávají, že systém je děravý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kerim003

Vyzva

Hledam otce kteri maji spatne zkusenosti s JUDr. Cackou-Pavlikovou

ve veci rozvodu, alimentu, a vychovy deti. jeden z prikladu  - http://ley.cz/profem/

kontakt: cirro@seznam.cz

0/0
16.5.2007 16:46

helfi

z praxe

V našem domě žila feťačka, jejíž dítě půhledné a zelené visívalo bezvládně na kočárku, kdykoli s ním vyjela ven. Sama jsem několikrát upozorňovala dětskou lékařku na tento stav. Až po té, co jí to oznámilo více maminek přišla do domu sociálka ... neshledala chyb ačkoli byt byl zařízen jen matracemi a rozbitu kuchyňskou linkou. Až napotřetí dali dítě do péče babičce...

0/0
16.5.2007 11:38

regazzi

?

"Je fascinující, že si v případě Aničky ničeho nevšimli ani sousedé. V menších městech to tak vždy fungovalo," komentovala pro iDNES.cz Michaela Marksová z ministerstva práce a sociálních věcí

Ano, práskání šlo Čechům vždycky skvěle!!!:-©

0/0
16.5.2007 11:16

jirijuram

Re: ?

..nemusí to být vždycky práskání,může to být taky pomoc!Myslíš,že je lepší strčit hlavu do písku a nic raději nevidět? Taky řešení :-(

0/0
16.5.2007 13:47

Kleki Petra

Re: ?

To nebylo ani vtipné. Jde tady totiž o děti, víš? To jsou ti malí dospělí, kteří nemají ani fyzické, ani psychické schopnosti se zlé vůli dospěláků bránit. O způsobilosti k právním úkonům ani nemluvě. Jseš trubka.

0/0
16.5.2007 14:10

jirijuram

Re: Re: ?

R^

0/0
16.5.2007 14:26

Pan Navratil

Asi chyba v matrixu.

0/0
16.5.2007 10:40

norayellow

Statni sprava

Je pravda, ze St. sprava v CR funguje zvlastne. Pred 4 lety jsem odjizdela na trvalo s CR i se svym synem. Vypravila jsem se do Zakladni skoly s dopisem a kopiemi jeho a meho pasu, ve kterem byla emigracni viza zeme, kam jsme odjizdeli. Kopie jsem mela pripravene i pro Skolskou spravu. Reditel skoly mi rekl, ze to je nezajima, at syna ze skoly odhlasim a je moje vec, kam bude dal do skoly chodit. Neni jeho povinnosti to sledovat. Detska lekarka mi bez problemu dala synovu lek. dokumentaci a na evidenci obcanu jsem nas bez problemu odhlasila tez. Nikdo se neptal, kam dite vezu a nezadal o predlozeni dokladu, ze nelzu. Takze muj syn v podstate uradum zmizel. S doklady jsem se vnucovala marne. Vloni po ziskani obcanstvi jsem se na konzulat CR musela doslova vnucovat, aby prevzali synuv neplatny pas. Potvrzeni o tom, ze je vyrazen z evidence obcanu CR jsem dodnes nedostala-pry to neni v zakonem dane. Jediny urad, ktery uredne potvrdil opravnenost vyjezdu byla CMKU - pro vyvoz mych 2 psu!

0/0
16.5.2007 7:58

Tonda Brno

Re: Statni sprava

Kampak jsi sya a ČR odvezla?

Co ti říká 2. pád?

0/0
16.5.2007 8:02

jirijuram

Re: Re: Statni sprava

..pády ti jdou,ale ta písmenka Toníku,ta písmenka ;-)

0/0
16.5.2007 14:07

norayellow

Re: Re: Statni sprava

Omlouvam se za spatnou predlozku. Diky za upozorneni! A syna jsem si s sebou po snatku odvezla za more. Legalne. Jen jsem prispevkem chtela upozornit na to, ze se vubec nedivim, ze nemuzou najit, kde se ta holcicka vlastne vzala.

0/0
16.5.2007 15:32

salinka

Re: Statni sprava

Nejste náhodou paní Krejčířová?

0/0
16.5.2007 9:01

_m-

Re: Statni sprava

Kdysi jsem vedla účetnictví za SRPŠ ve školce - a když moje dítko měnilo školu a já jsem vracela rodičům drobné za mlíko nebyl problém "vypátrat" adresy několika odstěhovaných dětí přez dětkého lékaře - přesně věděl kdy a kam se odstěhovaly. Teď nic podobného neexistuje a já nevím co je horší.

0/0
16.5.2007 9:08

salinka

Re: Re: Statni sprava

Tak by vám slespoň zbyly drobný za to mlíko, to je zas pozitivní, ne?

0/0
16.5.2007 9:12

_m-

Re: Re: Re: Statni sprava

No, z tohohle úhlu jsem o tom nepřemýšlela.......asi máte pravdu;-)

0/0
16.5.2007 9:16

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Statni sprava

čili z ekonomického hlediska je to madlo o.k. :-)

0/0
16.5.2007 9:23

h@luzak

Re: Statni sprava

Můj názor je, že je to dobře. Pokud jde o psy, existují veterinární předpisy (povinné očkování) - proto potvrzují. Myslím si, že stát (tj. všichni ostatní) se mají každému svéprávnému člověku plést do jeho věcí v nejmenší nutné míře. Koneckonců, pokud subjekt veřejného práva (např. ta škola nebo státní zdravotnické zařízení) nemá v zákoně určeno, že něco dělat má, dělat by to neměl (to je základní rozdíl mezi veřejným a soukromým právem - u soukromých subjektů je to totiž naopak - pokud zákon něco neupravuje, tak to dělat může).

Já osobně se nechci vrátit pod křídla státu-patrona, který své občany neustále ovládá a kontroluje. Stát je podle mě naše sdružení, které zajišťuje to, co chceme dělat společně (třeba proto, že neorganizovaná armáda, policie a zahraniční politika by byly nefunkční).

0/0
16.5.2007 10:21

_m-

Re: Re: Statni sprava

Nemůžu si pomoct, ale co se týká občanů neschopných postarat se o vlastní právní i jinou ochranu  - děti, mentálně postižení, staří nad určitý věk - měl by někdo ( a nejspíš stát) držet nad těmito lidmi ochranou ruku. Příklad: Pokud nebudeš chodit se svým dítětem k zubaři třeba je to tvoje věc, ale zuby bude mít špatný ono.

0/0
16.5.2007 10:28

norayellow

Re: Re: Statni sprava

Zcasti mate pravdu, ale zcasti ne. Dite ma nejen matku, ale take i otce! Otec meho syna s jeho vyjezdem souhlasil a svuj souhlas musel potvrdit u notare na specielnim tiskopise, ktery mi poslala St. sprava zeme, kam jsme odjizdeli. Notarsky overeny souhlas po me chteli dokonce 2x - jednou pri zadosti a podruhe pred udelenim emigr. viza. V CR nikoho nezajimalo, jestli otec ditete o jeho odjezdu vi a jestli s tim souhlasi.

0/0
16.5.2007 15:45

bad dream

Re: Statni sprava

Dítě není majetek státní správy ČR, pokud jste jeho rodič je vaše věc kde budete bydlet.

BTW v CA by je to zajímalo ještě míň 

0/0
16.5.2007 10:26

norayellow

Re: Re: Statni sprava

A co ten druhy rodic? Viz - moje reakce vyse.

0/0
16.5.2007 15:47

grandemi

Omyl.

To je právě ten vžitý omyl,že lidé z vyšším vzděláním jsou automaticky považováni za slušné,čestné a opak je mnohdy pravdou.

0/0
16.5.2007 6:38

morbidni_kreten

:-P

holka si rozdělal copánky a žije někde se "rodinou"

0/0
15.5.2007 22:36

wopi

Re: :-P

spíš pod kamerou

0/0
15.5.2007 22:37

Hrdý Budžes

Re: Re: :-P

Nebo pod kameny.

0/0
16.5.2007 3:55

Micanek

Ccecile...

...stále tady jsem a stále Tě sleduji, ty kluku píšící přídavné jméno dospělých s měkkým "i" po l.

Tak co? Stále je to pro Tebe sranda a stále podle Tebe o nic nejde? Holka už je možná mrtvá, kluka svazovali do kozolce, ale to ty, přemýšlivý kombinatorik, vyhodnocuješ jako bezvýznamné detaily. Viď? Sice se dozvídáme, jak tato rodina v jednom kuse lže (dnešní odhalení: holka prý vyrůstala u babičky, ale tam o ní nikdo nic neví, stejně na té chatě apod.). A jak třetí sestra tak jejich matka budou tvrdit "my nic, my nic nevěděli, to jej týrala max. poslední týden.

Napiš zase něco hezkého Ccecile, něco jak jen ty tomu rozumíš a všichni ostatní jsou manipulovatelné stádo. A nevynechej své oblíbené hrubky;-)

0/0
15.5.2007 21:52

Ccecil

Re: Ccecile...

ve větě " Když se baví dospělí " prostě po l ani jiné písmenko nemůže být :-)

0/0
15.5.2007 22:03

Ccecil

Re: Re: Ccecile...

To ale ty nějak nepochopíš co? Stejně jako nadsázku.

Tak schválně, od kdy působíš na tomto serveru? Ale co když je na tom co píšu něco pravdy? Popři to. Ostatně absurdita tohohle případu mi dává za pravdu. A ty, chudáček, se cítíš být uřivděným. Utíkej za maminkou, aby ti pofoukala bebíčko.

0/0
15.5.2007 22:08

Rada8

Re: Ccecile...

dojemné bylo gabrielino vysvětlení, že babička byla opatrná a nechtěla, aby aničku někdo spatřil. z čeho má asi to děvče sociální fobii? ne třeba z toho, že jí celý život říkali - schovej se, oni by tě nám vzali, oni jsou zlí, nesmí tě nikdo vidět....jak asi dopadne dítě, které cca 11 let nesmí spatřit nikdo jiný, než ta povedená rodinka? které se nesmí stýkat s jinými dětmi?

0/0
15.5.2007 22:11

wopi

Re: Re: Ccecile...

spatřit ji mohl kekdo, kdo zaplatil zřejmě.... :-©

0/0
15.5.2007 22:38

brezzinka

Re: Ccecile...

a zkus mičánku ve slově kozelec sjednati nápravu ;-D

0/0
16.5.2007 9:26

Captain-Morgan

anička je u mě v komoře

je o ní dobře postaráno ;-)

0/0
15.5.2007 21:18

diynamo

Jen si dělej prču

zítra ti osmdesát maníků přeryje čerstvě zasázenou zahrádku. ;-D;-D

0/0
16.5.2007 5:34

Tajné

vesnické tradice

("Je fascinující, že si v případě Aničky ničeho nevšimli ani sousedé. V

menších městech to tak vždy fungovalo," komentovala pro iDNES.cz

Michaela Marksová z ministerstva práce a sociálních věcí.)

Ano, vyptávání se na rodný list zcela jistě patří k vesnickým tardicím...8-o;-D

0/0
15.5.2007 20:48

brezzinka

Re: vesnické tradice

.. a to především na moravě, konkrétně v okolí brna

0/0
15.5.2007 20:53

anžto

Re: vesnické tradice

nejde o rodný list - ale přece kdo to je, když vedle vás stará paní má najednou miminko, tak se určitě lidi baví, kdo to je, ne? když jedu k příbuzným na vesnici tak se někdy až sama divím, co tam o mě ví, když já ty lidi vůbec neznám - je to jedna velká drbárna a tohle je dost divné.

0/0
16.5.2007 9:18

loginname_

Re: Re: vesnické tradice

To je právě to, co nesnáším. Ať si lidi hledí svého a nestrkají své zvědavé rypáky do cizího. Já ve vašich ložnicích taky neslídím ;-O

0/0
16.5.2007 10:43

Transalp

Re: Re: Re: vesnické tradice

R^

0/0
17.5.2007 10:54

Tajné

Re: Re: vesnické tradice

No a co to má společnýho s existencí rodnýho listu?

0/0
16.5.2007 13:49

opportunity

Už je to 3 dny

co se ztratila... Colombové slibovali, že je to záležitost hodin, ale neřekli kolika :-(

0/0
15.5.2007 20:46

Liné

zasunuté pod koberec

osobně si myslím, že kdyby se do médií nedostaly ty záběry z chůvičky a protokoly, tak se to potichu zamete pod koberec.

Všechny tři sestry jsou slušné, dobře vychované, mají rády děti, bývalý manžel tomu rozhodně nevěří.

Myslím si, že nebýt těch záběrů, protokolů a podivností kolem malé Aničky, tak se z Ondry udělá hyperaktivní chalepec, který byl nepřiměřeně bit a z matky žena, která "jen" nezvládla stres

0/0
15.5.2007 20:27

vver440

Re: zasunuté pod koberec

jenže ono se to pod koberec zamete, jenže později:-©

0/0
15.5.2007 20:29

Liné

Re: Re: zasunuté pod koberec

radši nestraš.

Dělala jsem na sociálně právní ochraně dítěte. Osobně si myslím, že ty protokoly pustil někdo ven právě proto, aby tahle aféra nevyšuměla do prázdna.Fakt se to stává. Dítě se pak vrátí zpátky nebo skončí v domově s nálepkou obtížně zvládnutelný. Naštěstí se to nestává moc často. Ale když je tady tak semknutá hradba rodiny: "...ona to určitě neudělala, bylo to náročné pečovat o tři děti...", k tomu ten morální kredit běžné rodiny.

Ze začátku jsem si myslela, že matka je duševně nemocná a ubližovala tomu malému proto. Ale nějak to páchne čím dál víc

0/0
15.5.2007 21:02

Ccecil

Odhaleno

Český sen vystřídala Česká úchylárna.

Všichni jsme součástí jedné velké taškařice. ;-)

0/0
15.5.2007 20:23

utanův stín

Re: Odhaleno

Tak doufám, že ses neodhalil v metru.

Co zas? Podrobnosti? Pikantnosti? Jede v tom celá Morava?

0/0
15.5.2007 20:25

Ccecil

Re: Re: Odhaleno

nevím, ale velmi zajímavé je zjištění, že Micanek a __RejpALL__ se v diskuzi objevili až v souvislosti s tímto případem a v podstatě se nevyskytují pod jinými tématy. Na jiných sevrech je to obdobné. Pak ty dávkované informace, atdatdatd....

0/0
15.5.2007 20:28

vver440

Re: Re: Re: Odhaleno

......třeba to píše Anička.......

0/0
15.5.2007 20:30

utanův stín

Re: Re: Re: Odhaleno

Krmení dravé zvěře. A?

0/0
15.5.2007 20:31

vver440

Re: Re: Re: Re: Odhaleno

bazén a pelech

0/0
15.5.2007 20:33

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Odhaleno

a prší, takže bez doutníku

0/0
15.5.2007 20:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.