Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kaplického ementál

Hysterie kolem návrhu nové budovy Národní knihovny je velmi nezdravá. Není to totiž žádná diskuse. Zastánci projektu v čele s ředitelem Národní knihovny Vlastimilem Ježkem nepoužívají věcné argumenty, ale osočují oponenty z konzervativismu, amatérismu, nevzdělanosti a neinformovanosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

jakej ementál?

chrchel je to!

0/0
14.5.2007 15:56

Jandix

Re: jakej ementál?

Přesně

0/0
16.5.2007 13:53

Jandix

Úžasné

Tak to je opravdu pecka. Jako Národní knihovnu budeme mít chobotnici z 2. patra kříženou s vesmírným slizem z béčkových sci fi. Tohle už není otázka jestli člověk souhlasí s Prezidentem nebo panem Knižákem. Díky etice a dobrému vkusu nesmí naše Národní knihovna vypadat jako uprchlík z Disneylandu. Ten návrh je prostě katastrofální.:-©

0/0
14.5.2007 13:00

gogol_jl

Knizak - mistr brownosingu (nebo-li lezeni do zadku)

Typicky arogantni Klausuv prikyvovatel. Ale z diskuse bych ho nevyloucil, jen bych panu K rad pripomnel jak reagoval on na kritiky svoje.

0/0
14.5.2007 11:24

sam168

Souhlasím s panem Klausem

Ackoliv nejsem príznivcem soucasného prezidenta CR, souhlasím do posledního slova s jeho odmítavými názory na stavbu nové Národní knihovny podle návrhu architekta Kaplického. Argumenty pana prezidenta jsou naprosto presvecivé a celková formulace jeho názoru je na nesrovnatelne vyssí úrovni, nez je tomu u celé rady príspevku ze strany podporovatelu architekta Kaplického. U tech se bohuzel projevuje podpásovost a vulgarita, bohuzel typická pro vetsinu diskusí v iDNES na libovolná témata.

0/0
12.5.2007 9:07

Howard

Re: Souhlasím s panem Klausem

Prezidentovy argumenty jsou ukazkou naprosteho diletantstvi, ke kteremu by se opravdovy prezident nemel nikdy snizit. Ovsem ze VK nevadi kecat do veci, o kterych nema ani paru a tim padem se zesmesnovat, to je jeho problem.

0/0
15.5.2007 18:17

Dr No

Samozřejmě, že stavby

by měly být pokud možno estetické a možná i originální, ale především musí být FUNKČNÍ! Pokud je snaha o estetiku a originalitu na úkor funkčnosti, jedná se o KÝČ. Kaplického návrh přesně splňuje tato kritéria. Architekt ve snaze být za každou cenu originální navrhne absolutní patvar a do něj se pak snaží nacpat knihovnu, ať to stojí co to stojí. Ošidí se všechna kritéria funkčnosti, jen aby se zachovala "originalita", která pana architekta proslaví! Pokud by si pan kaplický postavil tuhle hrůzu na svém pozemku a za své peníze, je to jen a jen jeho věc, ale vnucovat takový hnus milionům jiných lidí a chtít, aby to zaplatili ze svých daní - to je prostě nehoráznost. A že jeho návrh vybrala jakási "odborná porota"? Pak v té porotě seděli stejní magoři jako pan architekt Kaplický a rozhodovali o něčem, co nebudou ani financovat ani stavět.

0/0
11.5.2007 21:30

Howard

Re: Samozřejmě, že stavby

Ale vzdyt ta stavba je funkcni, jinak by ani nemohla vyhrat! Vzdyt ty navrh vubec neznas a presto jej hodnotis a to pouze na zaklade vnejsiho vzezreni.

Ona mezinarodni komise byla slozena ze svetove architektonicke spicky a s vyberem stravila docela dost casu, tak se divim, jak nejaky cesky "vseznalek" na zaklade jedne fotky dokaze zplodit podobnou "analyzu" a smahem odsoudit jeji zaver.

Holt budme vsichni diletanti jako prezident a kecejme do oboru, o nichz nic nevime. Pak nam sice stavby budou padat na hlavu, banky bankrotovat, programy nefungovat atd., ale to prece neva, hlavne ze my neznalci vime vsechno nejlip.

0/0
15.5.2007 18:25

tonicekXXL

To je pomsta Kaplického

za to, že ho Češi tak dlouho přehlíželi.

0/0
11.5.2007 20:25

Depek

Skoro bych se pod ten článek podepsal.

Knížák je možná provokatér, ale dívat se na tuhle rozteklou potvoru si snad ani pražáci nezaslouží.

0/0
11.5.2007 17:42

Kanálka

Re: Skoro bych se pod ten článek podepsal.

Nikdy by mě nenapadlo, že budu souhlasit s Knížákem - a je to tady. Myslím, že to, jestli se budova líbí, je důležitý, technologická propracovanost zajímá v podstatě jen odborníky, zatímco vzhled všechny. A něco takového opravdu rychle zastará, nejen po stránce designu, ale i jakmile to trochu oprýská, oprší, bude to okamžitě omšelé cosi, jen ne chlouba architektury.

0/0
11.5.2007 20:24

ewwwa

Re: Re: Skoro bych se pod ten článek podepsal.

Jo,taky v tomto případě kupodivu souhlasím s Knížákem.Místo Letné je plno vhodnějších míst-ne třeba přímo uprostřed sídliště,ale mimo centrum,blízko metra(Pankrác,Roztyly,Kobylisy...).Pokud musí být na Letný,tak v tom případě alespoň jiný,střízlivější vzhled.

0/0
12.5.2007 17:32

Tw_ista

a kdyz ...

uz tam padlo neco o scifi...

Vubec by mi v praze nevadilo neco v gigerovskym stylu (((:

0/0
11.5.2007 14:53

belgian chocolate

si to postav na dvorku

0/0
11.5.2007 15:01

Tectosagos

zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

„Z diskuse by měl být vyloučen (!) zadavatel, Národní knihovna!“ hřímá klausíčkův politický podruh. Vylučovat někoho z diskuse, to je bolševismus.

Řvali na nás desítky let že nemáme co mluvit do čehokoli. Soudruzi vyloučili průmyslníky i konstruktéry z rozhodování o firmách, vyloučili rolníky z diskuse o zemědělství a z diskuse o výstavbě vyloučili architekty – rozhoduje politika a její poskoci.

Teď předvádí bolševismus klausíčkův soudruh: Máš jiný názor? Drž hubu! Zakázat přístup do diskuse!

Že jsi shodou okolností zadavatel stavby? (zatím ještě) To je jedno, spíš ti to bude k tíži.

Knížák, jedinec známý bezohledností který se opakovaně pokouší zabít lidi, tady bude poučovat o kultuře, morálce a slušnosti. V pojetí kandidáta ODS nabyly stejně hořké pachuti jako socialistická demokracie.

0/0
11.5.2007 13:40

Tectosagos

jen politický provokatér

Knížák by zelenou chobotnici s plynulými tvary umístil mezi paneláky a naopak do parku vrazil hranaté boxy některého z tuzemských návrhů které neprošly (viz nelibost místní lobby). Potvrzuje rozšířený názor že nemá vkus, je jen politický provokatér, klausíčkův soudruh vždy připraven někoho vyloučit z diskuse.

Akční výkřiky muže v koženém kabátě se tady setkávají se souhlasem jedince který se domnívá že vysílač může být ve stejné výšce jako okolí a když se podívá tenké tyčky žižkovského vysílače tak mu připomínají genitál. S hloupostí a nevkusem už nic neudělá, ale s těmi nutkavými představami mu pomohou odborníci. Taky by mu stačilo uchlácholit specialistkami z Perlovky.

0/0
11.5.2007 13:44

Tw_ista

Re: jen politický provokatér

No, ja mam spis dojem, ze rika, ze byl _proti Letny obecne_ - "Nakonec chci zdůraznit, že patřím spíše mezi příznivce Kaplického

návrhu, jen jsem už od zrodu myšlenky stavby nové budovy pro Národní

knihovnu nesouhlasil s umístěním na Letenskou pláň."

0/0
11.5.2007 14:52

Tw_ista

Re: Re: jen politický provokatér

Priste vyhazim zalomeni, slibuju (.

0/0
11.5.2007 14:56

Hanns1111

Re: Re: Re: jen politický provokatér

nemusíš ;-D to obsah tvého sdělení nevylepší ;-)

0/0
12.5.2007 8:06

_Eva_

Re: zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

než začneš psát, měl sis vyhledat Ježkova vyjádření k soutěži (měl například online na lidovkách, ten byl mimořádně výživný) - zažiješ mimořádný bolševizmus ze strany Ježka. nedá se s ním dikutovat, dikuzi odmítá - proto Knížžák napsal to co napsal.

0/0
11.5.2007 13:48

_Eva_

Re: Re: zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

a bolševický je i návrh - nutí lidi vstupovat do knihovny jak do supermarketu - po rampách do prvního patra, aby mohl být v přízemí parking. Kaplický složité domy neumí, umí ale třeba perfektně designovat lžičky.

0/0
11.5.2007 13:52

231

Re: Re: Re: zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

Ono si nevyberete. Jinému by se nelíbylo, že parking je v garáží, což komplikuje případnou likvidaci požáru a rampy pro auta zberou více placu.

P.S. Jak tak přemejšlím, tak mě nenapadá žádný supermarket, který by v přízemí neměl prodejní plochy, ael parkoviště. Můžete mi nějaký jmenovat?

0/0
11.5.2007 14:33

Depek

Re: Re: Re: Re: zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

Člověče já jeden takový znám. Celý stojí na pilotech a pod ním je parkoviště. Jmenuje se Cactus a najdeš ho v Lucembursku.

0/0
11.5.2007 17:39

Hanns1111

Re: Re: Re: Re: zakazuje přístup do diskuse, soudruh falešného prezidentíčka

Delvita v Brně na Dornychu ;-)

0/0
12.5.2007 8:08

glockwien

Knížák

je ten poslední co může kritizovat. Ty jeho nechutné patlaniny si může vzít jenom Národní galerie :-)

0/0
11.5.2007 13:40

andress

Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

Tohle bude jedna z mála knihoven kam lidi budou chodit rádi a budou tam hledat společenský život. ¨Nejen mladí lidé  nechtějí chodit číst knižky  do Klementina či nějakého nudného skleněného paneláku bez života. Lidé se chtějí seznamovat , vypít kafe a diskutovat a ne chodit do silentina a když se chtějí na něco zeptat, slyší okolo sebe jen samé pššššššt pššššššt.

0/0
11.5.2007 13:10

Bouše

Re: Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

Jasně, pustit si tam disko, pohulit něco trávy, popřípadě někde v zákoutí smočit rákos. :-P 

0/0
11.5.2007 13:23

utanův stín

Re: Re: Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

S výhledem na řeku, proč ne. R^

0/0
11.5.2007 13:25

andress

Re: Re: Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

PODLE SEBE SOUDÍM TEBE ! To by odpovidalo na Knizaka a jeho privrzence. Pohulit a popít. Rv

0/0
11.5.2007 13:33

Kleki Petra

Re: Re: Re: Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

Taj já bych se smočení rákosu zase tak nebránil, že?;-D

0/0
11.5.2007 14:54

_Eva_

Re: Knihovna života kontra pšššt ! Nerušte pane !

podle vyjádření autora to bude samá krása - v parteru prý budou protékat potůčky s obarvenou nemrznoucí (sic) vodou!!

to nám bude celý svět závidět takovou krásu :-))

0/0
11.5.2007 13:35

belgian chocolate

nech si někde vysvětlit

rozdíl mezi knihovnou a technopárty

0/0
11.5.2007 15:03

aquaterra

Zajímavý názor.

Docela souhlasím, i když bych to neformulovala tak ostře. Kaplického návrh se mi zdá v porovnání s ostatními trochu tendenční, taky myslím, že brzy zastará.

0/0
11.5.2007 12:19

_Eva_

Re: Zajímavý názor.

návrh už zastaralý je - toto bylo aktuální tak v době filmů o Fantomasovi. styl byl poprávu dál nerozvíjený.

mně ani nevadí samotný návrh - ale to, jak Jan Kaplický k vítězství přišel a že devalvoval tak důležitou soutěž - byla to oravdu jedna z nejzajímavějších soutěží v evropě, ale "prokaplického" konstelace soutěže a poroty. proto soutěž dopadla jak dopadla - bez účasti světových špiček a nepřesvědčivé výsledky.

0/0
11.5.2007 12:50

_Eva_

Re: Re: Zajímavý názor.

soutěž měla skutečně skandální průběh: Kaplického návrh nesplnil závaznou podmínku (umístění národního fondu z bezpečnostních důvodů nad zem) a porota jej proti podmínkám soutěže nevyloučila v prvním kole. to, jakým způsobem porota a pan Ježek toto obhajovali je neuvěřitelný - arogantní nesmyslná nedoložená tvrzení a jak se dalo očekávat - kritiky označili za malé čecháčky, kteří dělají ostudu.

je dobře, že jsou soutěžící, kteří téhle kampani vzdorují a vznesli protest na průběh soutěže k UIA - to udělali až nedávno, protože to mohou udělat až od doručení protokolu o soutěži - ten dostali až po měsíci (!!).

neuvěřitelné jsou reakce Jana Kaplického - podle něj by protestující "měli dostat přes prsty". já to vidím opačně - přes prsty si zaslouží on: ve všech rozhovorech vždy jako mantru opakoval, že v čechách jsme mu pro naši postkomunistickou malost nesvěřili ani projekt popelnice...

0/0
11.5.2007 13:04

aquaterra

Re: Re: Re: Zajímavý názor.

No, podle všeho to musela být opravdu regulérní soutěž. Myslela jsem, že podmínky soutěže musely  být splněny u všech posuzovaných návrhů, ale jak je vidět, asi nemusejí.

Taky se mi moc nelíbí neustálé stížnosti Kaplického na to, že se tady nedostal na školu atd. Je mnohem více lidí, kteří vládu komoušů odnesli horším způsobem. Je trapné a frázovité, vysvětlovat námitky proti vítěznému návrhu jen českou malostí nebo závistí.

Pokud jde o návrhy samotné, jsem v téhle oblasti laik, takže můžu posuzovat jen design a ten Kaplického mi připadá příliš laciný. Znám jen pár návrhů, které byly zveřejněny v médiích a i z těch mě  např. Tom Wiscombe nebo Carmody Groarke Ltd. zaujaly více než Kaplický. Jejich technické parametry ale neznám.

0/0
11.5.2007 18:21

_Eva_

Re: Re: Zajímavý názor.

…JK ale výborně zvládá sebepropagaci, podařilo se mu mentálně jednoduchého papaláše Ježka přesvědčit, že knihovnou ho proslaví - sestavili tedy správnou porotu - bývalá partnerka Jiřičná, obdivovatelka future staveb a přítelkyně Zaha Hadid, další ukřivděný emigrant Eisler a Bílek - vděčný Ježkovi za zakázku rekonstrukce Klementina (http://www.branko.cz/actual.php) - nedělají to zadarmo, službičky se vrací. možná taky chtěli utnout otravné Kaplického fňukání o nedoceněnosti. no a zaměstnanci NK, kteří ví jak je důležité, aby zvítězil favorit šéfa. argumentace dozorováním paní z unesca a pána z uia je směšné - tito měli pocit, že jsou někde na ukrajině kde je možné vše a chtěli si užít diet - vítěz je jasný, proč se zabývat několikasethodinovou prací ostatních návrhů - porota zvládla 350 návrhů zhodnotit během pár hodin a bez vystavení návrhů k samostudiu (!!).

JK jsem si vážila jako designéra (architekt není), Jiřičné a Hadid z jiných důvodů taky, ale to k čemu se propůjčili je chucpe.

0/0
11.5.2007 13:33

drizzt_do_urden

Pan Knizak

a jeho prehled a vkus v architekture je dost mizernej - nejvic me dostal v tomu puvodnim komentari, jak psal ze tancici dum je nejvetsi des a ze Gehry s Milunicem jsou bez invence, je to fakt lolek, mel by se zaject podivat do Bilbaa nebo do L.A. a jednim dechem jeste desne vychvalil Zlatej Andel, coz mi na druhou stranu prijde jako tuctova administracka, kterejch je milion... no po tomhle jsem ziskal nazor ze pan knizak rozumi architekture jako koza petrzeli... na knihovnu se tesim, rad ctu a doufam ze si jednou zajdu na kafe do ty kavarny s vyhledem...R^  

0/0
11.5.2007 12:06

belgian chocolate

Bilbao a LA

jsou postaveny trochu jinak než pražské nábřeží. souhlasím s tím, že ožralý Havel by mezi paneláky působil jako osvěžení, ovšem tam, kde stojí, je to necitlivá exhibice.

0/0
11.5.2007 12:48

Howard

Re: Pan Knizak

Plny souhlas! ;o)

0/0
15.5.2007 18:10

kallirhoe

já bych to neviděla tak černě

mně se jeho návrh docela líbí. Je fakt, že je hodně surrealistická a pro hodně lidí asi šokující, ale zase to možná donutí lidi chodit do knihovny:-)

0/0
11.5.2007 11:58

belgian chocolate

Knížáka nemusím, ale 2+2=4, ať to řekne kdokoliv

a v tomto případě souhlas

0/0
11.5.2007 11:50

toytoyone

Knížák rozumí architektuře,

jako mrtvej sexu, čau:-©

0/0
11.5.2007 11:41

fraze

je to hrozný

je to fakt nesmysl takovouhle rozteklou sra*ku umístit ještě ke všemu na letnou!  Takhle by mohla vypadat i horolezecká stěna ne?

0/0
11.5.2007 10:59

Bouše

Pane Knížáku,
přiznám se, že jsem z vašeho příspěvku do diskuse kolem nové budovy Národní knihovny "volajaký zmätený". Jak můžete jedním dechem říci, že:
 
"Kaplického budova vypadající jako rozteklý bochník ementálu se svou zpupností a rozbředlostí podobá jiné pražské zpupné a velmi pokleslé stavbě – známému "Pakulu", tedy bývalému Paláci kultury, dnes Kongresovému centru v Praze."
 
a vzápětí dodat, že: 
 
 "Nakonec chci zdůraznit, že patřím spíše mezi příznivce Kaplického návrhu".
 
Trochu schizofrenní, ne?
0/0
11.5.2007 10:28

jardahorak

Re: Pane Knížáku,

Knizak napriklad rika ze Kaplickeho konstrukci ano ALE ne na tom miste kde ma podle planu stat, na Letne... Chapisto?

0/0
11.5.2007 11:06

Bouše

Re: Re: Pane Knížáku,

"....budova vypadající jako rozteklý bochník ementálu se svou zpupností a rozbředlostí ..."  - jak to souvisí s místem? 8-o

0/0
11.5.2007 13:06

paskudilek

Re: Pane Knížáku,

ta stavba by se hodila někde mezi paneláky a třeba v poloviční velikosti. Když si ji Kaplický zaplatí, může si to i realizovat.;-D

0/0
11.5.2007 11:23

Bouše

Re: Re: Pane Knížáku,

Jo, jako Dům dětí by mi někde mezi paneláky nevadila. :-)

0/0
11.5.2007 13:20

paskudilek

Re: Re: Re: Pane Knížáku,

R^:-)

0/0
11.5.2007 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.