Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Diskuse o Národní knihovně je nefér

Prezident Václav Klaus se pro MF DNES vyjádřil k diskusi o Národní knihovně podle návrhu architekta Jana Kaplického. "Mám vůbec právo na názor, že se mi chobotnicová knihovna nelíbí?" ptá se prezident ve svém článku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_m-

...

8-o8-o8-oR^

0/0
16.5.2007 9:15

mattiCZ

Bravo, Václave Klausi.

Nejsem vaším příznivcem, ale sepsal jste kvalitní a "laicky fundovaný" text.R^

0/0
16.5.2007 2:41

sam168

Re: Bravo, Václave Klausi.

R^

0/0
16.5.2007 7:29

gagariin

Re: Bravo, Václave Klausi.

pana Bezchybu taky nemám moc v oblibě .. ale tímhle u mě taky získla :-) R^

0/0
16.5.2007 8:47

Howard

Re: Bravo, Václave Klausi.

Paneboze, co to je za nesmyls "laicky fundovany" text? Holt VK napsal populisticky nesmysl o tematu, o kterem nema ani paru a s tematem neseznamena, vetsinove konzervativni spolecnost mu pak tleska...

Z podobnych prispevku je mi smutno.

0/0
16.5.2007 10:58

trojuhelník

politický Hujer, Klaus si musí libovat

jak se pěkně pořád bavíme o Klausovy, kam se hrabou píár agentury ...

0/0
12.5.2007 15:40

minutos007

Re: politický Hujer, Klaus si musí libovat

Zato tvoje učitelka češtiny si rve vlasy...;-D

0/0
13.5.2007 23:25

sam168

Souhlasím s panem Klausem

Ackoliv nejsem príznivcem soucasného prezidenta CR, souhlasím do posledního slova s jeho odmítavým postojem k návrhu nové budovy Národní knihovny, predlozenému architektem Kaplickým.

Argumentace pana Klause je naprosto presvedcivá a celková formulace jeho stanoviska vysoce prevysuje úroven diskusních príspevku ze strany podporovatelu architekta Kaplického, z nichz mnohé navíc postrádají jakoukoliv formu slusnosti.

0/0
12.5.2007 13:14

Reg

Re: Souhlasím s panem Klausem

Nemluvte o "argumentaci", jde-li o něco tak subjektivního jako je názor na umělecké dílo. Klausovi se Kaplického návrh zdá "nepokorný", ale co když je naopak takový návrh právě odrazem pokory v mysli autora a i na příznivce toho díla (mezi které patřím) to pokorně působí? Je to prostě subjektivní.

0/0
13.5.2007 20:18

wcbaba

Re: Re: Souhlasím s panem Klausem

přesně tak

0/0
13.5.2007 21:52

Howard

Re: Souhlasím s panem Klausem

Argumentace VK je diletantska a prezident jakekoliv zeme by si ji nemel dovolit!!!

Co se jeho argumentace tyka - pokud stavite na spatnych predpokladech, ktere nejsou podlozeny znalosti tematu, pak nemuzete k nicemu kloudnemu dojit. Ovsem kdyz pouzijete dostatecne populistickou a "verohodne" vypadajici mluvu, spousta lidi vam to spapa...

0/0
16.5.2007 12:09

Bubrak

Re: Re: Souhlasím s panem Klausem

Ale blbost. VK napsal co si mysli a pokud nektere nazory nema podlozene spravnymi predpoklady, tak je tu misto pro jejich dovysvetleni, ale to se tu nedeje. Me se chobotnice nejen ze zminenych duvodu pana Klause take nelibi, a souhlasim ze tu vznika urcita hysterie proti vyjadrovani nesouhlasu.

0/0
30.5.2007 10:59

Howard

Re: Re: Re: Souhlasím s panem Klausem

K "dovysvetlovani spatnych predpokladu" - nemyslim, ze neco takoveho realne vubec lze a znaje aroganci VK bych v neco podobneho ani neodoufal.

VK mel pouze napsat, ze se mu stavba jako takova nelibi, ze neodpovida jeho vkusu (ci nevkusu? ;) a bylo, nikdo by nic nenamital. V zadnem pripade se vsak nemel bez elementarni znalosti samotne souteze, jejiho zadani a prubehu, ba dokonce ani samotneho projektu, psat podobne populisticke (a diletantske) fraze, k jakym se ponizil. A jeste se pritom tvarit "fundovane". Holt brouk pytlik.

Kdyby byl soukromou osobou, prosim, je mi jedno, ze je smesny. Ale jako prezident, to je smutne.A co se vyjadrovani nesouhlasu tyce - pokud svuj nesouhlas opru o relevantni argumenty, ok. Pokud vsak radoby zasvecene fabuluji o tematu, v nemz jsem neznalek, pak se nemuzu divit, ze se mi to vymsti.

0/0
30.5.2007 11:47

libienski

Proboha nevzívá on to Venca

tu tolik zapovídanou a hnusnou občanskou společnost ke vzpouře proti Chobotnici?;-D Není to on kdo tvrdí, že rozhodovat mají politici, komise atd. a lidé mají právo je volit....a najednou stojí téměř přivázaný u buldozeru a legračně se jako prezident dožaduje svých občanských práv. To ke cti mu slouží, že jako demagog dokáže vždycky aspoň překvapit, a klidně i tím, že popře sám sebe.

0/0
12.5.2007 11:21

trojuhelník

Re: Proboha nevzívá on to Venca

R^

0/0
12.5.2007 12:09

aquilegia

Re: Proboha nevzívá on to Venca

pravdivý postřeh :-)

(ačkoli se mi Kaplického návrh také nelíbí)

0/0
12.5.2007 12:25

Reg

Re: Proboha nevzívá on to Venca

Ba co víc, on "vnímá námitky ochrany přírody". ;-)

0/0
13.5.2007 20:20

danny44

Architektonické dílo....

Je zajímavé, že "odbornými  komisemi nejoceňovanější díla" tvoří architekti, kterým jsou "místní podmínky/zvyky/vnímání" naprosto cizí...

A co vůbec postavil "pan architekt" ve městě, kde bydlí? Projekty pro architektonické soutěže jsou akorát na .....

0/0
11.5.2007 10:02

Howard

Re: Architektonické dílo....

A to mas odkud, ze Kaplickemu je Praha cizi, mily neznalku???

Holt jsi jen brouk pytlik, ktery je stastny za svuj vykrik k tematu, kde bohuzel nema co rict. Kdyby sis neco o veci zjistil, byla by to jina...

0/0
16.5.2007 12:12

ppatrik

Tomu se říká v psychologii projekce...

"Artefakt pana Kaplického se mi zdá být nesmírně nepokorný, svévolný, až arogantní."

Tomu se říká v psychologii projekce...

0/0
11.5.2007 4:57

andress

Prezident a konzerva ?

Návrh je velmi zdařilý. Pan prezident by si měl dávat pozor na pusu,právě proto, že je prezident a  nevyvolávat spory ve společnosti !  Návrh vybrala ODBORNÁ ! porota složená z českých a zahraničních expertůMožná někoho může mrzet, že návrh nemohla vybrat ODS, ČSSD nebo KDU či jiná "důveryhodná a experní" a hlavně ! neuplacená ! strana :)   . Čas ukáže, jestli se návrh zdařil či nikoli. Dejme šanci něčemu novému, neokoukanému a nyní možná trochu provokujícímu. NEZAKONZERVUJME SE, PROSÍM !

0/0
10.5.2007 22:01

CHRISTO

Re: Prezident a konzerva ?

Takle teda zpochybnovat nazor "hlavniho" architekta Klause :)

0/0
10.5.2007 22:30

minutos007

Re: Prezident a konzerva ?

Co to plácáte člověče... Že návrh vybírala "odborná porota" ještě neznamená, že se musí líbit všem a že kdokoli, včetně prezidenta nesmí mít jiný názor. Zvláště, když se v odborné veřejnosti šuškalo již předem, kdo bude vítězem oné soutěže. Je snad legitimní vyjádřit svůj názor. A to i přes to, že se někomu nemusí líbit. Řeči o knzervatismu a malosti a tak podobně nejsou na místě. Pravda je taková, že o tak velké  investici a tak zvláštní stavbě by se měla vést veřejná diskuse a to pokud možno věcně, bez osobních útoků...

0/0
11.5.2007 5:51

Howard

Re: Re: Prezident a konzerva ?

Co to placate vy? Za prve ta porota byla opravdu odborna (vcetne architektu svetoveho formatu) a za druhe se nemohlo nic suskat, protoze vsechny navrhy byly anonymni. Vas prispevek pouze svedci o tom, ze nemate ani paru, jak takova komise pracuje.

A vyjadrit svuj nazor si muze dovolit kazdy, ovsem prezident ma urcitou funkci a nemel by ji zneuzivat ve veci, kde je naprostym neznalkem. Vzdyt on popira praci komise, ktera se cely zivot danym oborem zabyva (a to vice nez uspesne).

Holt VK se pouze zviditelnuje pred volbami, kdy si jako mistr oportunista zjistil verejne mineni a pak jemu prizpusobil svuj nazor. Kdyby se aspon s projektem a praci poroty seznamil, k cemuz by jako prezident mel skvelou prilezitost...

Je mi z nej smutno a stydim se za nej.

0/0
16.5.2007 12:23

gagariin

Re: Prezident a konzerva ?

návrh je tak zdařilý .. že v mém okolí neznám ani jednu osobu, které by se líbil ... evidentně stavba pro 5% trendně zrhzených architektů - ne pro lidi (rozuměno plebs :-)

0/0
16.5.2007 8:50

CHRISTO

...

ano stavba je samoucelna, arogantni a egoisticka, ale to seda rict nejen o stavbe, ale i o Klausovi! Ted uz jen zbyva otazka, jestli to je dobre, nebo spatne:) nicmene pokud se Klausovi nelibi stavba, nechapu jak to vydrzi sam se sebou;-)

0/0
10.5.2007 17:32

paskudilek

Takovou finančně náročnou stavbu

studio Kaplického navrhnout opravdu může, jen jde o to, že ty 2 miliardy se budou platit z rozpočtu. Nic není ztraceno, Topolánek třeba peníze nevyčlení.:-)

0/0
10.5.2007 15:40

utanův stín

Re: Takovou finančně náročnou stavbu

Ale jestli dostane Mont Blanc na podpis, možná vyčlení.

0/0
10.5.2007 16:08

Culeto

Ale přátelé, proč tolik křiku, že se Klausovi něco nelíbí

 proč do toho taháte Kaplického, ten odvedl dost doboru práci.Pokud se pamatuji soutěž byla anonymní ( anebo, že by měl Kaplický cinknutej tubus). Výběrem poroty se zabýval jeden z největších velikánů z lůna ODS pan Igor Němec, jenž při povodních v Praze zachránil její podstatnou část geniálním nápadem dát si po jednání povodňového štábu panáka v botelu Racek :-)).

Jinak VK určitě není tou povolanou osobou, jenž by měla hodnotit, jestli ten nebo onen je v oboru kterému evidentně nerozumí dobrý či ne.

Kromě toho, že se stavba líbí nebo ne by také mohl posuzovat i ostatní kvality stavby, tedy pokud je toho schopen. Mimochodem slova o tom, že se mu ta stavba nelíbí nepronesl jako soukromá osoba, ale jako prezident, což by mohla být i u nás svým způsobem uznávaná autorita.

Takže diskuze určitě není nefér vůči jeho osobě.A nebo je nefér diskuze kde si náš prezident nemůže předem zvolit místo a prostředky?Pokud ano tak je mi ho líto, protože to začíná svědčit o jeho senilitě.

0/0
10.5.2007 15:09

Howard

Klaus nepohanel praci architekta nybrz komise!

Zjevne jsi nepochopil, co jsem kritizoval. VK totiz nerespektoval praci odborne komise a bez jakekoliv znalosti kriterii a prubehu souteze (at uz odborne ci pouze podrobneho seznameni se s detaily) jeji vysledek pohanel a nadale zpochybnuje. A to se silou prezidentskeho uradu, coz pokladam za zcela neprijatelne!!!

On totiz VK neni radovym obcanem, kdyz verejne vystupuje, nybrz instituci prezidentskeho uradu a to by si mel uvedomit.

Ze se mu Kaplickeho navrh nelibi, ok, na to ma pravo a mohl tohle slusne sdelit treba i mediim. Ovsem nema pravo (podotykam bez blizsiho seznameni s veci) zneuctovat praci lidi, kteri v danem oboru vedi milionkrat vice nez on sam a kteri svou praci odvedli velmi zodpovedne a na vysledku se nakonec shodli takrka jednohlasne!

Ono stavba neni jen jeji obal, ale to uz bychom se dostavali zbytecne do detailu. A ze VK nemusim, to priznavam naprosto otevrene a pisu take proc (nemusim totiz hlavne jeho chovani, jako osoba je mi celkem putynka)

0/0
10.5.2007 14:38

paskudilek

Re: Klaus nepohanel praci architekta nybrz komise!

měl počkat a vyjádřit se, až to bude postavené. To by Ti asi nejvíce líbilo.;-D

0/0
10.5.2007 15:16

Howard

Re: Re: Klaus nepohanel praci architekta nybrz komise!

I kdyz to zni divne, v tomhle pripade by to pomohlo, neb pak by si danou stavbu byl schopen nejen predstavit, ale take komplexne shlednout vcetne reseni interieru, navaznosti na okoli a vsech detailu, ktere nyni nezna. Pak by jeho kritika mela alespon jakous takous vahu, takhle je to jen ubohy vystrel do tmy, ktery je nehoden prezidenta jekekoliv zeme.

Zkratka kdyz chci neco kritizovat, musim o tom neco vedet (pokud nejsu Lojza z Horni Dolni a nevykladam sve nazory v hospode)

0/0
10.5.2007 15:55

paskudilek

Re: Re: Re: Klaus nepohanel praci architekta nybrz komise!

no jo, ale exteriér je důležitý, ten vidíš na první pohled. A ten je opravdu otřesný. Stačilo by, kdyby byl jiný tvar, barva, velikost. Jak se to jednou postaví, už se to vrátit nedá. Přece model je a jde vidět, jaká je to dominanta.Rv

0/0
10.5.2007 16:06

gagariin

Re: Re: Re: Klaus nepohanel praci architekta nybrz komise!

no snad tedy pomohou demonstrace ... věřim že lidí by se našlo dost :-)

0/0
16.5.2007 8:54

vlmach

Klaus: Diskuse o Národní knihovně je nefér

Expert na všechno opět promluvil.(Y)

0/0
10.5.2007 13:27

jste normalni?

koukam, ze tady zas nekdo nemuze rozdychat uspesneho emigranta

;-D;-D;-D

0/0
10.5.2007 12:29

Bouše

Re: koukam, ze tady zas nekdo nemuze rozdychat uspesneho emigranta

Klasika, když nejsou argumenty, použije se oblíbená závist. :-P

0/0
10.5.2007 12:36

Bouše

Jednoznačně souhlasím s tím co říká Klaus,

včetně jeho názoru na zakomplexovaného Slovana Kaplického ze vzdálené a zaostalé východní Evropy. :-P

0/0
10.5.2007 11:39

paskudilek

Re: Jednoznačně souhlasím s tím co říká Klaus,

R^Před zasednutím poroty se k tomu prezident nemohl vyjádřit, protože by ovlivňoval porotu a teď, když "odborná" porota rozhodla, tak taky ne, protože by to rozhodnutí vlastně zpochybnil. A kdo tomu nerozumí, tomu to Kaplický vysvětlí blbečkové.;-D;-D;-D

0/0
10.5.2007 12:07

Bouše

Re: Re: Jednoznačně souhlasím s tím co říká Klaus,

Tak nějak :-)

0/0
10.5.2007 12:23

Reg

nazor

Tak tohle už je lepší než ten výkřik z Prahy 9. Když chce, tak Václav Klaus umí rozumně formulovat své názory. Má na to právo. Zde jde opravdu o čistě subjektivní názor. Co se týče mého názoru, tak "nemonumentální, nikoli samoúčelně originální, pyšná a nafoukaná, a přitom dostatečně velkolepá" se mě osobně jeví právě knihovna Kaplického.

0/0
10.5.2007 11:31

paskudilek

:)

http://kostlan.blog.cz/0703/chobotnice-v-cechackovskem-havu-aneb-cas-kriklounu

0/0
10.5.2007 11:15

Englishman

Mně se chobotnice líbí

Narozdíl od mnoha jiných se mi chobotnice líbí. Místo pro takovouhle stabu je ale opravdě někde na periferii, nejlépe uprostřed velkého parku (Pankrác?). Z dálky by z toho mohl být vidět jen ten periskop, který by tak nabízel vyhlídku nedstupnou z přízemí.

O tom, že Češi jsou pro Angličany (a časem i sami pro sebe) burani ze vzdálené zaostalé země bych mohl vyprávět svoje.

0/0
10.5.2007 11:07

Helena1

Proč tolik nadávek v diskuzi?

Smůlou Klause je, že nerozlišuje co může říkat jako předseda ODS (čestný předseda ODS přesněji), jako prezident suverénního státu ČR s 10mil. obyvatel a co jako prostý občan, jeden z desetimiliónů názorů.

Jinak barva chobotnice je podle mě šílená, s ostatním řešením souhlasím.

0/0
10.5.2007 10:43

Rendíček

"Chobotnice"

Jsem pravicový volič a málokdy sou-hlasím s naším panem prezidentem. "Chobotnice" je tou vyjímkou. Dom-nívám se, že ideální umístění této stavby, je opravdu moderní čtvrť města, jakou je La Defense v Paříži.Tam by se Kaplického Nár. knihovna super vyjímala. Jestli ve Vysočanech má vzniknout moderní čtvrť, tak tam "Chobotnice" patří a ne na Letnou !!!  Děkuji panu Klausovi za jeho názor a odvahu ho říci takto veřejně. Plně s ním souhlasím !!!

0/0
10.5.2007 10:41

pinguinone

Re: "Chobotnice"

;-)

0/0
10.5.2007 12:31

Monstrum Anonymič Anonymov

Klaus má pravdu

Odborníky na to abychom mohli říct: Je to hnusné a na to místo se to nehodí. " nepotřebujeme.

To vidí každý normální člověk když uvidí obrázek na první pohled.

0/0
10.5.2007 9:42

Howard

6.

Pokud si neni VK jist, "zda všechny tyto v?ci porota brala v úvahu", mel by se s jeji praci a zaverem blize seznamit, nez zacne plodit podobne silenosti.

Preji mnoho sil panu Kaplickemu, aby se nedal a reagoval na tuto "kritiku". Nemela by zustat bez odezvy, je totiz jako vzor chovani prilis nebezpecna. A i kdyz to bude mit tezke, neb jak pravil pan Werich "Na sv?t? je plno velkých havárií, ale nejhorší srážka je srážka s blbcem.", urcite se vyplati.

A jeste jedna malickost pro stouraly - mne osobne se sice vice libil jiny navrh, ovsem posuzoval jsem ho pouze "zvenku" podle fotek bez znalosti jakychkoliv podrobnosti a proto verim odborne a renomovane porote, ze vybrala dobre. Nejsem totiz takovy ignorant, bych si dovolil bez elementarni znalosti veci podobne slozitou zalezitost hodnotit a to same bych doporucoval i VK.

0/0
10.5.2007 3:27

gagariin

Re: 6.

taky se mohla supraodborná komise chytnou za nos .. a nevybrat nic :-)

0/0
16.5.2007 8:55

Howard

Re: Re: 6.

A proc by se meli chytat za nos a nic nevybirat, kdyz se rozhodli pro nejlepsi navrh?

Kdyby sis dal jen minimalni praci a s projektem se seznamil, zjistil bys, jak propracovany a "vychytany" je. A ze se ti nelibi vnejsi design? Eifelovka a spousta dalsich staveb se na zacatku taky verejnosti nelibila, dokonce byly protesty a jak tyto stavby nyni obdivujeme.

Zkratka nechapu, proc neznalci chteji kecat odbornikum do remesla (nebo to se taky vsichni vyjadruji k operaci srdce apod.?)

0/0
16.5.2007 10:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.