Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Střetu vlaku s tahačem se dalo zabránit, tvrdí inspekce

Drážní inspekce označila za pravděpodobného viníka střetu lokomotivy s hořícím kamionem u Jablůnky na Vsetínsku České dráhy. Hasiči podle ní na tahač na přejezdu upozornili včas a korektně. Výpravčí ale nedokázali srážce zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karel60

Můj soukromý závěr.

Nemám patent na rozum ani nejsem kriminalista, ale známé skutečnosti mně utvrzují v tom, že ve skutečnosti šlo opět o pojistný podvod majitele tahače. Je problém si na takové trati zjistit provoz vlaků? Není. K nehodě dojde právě o půlnoci, kdy nejede žádný osobní vlak a tak může dojít "jen" k ohrožení strojvůdce lokomotivy. Kde je nejlepší spáchat pojistný podvod, tak aby byl zničen celý náklad než na železničním přejezdu. Náklad ani nemusí být plný kamion, stačí polovina, stejně to lokomotiva rozpráší po celém okolí. Samotný požár na silnici by nesplnil účel. Jak jednoduché je ohlásit v rozrušení jiný přejezd, aby nebylo možno zasáhnout před příjezdem lokomotivy. Silnice je v úseku před i za přejezdem rovná jak pravítko. Co vlastně začalo na návěsu hořet, že to řidič nezjistil do doby než přehořela tlaková hadička? Hodně otázek a jen mlhavé odpovědi.

0/0
11.5.2007 16:49

Pan Navratil

Re: Můj soukromý závěr.

No, Karle, ono je to trochu složitější. Tak za a) zjistit provoz vlaků je jednoduché, ale myslíš, že v JŘ jsou i přejezdy lokomotiv? Potom za b) nevím jak ty, ale mě z těch všech článků vychází, že to byl tahač bez návěsu. Tudíž návěs nejspíš nehořel. No a tahač pak hořel vepředu, kde je motor, a taky kompresor, od kterého pak vedou ty tlakové hadice.

0/0
11.5.2007 20:27

Michal Novotný

Tak uz to zacina byt jasne

Skutecny prubeh udalosti:

http://www.hzszlk.eu/aktuality7/0705/142.htm

Tady uz je vysvetlen rozpor mezi casy HZS a casy CD.

A navic to stale vice vypada opet na nepresne informace ohledne mista kde mel byt zastaven provoz. I hasici jeli puvodne jinam, az teprve behem cesty doslo k upresneni mista pozaru!

0/0
10.5.2007 13:42

karel60

Re: Tak uz to zacina byt jasne

Michale, nejsem z té zprávy jenom zmatený, ale vypadám jako úplný blbec!:-( Proč se ty závory spouštěly dvakrát, ve 13. a 18.minutě, když už bylo po nehodě? Pochopil jsem, že to modré jsou zápisy u OS HZS a červené jsou časy velitele zásahu. Je jasné, že velitel zásahu neměl nepřetržité spojení a hlásil OS HZS situaci až když na to měl čas, proto je rozdíl v časech, nicméně ve zprávě HZS se píše "krátce po příjezdu této jednotky se znovu uvádí do činnosti výstražné zařízení a začínají se sklápět závory". Proč znovu, když už bylo po nehodě a proč byly závory po prvním spuštění zase zvednuty?

0/0
11.5.2007 9:07

dejsipivo

Re: Re: Tak uz to zacina byt jasne

Poprvé se spustily vstupem vlaku do přibližováku. Na přejezdu vjela lokomotiva do anulačního úseku a vzdalováku - proběhla anulace a výstraha byla ukončena. Jenže loko zůstala ve vzdalovacím úseku, takže se po vypršení mezní doby anulace výstraha znovu spustila.

0/0
11.5.2007 16:59

karel60

Re: Re: Re: Tak uz to zacina byt jasne

Díky, už jsem si dalpivo.:-) Ale vážně, díky za info, tyhle věci neznám a moje malé kolejiště v dětství takové vymoženosti nemělo, také v té době byla u každé závory obsluha.

0/0
11.5.2007 19:14

karel60

Pánové,

prosím Vás, nedávejte sem informace typu "Jedna paní povídala", ať už jsou z jakéhokoliv odborného, ale neoficiálního webu. Když si prohlédnete diskusi k prvnímu článku a tuto, zjistíte jak se situace neustále mění (jednou neměla výpravčí ve stanici Jablůnka čas vyběhnout ven, podruhé se šla podívat). Přiznávám, že jsem se také nechal svést k různým spekulacím. Nechme na DI jak nehodu vyřeší a doufejme, že vydá doporučení, aby všechny železniční přejezdy byly označeny tak, aby k žádné záměně již nemohlo dojít.

0/0
9.5.2007 13:13

Michal Novotný

Re: Pánové,

Tak tedy par overenych faktu: 1.Nehoda se stala podle oficialniho seznamu Mimoradnych udalosti u CD v 0:11, tedy o 8 minut drive nez uvadeji hasici. Tomu odpovida i cas odjezdu lokomotivy ze Vsetina a jizdni doba na misto stretu.

2.: Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu, 5S -Zásah pod  trakčním vedením ...o

zásahu je nutné informovat operační středisko HZS ČD, jeho prostřednictvím povolat jednotku HZS ČD a vyrozumět odpovědné zaměstnance železnic pokud tak nelze učinit přímo.  ..jednotka HZS ČD je oprávněna provést zajištění vypnutého stavu TV (tzv. zkratování)....Základní podmínkou při zásahu je vypnutí a zajištění vypnutého stavu TV

Takze hasici uplne cisti nejsou, ohrozovali sami sebe.

0/0
9.5.2007 17:05

karel60

Re: Re: Pánové,

Michale, díky za ověřená fakta.

1) Problém je v tom, že iDnes je taková JPP, je otázkou kde vzali onu časovou posloupnost uváděnou v článku. Rozdíl v čase může být, ale řádově ve vteřinách, 8 minut je hodně.

2) Bojový řád jednotek požární ochrany neznám, ale jistě tam bude nějaká vyjímka při nebezpečí z prodlení. Stále mi není jasné, kdo dal hasičům informaci o vypnutí trakčního vedení. Protože v článku chybí bližší informace o zásahu, nevíme ani jaké hasící médium použili a co vlastně hasili. Předpokládám, že nejsou hlupáci a použili ruční pěnové hasící přístroje k hašení ohně v části kamionu, kde je palivová nádrž. Na větší zásah čekali až na příjezd HZS ČD a místo nich přijela lokomotiva. Že by přijel HZS ČD se v článku nepíše. Hasiče bych také nesypal do jednoho pytle, ti dělají co mají a umí, odpovědnost za jejich bezpečnost má velitel zásahu.

0/0
9.5.2007 21:52

marte

Silnice Vsetín- Valmez je naprosto nevyhovující...

na 20 km se kříží silnice 1. třídy s hlavní tratí na slovensko. Věčné kolony a zácpy. To bylo jen otázkou času...

0/0
9.5.2007 10:30

Michal Novotný

Mohlo to byt jinak

Je mozny ze se to stalo trochu jinak nez se objevuje v mediiich. Prispevek z www.k-report.net

Napětí shodil ED jen sekundy předtím, než fíra uviděl první světla a díky nefunkční EDB to neubrzdil. Blbá shoda náhod. Výpravčí poslal GS přes TRS ihned, jak se dozvěděl od PČR relevantní informaci. Bohužel, jednu minutu po střetu. Myslím, že hasiči, ústy svého mluvčího, předbíhají závěry vyšetřování a házejí kamenem aniž jsou sami bez viny:

- proč označili přejezd, z něhož (za světla) vidí ceduli "Bystřička", za přejezd "u Jablůnky"?

- proč o zastavení provozu a vypnutí troleje požádali drážní hasiče, kteří skutečně dopravu neřídí?

- proč se snažili dovolat do dopravy VM a Vs až posléze a proč ne hned a na jaké čísla, že se nedovolali? ...

0/0
8.5.2007 21:47

Michal Novotný

Re: Mohlo to byt jinak

- kdo jim podal informaci o vypnutí troleje že ji důvěřovali? Zcela

jistě hasili vodou pod trolejí s proudem i když zprvu jen ochlazovali

nádrž.

- proč nepostavili do oblouku bezpečnostní hlídku jak jim to nařizuje jejich Bojový řád či jak se to jmenuje? Jejich informace nebyly korektní, jak tvrdí DI, jejich časy jsou o 8

minut posunuty a nevím, jestli je to jejich úmysl nebo jen hloupost. (Zvlast tomu posunuti casu bych veril, protoze jinak by ta lokomotiva jela z Vsetina o 8 minut dyl nez normalne) (Zkratky: ED - elektrodispecer, GS - generalni stop, VM - ValMez, Vs - Vsetin, TRS - vysilacka)

0/0
8.5.2007 21:51

Tombru

Re: Re: Mohlo to byt jinak

No vida, tohle už vypadá trochu pravděpodobněji i když zase o trochu záhadněji...

Ale zdá se mi, že je problém pořád v tom, jak přesně určit o který přejezd jde a kam zavolat aby reakce byla co nejefektivnější.

To jest pokud někdo nahlásí, že došlo ke kolizi na určitém úrovňovém přejezdu, operátor tísňové by měl z databáze zjistit kam má zavolat a hlavně v jakém pořadí.

To, že se to údajně stalo "jen" dvakrát "za 10let" nic nemění na tom, že se to příští týden nemůže stát zase.

A komunikační propast mezi IZS a těmi kdo provozují dráhy je evidentní. Buď volají napoprvé jinam a pak si ještě často nerozumí. Dost na tom, že se první informace získávají od civilisty na místě nehody, který podává informace ve velkém stresu, když se k tomu přidá "komunikační šum" mezi těmi co mohou zabránit dalším škodám a ztrátám na životech. ;-(

0/0
8.5.2007 23:16

karel60

Re: Re: Re: Mohlo to byt jinak

Nemohu nikoho soudit, protože o celé události víme jen z pera novináře iDnes. Faktem je, že IZS ještě není stále ve stavu, jak proklamuje MV ČR. Problémy s číslem 112 jsou téměř denně kritizovány v médiích a není to jen v případě komunikace s HZS, ale především se ZZS. Osobně preferuji národní čísla.

0/0
9.5.2007 22:03

Michal Novotný

Re: Re: Mohlo to byt jinak

Dalsi stripek do skladacky (K-Report): I když to tu už v zásadě zaznělo, tak bych jenom potvrdil, že výpravčí v Jablůnce přišel asi 3 minuty před srážkou dotaz, zda jí na přejezdu něco nehoří. Pohledem zjistila, že ne, tak volala na tu lokomotivu (která již byla za tím

přejezdem), zda fíra něco neviděl (což samozřejmě neviděl). Po komunikaci s ValMezem volala na lokomotivu ještě jednou, ale už se nedovolala. Jinak informaci o "požáru na přejezdu v Jablůnce" zřejmě obdržel už výpravčí ve ValMezu a to od policie.

0/0
9.5.2007 11:15

surucucu

Nechci

Nechci se zastávat dráhy,vypadá to že jejich informační systém je několik let(desetiletí?) pozadu.Je ale velmi zajímavé,že to tomu kreténovi začalo hořet zrovna na přejezdu a hned tam i zastavil!!!!!Jestli už nehořelo auto před přejezdem a aby to nevypadalo jak s tím osobákem u Lovosic.Možná nová moda na silnicích.

                             

0/0
8.5.2007 14:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Nechci

prohořely mu vzduchové trubky které se dnes dělají z plastu a nákladák bez vzduchu se prostě zastavil na přejezdu

0/0
8.5.2007 16:01

Michal Novotný

Re: Nechci

Informacni system rozhodne pozadu neni, ale k cemu je sebelepsi IS kdyz se najde "blb" ktery ho spravne nepouzije... Ale nevim jak to tam skutecne probihalo, takze zatim zadne soudy vynaset nemuzu....

0/0
8.5.2007 16:04

dislektik-idnes si na mě zasedla

a to ještě DUŠEK chce s železničáří protestovat proti vládním reformám

a ti idioti neumí zastavit vlak no hezké

0/0
8.5.2007 14:16

Bouše

Pořád se nemohu zbavit pocitu,

že nejjistější bylo vyslat do obou směrů dva regulovčíky s červeným světlem, kteří by případný přijíždějící vlak upozornili na překážku na kolejích. :-P

0/0
8.5.2007 11:18

Pišta Hufnágl

Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Toto převyšuje intelektuální kapacitu průměrného státního zaměstnance, což železničáři, policisté a hasiči jsou;-D;-D;-D IQ 90 je holt IQ 90, ráno i večer;-D;-D

0/0
8.5.2007 12:44

karel60

Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Raději se svého pocitu zbav. Oni na přejezdu stojí nějací regulovčíci? Kdo by měl běžet po trati, když operační hasičů dostal zprávu, že trolej je vypnutá a žádné nebezpečí nehrozí. Zásadní chybu udělal dispečer ČD ve ValMezu, že ihned nevyslal General Stop, ale až o 20 minut později a to už bylo pozdě. Každý, i ten nejmenší podnik, má svůj provozní řád, který řeší i nouzové situace a s nímž jsou v rámci školení o bezpečnosti práce a ochrany zdraví seznamováni jednou za rok všichni zaměstnanci. Pouze ČD, jejichž odbory mají starost pouze o peníze, ale na bezpečnosti zaměstnanců jim už nezáleží, dělají tato školení jen alibisticky. Těch nehod na přejezdech bylo poslední dobou více, ale ČD nic nepodnikly. V našem závodě se koná školení po každém evidovaném úrazu jakékoliv škody. Lidé mnohdy vykonávají svojí práci řadu let bez nehod a tak si myslí, že jim se to stát nemůže. Opak je pravdou. Co na to pan Dušek?

0/0
8.5.2007 13:55

Bouše

Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Na přejezdu nestojí regulovčíci, protože jde o standardní situace, což se nedá tvrdit o kamionu, stojícím na kolejích. :-P 

0/0
8.5.2007 15:28

karel60

Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Teď si protiřečíš. Nejdříve chceš poslat regulovčíky proti vlaku, který údajně nejede, a teď potvrzuješ, že žádní regulovčíci na přejezdu nebyli. Tak si to nejdříve srovnej v hlavě a pak piš.:-/

0/0
8.5.2007 15:43

Bouše

Re: Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Jsi volajaký zmatený. Nikdy jsem netvrdil, že na jakémkoliv přejezdu jsou regulovčíci. Jím se ovšem může stát každý, kdo je v dané chvíli k dispozici. Klidně jím mohl být ten řidič, některý z hasičů nebo popřípadě nějaký čumil. :-P

0/0
9.5.2007 9:33

karel60

Re: Re: Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Zmatek jsi vnesl svým příspěvkem "nejjistější bylo vyslat do obou směrů dva regulovčíky s červeným světlem". Nevím jestli máš povědomost, kolik hasičů má jedna výjezdová jednotka, ale úkolem těch pár lidí bylo zabránit výbuchu palivové nádrže kamionu. Zastavit dopravu bylo úkolem provozního personálu ČD. Čumilů tam asi o půlnoci moc nebylo, spíše žádný a řidič kamionu toho jistě měl také dost. Kam by ve tmě asi za 2 minuty doběhl (předpokládám, že neběhá tak rychle jako jede lokomotiva) a to nemluvím o tom, že řidič má odpovědnost za náklad a v ČR si ho musí dobře hlídat. Navíc zřejmě sepisoval protokol s velitelem zásahu. Kde bereš jistotu, že strojvůdce by na nějaké červené blikátko reagoval, pokud by si ho vůbec všimnul, měl svých starostí dost už jen s telefony. Z vlastní zkušenosti s noční jízdou autem už také vím, že na nějaký mávání červeným světlem nemám reagovat. Pokud je to příslušník PČR, ať si mně v nejbližší vesnici stopne.

0/0
9.5.2007 13:29

Michal Novotný

Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

To by me zajimalo, kde jste prisel na to, ze se o mimoradnych udalostech u CD nedelaji skoleni.... Co se tyce nehodovosti - staci se podivat na silnici.

A ktere nehody mate na mysli tim slovem "vice". Pokud je mi znamo, letos to muze byt akorat nehoda ve Vrananech a to spis jako spoluvina. Ostatni nehody jdou na vrub ridicum, pro ktere jsou vystrazniky s cervenym svetlem nejspis ozdoba silnice. Staci se jit podivat k nejakemu prejezdu na frekventovane silnici.

A loni CD nezpusobily a se nepodilely na zadne nehode na prejezdu.

0/0
8.5.2007 16:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

a letos už to mají dvakrát!!

0/0
8.5.2007 16:05

karel60

Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

"Více" je větší než jedna, v tomto případě dvě. Omlouvám se, že jsem toto slovo "Paroubkovsky" použil, budí to dojem, že jich bylo "moc".

Co se týče řidičů, plně s Vámi souhlasím, některé nezastaví ani spuštěná závora.

0/0
8.5.2007 16:10

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

R^

0/0
8.5.2007 16:11

Tombru

nejsou na to připravení

První problém je v tom, že zřejmě neexistuje jednotná identifikace železničního přejezdu pro spolupráci složek IZS, ČD a toho, kdo nehodu hlásí.

Když se vám něco stane na nějakém přejezdu, jak asi popíšete který to je, tak aby to správně pochopil operátor tísňové linky a mohl tuto informaci nezkresleně předat dál, pracovníkům řídících dopravu na železnici a ti mohli rychle provést příslušná opatření a né ve stresu (není to jejich denní práce řesit nouzové situace) dekódovat popis a lokalizovat o který přejezd se opravdu jedná a co je potřeba rychle a přednostně udělat (to zřejmě výpravčí také necvičí, nebo se neučí)

Takže příště to zřejmě dopadně podobně, protože účastník nehody bude nějak popisovat kde že to vlastně je, místo toho aby nahlásil nějaký identifikátor přejezdu kterýmu by všichni rozuměli. Jak se ukázalo, jde hlavně o čas a a káždá vteřina přemýšlení vyjde zatraceně draho.

Potrestají se nepochybně lidé z provozu, ale chyba je zřejmě hlavně v "systému" !!!

0/0
8.5.2007 10:55

Dan_C

Re: nejsou na to připravení

Nevím, jestli by to technicky šlo, ale snad jo - stačilo by, kdyby se hasiči a ČD domluvili a při nehodě na přejezdu by zkratovali koleje, stejně jako to udělá náprava drážního vozidla. Třeba blbým startovacím kabelem, který za stovku koupíš v každém marketu. Pak by se úsek tvářil jako obsazený a autoblok by automaticky hodil návěstidlo na stůj. Je tady nějakej odborník, kterej by zhodnotil, jestli jsem moc mimo mísu nebo by to šlo?

0/0
8.5.2007 11:07

RHRH

Re: Re: nejsou na to připravení

Takhle by to asi nešlo - myslím si, místa kde zabezpečení reaguje na průjezd vlaku zkratováním jsou jen kratičké izolované kousky koleje - musely by být u kolejí. Co ale pokud vím funguje, tak že pokud nejsou závory v poloze "dole", tak zabezpečení považuje závory za zvednuté a vlak by neměl mít zelenou. Takže by mělo stačit závoru zvednout a vlak by pak neměl přijet plnou rychlostí. Nevím, možná kecám...

0/0
8.5.2007 19:02

Dan_C

Re: Re: Re: nejsou na to připravení

No to asi ne - pokud neopustí poslední náprava úsek za návěstidlem, tak se na autobloku nespustí výstraha. Celej úsek tvoří zabezpečovací obvod a koleje jsou izolovaný právě jen mezi těmi úseky. A pokud jsou kolejnice spojeny nápravou vozu, úsek je obsazený a na návěstidle před ním se rozsvítí stůj. Nedělal jsem sice zabezpečovačku, ale něco málo jsme se o tom učili. Šlo mi spíš o parametry toho spojení - jestli by to šlo takhle jednoduše, protože když spojíš kolejnice železnou tyčí, tak to údajně nefunguje.

0/0
8.5.2007 21:07

karel60

Re: nejsou na to připravení

R^Osobně si myslím, že interně ČD mají všechny přejezdy označeny už jen proto, aby měly databázi stavu a údržby přejezdů, jejich signalizačních zařízení a závor. Jen je třeba tuto databázi dát také k dispozici záchranářům a přejezdy označit identifikační tabulkou na sloupku s dopravní značkou, označující každý přejezd tak, jako je tomu u každého můstku a mostu na komunikaci. To je však na naše ministerstva asi moc, aby se domluvilo Ministerstvo dopravy, Ministerstvo vnitra a ČD.

0/0
8.5.2007 13:30

Tombru

Re: Re: nejsou na to připravení

Přesně tohle jsem měl na mysli. Přejezdy se u ČD tuším označují číslem trati a kilometrem na kterém se nachází.

Pak by na výstražníky, připadně na tabule s pruhy stačilo dát tabulku s číslem 270-13,5 toto by ten kdo hlásí nehodu na přejezdu nahlásil na tísňovou linku, nebo by se na to operátor doptal.

Pokud se toto číslo (číslo trati a kilometr) řekne výpravčímu, okamžitě ví o který přejezd se v jeho obvodě jedná. IZS pak může mít databázi přejezdů s GPS souřadnicema a hned tak můžou zobrazit přejezd v mapě, případně navést zasahující záchranáře. Jak relativně málo stačí k efektivnější spolupráci...

Jenže to se musí napřed domluvit "ti nahoře" takže moc nedoufám že v dohledné době se něco změní...

0/0
8.5.2007 14:09

karel60

Re: Re: Re: nejsou na to připravení

R^

Měl jsem kamaráda, který dělal na dráze údržbu signalizačních zařízení. Podél trati byly nataženy kabely se signalizací a telefony. Proč by na sloupku nemohla být přípojka pro telefon, přes který by se záchranáři domluvili s nejbližší železniční stanicí? ČD ušetřily na hradlařích a výsledek se dostavil.

0/0
8.5.2007 15:02

Tombru

Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Ty telefony tam obvykle jsou. Takové krabice s černým T v bílém poli. Otevírají se pomocí speciálního univerzálního klíče.

Ale to už nemá ten efekt, když to pouužijí až záchranáři. Nelepší by bylo dobře identifikovat přejezd už z tísňového volání, protože na opatřeních se dá pracovat už v průběhu času než na místo záchranáři dorazí. Možná že zrovna v tomto případě by to bylo těch několik desítek potřebných vteřin na správnou bezpečnostní reakci.

Vemte si, je noc, výpračí přijme hlášení že na nějakém přejezdu je problém. Napřed si musí ujasnit o kterou trať a přejezd jde, pak jestli tam má vlak aby se jej pokusil cíleně zastavit. To se nepodaří protože se nejedná o běžný vlak s přiděleným číslem ale o speciální jízdu, volí další možnost spojení fónickou generální volbou, nikdo se neozívá, použije poslední možnost Generální STOP který vybaví rychlobrzdu u všech vlaků v dosahu (může zpusobit úrazy, a velké komplikace v znovuonovení provozu), Ale už je pozdě - někdy je 7 minut sakra málo.

0/0
8.5.2007 15:19

Tombru

Re: Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

a to ještě musel zřejmě s elektrodispečerem domlouvat vypnutí příslušné troleje.

Takže přijímá hlášení telefonem - 30s, volá eletrodispečerovi 1 minuta (čekání než to zvedne a než se domluví), první pokus o adresné spojení s vlakem systémem TRS 30s, pokus o spojení generální volbou 30s, pokus o adresný stop 30s, volá výpravčího do Jablunky jestli se sním může spojit on, 1 minuta, vysílá generální stop 15s

Takže pokud měl na reakci 7 minut, na ujasnění který přejezd to je a jak bude s ohledem na aktuální situaci postupovat cca 1 minuta a 45s - no nic moc...

A jak se říká, minuta je dlouhá podle toho, na které straně záchodových dvěří se nacházíte...

Nechtěl bych být na jeho místě...

0/0
8.5.2007 15:40

karel60

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Také bych nechtěl být na jeho místě, ale chyba musela být v komunikaci. Vždyť hasiči dojeli na místo za 11 minut a našli ten správný přejezd. Proč si výpravčí v obou posledních nehodách přejezdy spletli? Kde se vloudila chybička?

0/0
8.5.2007 16:02

Tombru

Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Jistě, teď se najde spousta "lepších" řešení. Kdyby udělal, to nebo ono dřív.

Jednotný postup na to zřejmě není, tak záleží na konkrétním člověku jak se v danou dobu vzhledem k okolnostem rozhodne, tak jako tak za to ponese následky.

0/0
8.5.2007 15:24

karel60

Re: Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Jistě, po bitvě je každý generálem. Tuto nehodu už to nevrátí a hlavně, že se nikomu nic nestalo. Uvědomuji si, že ne každý se dokáže rychle a dobře rozhodnout, ale viditelné jedinečné označení přejezdů by vyřešilo omyl s určením o který přejezd se jedná. To by stálo za to, aby to bylo zavedeno. Stačil by jediný § v zákoně o komunikacích a cena by byla jistě menší, než jsou vzniklé škody.

0/0
8.5.2007 15:54

Michal Novotný

Re: Re: nejsou na to připravení

Jeste technicka poznamka - prejezdy nepatri CD ale SZDC. CD je provozuje provadi jejich udrzbu. (Diky zpackanemu transformacnimu zakonu)

0/0
8.5.2007 15:55

karel60

Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Omlouvám se, ale co znamená SZDC? Pravidla českého pravopisu tuto zkratku neznají.

0/0
8.5.2007 16:04

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: nejsou na to připravení

Správně je to SŽDC a zkratka znamená Správa Železniční Dopravní Cesty.

0/0
8.5.2007 16:51

kalisz

Neni vo pulnoci stridani strazi

tak jako na hranicich? Pak by se dalo vysvetlit ze stara sluzba uz byla v satne a nova byla jeste v satne. Proste blbej cas, s tim se neda nic delat. Problem hasicu, meli to vodtahnout jeste horici. CD se striktne drzi jizdnich radu. Nekouka nalevo napravo.:-P

0/0
8.5.2007 10:50

hamin

Mno

Hasit vodou pod dratama pod proudem, a za tech 8 minut se nikomu nic nestalo - poradna klika.

Jinak uz by ty nadrazaky mel taky nekdo potrestat, ale tusim ze todle drazni inspekce zamete opet pod stul.

0/0
8.5.2007 9:31

dejsipivo

Re: Mno

Ono se nesmí hasit pod zapnutou trolejí.

0/0
8.5.2007 10:26

karel60

Re: Mno

Trolej byla 12 minut po nahlášení požáru podle článku vypnutá, takže hasiči údajně hasili již pod vypnutou trolejí. Odkud brala elektrická lokomotiva proud k jízdě na dalších 7 minut, než došlo ke srážce, je mi záhadou. Těžko by ujela 5 km setrvačností, když v úseku je stoupání s převýšením 30m a sólo lokomotiva nesmí jet rychleji než 60 km/hod..

0/0
8.5.2007 13:36

Michal Novotný

Re: Mno

To by me zajimalo, kde berete jistotu, ze to drazni inspekce zamete pod stul. Asi mate inspiraci z silnicni dopravy, kde jsou denne stovky nehod...

Pokud se prokaze zavineni vypravcimu, tak minimalne na pul roku nebude moct slouzit, pujde na psychotesty a bude muset znova slozit zkousky z predpisu (proti nimz je test v autoskole prochazka ruzovym sadem). Docela by me zajimalo, zda ridici aut co zpusobi na prejezdu nehodu s podobnymi nasledky jsou potrestani podobne... Silne pochybuju...

0/0
8.5.2007 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.