Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Armáda ocení vojáka, který zahynul v Afghánistánu

Český voják, který v noci ze čtvrtka na pátek zemřel v Afghánistánu následkem sesuvu půdy, dostane vyznamenání. Ministryně obrany Vlasta Parkanová to oznámila během slavnostního udílení Záslužných křížů ministryně obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l e o

Posel zoldak.

A co? :-/

0/0
8.5.2007 20:57

wolfram

Největší ocenění

by bylo, kdyby byl naživu. Veškeré 8-ometály mu jsou už k ničemu.

0/0
8.5.2007 19:20

tacco

Veteráni...

Ti opravdoví, co opravdu bojovali za 2.světové války, by se měli ozvat. Ti, co se tak nazývají dnes jsou obyčejní žoldáci. Za plat, co maj tady, by nešli nikam. Opravdovým veteránům bylo jedno, co dostanou... To ale nic neubírá na faktu, že je neštěstí, když někdo umře. Oklikou by se člověk dostal k radaru, ale to už by byla jiná diskuse.

0/0
8.5.2007 18:32

yxarinka

padl?

Mylsím, že ta formulace není přesná - voják "padne" podle mně jen v boji, ale tohle bylo vinou sesuvu půdy během transportu... tragédie není o to menší, ale podle mně jde o zavádějící formulaci. Protože na tu anketu se tak nedá dobře dopovědět - já jsem PRO medaily pro ty, kteří PADLI, ale v tomto případě to byla prostě "normální" nehoda"...

0/0
8.5.2007 17:05

Volič KSČM

...

... ale no tak mu to vyznamenání přejme, ať už si ho zasloužil či ne. On je mrtvý, my živí. Chcete si to s ním snad vyměnit?

0/0
8.5.2007 15:22

JUMPCOACH

...diky...

Diky...to jsem chctel slyset....ahoj :-)

0/0
8.5.2007 13:23

geremilson

Re: ...diky...

;-) nz

0/0
8.5.2007 13:29

geremilson

jen by chtelo zjistit, jake vyznamenani dostane

a pak tu rozvijet teorie. Rozhodne to nebude Rad Bileho Lva, nebo Rad TGM.

Je nejpravdepodobnejsi, ze dostane in memoriam vyznamenani za ucast v misi, ktere stejne dostanou vsichni prislusnici po navratu, mozna i pro forma medaili za zraneni.

Na druhou stranu tezko videt ministryni do hlavy, ale pokud by se melo jednat o zasluzny kriz, asi bych se mirne podivil.

0/0
8.5.2007 12:32

Collin7

Vyznamenání?!

Nedat tomu vojákovi vyznamenání neznamená ho nijak znevážit.

Ale dát mu ho, to je znevážení životů těch lidí, kteří skutečně položili život v boji za něco (záchranu cizího života, ochranu našeho území, zájmů,...). Byla by to největší hloupost, degradace vyznamenání na stupidní politickou hru.

0/0
8.5.2007 11:48

Notrdame

Jestli budou každému zoufalci,

který se někde nechal zasypat lavinou, dávat medaile, tak úplně zdiskredutují tato ocenění. Jaké že prokázal ten voják hrdinství, když na něj padala ta lavina? Že by při tom zpíval Internacionálu?

0/0
8.5.2007 8:40

geremilson

Re: Jestli budou každému zoufalci,

tebe asi na zakladce sikanovali vozickari a na vojne v tom nejspis nekdo zdarne pokracoval :-)

0/0
8.5.2007 9:28

dislektik-idnes si na mě zasedla

to je zase otázka:Vyznamenali byste vojáka padlého v zahraniční misi

ano padlého ano né zavaleného.umřít v boji je hrdinství a metál je výrazem hrdinství.tady šlo o neštastnou událost ne o hrdinství.

0/0
8.5.2007 8:08

JUMPCOACH

..jenom dotaz....

,,Ahoj..jenom mam dotaz...ctu v clanku..."nacelnik GS gen.Picek....mel jsem za to, ze jim je gen. Stefka...."...Uniklo mne neco a jsem a jsem "mimo misu"...?  Diky za odpoved...

0/0
8.5.2007 3:03

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: ..jenom dotaz....

změna je život

0/0
8.5.2007 7:59

geremilson

Re: ..jenom dotaz....

ano, jste mimo misu cca vice nez dva mesice.

0/0
8.5.2007 9:29

JUMPCOACH

Re: Re: ..jenom dotaz....

Ahoj...diky za odpoved. Jsem pracovne mimo CR a obcas se dostanu "mimo misu" a toto mne opravdu uniklo. Pokud mohu poprosit jeste "proc k teto vymene doslo" budu rad. I tak jeste jednou diky za odpoved. Pozdrav "z druheho konce sveta"....JUMPCOACH

0/0
8.5.2007 13:01

geremilson

Re: Re: Re: ..jenom dotaz....

taky nejsem v republice, ale i jinak zabrzdena iDnes o tom neco malo napsala :-)

0/0
8.5.2007 13:03

JUMPCOACH

Re: Re: Re: Re: ..jenom dotaz....

Priteli..to je jiste chvalihodne od tohoto platku, ale mne to uniklo...tak se ptam jeste jednou..."PROC K TOMU DOSLO???" Diky....:-)

0/0
8.5.2007 13:17

geremilson

Re: Re: Re: Re: Re: ..jenom dotaz....

skoncilo ctyrlete funkcni obdobi ;-)

0/0
8.5.2007 13:21

Sulthan

NE vyznamenani

Mozna to bude znit blbe, ale ten vojak si zadne vyznamenani nezaslouzi. Jeho smrt zpusobila nehoda, takovy pracovni uraz se ale muze stat jakemukoliv cloveku a nema prece hned kvuli tomu narok na vyznamenani.

 I kdyby ten vojak zemrel v boji, tak by to nemelo znamenat narok na vyznamenani. Vyznamenani se maji davat, za to, co clovek vykonal a ne, ze byl ve spatnou dobu na spatnem miste.

0/0
7.5.2007 22:48

rozhod

Re: NE vyznamenani

Proč se do toho se re š filozofe?

0/0
8.5.2007 1:25

Collin7

Re: Re: NE vyznamenani

Protože od toho je diskuze.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Internetov%C3%A1_diskuze

BTW mám stejnej názor.

0/0
8.5.2007 11:52

cejkis

pro níže diskutující individua

A) součástí medaile je renta, hodnosti, vyznamenání se dávají posmrtně kvůli pozustalým a také se tím vzdává úcta, která tomuto národu, jehož jste vzorkem, chybí

B) dva policisté, kteří chránili velvyslance, byli ze SOGu. ..to jen pro upřesnění

Pro hovádka, kteří ani nevědí, jaké jednotky pro osvobozování rukojmých  a ochranu VIP osob máme..zkuste si to dát do googlu

0/0
7.5.2007 22:26

Likvid

Re: pro níže diskutující individua

Ne, byli z URNy, ktera ma ochranu diplomatu taky v popisu prace (repektive ochranu velvyslanectvi). Kdyby byli ze SOGu tak o tom tezko bude mluvit Lochman.

0/0
8.5.2007 0:59

geremilson

Re: Re: pro níže diskutující individua

pravdu dis, velvyslance chrani vnitro :-)

0/0
8.5.2007 9:30

frankie51

Re: pro níže diskutující individua

Ten voják neudělal nic hrdinského, akorát měl hroznou smůlu. Do Afganistanu určitě nejel z humanitárních důvodů, ale pro peníze. Což je pochopitelné. Je to stejné, jako ochranky nebo URNA apod. Vědí, do čeho jdou a dělají to to prachy. Proč to divadlo potom, tomu opravdu nerozumím. Ti policajti, kteří jeli vyšetřit dopravní nehodu a zabili se bláznivou jízdou taky dostanou medaile, aby jejich rodiny byly zabezpečeny? Zajímalo by mně, jakou dostanou satisfakci rodiny mrtvých, kteří přijdou o své blízké, které  vojáci zastřelí při svých různých misích?

0/0
8.5.2007 8:10

Collin7

Re: Re: pro níže diskutující individua

Přesně tak. Jsou mezi nimi tací co přidají něco extra či hodně extra a za to si pak zaslouží medaili.

Nehoda se stane kdekoli, na české voj. základně, ve fabrice nebo na stavbě nevyjímaje. Je to zneuctění a degradace takovýho oceňování a pokud se budou medaile takto rozdávat, nikdo po mě nemůže chtít, abych je bral vážně.

0/0
8.5.2007 11:56

Tatíček MORAVA

›››››››››››› ™

Hmm ten bude štěstím bez sebe. ;-D

0/0
7.5.2007 17:29

Notrdame

A co že to bude mít napsané

na pomníku? Jako blb jsem se nechal zasypat lavinou! Opravdu příkladné hrdinství, střílel jsem po lavině a ona mrcha byla silnější!

0/0
7.5.2007 16:58

kouc

Re: A co že to bude mít napsané

hňupe

0/0
7.5.2007 23:07

rozhod

Re: A co že to bude mít napsané

Demente. (Y)(Y)

0/0
8.5.2007 1:26

Hujajá

Znáte film 3 veteráni?

Co si koupíš za medaili? Prd! To se může rozdávat na potkání.

0/0
7.5.2007 16:53

dislektik-idnes si na mě zasedla

ještě by mě zajímalo jestli ocení ty dva co zachránily život českému diplomatovi v Afganistánu

a byly přitom zraněni!

0/0
7.5.2007 16:50

advisor

Re: ještě by mě zajímalo jestli ocení ty dva co zachránily život českému diplomatovi v Afganistánu

Ti dva byli policajti - medaili by jim měl dát ministr vnitra. S ministryní obrany to nemá nic společného...

0/0
7.5.2007 17:26

cejkis

Re: Re: ještě by mě zajímalo jestli ocení ty dva co zachránily život českému diplomatovi v Afganistánu

Byli to příslušníci SOG

a ta spadá pod vojenskou policii,

chytrolíne

0/0
7.5.2007 22:22

geremilson

Re: Re: Re: ještě by mě zajímalo jestli ocení ty dva co zachránily život českému diplomatovi v Afganistánu

jasne, jasne, velvyslance odjakziva chranil resort obrany R^R^R^;-D

0/0
8.5.2007 9:31

modryhovnival

Re: ještě by mě zajímalo jestli ocení ty dva co zachránily život českému diplomatovi v Afganistánu

To byly baby?

0/0
7.5.2007 20:39

dislektik-idnes si na mě zasedla

vojenský pohřeb ano vyznamenání se mi zdá být už moc

nejde o smrt v boji

0/0
7.5.2007 16:48

Bertuzzi Todd

Takhle je to o ničem

To jen lidi budou zbytečně rýpat , že to dostal za pracovní úraz.

Měli to nějak vyšperkovat, jako že třeba držel na svých bedrech lavinu , než jeho kamarádi projeli a teprve pak mu došly síly a zmizel v mase bahna a kamení ...  :-)

0/0
7.5.2007 16:35

on3

Re: Takhle je to o ničem

:-Pno ona demokratizace je taky pekne tezka mrcha .... sil jeste bude ubejvat:-)

0/0
7.5.2007 16:46

TondaPirko

.

dostane vyznamenání "Hrdina Sovětského svazu", páč tehle medajlí je ještě dost na skladu a je škoda je vyhazovatRvRv;-€

0/0
7.5.2007 16:31

pepe999 from Great Britain

Ocenit jeho rodinu bych doporucil, ale

vyznamenani pro vojaka, kterej zahynul pri bouracce se mi zda nevhodne. Pokud by zahynul v boji, nemam problem, ale pri bouracce?? At daji jeho rodine nejake prachy, ale vyznamenani at si nechaji pro ty, kteri si ho fakt zaslouzi...R^

0/0
7.5.2007 16:21

on3

Re: Ocenit jeho rodinu bych doporucil, ale

v boji nam moc vojaku neumira (jaka skoda:-P) ... a vyznameni se rozdavat musej ... prestige je prestige ;-) pepiku

0/0
7.5.2007 16:24

pepe999 from Great Britain

Re: Re: Ocenit jeho rodinu bych doporucil, ale

Hmm, tak pokud neumiraji vojaci v boji, tak vidim armadu jako zbytecnou instituci....

0/0
7.5.2007 16:29

on3

zbytecnou

... a nesmirne drahou ;-)R^

0/0
7.5.2007 16:31

pepe999 from Great Britain

Re: zbytecnou

Co je zbytecne je drahe uplne vzdycky...:-)

0/0
7.5.2007 16:33

on3

Re: Re: zbytecnou

...bacha na to .. tihle krom vseho umej bejt taky naramne nebezpecniii :-P

0/0
7.5.2007 16:36

pepe999 from Great Britain

Re: Re: Re: zbytecnou

Tojo, hlavne sami sobe, kdyz vystreli kamosovi mozek z hlavy apod...

0/0
7.5.2007 16:50

on3

Re: Re: Re: Re: zbytecnou

... kdyz sou mezi sebou, at si klidne hrajou :-P ...

0/0
7.5.2007 17:00

juramac

traparna

Ve stejny den, kdy zahynul tento vojak, zahynulo na silnicich tragicky 7 jinych lidi. Ale o tech nikde ani slovo.........co udelal tak svetoborneho nejaky zeleny lempl. ktery sel za prachy do cizi valky , protoze se jinde nechyt ? Je to vsechno jen trapne medialni divadlo.

0/0
7.5.2007 16:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.