Diskuze

Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu

Noční nehoda, při které narazila lokomotiva do hořícího tahače stojícího na kolejích, zkomplikovala dopravu na Vsetínsku. Hasiči, kteří se na přejezdu v Jablůnce snažili tahač uhasit, stačili utéct. Strojvůdce utrpěl šok, ale nikdo nebyl zraněn. Škoda se vyšplhá na milion korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pankratz

7. 5. 2007 17:29
Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .

V takýchto prípadoch je dôležité najprv zastaviť dopravu na trati  ! Operačný mal najprv zavolať dispečing, alebo priamo jedného z výpravcov. Oni majú tiež možnosť vypnúť trolej, v súrnych prípadoch okamžite ! A hlavne včas by sa zastavil ten rušeň. Zaujímavé by bolo zistenie, kde sa v tom čase t.j. 0:02 nachádzala, a či bolo možnú ju o nehode vyrozumieť a hlavne ju zastaviť ! Až potom je potrebné poslať tam has. jednotku , a po ceste by už sa mohli dozvedieť , či je doprava zastavená. Či je trolej vypnutý je dôležitý faktor, ale je potrebné je aj vedenie uzemniť ! Vo vysielaní Rádoižurnálu  na DV !som počul o 15. h., že išli hasiť s vodou ! Ako je možné vysoké napätie 3 000 V , prípadne 25 000 V hasiť vodou, to sa dá jedine s pulznou striekačkou.

0 0
možnosti
D

dejsipivo

7. 5. 2007 17:53
Re: Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .

Jak je to možné? Asi tak, že pokud se hasí ve vzdálenosti 30 metrů a méně, tak se musí vždy trolej vypnout. A proč chcete vedení uzemňovat, když se má ukolejňovat?

0 0
možnosti
MN

Michal Novotný

7. 5. 2007 17:08
Blizsi info

Dle prispevku na K-Reportu se nejspis opakuje obdoba Vranan.

Cituji: " Podle mých informací, kterým nemám důvod nevěřit, fíra s výpravčí v Jablůnce skutečně o požáru mluvil. Ona mu dala echo, že jí volali (asi z ValMezu), že na přejezd v Jablůnce hoří kamion. Spojila se s ním okamžitě po přijetí zprávy, takže nestačila vyběhnout ven a podívat se, co je na tom pravdy, když ten přejezd je kousek za stanicí. Jenže on hořel, jak víme, až u Bystřičky. Takže

když prý fíra nic neviděl, tak si zřejmě myslel, že už to uhasili a přidal. Generální stop dali z ValMezu těsně před nehodou.

0 0
možnosti
MN

Michal Novotný

7. 5. 2007 17:19
Re: Blizsi info

Jo, jeste jedna poznamka i k ostatnim vlaknum. Informace o tom ze je trolej vypnuta rozhodne neznamena, ze je tam zastaven provoz. Vypinani troleje ma na starosti elektrodispecink, ktery casto ridi dost rozsahlou oblast a ktery nema nic spolecneho s rizenim provozu.

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 16:40
Otevřený dopis.

Dobrý den pane magistře, protože je mi slušnost cizí, omlouvám se Vám za to co jste neřekl ač jste měl. Sám na http://www.dicr.cz přiznáváte, že ke srážce došlo vinou ČD. Snad by bylo dobré zaměstnat jiného mluvčího ČD, aby nedocházelo k podobným nedorozuměním. Pokud je mi známo, tento typ lokomotivy byl vyráběn v letech 1984-1992, pak jí, prosím, srovnávejte s automobily té doby. Moje Š120 z roku 1985 neměla o posilovačích brzd a řízení vůbec potuchy.

S přáním hodně spokojených cestujících bez železničních nehod, Karel60.

Dopis náměstka generálního inspektora Drážní inspekce mgr. Jana Kučery:

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 16:45
Re: Otevřený dopis.

Dobrý den,

dovolím si s vámi nesouhlasit v tom, co píšete v diskuzi za iDnes. Ale protože slušnost je Vám cizí, tak Vás místo vysvětlování odkáži na příspěvek:

brzdama to ani nebude (Tombru, mail, 07.05.2007 14:22 ),kde naštěstí někdo, kdo tomu rozumí. Když v autě nejde motor, nejde Vám posilovač brzd. Podobné je to u tohoto typu. Myslím, že mé vyjádření je naprosto v pořádku. Jde jen o to ho číst celé, ne půlku.

Nepodsouvejte mi do úst, co jsem nikdy neřekl, vyjádření o 420 vteřin je z úst mluvčího ČD, naučte se číst, myslet a pak psát (v tomto pořadí).

Mgr. Jan Kučera,  náměstek generálního inspektora Drážní inspekce

0 0
možnosti
DSNMZ

dislektik-idnes si na mě zasedla

7. 5. 2007 16:39
já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě

nemají spojení se strojvůdcem!!

0 0
možnosti
KA

karel60

8. 5. 2007 0:04
Re: já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě

Třeba Drážní inspekce zjistí, že tam vlastně ani žádný strojvůdce nebyl.;-)

0 0
možnosti
JK

jkuceral

7. 5. 2007 16:02
Tisková zpráva Drážní inspekce

Je na http://www.dicr.cz. ČD mohly srážce zabránit

0 0
možnosti
MF

mlada_fronta

7. 5. 2007 15:24
Velmi efektivní

Velmi efektivní způsob odklízení kamioňáckýho křápu z přejezdu. Akorát škoda toho odřenýho laku na mašině.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 14:36
0 0
možnosti
T

Tombru

7. 5. 2007 14:22
brzdama to ani nebude

Jestli to byla samotná lokomotiva, tak si myslím, že strojvedoucí do poslední chvíle ani nevěděl, že se blíží k nehodě. Sice mu vypadla trakce, ale nic netuše jel setrvačností dál, když uviděl na přejezdu překážku, použil vzduchovou brzdu, která má v případě samotné lokomotivy omezený účinek a dopadlo to, jak to dopadlo.

Otázkou je, jakto že to nevěděl Buďto jel bez radiostanice TRS která umožňuje i dálkové zastavení vlaku, nebo nebyla radiostanice v pořádku, nebo není v porádku mistní síť TRS, nebo protože jel sám bez vlaku, neměl radiostanici zapnutou v režimu TRS, ale simplex kde komunikuje většinou s Depem, a ne s výpravčím.

Takže otázka zní spíše proč se nepodařilo strojvedoucího včas varovat, než jestli lokomotiva brzdila, tak nebo onak.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 14:50
Re: brzdama to ani nebude

Navíc - je jisté, že EDB při výpadku trakčního napětí nefunguje? Proč jako? U jiných kolejových vozidel funguje normálně.

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 13:52
Technika.

Nějak mi to technicky nesedí. Ta lokomotiva přece motor neztratila, tak musel při vypnutí napětí v troleji začít motor fungovat opačně, tj. stal se z něho alternátor (dynamo), který odebíral kinetickou energii mašině. Pan náměstek Kučera si nevidí do huby: "Je to stejné, jako když chcete brzdit v autě a nejde vám motor." To by se divil jak auto brzdí když nejde motor, leda mu netěsní víko motoru, má vadné kroužky na pístech a nebo vypne spojku. Také vysvětlení, že "Proud se vypnul několik vteřin před srážkou lokomotivy a tahače", když podle časového harmonogramu srážky byl vypnutý ve 12.minutě a ke srážce došlo v 19.minutě, tj. "několik" 420 vteřin, svědčí o tom, že je to jen úředník.(Y)

0 0
možnosti
JP

pvl1

7. 5. 2007 14:07
Re: Technika.

Prave. Po narazu musela jet vic nez 20 km/h a zabrzdila na 100m.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 13:10
Čili

ani 17 minut od přijetí zprávy opět nestačilo. ;-D:-©

0 0
možnosti
JP

pvl1

7. 5. 2007 13:13
Re: Čili

Jo, jo. Hasici vesele hasili a nad sebou meli draty pod proudem.

0 0
možnosti