- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V takýchto prípadoch je dôležité najprv zastaviť dopravu na trati ! Operačný mal najprv zavolať dispečing, alebo priamo jedného z výpravcov. Oni majú tiež možnosť vypnúť trolej, v súrnych prípadoch okamžite ! A hlavne včas by sa zastavil ten rušeň. Zaujímavé by bolo zistenie, kde sa v tom čase t.j. 0:02 nachádzala, a či bolo možnú ju o nehode vyrozumieť a hlavne ju zastaviť ! Až potom je potrebné poslať tam has. jednotku , a po ceste by už sa mohli dozvedieť , či je doprava zastavená. Či je trolej vypnutý je dôležitý faktor, ale je potrebné je aj vedenie uzemniť ! Vo vysielaní Rádoižurnálu na DV som počul o 15. h., že išli hasiť s vodou ! Ako je možné vysoké napätie 3 000 V , prípadne 25 000 V hasiť vodou, to sa dá jedine s pulznou striekačkou.
Jak je to možné? Asi tak, že pokud se hasí ve vzdálenosti 30 metrů a méně, tak se musí vždy trolej vypnout. A proč chcete vedení uzemňovat, když se má ukolejňovat?
Dle prispevku na K-Reportu se nejspis opakuje obdoba Vranan.
Cituji: " Podle mých informací, kterým nemám důvod nevěřit, fíra s výpravčí v Jablůnce skutečně o požáru mluvil. Ona mu dala echo, že jí volali (asi z ValMezu), že na přejezd v Jablůnce hoří kamion. Spojila se s ním okamžitě po přijetí zprávy, takže nestačila vyběhnout ven a podívat se, co je na tom pravdy, když ten přejezd je kousek za stanicí. Jenže on hořel, jak víme, až u Bystřičky. Takže
když prý fíra nic neviděl, tak si zřejmě myslel, že už to uhasili a přidal. Generální stop dali z ValMezu těsně před nehodou.
Jo, jeste jedna poznamka i k ostatnim vlaknum. Informace o tom ze je trolej vypnuta rozhodne neznamena, ze je tam zastaven provoz. Vypinani troleje ma na starosti elektrodispecink, ktery casto ridi dost rozsahlou oblast a ktery nema nic spolecneho s rizenim provozu.
Dobrý den pane magistře, protože je mi slušnost cizí, omlouvám se Vám za to co jste neřekl ač jste měl. Sám na http://www.dicr.cz přiznáváte, že ke srážce došlo vinou ČD. Snad by bylo dobré zaměstnat jiného mluvčího ČD, aby nedocházelo k podobným nedorozuměním. Pokud je mi známo, tento typ lokomotivy byl vyráběn v letech 1984-1992, pak jí, prosím, srovnávejte s automobily té doby. Moje Š120 z roku 1985 neměla o posilovačích brzd a řízení vůbec potuchy.
S přáním hodně spokojených cestujících bez železničních nehod, Karel60.
Dopis náměstka generálního inspektora Drážní inspekce mgr. Jana Kučery:
Dobrý den,
dovolím si s vámi nesouhlasit v tom, co píšete v diskuzi za iDnes. Ale protože slušnost je Vám cizí, tak Vás místo vysvětlování odkáži na příspěvek:
brzdama to ani nebude (Tombru, mail, 07.05.2007 14:22 ),kde naštěstí někdo, kdo tomu rozumí. Když v autě nejde motor, nejde Vám posilovač brzd. Podobné je to u tohoto typu. Myslím, že mé vyjádření je naprosto v pořádku. Jde jen o to ho číst celé, ne půlku.
Nepodsouvejte mi do úst, co jsem nikdy neřekl, vyjádření o 420 vteřin je z úst mluvčího ČD, naučte se číst, myslet a pak psát (v tomto pořadí).
Mgr. Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce
nemají spojení se strojvůdcem
Třeba Drážní inspekce zjistí, že tam vlastně ani žádný strojvůdce nebyl.
Je na http://www.dicr.cz. ČD mohly srážce zabránit
Velmi efektivní způsob odklízení kamioňáckýho křápu z přejezdu. Akorát škoda toho odřenýho laku na mašině.
Jestli to byla samotná lokomotiva, tak si myslím, že strojvedoucí do poslední chvíle ani nevěděl, že se blíží k nehodě. Sice mu vypadla trakce, ale nic netuše jel setrvačností dál, když uviděl na přejezdu překážku, použil vzduchovou brzdu, která má v případě samotné lokomotivy omezený účinek a dopadlo to, jak to dopadlo.
Otázkou je, jakto že to nevěděl Buďto jel bez radiostanice TRS která umožňuje i dálkové zastavení vlaku, nebo nebyla radiostanice v pořádku, nebo není v porádku mistní síť TRS, nebo protože jel sám bez vlaku, neměl radiostanici zapnutou v režimu TRS, ale simplex kde komunikuje většinou s Depem, a ne s výpravčím.
Takže otázka zní spíše proč se nepodařilo strojvedoucího včas varovat, než jestli lokomotiva brzdila, tak nebo onak.
Navíc - je jisté, že EDB při výpadku trakčního napětí nefunguje? Proč jako? U jiných kolejových vozidel funguje normálně.
Nějak mi to technicky nesedí. Ta lokomotiva přece motor neztratila, tak musel při vypnutí napětí v troleji začít motor fungovat opačně, tj. stal se z něho alternátor (dynamo), který odebíral kinetickou energii mašině. Pan náměstek Kučera si nevidí do huby: "Je to stejné, jako když chcete brzdit v autě a nejde vám motor." To by se divil jak auto brzdí když nejde motor, leda mu netěsní víko motoru, má vadné kroužky na pístech a nebo vypne spojku. Také vysvětlení, že "Proud se vypnul několik vteřin před srážkou lokomotivy a tahače", když podle časového harmonogramu srážky byl vypnutý ve 12.minutě a ke srážce došlo v 19.minutě, tj. "několik" 420 vteřin, svědčí o tom, že je to jen úředník.
Prave. Po narazu musela jet vic nez 20 km/h a zabrzdila na 100m.
Jo, jo. Hasici vesele hasili a nad sebou meli draty pod proudem.