Diskuze
Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu
Děkujeme za pochopení.
pankratz
Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .
V takýchto prípadoch je dôležité najprv zastaviť dopravu na trati ! Operačný mal najprv zavolať dispečing, alebo priamo jedného z výpravcov. Oni majú tiež možnosť vypnúť trolej, v súrnych prípadoch okamžite ! A hlavne včas by sa zastavil ten rušeň. Zaujímavé by bolo zistenie, kde sa v tom čase t.j. 0:02 nachádzala, a či bolo možnú ju o nehode vyrozumieť a hlavne ju zastaviť ! Až potom je potrebné poslať tam has. jednotku , a po ceste by už sa mohli dozvedieť , či je doprava zastavená. Či je trolej vypnutý je dôležitý faktor, ale je potrebné je aj vedenie uzemniť ! Vo vysielaní Rádoižurnálu na DV som počul o 15. h., že išli hasiť s vodou ! Ako je možné vysoké napätie 3 000 V , prípadne 25 000 V hasiť vodou, to sa dá jedine s pulznou striekačkou.
dejsipivo
Re: Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .
Jak je to možné? Asi tak, že pokud se hasí ve vzdálenosti 30 metrů a méně, tak se musí vždy trolej vypnout. A proč chcete vedení uzemňovat, když se má ukolejňovat?
Michal Novotný
Blizsi info
Dle prispevku na K-Reportu se nejspis opakuje obdoba Vranan.
Cituji: " Podle mých informací, kterým nemám důvod nevěřit, fíra s výpravčí v Jablůnce skutečně o požáru mluvil. Ona mu dala echo, že jí volali (asi z ValMezu), že na přejezd v Jablůnce hoří kamion. Spojila se s ním okamžitě po přijetí zprávy, takže nestačila vyběhnout ven a podívat se, co je na tom pravdy, když ten přejezd je kousek za stanicí. Jenže on hořel, jak víme, až u Bystřičky. Takže
když prý fíra nic neviděl, tak si zřejmě myslel, že už to uhasili a přidal. Generální stop dali z ValMezu těsně před nehodou.
Michal Novotný
Re: Blizsi info
Jo, jeste jedna poznamka i k ostatnim vlaknum. Informace o tom ze je trolej vypnuta rozhodne neznamena, ze je tam zastaven provoz. Vypinani troleje ma na starosti elektrodispecink, ktery casto ridi dost rozsahlou oblast a ktery nema nic spolecneho s rizenim provozu.
karel60
Otevřený dopis.
Dobrý den pane magistře, protože je mi slušnost cizí, omlouvám se Vám za to co jste neřekl ač jste měl. Sám na http://www.dicr.cz přiznáváte, že ke srážce došlo vinou ČD. Snad by bylo dobré zaměstnat jiného mluvčího ČD, aby nedocházelo k podobným nedorozuměním. Pokud je mi známo, tento typ lokomotivy byl vyráběn v letech 1984-1992, pak jí, prosím, srovnávejte s automobily té doby. Moje Š120 z roku 1985 neměla o posilovačích brzd a řízení vůbec potuchy.
S přáním hodně spokojených cestujících bez železničních nehod, Karel60.
Dopis náměstka generálního inspektora Drážní inspekce mgr. Jana Kučery:
karel60
Re: Otevřený dopis.
Dobrý den,
dovolím si s vámi nesouhlasit v tom, co píšete v diskuzi za iDnes. Ale protože slušnost je Vám cizí, tak Vás místo vysvětlování odkáži na příspěvek:
brzdama to ani nebude (Tombru, mail, 07.05.2007 14:22 ),kde naštěstí někdo, kdo tomu rozumí. Když v autě nejde motor, nejde Vám posilovač brzd. Podobné je to u tohoto typu. Myslím, že mé vyjádření je naprosto v pořádku. Jde jen o to ho číst celé, ne půlku.
Nepodsouvejte mi do úst, co jsem nikdy neřekl, vyjádření o 420 vteřin je z úst mluvčího ČD, naučte se číst, myslet a pak psát (v tomto pořadí).
Mgr. Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce
dislektik-idnes si na mě zasedla
já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě
nemají spojení se strojvůdcem
karel60
Re: já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě
Třeba Drážní inspekce zjistí, že tam vlastně ani žádný strojvůdce nebyl.
jkuceral
Tisková zpráva Drážní inspekce
Je na http://www.dicr.cz. ČD mohly srážce zabránit
mlada_fronta
Velmi efektivní
Velmi efektivní způsob odklízení kamioňáckýho křápu z přejezdu. Akorát škoda toho odřenýho laku na mašině.
Tombru
brzdama to ani nebude
Jestli to byla samotná lokomotiva, tak si myslím, že strojvedoucí do poslední chvíle ani nevěděl, že se blíží k nehodě. Sice mu vypadla trakce, ale nic netuše jel setrvačností dál, když uviděl na přejezdu překážku, použil vzduchovou brzdu, která má v případě samotné lokomotivy omezený účinek a dopadlo to, jak to dopadlo.
Otázkou je, jakto že to nevěděl Buďto jel bez radiostanice TRS která umožňuje i dálkové zastavení vlaku, nebo nebyla radiostanice v pořádku, nebo není v porádku mistní síť TRS, nebo protože jel sám bez vlaku, neměl radiostanici zapnutou v režimu TRS, ale simplex kde komunikuje většinou s Depem, a ne s výpravčím.
Takže otázka zní spíše proč se nepodařilo strojvedoucího včas varovat, než jestli lokomotiva brzdila, tak nebo onak.
Pan Navratil
Re: brzdama to ani nebude
Navíc - je jisté, že EDB při výpadku trakčního napětí nefunguje? Proč jako? U jiných kolejových vozidel funguje normálně.
karel60
Technika.
Nějak mi to technicky nesedí. Ta lokomotiva přece motor neztratila, tak musel při vypnutí napětí v troleji začít motor fungovat opačně, tj. stal se z něho alternátor (dynamo), který odebíral kinetickou energii mašině. Pan náměstek Kučera si nevidí do huby: "Je to stejné, jako když chcete brzdit v autě a nejde vám motor." To by se divil jak auto brzdí když nejde motor, leda mu netěsní víko motoru, má vadné kroužky na pístech a nebo vypne spojku. Také vysvětlení, že "Proud se vypnul několik vteřin před srážkou lokomotivy a tahače", když podle časového harmonogramu srážky byl vypnutý ve 12.minutě a ke srážce došlo v 19.minutě, tj. "několik" 420 vteřin, svědčí o tom, že je to jen úředník.
pvl1
Re: Technika.
Prave. Po narazu musela jet vic nez 20 km/h a zabrzdila na 100m.
pvl1
Re: Čili
Jo, jo. Hasici vesele hasili a nad sebou meli draty pod proudem.
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika
Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...
Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data
Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...
Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec
Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...