Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu

Noční nehoda, při které narazila lokomotiva do hořícího tahače stojícího na kolejích, zkomplikovala dopravu na Vsetínsku. Hasiči, kteří se na přejezdu v Jablůnce snažili tahač uhasit, stačili utéct. Strojvůdce utrpěl šok, ale nikdo nebyl zraněn. Škoda se vyšplhá na milion korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pankratz

7. 5. 2007 17:29
Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .

V takýchto prípadoch je dôležité najprv zastaviť dopravu na trati  ! Operačný mal najprv zavolať dispečing, alebo priamo jedného z výpravcov. Oni majú tiež možnosť vypnúť trolej, v súrnych prípadoch okamžite ! A hlavne včas by sa zastavil ten rušeň. Zaujímavé by bolo zistenie, kde sa v tom čase t.j. 0:02 nachádzala, a či bolo možnú ju o nehode vyrozumieť a hlavne ju zastaviť ! Až potom je potrebné poslať tam has. jednotku , a po ceste by už sa mohli dozvedieť , či je doprava zastavená. Či je trolej vypnutý je dôležitý faktor, ale je potrebné je aj vedenie uzemniť ! Vo vysielaní Rádoižurnálu  na DV !som počul o 15. h., že išli hasiť s vodou ! Ako je možné vysoké napätie 3 000 V , prípadne 25 000 V hasiť vodou, to sa dá jedine s pulznou striekačkou.

0 0
možnosti
D

dejsipivo

7. 5. 2007 17:53
Re: Hasiči v tomto prípade tiež nie sú bez viny .

Jak je to možné? Asi tak, že pokud se hasí ve vzdálenosti 30 metrů a méně, tak se musí vždy trolej vypnout. A proč chcete vedení uzemňovat, když se má ukolejňovat?

0 0
možnosti
MN

Michal Novotný

7. 5. 2007 17:08
Blizsi info

Dle prispevku na K-Reportu se nejspis opakuje obdoba Vranan.

Cituji: " Podle mých informací, kterým nemám důvod nevěřit, fíra s výpravčí v Jablůnce skutečně o požáru mluvil. Ona mu dala echo, že jí volali (asi z ValMezu), že na přejezd v Jablůnce hoří kamion. Spojila se s ním okamžitě po přijetí zprávy, takže nestačila vyběhnout ven a podívat se, co je na tom pravdy, když ten přejezd je kousek za stanicí. Jenže on hořel, jak víme, až u Bystřičky. Takže

když prý fíra nic neviděl, tak si zřejmě myslel, že už to uhasili a přidal. Generální stop dali z ValMezu těsně před nehodou.

0 0
možnosti
MN

Michal Novotný

7. 5. 2007 17:19
Re: Blizsi info

Jo, jeste jedna poznamka i k ostatnim vlaknum. Informace o tom ze je trolej vypnuta rozhodne neznamena, ze je tam zastaven provoz. Vypinani troleje ma na starosti elektrodispecink, ktery casto ridi dost rozsahlou oblast a ktery nema nic spolecneho s rizenim provozu.

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 16:40
Otevřený dopis.

Dobrý den pane magistře, protože je mi slušnost cizí, omlouvám se Vám za to co jste neřekl ač jste měl. Sám na http://www.dicr.cz přiznáváte, že ke srážce došlo vinou ČD. Snad by bylo dobré zaměstnat jiného mluvčího ČD, aby nedocházelo k podobným nedorozuměním. Pokud je mi známo, tento typ lokomotivy byl vyráběn v letech 1984-1992, pak jí, prosím, srovnávejte s automobily té doby. Moje Š120 z roku 1985 neměla o posilovačích brzd a řízení vůbec potuchy.

S přáním hodně spokojených cestujících bez železničních nehod, Karel60.

Dopis náměstka generálního inspektora Drážní inspekce mgr. Jana Kučery:

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 16:45
Re: Otevřený dopis.

Dobrý den,

dovolím si s vámi nesouhlasit v tom, co píšete v diskuzi za iDnes. Ale protože slušnost je Vám cizí, tak Vás místo vysvětlování odkáži na příspěvek:

brzdama to ani nebude (Tombru, mail, 07.05.2007 14:22 ),kde naštěstí někdo, kdo tomu rozumí. Když v autě nejde motor, nejde Vám posilovač brzd. Podobné je to u tohoto typu. Myslím, že mé vyjádření je naprosto v pořádku. Jde jen o to ho číst celé, ne půlku.

Nepodsouvejte mi do úst, co jsem nikdy neřekl, vyjádření o 420 vteřin je z úst mluvčího ČD, naučte se číst, myslet a pak psát (v tomto pořadí).

Mgr. Jan Kučera,  náměstek generálního inspektora Drážní inspekce

0 0
možnosti
DSNMZ

dislektik-idnes si na mě zasedla

7. 5. 2007 16:39
já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě

nemají spojení se strojvůdcem!!

0 0
možnosti
KA

karel60

8. 5. 2007 0:04
Re: já na celé věci nechápu jednu věc jak v dnešním elektronickém světě

Třeba Drážní inspekce zjistí, že tam vlastně ani žádný strojvůdce nebyl.;-)

0 0
možnosti
JK

jkuceral

7. 5. 2007 16:02
Tisková zpráva Drážní inspekce

Je na http://www.dicr.cz. ČD mohly srážce zabránit

0 0
možnosti
MF

mlada_fronta

7. 5. 2007 15:24
Velmi efektivní

Velmi efektivní způsob odklízení kamioňáckýho křápu z přejezdu. Akorát škoda toho odřenýho laku na mašině.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 14:36
0 0
možnosti
T

Tombru

7. 5. 2007 14:22
brzdama to ani nebude

Jestli to byla samotná lokomotiva, tak si myslím, že strojvedoucí do poslední chvíle ani nevěděl, že se blíží k nehodě. Sice mu vypadla trakce, ale nic netuše jel setrvačností dál, když uviděl na přejezdu překážku, použil vzduchovou brzdu, která má v případě samotné lokomotivy omezený účinek a dopadlo to, jak to dopadlo.

Otázkou je, jakto že to nevěděl Buďto jel bez radiostanice TRS která umožňuje i dálkové zastavení vlaku, nebo nebyla radiostanice v pořádku, nebo není v porádku mistní síť TRS, nebo protože jel sám bez vlaku, neměl radiostanici zapnutou v režimu TRS, ale simplex kde komunikuje většinou s Depem, a ne s výpravčím.

Takže otázka zní spíše proč se nepodařilo strojvedoucího včas varovat, než jestli lokomotiva brzdila, tak nebo onak.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 14:50
Re: brzdama to ani nebude

Navíc - je jisté, že EDB při výpadku trakčního napětí nefunguje? Proč jako? U jiných kolejových vozidel funguje normálně.

0 0
možnosti
KA

karel60

7. 5. 2007 13:52
Technika.

Nějak mi to technicky nesedí. Ta lokomotiva přece motor neztratila, tak musel při vypnutí napětí v troleji začít motor fungovat opačně, tj. stal se z něho alternátor (dynamo), který odebíral kinetickou energii mašině. Pan náměstek Kučera si nevidí do huby: "Je to stejné, jako když chcete brzdit v autě a nejde vám motor." To by se divil jak auto brzdí když nejde motor, leda mu netěsní víko motoru, má vadné kroužky na pístech a nebo vypne spojku. Také vysvětlení, že "Proud se vypnul několik vteřin před srážkou lokomotivy a tahače", když podle časového harmonogramu srážky byl vypnutý ve 12.minutě a ke srážce došlo v 19.minutě, tj. "několik" 420 vteřin, svědčí o tom, že je to jen úředník.(Y)

0 0
možnosti
JP

pvl1

7. 5. 2007 14:07
Re: Technika.

Prave. Po narazu musela jet vic nez 20 km/h a zabrzdila na 100m.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

7. 5. 2007 13:10
Čili

ani 17 minut od přijetí zprávy opět nestačilo. ;-D:-©

0 0
možnosti
JP

pvl1

7. 5. 2007 13:13
Re: Čili

Jo, jo. Hasici vesele hasili a nad sebou meli draty pod proudem.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...